25 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Muharriri: A. R. Tefrika No.1: 108 Eski Bir Kadı!. Kalyoncu Zabiti, Deli Vefinin Koynundan Mektubu Çıkardı Ve Patrona Ha'ile Uzattı.. Bilhassa bu son sözler, Deli | yordu. Vetinin dimağı Üzerinde okadar | Göz kapakları, Ka bir tesir husule getirmişti ki; üdeta — bütün hisleri, bir anda tİce uğratıvermişli. Görüyordu kı herşey, kendi alayhinde idi. -— Hem de okadar aleyhinde İdi ki hakikati açıktan açığa söye te ve binlerce de yemla etse, ıı"'lt'lıkller[ inandırmak — İmkân h"İtlııdı idi. —Artık yapılacak y varsa, o da mükadderata h!ııı eymekten ibaretti. Kalyoncu zabiti yamına yak- İşmış, aramıya başlamıştı. Şimdi im Efendinin mektubu da Teydana çıkacak, bu da onun *ayhinde Bir delil olacaktı. Artık, Maddi ve manevi bütün varlıkla- Ttn — tamamile — mahvolduğunu Saladı. Cayır cayır yanan gözle- Tiaden taşan İki yaş damlasını lirpiklerinin ucunda parladı. Du- ikları kıpırdadı : — Ne arar durursun, hey ı'm. elini şu koynuma sek, Rektubu çıkarıver. Diye mırıldandı. Kalyoncu zabiti, Deli Velinin h)lıuııdııı mektubu çıkardı. Pat- 'dna Halile uzattı. Patrona : — İçinizde mı 7.. okuma bilen Yap veren olmadı. O — zaman Atrona tekrar Deli Veliye baktı. Tmıya başladı : — Bu mektubu vezire mi gö Ürürdün?. — Beli. — İçinde ne yazar?. Bilmiyorum. Kimden aldın? Nedim Efendiden. Kim bu, Nedim Efendi? ı&’* Beşiktaşti oturur. İşi gücü, &t 4 düzmek, düşkünlere yardım .'vhir. Kimseye bir kastı, e- Sliğı yoktur. Âbdi paşa, söre karıştır B Halil ağal. Bilirim. Şalir peim, derler, Sabıkta, Mabrmnt- Bit Mahkemesinde kadılık et- İşti. Patrona acı acı güldü: — Tamdım, tamdım. O da Padi deftere dahildir. Zira veziri, *gç fabı azdıranlardan birl de “r, döyu haber verdiler. Vay, Deli Veli! Sen, meğerse ai * aaraya çatkin bir adam- Hin, be... - Bir de arkadaşların meşüetacel işleri olduğu için “seleyi tezce halletmek İstk | dehşet - vermişti. l Elini alaında — gezdirdi. birkaç saniye düşünce ile titredi. Ve sonra ka- pının dibinde duran adamlarına parmağının ucile Deli Veliyi gös- tererek: — Götürün., Boynunu vurun. Dedi. Ş y Ölüm Kasırgası Abdi paşanın âsilere iltihakı haberi, sarayda çok korkunç bir tesir husule getirmişti. Bahusus biraz sonra Patrona Halil tarafın- dan gönderilen adamlar saraya gelmişler, ortakapı önünde ken- dilerini karşılıyan Bostancıbaşıya: — Ağalar, #selâm ediyorlar. Tekrar ve tekrar Padişahımızdan hoşsuduz, diyorlar 1. Ancak, artık bu işin intizara tahammülü kalmamıştır. Bugün akşama kadar bu mesele hitam bulursa, febihaa.. Yok eğer bir cevabı. savab zuhur eylemezse Hbadullahın önüine geçilmez ! Demişlerdi. Saray heyecan içinde Idi. Bu son —haber herkese büsbütün Ölüm korkusu vledanları karartmış, herkes tatlı canını kurtarabilmek için çareler aramaya başlamıştı. Âsiler tara- fından — iİstenilenler bir köşeye Dlyı bağırdı. Fakat, bu suale | çekilmişlerdi. Bunlardan Şeyhislâm Abdullah Efendi hüngür hüngür ağlıyor: — Âsiler; tezkerede, önce — yazdıkları saltanat — tebeddülü Isterlerdi. Şu halde, beyhude niçin vakit —geçürürüz. Hemen sofaya varalım. Pudişahı hal'edip yerine şehzade Mahmüdu çıkara« hm. Cümlemiz de hayat endişe- sinden halâs olalım. Diyordu. Padişah üçüncü Ahmet ise: — Abdi gibi kapımızda yetiş- miş bir kulamuz bu günâü iş işler ve zorbalara İltihak eylerse gayrı kime itimat caiz olur. Neylemeli, ne işlemeli? Bu havfu helecâne bir vihayet vermeli, Diye söyleniyordu. Fakat Ibrahim paşa büsbütün bunlardan ayn düşünüyor; vaziyeti bu hüale getirmeye sebep olan bizzat Padişah olduğu — halde, daha hâlâ onu kurtamaya çalışı- — Biz nasıl o'sa, gayn öldük demektir. Hiç olmazsa ve'in me- timizin selâmetini temin edellim. meticesine rıza gösleriyordu. (Arkası var) İngiliz Bakanları Ve Silâhçılk Bir Çokları Silâh Fabrika- larının Hissedarı İmiş Leudra, M (AA.) — Hükümet kemitesini sivli silâh ticareti hıkkın” üyelerinin silüh endüstrisi tahville sahip olluklarını söylemiştir. bir intatistiğe göre, içişleri bakanı Sir Jon Gilmar, Vikere sillüh Fabrikasının 2066 tahviline a>biptir. Koloniler Baksalığ: Müsteşarı Sir Filip'de de Bu tahvillerden 25 tane bulunduğu söylenmiştir. Buna — cevap Yveren Sir — Filip, ancak ymeti düşük Üç — tahvile sahip olduğunu bildirmiştir, SON, POSTA Devlet Demiryollarının yazlık ten- zilâtlı yolcu tarifeleri 1/6/935 'tarihinden itibaren tatbik edilecektir: Devlet Demiryolları ve Limanları Umum! Müdürlüğünden: Muallim ve Talebelere : Umuml! tedrisat dereceleri dahilinde bulunan resmi veya Ma- arif Idarelerince musaddak Hususl! bilümum mektep va Üniversite- lerin muallim, Profesör, asistan, mürebbi, muavin ve müdürlerine Mayıs başından Birinci teşrin sonuna kadar ve bu mekteplerin talebalerile ecnebi memleketlerdeki aynı mekteplerin talebelerine her zaman umumi tarife ile uzak mesafelere mahsus tenzilti D.D. numarah tarife —Üzerinden her seyahatte © 50 - temllâi Ti yapılacaktır. Bu tenzilâttan İetifade etmek İstiyenlerin, mensup oldukları mektep veya Üniversitelerden veya Maarif Vekâletinden ve müdürlüklerinden muallim kısmında olanların seyabat - edilen takvim senesi İçinde tanzim edilmiş bir hüviyet varakasım ve ta- lebelerinde keza en çok altı ay evvel tanzim edilmiş fotoğrafh bir vesikayı hamil bulunmaları ve bilet alırken ve yolda biletler kon- trol edilirken demiryol memurlarına göstermeleri lâmnımdır. Mek- teplerini bitiren talebeler de, telebe | iken aldıkları vesikaların muteber olduğu müddet içinde bu tenillâttan lstifade ederler. Umuma Mahsus Gidiş - dönüş tarifesi: Tenzilâtlı Gidiş - dönüş tarifesinin yeni tatbik şartları şöyledir. Gidiş - Dönüş biletlerinin mer'iyet müddetleri, seyahate başlana- cağı günden İtibaren müteakip ayın aymı tarihli gününün sona olan gece yarısına kadardır. Yolcular seyahate başlıyacakları günü kendileri tayin edecekler ve bunu, biletlerin özerine yazdıracaklardır. Yolcular seyahato başlamadan evvel tarifenin mer'iyet müddeti dahi- linde olmak şartile, istedikleri günde biletlerini alabilirler. Biletin, bir aylık mer'iyet müddeti bitmeden evvel gidiş - dönüş Ucretl- nin yüzde yirmisi verilmek şartile bu biletler ilk müddetin bittiği günden İtibaren müteakip ayın aymı tarihli gününün sonu olan gece yarısına kadar temdit edilebilir. Bu tarife eylâl 935 sonuna kadar uzatılmıştır. Aile biletleri En çok sekiz kişilik gruplar halinde ve gidiş - dönüş şartile herhangi iki İstasyon arasında 1/Haziran/935 tarihinden eylül 935 sonuna kadar seyahat edecek ailelere, Samsun-Sivas mıntakasında *,80 ve Alaşehir- Hmlir - Bandırma mıntakalarında**50 tenzilâtlı olan biletlerle diğer mıntakalarda katedilecek mesafeye göre muhtelif nisbetlerde tenzilâtlı olan biletlerin ücretlerinden ayrıca ve grubu teşkil eden yolcuların birisladen tam ve diğerlerinden ©6 20 ücret alınmak suretile tenzilât yapılacaktır. Bu tarifeye göre Haydarpaşa- Ankara arasında seyabat edecek ailelerden gidiş-dönüş ücreti olarak: I Mevki Iİ Mevki li Mevki 9306 6735 4282 12420 8989 5716 Beş kişilik bir alle grubundan Sekiz kişilik bir aile — ,, Kuruş alınır. Samsun — Ankara Mesafesinde: Dört kişilik bir aile grupundan 10125 7345 Yedi kişilik bir aile b 13921 10099 Adana — Konya Mesafesinde: Üç kişilik bir aile grupundan 4618 3342 2124 Altı kişilik bir aile 6596 ATT3 3033 kuruş alınır. Diğer münasebetlerde de ücretler bu derece ucuzdur. Istanbılda köprü gişemizden ve diğer mahallerde Istasyonlarımız- dan daha ziyade tafsilât alınabilir. Bu Tenzilâtın Şartları: Aile gropuna girebilecek akrabalar şunlardır: "Karı, koca ve bun'arın çocukları, ann ve babaları, büyük ana ve büyük babaları, torunları, karceşleri,, Üçten - beşe kadar her grop İçin bir ve daha fazla kişlüik her grup Için de iki kadın veyahut on beş yaşını doldurmuş olan erkek “evlâtlık, hizmetçi, mürebbi, sütaine,, akra- balık şorlı olmaksızın grupa girebilir. Grup halinde seyahat edecek milelere, foloğraflı aile biletleri veri- lecektir. Bunun için grupa girecek aile efradının birer vesika fotoğraflarının gişelere verilmesi Vânmdır. Vazıh olmak şartile grup balinde çıkarılmmış küçük kıt'adaki fotoğraflar da kabul olunabilir. Verilecek alle biletlerinin dönüş kısımlarının mer'iyet müddetleri, biletler üzerine yazdırılacak seyahat gününden başlamak ve bunu takip eden ikinci ayın aym tarihli gününün sonu olan gece yarı- sında bitlmek Üzere iki aydır. Bu biletler, bu ikl aylık müddet içinde " müracant edlimek ve gidiş-dönüşr için verilmiş olan Ücret yeküsunun yüzde yirmisi tediye edilmeke şartile evvelki müddetin bittiği andan başlamak Ucre biray daha temdit edilebilir. Veyahut bu şartlar dakilinde biletler bidayeten temdit ettirilmiş olarak ta alınabilir. Bu müddetler içinde seyahat için kullanılmayan dönüş biletleri özerinde hiçbir hak ve mutalebe kabul edilmez. Dönüş seya- hatine başlandıktan sonra mer'iyet müddetleri biten dönüş biletlerile yolda mecburl aktarma sebeplerinden başka bir sebeple tevakkuf edilmemek şartile biletin muteber olduğu İstasyona kadar Ücret verilmeksizin seyahat edilebilir. Alla biletlerile seyabat edenler hem gidişte ve hem de dönüş- te katedilen mesafenin her 500 kilemetre ve kesrine mukabil bir istasyon olmak Üzere müteaddit Istasyonlarda biletlerinin mer'iyet müddetleri içinde olmak şartile istedikleri kadar tevakkuf edebilir. Yolcular, fazla katedileck mesafeler için umumi tarife Üzerinden 4648 6391 Denizyolları IŞLETMESİ Acenteleri © Karaköy — Köprübaşı Tel. 42362 - Sirkecl Mühürdarzade Han Tel, 727740 Mersin Yolu KONYA vapuru 26 Ma- yıs PAZAR günü saat 10 da Mersin'e kadar, “2872,, Ayvalık Yolu ANTALYA vapuru 25 Ma- yıs CUMARTESİ saat 17 de Dikiliye kadar. — (2873) Trabzon Yolu CUMHURİYET “vapuru 28 Mayıs PAZAR günü saat 20 de Riza'ye kadar. “2874,, DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyedeki şubelari: Galata - Istanbul - izmir Deposu: İst, Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi * Dr. CEMS8'in NASIR ILÂCI En eski nasırları bile pek kısa bir xa- manda tamamen ve kökünden çıkarnır, Umumi deposu: — İngiliz Kanzult eczanesi, her eczanede bulunur. Ciddf ve müessir bir nasır İlâcıdır. OSMANLI BANKASIR TÜRK ANONİM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1568 Sermayesi: 10,000,000 İngiliz lirası Türkiyenin başbhea - şehirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Mançeater'de, Mısır, Kıbra, Irak, İran, — Filistin ve Yunanistan'da Şubeleri, Yugoslavya, Romanya, Suriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. Her tüzlü banka muameleleri yapar ücret farkı vermek şartile yol değiştirilebilir. Bir aile biletinde yazılı olan yolcuların ayni sınıfta, ayni katarda ve mümkün olduğu kadar da ayni kompartimanda soyaha etmeleri ve ayni istas- yonlardan hareket ve ayni isi tasyonlara muvasalat eylemele- ri şarttır. Bu şartlar dahilinde seyahat etmeyen aile eiradı bu biletlerle seyahbat haklarını kaybederler. Bir aile biletine dahil olan yolculardan yalnız bir kişi, gru- bun azimet seyahatinden son- ra ve yalnız alle biletinde ya- zıli gidiş - dönüş istasyonları arasında olmak şartile mer'i tarifelere göre, yarım - ücretle mütenddit seyahatler yapabilir- ler. “2813,,