2 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Sporcu Ve Atletlerimiz Neden Geridir?.. Fenerbahçe kulübünden te- nisçi M. Berkman: — Bu suali yanlış soruyorsunuz, “ atletlerimli ,, diyorsunuz. Bizde atlet yar midir? Atletizmi seven halk var mıdır?. Evvelâ atletizi şeyler yok t Saha yok, disiplin yok, antrenör yok, halk yok.. O halde ortada atletin ne İş yapacağını bir fasavvur ediniz. Cuma günkü müsa- bakaları gördünüz. Sahadaki halk kalabalığı fındık kabuğu doldurmar derecede idi. Sonra €en iyl atletlerimiz yoktur. Neden?. Çünkü atletizmde disiplin yok. Çalış- mak, didinmek, eleman yetiştirmek böyle olmaz. Son defa güya müsaba- / kalara harırlandık. Atletlerden kimi geldi, kimi gelmedi. Başta adam bu- Şunmadıktan sonra ne yapılır? Ben- €e böyle müsabakalara atletlerimizi sokup ta fena bir tesir yapmayalım. Yazık, günahtır. * Erenköy İstasyon caddesi No. 137 de Hüsanil Demir: eaki yaramızı deşmek ml İstiyorsunuz?, Bizde sporun hali bir faciadır. Futbolda kuvvetimiz yağ, atletizmde yok, yüzücülük, tenisçilik, bislikletçilik hepsi bomboş. O halde apor namına ortada birşey kalmıyor. Yalnız Insaflı davranalım ki, — güreş ve binicilikte biraz alnımız açılıyor. Atletizm geridir? Elbetta geridir. Çünkü atletizmi idare edöcek - olan- — ların atletizmden anlamaları Iâzımdır. | — Hattâ size tuhatf bir gey söyleyim mi? — mllmlştir. 5 a Dün Taksimdel müsabakalarda harır bulandum. Müsabakalar yapıldı. Her gey bittl Oyunların sonuna doğru atletizm iİdarecilerinden biri teçrif edip madalye tevzi etti. Dikkat ediyor musunur? Son dakikalarda teşrif ettiler, diyorum. Eh, artık siz — yarın kıyas edin. Dr * Gedikpaşa Kolcu sokak No. 7 de Küözım Fethi: — Atletlerimiz çok geridir. Çönkü Atletlerimiz — Yunan — atletleri gibi ehemmiyetle — yetiştirilmiyor. Sanra İnız Lu.suıa.. gütlet çıkarılmaz. mire, Ankaraya, diğer Anadolu gehirlerine de ehemmiyet vermek Tâzımdır. Ruayada olduğu gibi sporu — devletleştirmenin zamanı gelmiş te goktan geçmiştir. Başka ne diyoyim, * Fenerbahçe yüzücülerinden Turan; — Atletizmi yürütmek için evvelâ atletirm vasıtalarına muh! Ben biliyorum ki, ne duş, —ms masaj ve R me de krampa mani o'mak için başka hiçbir vasmtamız yoktur. Atletlerimizi boşu Boşuna, randmanaız kullanımanın mı?. Sonra kabahati onlara buluyoruz. Halbuki suç onların değil, Btletizim İdarı mlerindir. Buğday Satacağız Bu yıl Fasta, Cezayirde, Ar- — jantiade ve Fransada buğday rekoltesinin gayet az olduğu ve — bu memleketlerin — ihtiyaçlarını — hariçten temin edecekleri öğre- bizim Selimlededir. Bu vaziyet ulus namına teşekküre geldim. . A e ”T C İ2>”-Hüüan B. — Bay Abdurrabman Nacl, sana hem Son Posla, hem de hugıı bir SON POSTA Galatada Bir Cinayet İşlendi Bir Adam Metresini Ustu- ra İle Kana Boğdu “Güzel Kadın Ölüm Halinde Hastanededir Son günlerde karısına veya- hut metresine kızıp ta bıçağa, Osturaya yapışanlar çoğaldı. Daha geçen gün Ayvansaray- da karısını — biçakla — mühtelif yerlerinden kesen Halitten sonra Galip isminde bir adam da eski metresini usrura ile birkaç yerin- den yaralayıp kaçtı, Bu vak'a da şöyle olmuştur: Galip, evvelce Emine isminde bir kadınla uzun müddet metres hayatı geçirmiştir. Fakat günün birinde ayrılmışlardır. — Aradan bir müddet geçmiş Galip Emine ile yine barışıp beraber yaşamak arrusunu göstermiş ve Galatada Arapcamiinde tesadüf ettiği Emi- neye maksadını açmışlır. Emine ise, gençliğine, olduk- çada — güzelliğine güvenir bir tavırla : — Galip, sen'nle aramızda hiçbir şey kalmamıştır. Bizim bir daha bir araya gelmemiz Imkân- sızdır, demlş. X Bu cevabı âlan Galip, taşıdığı büyük bir usturayı çıkarmış ve kadının yüzüne, gözüne, vücudu- nun muhtelif yerleriyve gelişi güzel sallamıştır. Emine, kanlar içinde bir tarafa yığılmış, Galip te kar- gaşalıktan İstifade ederek sıvış- mıştır. Biraz sonra yetişen polls memur- ları yaralı kadımı hastaneye kak dırmışlar, Galibi de yakalamış- lardır. İhlamur Katliamının Önüne Geçildi Emlâk ve Eytam bankası her sene Beykozdaki Abraham paşa koruluğundaki ıhlamur - çiçekleri- ni müzayede ile satıyordu. Bu giçekleri on beş, yirmi liraya alanlar çiçekleri toplamak - için bütün ağaçları kesmişler ve ça- hya döndürmlüş'erdir. Bu yüzden yetişmiş ağaçların birçoğu ku- rumuştur. Banka bu sene — ıhla- murları satmamaya karar ver- miştir. : Wühendis Mektebinde Mühendis mektebinin imtihean- ları 7 Haziranda başlayıp 15 Temmuzda bitecestir. K | tahvillerinin | öldürülmesi tahkikat ikmal edilmiş arkadaş, bir deniz gezintisi yapmak «« Sen bu [o&ık'lllığııılı şimdiye ka- dar avucunu sıktıktıkça sıkan ginlerine de bir ders vermiş oldun. SA RE A SD Gi A <L eee A Nİ , ei Borsada Heyecanlı Muameleler Fransadaki kabine buhranı, Fransa — borsalarının — hükümet tarafından kapatılışı borsamızda heyecanlı muameleler yapılmasını mucip olmuş, fakat frank Üze- rinde muamele yapılmadığı için frank fiatında bariz bir değişiklik hissedilmemiştir. Frankın bizdeki flatı bir Türk lirası 12,3 ile 12,6 frank ara- sındadır. Frankta bir düşme ola- cağı hiç umulmuyor, frank fiatının istikrarım muhafaza edeceği ka- naati bulunuyor. Bu kanaatle de düşük olan Uni Türk tahvilleri ile diğer Türk vaziyeti — düzelmiş, normal haddini bulmuştur" gün Sekizinci Sayfa- nın Sinci Sütununda Otomobilde Bir Yangın Evvelki gün, Yeni mahalleden Taksime gelmek Üzere yola çıkan şoför Ahmedin idaresindeki oto- büs Büyükderede Mansur cad- desinden geçmekte iken elektrik tertibatı kontak yapmış, şoför ile muâvini söndürmeye bir sırada el ve ayakları yam mıştır. Her ikisi de tedavi Jaltına alınmıştır. | oturan Bayan Fevziye, evvelki gece öteberi almak Üzere bakka- la gitmekte iken, birdenbire yol- da düşmüş ve dizinden yaralan- mıştır. Bayan Fevziye, kazıklı humma olması intimali üzerine Balat Mu- sevi hastahanesine - kaldırılmıştır. Sarıyerde Bulunan Kanlı Bıçak Ve Kama Bunların Sâhipleril Sandal Devrildi Bulundu, Fakat. |Beş Kişi Denize Döküldü, İnkâr Ediyorlar Sarıyerde Madam Elmasyanın etrafında — zabıtaca yap.lan gibidir. Hâdise ile alâkadar oldur ğu zannı ile Zongu'dakta yakar lanarak buraya getirilen Mehmet eğlu Mehmet, Salih oğlu Mehmet ve Derincedea getirilen Cabirin Üsticvapları bitliği ve cinayetle alâkacarı görülmediği cihetle ser- best bırakılmış vaziyettedirler. Son yapılan tahkikatta, adli- yenin elinde bulunan bir kama ile bir bıçağın Mihran isminde bir ermeni ile Mustafa isminde birine ait —olduğu — tahakkuk etmiştir. Fakat bunların ikisi de cina- yeti inkâr etmektedirler. Yapılan tahkikat ve isticva- bata nazaran, tahminler, Mihranın madam Elmasyanın evine sık sık giren ve madamın bötün hususiye- tini bilen bir adam olduğu ve Mustafayı kendisine teşrik ettiği merkezindedir. lmı..—:h beraber bu cihetler Üz teşit etmiş değildir. İstic- vapları) nelicesi vaziyeti belli edecektir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Fakat Kurtarıldı Evvelki gün Beykorda bir facianın önü küçlükle almdı. Beş için bir sandala binmişlerdi. Bir aralık sandal Hünkâr iskelesi önüne geldiği zaman, içindekile- rin usulsuz kımıldanmaları yüzün- den olacak, muvazene bozuldu ve sandal — devrildi. alabura — oldu. Fakat etraftan yetişen diğer sandallar kazazedeleri kurtardılar, böylece acıklı bir bhâdisenin önü alınmış oldu. Tecavüze Yeltenmiş Osman isminde bir delikanlı evvelkki gün Eyüp sırtlarında Gümüş suyu denilen semtin ten- ha bir yerinde genç bir. kıza te- cavüz etmiye yeltenmiş, fakat zabıta tarafından — yakalanarak Adliyeye verilmiştir. GAT AZI AAA DNT LA EE YY Haberlerimiz burada bit- medi. 6 ıncı sayfamızda davam ediyor. O PYETURA N SRG Z TTEALTAMML ST ne var? Bay Abdurrahman Naci — Ben vazi- Hasan ]I Günün Tarihi | b Öz Dil Listeleri Bu- Haziran z - —a Bir İki Satırla Liman Umum Müdürlüğünün Yeni Kadrosu Liman umum müdürlüğünün kadrosu tebliğ edilmiştir. Kadroda hiçbir değişiklik yoktur. Bununla beraber liman umum müdürlüğüne kadronun — daraltılması, münhal vuku buldukça yerine kimse tayin edilmemesi için direktif verilmiş- tir. Esasen liman umum müdür-« lüğü de bu ihtiyacı hissetmekte ve kadrolarda fazlalıklar olduğu kanaatinde bulunmaktadır. Liman ve rıhtim İşlerine kadro İstenildiğl dereceyi buluncaya kadar kimse alınmıyacaktır. * * * 12 1nci Resim Sergisi Ankara, 1 — Güzel san'atlar resim şubesinin 12 incl resim sergisi bugün #saat 11 de sergi evinde açılmış ve açılma törenine de Türk ve yabancı seçkin bir kalabahk hazır bulunmuştar. Kültür Bakanı Bay Abidin Özmen bu münasebetle bir söy- lev vermişti. # .& ..0 Bereket Yağmurları Çankırı, 1 — Dün ilimlze hdıhııg—vh:ııi:ıw- * * * Türkiye - İspanya ya ile hükümetimiz arae modüs vivendinin 8 ha- zirana kadar uzatıldığı gümrüke Tere tebliğ edilmiştir. * * * Türkiye - Fransa Fransa ile hükümetimiz arae sındaki! modüs vivendi hükümdea kalktığı için dünden itibaren gümrüklerde Fransız ithalât eş- yasşına azami tarife tatbik edil- meye başlanılmıştır. * * * Gümrlük Kadroları Istanbul gümrükleri yenl tege kilât kadrosu henüz gelmemiştir. Onun için Haydarpaşa Başml- dürlüğü dün.işine devam etmiştir. Eski kadrodan muayene memurs eksiltilmesi kararlaştır rılmıştır. Fakat bu - eksiltiliş muayene memurlarının çıkarılması guretile değil, münhal oldukça kimse tayin edilmemek suretile yapılacaktır. * vir e a Yaş Meyva İhracatı - Türkofis yaş meyva ve sebza Ihracı için teşebbüslerine devam etmektedir. Bu teşebbüslerin en mübimleri nakliyat tarifelerinde ucuzluk vE tenzilât, ambalâjların ucuza mal edilmesidir. B. — Ah, herkös vazifesini senin Türk zen- İXMi yaptım Hasan B., Bunda şaşılacak. | kadar anlasada, yalnız topraklarımız çelikten değil, göklerimiz de kanattan ağlarla örü.se...