2 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

2 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün Frangın Düşüşü © İtalyada Seferberlik * Düşen Fransız kabinesi mi- dir, yoksa frank m? Te!graflar Fransız kabinesinin düştüğünü — bildiriyor. Fakat bakikatte düşen Fransız frangı- dır. Bugün hükümetlerin hayatı siyasi hüdiselerden ziyade öko- nomik ve finansal hâdiselere bağlıdır, siyasi hâdiseler artık ikinci plâna —düşmüştür. Fran- sız. kabinesini de — yerinden oynatan, Fransız parasının geçir- diği buhran olmuştur. Fransa, altın esasında kalan bir kaç milletten biridir. Fransa ile birlikte Isviçre ve Belçika da altın esasını muhafaza etmişlerdi. Fakat son günlerde Belçika da altın | * esasını bıraktı. Bu süretle Fransa hemen de tek başına kaldı. Fransa bu ısrar yüzünden zarar görü- yordu. Çünkü doların, Ingiliz lira- sının düşüşü, beynelmilel ticaretin © memleketlera akmasına sebep oldu. Frank pahalı olduğu için, kimse Fransadan mal almıya ce- saret edemiyordu. Bu da Fransa- nn licari ve mali buhrana düş- mesine sebep oldu. Bir taraftan da yeni bütçede 700 milyon Türk lirası açık görülünce hükümet yerinde duramaz oldu. Fransa niçia altın esasından ayrılmıyor. Çünkü frangın düşmesi birçok — kimselerin fakirleşmesi veya biriktirdiği birkaç parayı kaybetmesi demektir. Halbuki — Fransız parasının mühim bir kısmı, büyük mahru- miyetlerle ufak tasarruflar yapan fakir halkın . parasıdır. Frangın düşüşü —en çok bunları altüst edecektir, hükümet bunun iİçin frangın kıymetini düşürmiyo - ce- #aret edemiyor. * İtalgyan seferberliği Ttalya bir kaç aydan — berl adım adim seferberliğini artlırı- yor. Son — telgraflar — Italyanın deniz kuvvetleri için de kısmi se- ferberlik ilân ettiğini bildiriyor. Italya durup dururken neden bu seferberliğe lüzum görüyor ? Italya ağustos sonlarına doğru Habeşistanla harp etmiye karar vermİş bulunuyor, aylardan beri oraya asker sevke- diyor. Ağustos sonuna kadar sevkettiği asker miktarı 250 bini bulacaktır. Halbuki Italyanın hazeri ordusu 600 bin kişidir. Bu ordunun 250 bin kişisini Afrikaya gönderince, Avrupadaki kuvveti xayıflar. Italyanın başında bir de Avus- turya meselesi vardır. Herhangi bir gün Almanların Avusturyayı İlhak — etmelerine karşı — Italya hazırlıklı bulunmaya — mecburdur. Bunun için de Avrupadaki huvvet- lerini azaltmamaya mecburdur. Bu mecburiyetin ikinci sebe- bi de Fransa ve İngiltereye karşı zayıflamadığım göstermek zaru- retidir. Çönkü Fransa ve ingiltre, İtalyayı Avusturya için bir nevi bekci olarak kullanmaktadır. #ebeple de İtalyanın Habeşistanda Zayıflıyarak Avusturyanın Alman- Yaya ilhakına karşı bekcilik va- Zifesini yapamamasından — kork- Mmaktadır. Musolini Avrupada si- lâh altında daima 800 bin kişilik bir kvvvet bulundurduğunu gös- tererek onların tasvibini kazan- Mak arzusundadır. M İşte Italyan seferberliğinin İÇ Yüzü budur. Resimli Makale Anno yaratıcı mahlüktüur. insan getirmek, ona bakmak, Annelik şefkati genç kızlıkta başlar. Ha mütemadiyen artarak devam eder. Durmadan Asker Topluyor Habeşistanın Da Bir Milyon Askeri Varmış Roma, 1 (A.A.) — Stefani ajansı bildiriyor: Habeşistanda kısmi seferber- lik ilân edilmesi üzerine Italyanın doğu Afrikasındaki sümürgelerini ( müstemlike ) herhangi bir sa- dırmaya ( taarruza ) karşı savga- mak ( müdafaa ) için B. Muso- lini Aknila fırkasile yeniden iki faşist fırkasının seferber - edilme- sini, diğer bir fırkanın da kurul- masını —emretmiştir. - Donanma için de şimdiye kadar birçok sübay, aslbay, asker ve uzman ( mütehassıs ) silâh altıma çağrı: miş ve 1913 sınıfı da silâh altında alıkonulmuştur. Seferberlik tam bir düzen içinde ve hâdisesiz olarak yapıl- maktadır. Habeşistana Gelince Roma, 1 (A.A.) — Curnale Ditalya yazıyor: * Habeş süel kuvvetleri, aşağı yukarı 1.000.000 - tüfekli olarak kestirilmektedir. Bunların bhepsl birden hare- kete getirilmezse de 3 -4 yüz bin kadarının hemen ortaya çıkabil- meleri mümkündür. Italya, Habeşistanın hötleme- lerini (tehditlerini) silâhla karşı- lamıya ve bu hötlemeleri ağırlaş- tıran her türlü harekete — karşı çetin davranmaya karar vermiştir. İnaar Onun vazilesi dünyaya yeni | herkea vnatabilir. oau büyüt dertle — kıvra: yetişlürmektir, | Çerde . Kıvrı soönuna kadar #elâket anında SON TELGRAF HABERLERİ italya Seferberiiğe Dolu Diz- gin Bir Hız Verdi! İzmirde Bir Kam- yon Kazası İki Ölü, Dört Yaralı Var İzmir, 1 — Karşıyaka yolun« da Mersinlide bir kamyon ka- Zası olmuş, Süleyman adlı şoförün idaresindeki gazoz yüklü kam- yon ile şoför Alinin idaresindeki yine gazoz yüklü diğer bir kam- yon çarpmışlardır. Çarpışmada Süleymanın idare ettiği komyon devrilmiş, bu kam- yon — devrilmiş, bu kamyonda bulunan Cemal ve Mehmet adlı iki kişi ölmüş, Mustafa, Mehmet ve Ali Adlı üç kişi ağır, şoför Süleyman — hafif — yaralanmıştır. Kaza Süleymanın öndeki kamyonu geçmek istemesi yüzünden olmuştur. İzmirVelstanbul Liman Müdürleri Çekildiler Ankara 1 — İIstanbul liman ve rıhtım müdürü All Rıza ile Izmir liman ve rıhtim müdürü Hulüsl istifa etmişlerdir. Ali Rıza Sivas valiliğine tayin edilecektir. Geri İstenilen İkramiye Ankara, 1 — Kaldırılmış olan Istanbul Liman Şirketi Müdürü Hamdiye ikramiye olarak verilen 2250 liranın geri — alınmasına teşebbis edilmiştir. Hamdi de şirketten ayın'dığı zaman kendisine verilmesi lâzım- gelen 6 aylık tazminatı almadığını ileri sürerek bu parayı İstemek- tedir. 2250 lira Hamdinin 3 aylık maaş tutarıdır. HS mar aze B 1 Bu | “Kükürtlü suyunun derecei harareti yüksek olduğu myo ve duüş sürelile muhtelif hastalıklarda deveranı teshil ve bu suretle fazla | tah Kbuzir mevad ve nescin inhllâlini ve iğtida faaliyetinin artınasını mucip olarak gilabahş olur.,, için havassı hikemiyesi- cihetile * * * “Kükürtlü hamamlarının siyah tahlili kimyevlsir Santigrat mizanülhararesinin 80 1/ derocesinde ve kahiri nihayet — mizanının 145,8 derecei — hararotiade nlan bir brogürden hâresi terkibatının | benzer cüml: Fakat hastalandığınız, yaralandığımız, bir dığınız unuzu Ödeyemezsiniz. Çünkü o sizin yaratı- ouzdır. Annenize, Fiömlünütinneü y zaman o, düima — yanıbaşınızdadır. Allahınıza tapar gibi, tapınız ve onun Maraşta Bir Talebe Muallimine Tabanca Çekti Maraş 1 — Çapar Nuri adlı bir talebe —tarih — ve coğrafya imtihanında muvaffak olamamasına rağmen kendisine tam numara vermesi için muallim Şemseddine tabanca çekmiştir. Talebelerin ve muallimlerin müdahalesi ile mü- essif bir hâdise olmamış, Çapar Nuri kaçmıştır. Çapar Nurl bir | ay evvel de bir arkadaşını bıçıklıW Sözün Kısası Lavrens Ve Kadınlar Sorver Bedi Yüzbaşı Lavrensin — şöhretl bilhassa büyük harpte — dünyayı tatuyordu. En çok ta bize dişini geçirmişti: Şeytanın — parmağını ağzında bırakan bir beceriklilikle Arapları bize karşı nasıl kışkırt- tığını bilmeyen yoktur. Lord Ak lenbiye Kudüsş — kapılarını açan odur. Çöllerde Emirlere — taclar dağıtan odur. O zamanlar sorarlar. — Peki... bu işlerden?. Lavrens bir yığın kâğıt gö bu Ne kazanıyorsunuz Yüzlerce iİzdivaç teklifi! cevabını verir. — Birinden birile evlenmiye- cek misiniz? — Evlenmemeye yemin ettim. — Sebep? — Bir ordu askerden kork- mam, fakat — bir tek kadından yılarım | Anlaşılıyor ki bir kadın, ordu- dan da, şeytandan da kuvvetli- dir. Artık bir kadın ordusunun kuvvetini hesap ediniz. Dış İşleri Bakanı Geldi Dış işleri Bakanı Bay Tevfik Rüştü Aras bu sabahki trenle şehrimize gelmiştir. Tevfik Rüştü Aras Sofya İstasyonundan geçer iken Kıralın Müşaviri ile Bulgar Dış işleri Bakanı tarafından se- lâmlanmıştır. Söğütte 3 Ev, İçındekı Hayvanlar Ve Kozalar Kâmilen Yandı Bilecik, 2 (A. A.) — Söğüdün Sıraca köyünden bir samanlıkta yaralamıştır. Türk - Fransız Ticaret Müzakeresi Ankara, 1 — 15 Haziranda Pariste Türk - Fransız ticaret müzakeresi başlıyacak, bu müza- kereleri ökonoml müsteşarı Kurt oğlu Faik idare edecektir. Türk - Fransız ticaret müza- keresi yeniden 30 Haziran akşa- mımna kadar uzatılmıştır. İstanbuldaki Bir Profesörün Malları Müsadere Edildi Berlin 1 (A.A.) — Şimdi Is- tanbul'da bulunan Frankfurt Üni- versitesi eski fizik profesörü B. Dessaver'in mallarına el — kon- muştur. * Özgür düşünceliler,, birliği- ne ait ıııllu da zabtedilmıştir. Hicaz Veliahtı Gelecek Şamdan yazıldığına göre Hicaz vılılııh hükümetimiz büyüklerile uzda ıılı'lım ST.._ :ııııııııı misafiri olacak, Iıı= Haremişerif vakfı işini de konu- şacaktır. STER İNAN ISTER INANMA! bulunan kükürtlü maden suyunun 500 gramında 89 santigram s#ezayı madeniye mevcut olup eczayi mezküre l ve tefrik olunarak her birerlerinin esamil kimyevi- yeleri verveçhizir alelmülredat tadat ve beyan edilir.,, Bu cümleleri, Bursada kükürt kaplıcaları için çıka- aldık. — Eser baştan başa — bunlara cümlelerle ve bu kötü Haanla yazılmıştır. Baskısı berbattır. Resimleri simsiyahtır. Bu broşürü okuyabilen müşteri bulunacağına ve bu inaaarak banyolara gideceğine, arlık: İSTER İNAN İSTER İNANMA! çıkan yangında Üüç evle, evlerin içinde bulunan hayvanlar yan- miştır. Köylünün tarlalarında bulun- ması bu evlerde bulunen kozala- rın — kurtarılamamasına — sebep olmuştur. Zarar ne kadar olduğu henüz belli değildir. Insan zayiatı yoktur. Fransız Kabinesin- | de Yeni Değişiklik Paris, 1 (A.A.) — Bay Fernan Bulson ve yeni bakanlar saat 11 de sarayına gelmişlerdir. Eh';ıy P:Imıdî.lnuıı bakanlır üzerine Almak İstemediğin- g-ı yerine Bay Kayyo ve tarımı da kabul etmiyen Bay Royun ye- rine Bay Jakie geçmiştir. (Beşinci sayfada tafsilât vardır) Bisiklet Kazası Dün Büyükderede - bisikletle gezinti yapan Fikret ve Sotiri ismindeki çocukların bisikletleri çarpışmış, ikisi de ağır surette yaralanmışlardır. Güzel Fotoğraf -Yarışımız Yaz geldi. Şimdi kırda, de- nizde, plâjda birçok güzel manzaralara şahit olacaksı- nır. Elinizde fotoğraf maki- neniz varsa, hemen bunlar- dan birini tesbit ediniz ve çıkardığınız — fotoğrafı bize gönderiniz Her neşredilen fotoğraf — için sahibine (1) lira veril ecektir. a