3 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

3 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Cuma Pazar Olduktan Sonra Bir Değişikliğe Uğradınız Mı? Çenberlitaş Gürbüz apartı- manında, dahiliye mütehassısı Nuri Sabri: — Görüyorsunuz ki bugün hiçbir müşterim yok. Gelen de olmadi bit- tab burada bulunuşum ayni katta yatıp kalkmamdan ötürüdür. Binas- maleyh müşterilerim benim bu tatil gününde burada olduğumu hiç te zannetmezler ve uğramarlar.. Cuw- manın pazar oluşunda İlk değişikli. #e bu taraftan uğradık. Halbuki bu bep böyle olmyacak bittabi.. Gele- sok haftalar içinde cuma günü her- kes çalışacak, Pazara da tatil yapılar caktır. Yalmız gözde hafif bir be: semesizlik var ki, bu da yıllar. sumayı cuma, diğer günleri görüşümüzden İleri gelmektedir. * Nuruosmeniye caddesinde No, 10 da eski Trabzon İlsesi edebiyat muallimi Bay Süley- mân Sırrı: — Deği mi7?. Vallahi pek farkında gibi.. Malüm ya, muallimler her gün tatli sazlar Ha cuma olmuş, ha pazerl, ni bu neye benzer bilir misin 7. Uşağı, efendi uskumru alm'ya il Uşak palamut getirmiş. küp- lere binince uşak dayanamamış; — A efendi, demiş. Kim indi de- . Kim koydu bunların ; balık, bu da balık! Şimdi de vay cuma pazar oldul, “diyenlere aynı cevabı vermek lazım; “Kim buldu eumayı pazarı ? Kim koydu adını, Oda gün, bu da günl! ,, » Divanyolu ışık sokak No. 6 da dişçi Şakir Teoman: — Değişiklik bittabi olacak. Me- selâ buğün .hiç çalışamadım. Çünkü içinde “Tatil, diye sabit (bir fikir © ovar. İstek, heves yok. £ Zorlasalar da çalışamam. Fakat aym heletirubi- yö cuma günü de başgösterecek. Yi- ne "tatildir, diye o günde işi ger- şekliğe vuracağız. Hulâsa bu değişikliğe alışabilme- miz için enaz bir ay lâzımdır. Ondan sonra herşey; yolude girer. Olur biter. N * Sultanahmet San'atmektebi sokak No. 109 da Halit Tuncer: — Değişikliğe uğramaz olur mu- yuz?. Elbettâ.. Meselâ bak bu haziran ayı içinde iki günümüz boş geçti. Cuma olsa İdi evde oturabilirdim. Fakat bugün yerimde & duramam. Çünkü cumadan dinlenmiştim. Orta lik bomboş, hava bulanık. Bir yere gitmeyi de düşünemedik. Tabii bu yalnız ilk pazar için. Gelecek pazar- lar da ona göre hazırlanacağız. Müzede Hırsızlık İki Seyyahın Çantasını Aşırdılar Dün Asanatika müzesini ge- ren iki Alman seyyahının para çantaları o aşırılmışlır. Seyyahlar Topkapı sarayındaki muhafız po Mislere müracaat etmişlerdir. Polis bırsizları aramaktadır. SON POSTA Yeni istihlak Kanunu Yeni Kanun Ayın Birinde Tatbik Edi- lecekti. Buna, AncakBugünlmkânOldu Bir Hazirandan İtibaren tat- bik edilmesi lâzımgelen yeni İs- tihlâk Kanunu, Haziran birin ve ikinin tatil günü olması sebebile bugünden itibaren mer'iyet mev- kline giriyor. Yeni kanun yeniden yüz par- ça eşyayı alâkadar etmektedir. Bunlardan kimisi evvelce İstihlâk resmine tâbi değil iken yeni ka- nunla istihlâk resmine tâbi tu- tulmuş, kimisinin de istiblâk res- mi azaltılmış veya çoğaltılmıştır. Demir, çelik, bakır ile bunla- rn mamulâtı veya bunlarla kar- şk mamulât ta İstihlâk resmine tâbi tutulmuştur. Bugünden itibaren gömrükler- de bunlar ithal edilirken istihlâk resmi alınacaktır. Evvelce Ithal edilmiş olanlardan da depo, ma- ğaza veya imalâthanede bulu banlafın cins (Ove miktarları 135 ün içinde mahalli tahakkuk mü- ürlüklerine bildirilecek va istih- lâk resimleri ödenecektir. Paşabahçe Cam Fabrikası Paşabahçedeki Ocam fabri- kası ikmal edilmek (üzeredir. Eritme ocaklarından bazıları ya» kılmış ve tecrübesine başlanmış" tır. Yeni ocakları birdenbire yak- mak mümkün olmadığı için uzun müddet tecrübelerine devam edi- İecektir. Dz Küçük Esnafın Kontrolu Sıkılaştırılmalıdır “ Küçük esnaf hanunu, alâkadarlara kanuni kolaylıklar gösterile gösterile nihayet 21 mayista son bir sınıf işçi zümresine de verilmiş olan mühletin bitmesile umumi sürette tatbik olun- mıya başladı. Gerek alâkadar Türk çocuklarının, gerek bizzat kendi müşahedemizle görüyoruz ki bu ka- nun lâyıkile tatbik olunmuyor, kons trol işi sözde kalıyor, birçok yapılar var; buralarda hâlâ yabanci işçiler çalışıyor. Halbuki sıkı bir kontrol sayesin- dedir ki kanunun tatbik kabiliyeti temin edilebilir; bu yapılar gezilmeli, dükkân ve fabrikalar, atelyeler do- laşılmalı ve bar işçiyede ayri ayrı vesikaları sorulmalıdır. Kendilerinden ehliyetname aranan nasıl ki bu, böyle yapılı " yı ssnsfın murakabesi de şekilde yapılmalıdır. dediğimiz - Pazar Ola H Bu Çadırın Hikmeti Ne? Askeri Müze Önündeki Çadırda Ne Yapılacak? Askeri Müze idaresi müze ar- kasında bir ok atma yeri yaptır» mak istiyordu. Mütehassıslar bu anın dar olduğunu #öyledikleri için bu fikirden vazgeçilmiştir. Müze müdürü Meydana kurulan çadır içinde Baltacı vak'asının tasvir edileceği hakkında bazı güzetelerin yanlış haberlerini tek» zip etmiştir. Müdürlük burada kurulacak tarihi sahneyi şimdilik gizli tutmaktadır. Kundaklı Bir. Çocuk Bulundu Öteye beriye atılan çocukların arkası birtürlü kesilemiyor. Dün de Kumkapıda Hisardibi denilen yerde kale tizerinde oy- namıya çıkan çocuklar, oraya taşlar Oarasna bırakılmış bir kundak & ağalar polisi haberdar etmişlerdir. Zabıta memurları kundağı aldıkları zaman bunun 4 aylık kadar bir kız çocuğu olduğunu görmüşler ve icap eden tahkikat aaa Türk Kanatları İçin.. İstanbul Polisi De Bir Tayyare Alacak Istanbul Emniyet Müdürlüğü memurları dan bir tayyare satın almak Üzere İcap eden paranın toplanmasına karar ve riimiş ve tatbikatına geçilmiştir. Bu tayyare “Polis Tayyaresi,, un- vanını taşıyacaktır. İstanbul po- lisi namına bu tayyare alındıktan sonra diğer vilâyetler emniyet müdürlükleri de aynı şekilde birer tayyare satın alacak parayı toplayacaklardır. Bundan başka, muhtelif suret- lerle vazife esnasında can veren zabıta memurlarının © hatıraları için şehrimizde dikilecek “Emniyet abidesi,, için de yakında faaliyete geçilecektir. evrakını tanzim ederek bu yari ruyu “ Düşkünler Evi,, dermişlerdir. wi emye; Polis, şimdi bu çocuğu bırakan meçhul ellerin sahibini tesbite uğraşmaktadır. Dün Haliçte iki Sandal Devrildi Fakat İçindekiler | Güçlükle Kurtarıldılar Dün tatil olduğu için birçok yerlerde olduğu gibi Heliçte de sandal gezintileri olmuştur. Bu arada iki tanede vak'a kaydedil- miştir. i Salamon, Benyamin, Vitali isimlerinde üç Musevi arkadaşla Mehmet isminde bir de Türk Ay- vansarayda Niyazi isminde birin- den bir sandel kiralamışlar ve yalnız başlarına kürek çeke çeke Eytibe kadar gelmişler, oradan da Bahariyeye doğru açılmışlardır. Bir aralik bu dört arkadaş şakalaşmıya başlamışlar, bu sıra- da da sandal devirmişlerdir. Denizin © kısmının batak olması, denize dökülenler için ciddi bir tehlike teşkil etmiş, be- reket © versin etraftan yetişen kayıklar törafından kurtarılmış lardır. Ikinci vak'aya gelince: Hasköyden Ayvansaraya geç- mekte olan &ç Musevi ve ki Türkü taşıyan sandalcı, bir aralık rüzgârdan istifade etmek istiyerek yelken açmış, fakat bir aralık rüzgâr şiddetlenince yelken ters dönmüş, sandal da alabura ol- muştur. Sandalın içindeki beş kişi Obu suretle tam Halicin orta yerinde denize dökülünce, sandalcı bunları birer birer kur- tarmaktan izharacz etmiş ve sa- hilden istimdat eylemiştir. Bunun üzerine Hasköy İske- lesinde bulunan ç kayık birden kazazedelerin imdadına koşmuş ve bepsi de boğulmak Üzere iken güçlükle kurtarılmışlar dır. Fazla su yutmuş olan kazaze- deler tedavi altina alınmışlardır. asan B. Diyor Ki: Bir İki Satırla Otobüs Ve Kamyonların Muayeneleri Istanbuldaki otomobil, otobüş ve kamyonların muayenesine bir Hazirandan itibaren başlanmıştır. Muayeneler bu ay sonuna kadar bitirilecektir. * * *» Semplon Ekspresinin Lo- komotiti Bozuldu Dün Sirkeciye gelen Semplon ekspresinin (o iokometifi (Bulgar topraklarında bir arıza geçirmiş, bu yüzden tren mutattan iki saat geç gelmiştir. #* OX 4 Şeker Nasıl Vo Ne Zaman Ucuzlayacak? Şeker fiatlarının ucuzlatılmaşı için pancarın kilosunun 30 paraya alınması, istihlâk resminin indirils mesi de düşünülmektedir. Elde 4 bin vagon stok şeker bulunduğu için ucuzluk derhal tatbik edile miyecektir. * * *» i Türkiyat Enstitüsü Ankaraya Gidiyor Üniversite edebiyat fakültesine bağlı Türkiyat Oenstitüsü yeni ders yılı başından itibaren Anka raya nakledilecek ve yeni kuru lacak olan dil, tarih ve coğrafya fakültesine bağlanacaktır. e GERİ Resmi Mektup Ve Telgraf Ücretleri Posta ve telgraf Idaresi bir Hazirandan itibaren resmi mek- tup ve telgraflardan ücret almaya başlamıştır. Bu ücret pul yapış tırılmak suretile değil, her daire için ayrı ayrı defter tutulmak suretile alınacak, her daire her ay sonunda postane ile hesapla, şacaktır. Evvelce yazdığımız bu haber, bu suretle bu ay başından itibaren tatbik ediliyor. * * * Belediyenin Alacağı Borç Belediyeler bankası Belediye» nin istediği 900 bin lirayı defaten vermek imkânsızlığını ileri sürmüş ve bu parayı iki veya tiç kalemde vereceğini ,. bildirmiştir. & Şimdi paranın mıktarı Üzerinde görf #ülmektedir. * * » Lutfi Fikrinin Vasiyeti Servetini baroya, Üniversiteye ve Kültür sahasında kendi şart koştuğu eserleri yazanlarla en isabetli hüküm verecek hâkimlere vasiyet eden Lütfi Fikrinin vasi yeti yerine getirilmek (Üzere Beyoğlu Sulh mahkemesi tara fından terekesine el konmuştur. m mam e — Hasan B.... Şu tin suları ne kadar zengindir, * faydalı maddeler vardır. memleke- «. Yalovaya içinde ne | tivite vardır; kükürt bulursun. F sularında radyo ak- saya git, sularında ww Karahisara git, sularında ne gü- zel maden bassaları bulursun, değil mi? hassaları Hasan B. — Canım uzağa gitme, söt- çüye git, Terkos suyunun İçinde süt bulursun!