4 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

4 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Gui-eîKıüanızxn Güzel İri Se'çuk San'at Mektebinin Sergisi Çok Beğenildi Teşhir Edilen Eserlerin Hepsi Kapışıla Kapışıla Satıldı ıi W - Belçuk Kız San'at mektebinin sergilerinden birl Çapada, Sçlçukhatun mekte- binde bir hafta evvel açılan eşya sergisi dün kapanmıştır. Sergiyi gezen yazıcımızın aşa- ğıda okuyacağınız intibaları ara- sında bazi meraklı — sorğuların hayret ve sevinç verici cevaplarını da bulacaksınız. * — En korktuğum şey, harikul- Aâde ince bir zevkle hazırlanmış sergi dekorlarının parlaklığı içinde teşhir ettiğimiz eserlerin sönük kalmasaydı! Bu sörleri, Çapa kız san'at mektebinin zeki ve sevimli mua- vini Şaziye söyliyor. Dekorları hazırlıyan san'atkâr muallim Mazhar, bu iltifata aynı tevazula karşılık veriyor: — Bilâkis. Teşhir edilen kıy- metli eserlerin harikulâde aydınlığı yanında dekorlar, güneşte çakıl- mış bir kibrit kadar renksiz kuldı. Etrafa biraz göz gezdirince İnsan no muavin Şarziyenin, ne de mu- allim Mazharın sözlerini mübalü- gali bulamıyor. Çünkü maddi —yardımı bir sultan hazinesinden — değli, bir mektep bütçesinden gördüğü hak de, san'atkâr Mazhar, —boş ve badanasız bir taşlığı yaldızlı bir saray salonuna çevirmiş. Ve istidatlı genç kız ellerinin itinah emeklerinden doğan İnce eserler bu salonu her göze hoaş gelebilecek bir uygunlukla e- lemişler. Bu uygunluktaki zevkli güzelli- ğin en açık delili de serginin|") bi- bafta içinde tam (25) bin ziye- retçi buluşudur. Değerli müdür. Asım, sordu- ğgüm ilk suale, umduğumdan çok — fazla — dikkat — uyandırıcı cevaplar veriyor, ve: — Memlekette diyor, en fazla rağbet gören kurumlardan birâsi Kız San'at mektepleridir. Bu rağ- bet, bir çiğ hızile büyümektedir. Meselâ, geçen sene 90 talebe- miz vardı. Bu sene tam iki mis- lini buldu. Bu rağbetle beraber bizim çalışma, başarına, yaratıma zevld- miz de artıyor, Faaliyetimizin hududunu gün geçtikçe genlşletiyor. Meselâ ge- lecek yılda İstanbul Akşam Kız San'at mektebi de bize bağlana- cak. Kırlarımıza verdiğimiz “erkek çamaşırları dikme ,, dersine daha büşük bir ehemmiyet vereceğiz, hatta Avrupadan bu ders - için Pi “Caca.. nn sadalığına reğmen. mütehassis eceğiz. En mühim tasavvurlarımızdan birisi de halka ucuz elbise temin etmektir. Biz şimdiye kadar sade sipariş kabulile iktifa ediyor ve satışa eş;ya — çıkarmıyor idik. Halbuki serginin gördüğü rağbet bize büyük ümitler verdi. Hiç ummadığımız halde, bir hafta içinde bin küsur Jİiralik satış yaptık ve iki bin Tirahk sipariş aldık. Birçok talepleri boy çevirmeye mecbur kalışımız da gösterdi ki, elimizdeki hazır eşya birkaç misli çok da olsa tükene- cekti. Güldüm : — Desenize sizln sergl da- gılmamış, satılınış 7? Muhatabım da güldü ; — Çok iyi buldunuz! Ve deyam etti: — Bu variyetin verdiği ümltle gelecek yıl satışa elbise çıkarma- bir muallim getir- nın yolunu düşündük, ve bulduk da: Dershanelerde tatbikat esnasında Amerikan bezinden yapılan yarım elbiseleri, ucuz kumuştan ve tam diktirteceğir. Bu suretle maydana gelecek #lbiseleri kaç paraya satsak kârlı sayılırız. — Çünkü —Amerikan bezinden yapılan yarım elbiseler dershane nda bir işe'yara 'du. gu' ıırmç Bçî:doy hmımıg bir liraya mükemmel bir elbise satabileceğiz demektir. Eğer halkın bizim eserlermize, rağbetini çogaltabilirsek, giyim kuşam alım satımda yapılagelen yaman bir ihtikârın da önüne geçmiş olacağız. Meselâ dışardaki mağazalarda (350) kuruşa satılan kadın yaka- larını biz burada (25) ikuruşa mal ediyoruz. Bu sergide, bu yakılar öyle kapışıldı ki, para — kazanmanın keyfini tatan talebeler, bir te raftan yapmaya, bir taraftan sat- maya başladılar. Hatta, bu yakalardaki çiçele leri yapmasını bilmeyon ikinci &- nf talebeleri işin kârımı görünce derhal kolları sıvadılar, ve yarım saat içinde dershanede ild haf tada Ööğrenemiyecekleri bu işin ustası kesildiler. Maliyet paralarındaki farklar bittabi sade yakalara münhasır kalmayor : Mesalâ dışarda 250 liraya ç» — () Eğer işin bu tarafını anlatırkan yanıldığım taraflar olduysa muhtezeyı müdür, diplomalı tersi — olmuayışıma bağışlasın ! Spor Yunan Muhteliti Ankaraya Da Mı Gidecek ? 7 ve 9 Temmuz tarihlerinde Istanbu'da iki müsabaka yapacak olan Atina muhteliti son bir ha- bere göre Ankarada da bir oyun yapacaktır. Yunan takımı anlaşa büldiği takdirde dönüşte Izmire de uğrayacak ve orada da bir maç yapacaktır. At'na — muhleliline karşı ilk maçı Galatasaray ve Beşiktaş'ı aoyunculardan kurulacak bir takım oynayacaktır. Ikinci müsabaka — için Fenerbahçenin Bükreşten dönen oyuncularile ya- pilacak bir takım haz rlonacak'ır. Istanbul futbol heyeti Atina muhtelitile yapılacak iki maçın hasilatını tamamile uçak kuru- muna bırakmıya karar vermiştir. Istanbul - Ankara Tenis Maçları Önümüzdeki Cumarlesi günü Taksim dağcılık kulübü kortla- rında İstanbul ile Ankara tenis- çileri arasında müsabakalar yapı- lacaktır. Dört Singl bir Dabl olacak müsabakalarda — Istanbullu Suat ile Sedat, Ankarayı da Karaş ile Featık temsil edeceklerdir. Müsa- bakalara saat dörite başlana- caktır. Merkezi Avrupa Kupasının Çeyrek Finalinin Birinci Haftası Slavya ( Çek ) Austria ( Avus- turya ) 1-0 Maç Prağ'da yapılmış- tır. 140000 seyirci, İsparta ( Çek ) Fiyorentina ( italyan ) 8&-1 maç Prağ'da yapıl- mıştır. 18000 seyirci. Şüventüz ( İtalyan ) Ungarya (Macar ) 3-1 maç Budapeşte'de yapılmıştır. 15000 seyirci. Zideniçe (Çek ) Ferensavroş ( Macar ) 4-3 maç Brlin'de yapıl- mıştır. 18000 seyirci, Bu neticeye göre çeyrek finale giren 3 çek takımı da birinci Haf- tayı kazanmışlardır. Yalnız Slav- ya'nın — Austria'ya kargı aldığı netice İkinci hafta oynunun Viya- na" yapılmasile — Austrla'nın lehine netice vereceği Ümit edilir. laparlta'nın dömi finale kalması bir emrivakl şeklini almışlır. Diğer 4 takımdan fövorllerin Jüventts ile Zireniçe görünür. Maamafih merkezi! Avrupa kupası ümit edilmeyen neticeler verdiğim- den şimdiden yapılan tahminler farazt kalmaktadır. Boks Maçlarında Amerikalılar Yenlildiler Nevyork, 3 (ALAJ — Din Yankes — stadyomunda — 48 bia seyircinin önünde İngiliz ve Ame- rikalı amatörler arasında boks maçları yapılmıştır. Ingiltere Üçe kargı sekiz sayı ile Amerikayı yenmiştir. kan gece elbiselerini biz 45 lira- ya malediyoruz. Dışarda hî llııyıklı ııt:l- gapkalar 'aya; Bel * ucuz diye Lpı.ılıı eldivenler l'H Hraya çıkıyor. Ve bu hayret vericl fark her- şeyde göz çarpıyor. Bu değeri lâfta kulmayan mü- easeseden, değeri İâfta kalmayan bir sevinçle uzaklaşırken muaviâ Şaziye güldü: — Sizden bir rlenm var.., — Emredin efendim? — Başkaları gibi siz Eı yar zınız da, evlenecek - erkökler sağlık vermeyin! ğlik işimize kesat veriyor. ve talebelerimizi azaltıyor. Hab buki biz talebe arıyoruz, damat değil ! Ben de güldüm : — Isteğinizi yorine gelirsaşe ZL halde gücendirmiş olacağım! Belim Tevlik 11500 Lira Ne Olmuş? İki Defa Verilen Beraet Kararından Sonra... İzmir Ağır Cezasında Dikkate Değer*l Bir Davaya Tekr İzmir, ( Hususi ) — Şarımız ağırceza mahkemesi, — Manisa ağırcezasından — naklen — gelen önemli bir davaya el att. Bu davanın içerlik tarafı Üzerinde durulmiya değecek kadar ür tündür : Bundan dört yıl önce Man- sanın Turgutlu kazasına su ge- firtmek Üzere halkın yardımına müracant edilmiş ve haltan önem- Hce miktarda para toplanmıştı. Toplanan paralar Turgutludaki esnaf ve mhali bankasına yatırıl- miş, Öte taraftan da su getirtme işine başlanmıştı. Halktan — toplanan — paradan 21281 liranın bankada bulunması icap ederken yapılan bir #soru üzerine bankada şarbaylık hesa- bına 9775 liranın mevcut olduğu bildirilmiş; bu suretle 11500 liralık bir açık meydana çıkmıştı. Bu 11500 lira, o zaman şar- bay olan Küzım tarafından ban- kadan alınmıştı. İş meydana çık- tıktan sonra 11500 lira her ne kadar ödenmişse de bu iİşde bazı muamele »noksanı — vardı. Ve şarbay küâzımla bankanın di- rektörü ve muhasebecisi bu zim- metle bilflil alâkalı görünüyorlardı. Bu durum Üönünde şarbay Kâzım, banka direktörü Asaf ve İzmir Ağır oceze müddelumumisi — Şevki Sumer mubhasebeci Cevdet ihtilâs suretilt zimmet suçundan Manisa Cezasına verildiler ve iki defâ beraet kararı aldılar. Temyiz mahkemesi bu karatf ildinci defa bozunca mahkemenlti selâhiyet noktasından İzmir Ağıf Cezasından — devamı — onaylandk Bugünkü celsede sorğuya çekileti Üç suçlu ortada bir muamele farki olduğunu, para ödendiği için 0f tada bir suç olmadığını ileriyt Bürdüler. Muhakeme, Iddia makâ' mının İddlasını açığa vurması içii başka güne bırakıldı. ——— —zcm—— —— Geredede Pehlivan|Müezzinin Şapkası' Müsabakaları Atatürk Günü Kutlulanır- ken Güreşler de Yapılacak 17 Temmuz Geredenin ( Ata- türk) günüdür. Bugünü kutlulamak Üzere Gerede Halkevinin hazırla- dığı büyük prgramın tatbiki için şimdiden çalışmalara başlanmıştır. Aym, gün ve gecede gençleri spor bayramı olarak — kabul edil- grama bir de pehli- van gü konulmuştur. Geredenin meşhur ( Esente- pe ) sinde Kızılay menfaatine ya» pılacak olan bu müsabakalar için başpehlivana 100, başaltına $0, ortaya 30 ve ayağa 10 lira mü- kâfat da konulmuştur. nı Çaylak Kapmış Evvelki gün şehirde Kürkçü* camil minaresinde ezan okü' yan müezzin Süleymanın başındali şapkayı bir çaylak kapıp götür müş, şapka bütün araştırmalar! rağmen bulunamamıştır. Ayasolyada Hafriyat Alman âsüri atika enstitüsl tarafından Ayasofya — avlusund! yapılan hafriyatın birinci kısısf bitmiştir. Bu ay sonunda kısım hafriyat yapılacaktır. Bf hafriyat Ayasofya avlusunun tram' yay ecaddesindeki ktsmında yapf lacaktır. Bu araştırmalarda çol önemli sunuçlar elde ıdleeıı umulmaktadır. Haliçteki Köhne Vapurlar Vapurculuk şirketl senelerdenberi Halicin çamurlu sularında içli meden duran köhne vapurlarını satmak kararını vermiştir. Yıllarca Hallcin çamur renkli sularında saplanıp kalan bu köbül yapurlara müşteri çıkıp çıkmıyacağını bilmiyoruz. Resimde bu kökeği görüyorsunuz. B