5 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

5 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

İ | e - Sene S5 — No,:1767 HALKIN Gözü HALKIN ye 20203. ri telefonu: Habsburglar Avusturyada (“| Rauf “Bey, Istanbula Geliyor (3 yi m—ğşğş—ş—şğ—ğ—ş—ğ—-—-—-ğ-—ğ—şğ—ş—-—-.-.—-..-.rrR7 5. Sen Posta — CUMA — $ TEMMUZ 1935 İdare işleri telefonü: » 20203 Fia S karap Fiatı 5 kuruş Habsburgların Avus- turyaya girmemele- rine dalr yasak kaldırıldı. Kendisini Getiren Vapur Dün izmire Uğradı Eski İcra Vekilleri Reisinin Yanında Kardeşile Yeğeni e Var İskenderiye k Konso- losumuzdan Pasa- port Yaptırmış İzmir Muhabirimiz Kız Kardeşi Melike İle Konuştu Gece yarısından sonra İzmir muha- birimizden bir telgrat aldık, Bunda, vaktile istiklâl mahkemesi tarafın- dan gıyaben on sahne hapse mahküm olan saki icra vekilleri heyeti reisi Rauf ( Beylu) Blısırdan yurdumuza dönmekte o olduğu bildiriliyor, İzmir, 5 (Hususi) — Eski era vekilleri heyeti relsi Rauf, on bir yıllık bir zamandan sonra bugün Ismir (o vapurile (İskenderiyeden Ümanımıza O geld. o Beraberinde kızkardeşi Melike ve kardeşinin kızı Fatma vardır. Vapur limana yaklaştığı zaman Rauf güvertede kızkardeşile ayakta (konuşuyor lardı. Saçlarına har düşmüştü, ancak eski hali pek değişmemişti. | Devamı 10 uncu yüzde | Geçenlerde İngilterede bir manevra da bu resimde gördüğünüz gibi kava” da pilotsur uçan tayyareler karadan idare edildi, Fakat telsizin ve radyo- Bun ilk kâşifi Markoni şimdi de hare- ket halindeki otomobil ve tayyareleri durduran çök mühim bir keyfte bu- mu şte, Bunun meraklı tafsilâtı 14 Macü sayludadır. Beşe ön $ Sabık tera veklileri retel Ranfun sakl bir resmi Şiddetli Bir Zelzele Oldu Zile 4 (A.A ) — Bugtn saat 11 de şehrimizde bir saniye süren giddetli bir deprenme olmuştur. Zarar yoktur, Arşidük Otta İle Görüşüler Brükasl, 4 (A.A) — Boyter ajansının bir aytarına diyevde bulu- nan Arşidük Otto, Habeburg hane- danının yeniden Avusturya tahtına getirilmesi için görüşüler yapılmak- ta olduğunu kabul etmiş, amcek bütün fırkalar tarafından tamamiyle onanmadıkça dönmi . yeveğini ilâve eylemiştir. JBuna dair yalan son telgraf. lar üçüncü sayfımızdadır) Kondilis Yeni Bir Dava Daha Açtı Atina, 4 (Hususi) — Harbiye Bakanı Kondilis Metaksasın orga- ni olan gezete aleyhine yeni bir dava açmıştır. İstanbulluların Ödedikleri Vergi: Son Yıl 10 Milyon Lira Verdik Fakat... 4730 Vergi M Mükellefi Hakkında Hapis Kararı Verildi istanbulun Ödeme Nispeti Yüzde 98 dür Istanbul Maliye tahakkuk mü- 904 mali senesi için 12,672,000 liralık vergi tahakkuk ettirerek (o tahsli Oo müdürlüğüne vermiştir. Bu miktarın 10,222,000 lirası bu senenin, o mütebekisi geçen senelere ittir. Tahsil müs dürlüğü bu paradan 8,284,00 Ii rasmı tahsil etmiştir. Tahsilin tahakkuk nisbeti yüzde 74tür. Bu tahakkukun içinde Teşviki sanayi kanununa göre ve yahut başka suretle tecile bağlı olan vergilerle mükellefleri başka yer- lerde olanlar da vardır. Bunlar çıkarılınca Istanbul tahsil müdür- lüğünün tahsil nisbeti yüzde dok- san üçe çıkmaktadır. sene (o İstanbuldakiler ( Davam: 10 uncu yüzde | Jetanbul Malipe tahakkuk müdürü Talât “C.H. Partisinde Çalışmalar Ankara, 4 (A.A.) — -Bildiriğ- Genyönkurul dün nomal toplantı sını yaparak bazı ilyönkurul üye ve başkanlariyle ilçe başkanları nın ödevlerini onaylamış ve par- tinin iç çalışmasına ait ve illerden gele iler üzerinde, görüşlerde | Belediyenin narhı 77 kuruş emme, fırıncılar fiatları kendiliğinden dokuz kuruşa kadar indirdiler İsrar Ediyor ? Belediye Niçin Kuruşa Fakat Her Nedensel Resmi Narh 1İ | Kuruştur Un Fiatı Ton Başına 7 Lira Ucuzladığı Halde... Istanbula Anadoludan farla miktarda buğday ve un gelmiye başlamıştır. Fakat fiatlar hergün biraz daha indiği için borsada canlı müamele olmuyor, ancak günün ibtiyacını karşılayacak alım, satım “yapılmıyor. Dün borsaya 575 ton buğday, 90 ton un gel miş, buna mukabil 90 ton buğ- day 55 buçuk ton un satılmıştır. Fiatların © szalması (o devam etmektedir. 55 buçuk ton undan ancak yarım tonunun yüz kilosu T lira 7 kuruştan satılmış geri kalan 55 ton un 555 kuruşla 7 Iira arasında muamele görmüş tür. Bu 7 lira 70 kuruşa satılan un ekmek ve francala imalinde değil, bisküvi, pasta vesaire gibi | lüks yiyecek imalinde kullanılan undur ve ekmek narhına esas olmasi Icap eder. Esasen 5 çuval en küçük bir fırmın günlük ihtiyacının 3 de birini bile kar şılamayacağına göre ekmek nar- hına esas olamaz, Buğdaya gelince; buğday 6 kuruşla 6 kuruş 32. buçuk para arasında muamele görmüştür. 7 10 uncu yüzde | Vaktile Osmanlı devletinin Hari- diya Nezaretin. de, bir memur- ldrı seçme ko- misyonu vardı. Bu komisyonun | başkanı Diran adında bir Ermeni | idi. Bir gün, Galatasaray lisesi ile hus | kük mektebini bitirdikten sonra, | tabsilini Pacis siyasal bilgiler oku- lunda tamamlamış olan bir genç, sesli istemek için Diran Beye müracaat ekil. Diren Bey seci — Tahsiliniz vardır ? Çerez Kabilinden Büyük Bir Düştü | Jutanbul esnafı arasında sayiları sn çok olan bir bakkal Esnafın Sayısı İstanbulda Bakkal- lar Rekor Kırıyor Belediye kanunu mucibince e#- nafların tesciline devam edilmek- tedir. Tesçil müddeti uzatılmıştır. Fakat bu uzatılan müddetin de tesçile kâfi gelmeyeceği sanıl- maktadır. Çünkü Istanbulda ros mi kayıtlara göre 980 otelci, 2652 berber, 1875 kapıcı, 552 hamam- cı, 2015 garson, 2500 lokantacı, 5718 lokantacı yanında çalışan ahçı ve bulaşıkçı, 1500 süt müs tahsili, 2483 süt müstahsili yar ( Devamı -10 uncu yüzde ) — Evet Fas lan, filân yerler den merunum. Laf Et! e eğ mışsınız ? 'Tabil, — Dip'omalarınızı göreyim. Genç ileride lâzımsa, diplomalarını ibraz edeceğini, fakat bittabi onları yamuda taşımadığını — söyleyince, Diran Bey, gencin, gerçekten, de- diği kadar yüksek bir tebsili olup olmadığını anlamak için — Öyle ine büyük bir lâf et iyite- yim !. dedi. Toftı