5 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

S Temuz Sahte Polis Sorguya Çekildi Üçüncü Caca hakyerinde, kem disine taharri memuru süsünü veren bir adamın muhakemesine bakılmıştır. Davacı, Küçükpazarda Kesercilerde oturan Ayşedir. Suç- lu da, Unkapanında keçecilerde oturan zerzavatçı Kadri isminde birisidir. Iddiaya göre, suçlu Nuri sarhoş olarak geceliyin saat onbir sularında ÂAyşenin evine giderek: “ Kapıyı aç. Ben taharri memuru- yum ,, demiş, davacının feryadı üzer'ne polisler yetişmiş ve süç- luyu yakalamışlardır. Gelmeyen şahitlerin dinlenmesi için duruşma başka bir güne birakılmıştır. Pansiyon Mu, Fuhuş YeriMI? Galatada Şerbethane soka- gında oturan Abdurrahman adım- da birisi, işletmekte oldağu pan- Siyonu fuhuş yeri yapmaktan suçlu olarak Ikinci Ceza hak yerinde sorguya çekilmiştir. Iddiaya göre, bu adam Asım adında bir arkadaşile pansiyonda içki sofraları tertip etmekto ve birtakım — uygunsuz kadınları toplıyarak hariçten aldıkları er- keklerle birlikte geceleri vakit geçirmektedirler. Birkaç polis şahit olarak din- lenmiş ve gördüklerini söylemiş- lerdir. Gelecek celsede başka şahitler dinlenecektir. Tavaları Ve Kepçeleri Pislemiş ! Davacılar: Sultanahmette otu- ran Nimet ve kocası Ibrabimdir. Suçlu: Ayni mahlede oturan Seniye ismine birisidir. Fakat Seniye de Nimet ve Ibrahimden davacıdı. Nimetin ve kocası Tbrahimin Iddialarına göre, bunlar bir evde oturuyorlarmış, — Araları açılmış, suçlu Seniye Nimetin tava ve kepçesine pislik koymuş, kendi- lerini sövmüş ve dövmüştür. Seniyehin iddiasına göre, Ni- met ile kocası İbrahim kendisini dövmüştür. Davanın görülmekte olduğu Sultanahmet — birinci sulh ceza hakyerinde Seniyenin davası red- dedilerek Nimet ve Ibrahihimin beraetine karar verilmiştir. Seniye ise 3 gün hapso ve 53 lira ağır para cezası Ödemeye mahküm olmuştur. Ayna Hırsızları Mahküâm Oldular Üçüncü Ceza hakyerinde ayna hırsızlığı yapan iki suçlunun du- ruşması yapılmıştır. Davacı, Top- hanede — Salıpazarında — Hocaali sokağında aynacı Vitalidir. Suçl: - lar da İsrail ve Yordan adlarında iki kişidir. lddiaya göre, İsrail ile Yordan geceleyin davacı Vitali- nin dükkânına bitişik olan sobacı dükkânının bölmesinden geçerek davacının dükkânma girmişler, 85 Tira kiymelindeki aynalarım aşır- mışlardır. Bu aynalardan bir kıs- mı suçluların Üzerinde yakalan- mıstır. Hakyeri cürmü sabit gör- düğünden suçlu İsraili 9 ay on beş gün, Yordanı da on bir ay yirmi gün müddetle hapis ceza- sına mahküm etmiştir. Dava Düştü Yedikulede Çeşme sokağında 15 mumarada oturan Mehmet oğlu Mustafayı otomobiline çarp- tırarak — yaralanmasına — sebep olduğu iddlasile Üçüncü Ceza hakyerinde muhakeme edilmekte Hüküm Birkaç arkadaş büyük Napol- yonun yaptığı işler Üzerinde konu- tuyorduk. İçimizden birl gülerek sordu : — Onun tarih bilmediğini duydunuz veya düşündünüz mt? Hayır, dedik, O, yeni bir şey bulmuş gibi ağır davranarak anlattı: : — Napolyon baba — olunca sevincinden ne yapacağını şaşır- , mıştı, göbeği henüz kesilmeyen oğlunu Roma kralı yapıp beşiğine bir tac koyduktan sonra: “Istikbal benimdir,, diye bağırmıştı. Eğer tarih bilseydi yarının bugünden bilinmiyeceğini Solonla Krezüsü hatırlayarak anlayabilirdi ve öyle haykırmazdı, — Nitekim — küçük Roma kralı, onun oranladığı gibi Bonapart adını daha sonraki ne* sillere bırakamadı, Fransa impa- ratorluğunu yaşatamadı, silik bir ömür geçirdi, sönlüp gitti. Bu arkadaşın Solon'la Krezüsü anması bana da tarihin o düşün- dürücü sayfasını hatırlattı. Bu- günkü müsahabemi işte bu ha- tırlayışla yazıyorum: Krezüs, eski Lidya hükümdarlarındandı. — İki bin yöz yıl önce tahta çıktı. Sart şehri onun payıtahtı idi. İlk çağların en büyük şarlarından biri olan, Cihangir İskender - ile aksak Timuru bile - on yedi asır ara ile - kendine çekip getiren bu payıtahttan bugün ortada kalan bir küçük köydür. Izmir - Alyon demiryolu üzerinde ve Salihliye yakın bir yerde silik bir varlık taşıyan şimdiki Sard'ın bir Istasyon olmasa adını kimse Krezlis işte bu köyceğizin bu- landuğu yerden çok haşmetli bir hükümeti idare ediyordu. Dünya- nın her tarafından Sard'ı ve ora- da oturan zengin, kudretli ve çok zekl hükümdarı görmiye geliyor- lardı. Bir gün Yunan kavmine ilk kanunu veren Solon da, Sard'a geldi, saraya konuk oldu. Krezüs, Ege bölgesinde büyük bir ün ya- ratmış olan değerli misafirini son derece ağırlar, günlerce sarayda alıkoyar. Onun şehirde göreceğini görüp, öğreneceklerini öğrenüp yurduna dönmek istediğini sezince son bir saygı olmak üzere hazine- lerini göstermek ister ve kanuncu Atinalıyı yanına alıp sarayın o kısmını gezdirmiye başlar. Krezüsün hazinelerinde o dev- re göre bulunmayan şey yoktu. Koca koca salonlar baştan başa olan Bakırköy şoförlerinden Zekâi hakkındaki davadan, yaralı Mus- tafa feragat ettiğinden bakyeri Mustafanın davasının düşmesine karar vermiştir. Hâkimi Tahkir Beşiktaş sulh mahkemesinde davacı — sfatile bulunduğu — bir davada suçlunun mahkemece be- raetinden muğber olarak vazife esnasında hâkimi tahkirden suçlu beşiktaşta Serencebeyde oluran Melek, — birnci ceza hakyerinde dört ay hapis cezasına mahküm olmuştu. Temyiz mahkesi bu hük- mü bozduğundan suçlu Meleğin tekrar — yapılan — duruşmasında hakyeri suçlunun üç ay hapsine ve yüz İira para cezasına mahkü- miyetine karar vermiştir. Tarihi Müsahabo Alevler Arasında Yakılan Bir dar: '_ Krezüs M haakmk Hangi Mektebe Gireceksiniz ? İstanbul Kız Ve Erkek Liseleri Haydarpaşa Lisesi Maydarpaşada eski Tıp fakül- tesi binasında bir muallim mek- tebi ve ona bağlı bir tatbikat mektebi, bir ortamektep ve bir llse açılmıştır. Bu kısımlarh talebe kayd ve kabullerine Ağustos niha- yetlerinde başlanacaktır. Erenköy, Kandilli Kız Lise- leri, Çamlıca Kız Orta Mektebi Talebe kayıtlarına — Ağustos nihayetlerinde başlanacaktır. Ta- lebe mektebe mutlaka - velilerile ile birlikie gelmek mecburiyetin- dedirler. Getirilen evrak, şeha- detname, — tasdikname, — hüviyet eüzdamı, uhhat raporları ve dört adet fotoğraftır. Liseler ve ortamektebin leyli Ücreti 225 liradır. Baremin yedinci derecesine kadar maaş - alan ! | memur çocuklarından yüzde 10, Sart harabeleri arasında Artemis mabedi altın, gümüş, zümrüt, elmas, İnci gibi değerli şeylerle dolu idi. Bu hazinelerle o günün soysal âlemini satın almak veya yeniden kur- mak mümkündü. Solon, bütün bu göz kamaştırıcı zenginlik önünde küçük bir şaşkmlık göstermiyor- Krezlis odun yiğınları üstünde yakıuyor du, tek bir kelime bile söylemi- yordu. Sanki taş kaldırımlar üstünde, yahut çıplak odalarda dolaşıyormuş gibi ilgisiz davra- nıyordu. Eşsiz — zenginliğile için için övünen Krezüs büyük konuğuzun bu ilgisizliğinden sinirlendi, onu kendine hulüs çakmıya zorlamak İstedi: — Şu hazineler içinde, dedı, aklıma bir şey geldi. Size sormak isterim: Çok yer gezdiniz, çok Insan gördünüz. Uzaktan, yakın dan tanıdıklarınız içinde en bah- tiyar kimi buldunuz? Solon, hükümdarın ne dedirtmek istediğini — anlamakla — beraber hiç aldırış etmedi, şu karşılığı verdi: — En bahtiyar tanıdığım adam BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi — Liret — 700,000,000 İhtiyat akçesi » — 144,785,576,20 îlqı'kui idıroıı MILANO telyanın hoca şehirle, SUBELER İngiltere, 'Frııııı. viçre, Avustur- ya, Macaristan, Çekoslovakya, Yu- goslavya, Romanya, — Bulgaristan, Mizır, Amu;lı! Câmıhıri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, — Arjanti! Peru, Ekvatör ve Knlumbiry’:ım Afilyasyonlar IŞTANBUL ŞÜBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Kuraköy Palas ( Telef. 44841/2/3/4/5 ) .Tıh" dahilindeki acenteler: tanbulda: Alalemciyan hanında 'Telef. MİOOI:I“IIS 15. Beyoğlunda : iklâl caddesi V Telef. 41046 — İZMİRDE ŞUBE Atinalı Tellostur. O, yurda yarar çocuklar yetiştirdi ve kendi de yurt uğurunda savaş yaparken vurulup — Öldü. vurulduğu yere gömüldü. Krezlis kızdı, dargın dargın söylendi. — Demek ki beni bahtıyar bulmuyorsun. Ben şu zenginlikle, şu kuüdretle Tellos — gibi adı sanı belirsiz adamlar kadarda mı göze çarpmıyorum? So'on yine aldırmadı ve şöyle bir karşılık vermekten çekinmedi: — Bence insanlar, aşağı yukarı yetmiş yıl yaşarlar. Bu yetmiş yal içinde yirmi beş bin beş yüz elli gün vardır. Fakat o günlerin acılığı veya tatlılığı —biribirine benzemez. Her güa başka bir biçimde doğar. Sen de bugün zenginsin, birçok İnsanlara hâ- kimsin. Lâükin sonunun ne ola- cağını biliyor musun? Bir Insanın bahtiyar olup olmadığı ölümünden sonra araştırılabilir. ve anlaşılır. Krezüs — Solona — kırilmiş ve kızmıştı. Artık onun adını anmı- yordu. Hazineleri ise gün geçtikçe büöyüyor, genişliyordu. — Nihayet bir gün geldi, Lidya ile Medyanın arası açıldı.. Krezüsle Keyhusrev harbe tutuştu. Medya üstün geldi, Krezüs Keyhusrevin eline düştü, yakılmıya mahküm oldu, Payı- tahtının yıkıldığızı, haz'nelerinin yağma edildiğini gören Krezls, şimdi zincirler içinde bir yığın oduün Üstüne çıkarılmıştı, hyordu. yakı- Bu ağır cezayı hiç ses çıkar- madan kabul eden Krerüs alev- | lerin dört yanını sardığı bir sırada | Solonu ve onun sözlerini hatırladı, acı bir pişmanlık içinde haykırdı: — Ah Solon, Ah Solon!.. Düşmanın yanmasını — seyre hazırlanmış olan Keyhusrev, onun yalvarıp yakaracak yerde Solcn diye bağırdığını duyunca merak etti, ateşi dağıttırıp Krezlisl ya- nina getirtti, o biçimde bağrışın- dakli sebebi sordu, — hikâyoeyi dinledi ve Solonun sözlerindeki doğruluğa saygı göstermiş olmak için onun hayatını bağış'ladı. Koca tarih, — insanlara öğüt vermek için — ne güzel masallar uydurur. M. T. Tan kardeşlerin ikincisinden yüzde 15 ve Fazla almak isteyenler mektep müdiri- yetine müracaat edebilir. Erenköy Kız lisesinin ilk kisım dördüncü ve $ inci sınıflarına da leyit talebe alınmaktadır. llk k- sm levli ücreti 200 liradır. Aynı tenzilât bu kısımda da vardır. Amerikan Kolloji Moktep kız ve erkek olmak Bzere iki kasımdır. Kız kısmı Arnavutköyündedir. Erkek kısmı (Robert Kolec) Bebektedir. Mek- tep İagilizceyi çok iyi öğretir. Almanca veya Fransızca ihtiya- ridir. Bakalorya derslerine ilâve- ten ticaret ve iktısat, — ihtisas dersleri verilir. Mektebin bir de mühendis kısmı vardır. Burada ameli ve nazari elektrik makine ve Nafıa mühendisi yetiştirir. Okuyucularıma Cevaplarım MalAtya gırapazarında bakkal Gey- rikli oğlu Hamit vasıtasile Vehap Kuarakaşa : Evvelâ Tapo ve Kadastro mek- tebi neharidir. Burada yatıp kak kacak yiyip içecek bir yeriniz varsa ne Glâ. Siz ortamektep mezunu sayılırsınız. Lisede kalıp kalmamanız bir tesir yapmaz. * Edirnede lamail Fahriye 1 Orta orman mektebi leyli mec- canidir. Tahsili üç senedir. Mek- tep bittikten sonra mezuniyet dereceniz iyi olursa yüksek or- man mektebine girebilirsiniz. x Okuyucularımızdan Edirneli Yur- danura : Ismetpaşa kız. enstitüsü İleyli meccanidir. Yalnız ikmaliniz o duğu için giremezsiniz. verip bir sene lisede okuyun, ondan sonra müracaat edin. * Bayburtta Sait Naci oğlu Tevlik Dönmeze; Size Tİzmir Ankara san'at mekteplerini veya gedikli küçük zabit mekteplerini tavs ye ederiz. * Nuruosmaniyede Kasım Akbulata; Askeri sanayi lisesi Ankara- dadır. İlk mektep mezunlarını alırlar. Ortametep mezunları da girebilir. Bulunduğunuz yerin as- kerlik şubesi vasıtasile müracaat edebilirsiniz. Daha fazla malümatı da askerlik şubesinden alabilir- siniz.