5 Temmuz 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

5 Temmuz 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON ALTINCI YIL. No: 5006 Gündelik BİZİM RİRLİĞİMİZ F.R.ATAY , — Adana'das devlet fabrikaları YHia 50,000 balya pamuk - isterim. — Bölgenizde petrol bulun - Muştur. — Adana su işlerinin yılda 2 milyon lira verilerek, parça parça, Yapılması imkânı varmıdır? Bunlar Başbakanın adanalıla. ra söylemiş olduklarıdır. Sonra başka bir haber: Sümer Bank dev- let Ffabrikaları maliyet fiatlarını ton yıllarda yüzde 25, 30 nisbetin- de düşürmüştür. Arkasından gene gazetelerde Paşabahçesindeki şişe ve cam, Zonguldak'taki sömi-kok Fabri - kalarının işlemek üzere oldukları- Di okuyoruz. Gene bu son iki üç yıl içinde batr Anadolusunun bütün demir - yolları devlet tarafından satın alınmıştır Ordumuzun kadro ve cihazla- rını pekitmekte, teknik ve gereç gücünü artırmakta devam etmek- Havamız için bin yeni kanad arlıyoruz. Devlet ve özel ku - Yumlar, işyarlarına ve işçilerine lylık ve gündeliklerini vermekte - irler. Türkiyenin hiç bir arı, hiç bir "h_"lü para piyasasında ödünç Peşinde değildir. Yakıp yıkıcı kriz ortasında böyle bir. iş memleketi, içinde ya- şamakta olanlar için bahtiyarlık- tur. Böyle bir iş memleketinde işsiz j demek, beceriksiz. demek - $ için yetişmek istemiyön - ler, lubmı içine kıvrılıp ağız - larma ekmek bekliyenler her za - Mman ve her yerde sıkıntı içinde ka- rdır. Bütün yapılan şeylerin şevki ile, eksiklerimizin ve yapılacak ların çoklağunu unutmayo- ruz. Bu memleket bizim gibi da - bir iki nesli papuç gibi eskite - ir. İlerleyişimiz, henüz yetiş- lım içindir. Kültürce, bayındır - ikça, endüstrice, iç ve dış piyasa - rdaki davalarımızla an kay- tmeksizin, yeni unsurlar yara - tarak ve eski kadroları yenileşti - "î'*. çalışmak zorundayız. Bizim alnımızdaki ter kurumıyacaktır. Her şeyde kendi kendimize yet- mek, yani dar bir otarşi hapsi içine girmek hevesinde değiliz. Arsrulu- değiş ı::yıtmdı her gün ir değer almağa ;W!Nu. Yapıcılığımız, satıcı- ğımız ve alıcılığımızla, hep bir - "': Ve toptan yükselmek yolunda- eli kendi kendimize yet- vi Zorunda bulunduğumuz işle- yalnız buğday, şeker ve pa - Olmadığını da şimdiden se- Bu iş lllıuıldlıohne ve bu mem- :.hh'l ba dan çobanma Badar hepsi işçi olan yurddaşları - oanahat ve güvenlik vermek lâ - . 'l'—:lhl! ve ıtüuııliği.ı esas : vatanın kendi emeği ve :İırı ile sağlanabilmelidir. İkalda deniz, kara ve hava tehli- Ş :Lın'ı h"' olduğu kadar, ablo 'ikesine karşı da hazırlaya- Yurd savgasında İ A TEKRTRİLE PZ D yulııı' türk zaferi ile bitebilir. Bu prensip halkta ç T empo nedir? Ne kadar didinip ne hareryacağız? O CHP. Genyönkurulunda Bildiriğ Genyönkurul dün nomal top - lantısını yaparak bazı ilyönkurul üye ve başkanlarile ilçe başkan - larının ödevlerini onaylamış ve Partinin iç çalışmasına ait ve iller- den gelen işler üzerinde görüşüler- de bulunmuştur . ——— —— Bayan İsmet İnönü İstanbula gitti Bayan İsmet İnönü dün ak- şamki trenle İstanbul'a gitmiş ve durakta Bakanlarla bayanları ve hükümet merkezinin yüksek çe - venlerinden bayanlar tarafından uğurlanmıştır. — En büyük tenis maçı Londra, 4 (A.A.) — Vimbli - don'da tek erkek yarıson maçları- nın sonuçları aunlardır; yap ? Yakarda: Perel Aşağıdat Fon Kram Perri, Kravford'u 6/2, 3/6, 6/4 6/4 yenmitşir. Alman Fon Kram amerikalı Vudge'yi 4/6, 6/4, 6/3, 6/2 yenmiştir. Perri ile Fon Kram cumartesi günü yapılacak son maçta karşıla- şacaklardır. ve doğru cevab vermesini biliriz: yurd tehlike içinde iken, ne ka - dar didinip ne harcıyacaksak, onun onda biri, yirmide biri, belki ellide biri! herşey yerine birşey! Başbakan adanalılara: — Ben sizin 70,000 liranızdan fazla, 70,000 adanalının hava teh- likesini anlamış olmasına değer veririm, diyor. Türkiyedeki halk milyonları, tek bir iş ve hizmet bloku haline gelecektir. Bu blok, ana iş ve hiz- met davalarında, tek kalp gibi çarpacak, tek kafa gibi düşüne - cek, iki kol gibi hareket edecektir. Bu şuur disiplini ile, şuursuz poli- tika anarşilerini dizginlemeğe ça- hışan diktatür arasındaki ay - rımın ne olduğunu Atatürk'ten de _)Biı böyle bir soruya en kısa | geçenlerde dinledik. Adımız, andımızdır B. Bek Berlinde B. Hitlerle görüştü Berlin, 4 (A.A.) — Polonya dış bakanı Bay Bek buraya- gel - miş ve alman dış bakanı B, Baron Fon Noyrat ile içtem bir konuşma yapmıştır. Akşam Bay Hitler polonyalı konuğun şerefine büyük bir şölen vermiştir. .& Varşova, 4 (A.A.) — Bay Bek Berlinde alman dış bakanı Bav B. Hitler Baron Fon Noyrat ile görüştükten öğleden sonra tekrar B. Hit lırl: iki buçuk saat konuşmuştur. Almanya - leh dostluğu — Yarşova, 4 (ALA.) —. Gazeta Polska'nın Berlin aytarından. al - mış olduğu habere göre: (Sonu 2 indi sayıfade) Habeş meselesinde İngiliz - italyan gergin - liği devam ediyor Roma, 4 (A.A.) — Bay Ed:n- in Avam kamarasındaki diyevi üzerine alevlenen italyan - ingiliz aytışması gittikçe siddetlenmekte dir. Bir takım ingiliz gazetelerinin yazdıklarma bakarak, italyan ba- sını, İngilterenin İtalyayı eko- , - mik bakımdan boykotlamaya ger- çekten niyetli olduğunu söyle . metkedir. Amiraller komitesinin üsnomal toplantıya çağrılması - nan ayrıca bir anlamı vardır. Bu - nun İtalyan » Habeş meselesi ve arsıulusal durumla ilgili olduğu söyleniyor. Deniz yüce kurulu, in- giliz - alman deniz anlaşmasından doğan durumu incelemeğe ve bir yandan da Habeşistanla bir harb başlarsa Akdeniz meselesini göz- den geçirmek ödevini alacaktır. (Sonu 2 inci sayıfada) Romanyada ikinci maç yapılamadı Bükreş, 4 (A.A.) — Fenerbah- çe - Güneş karışık takımmın bu . gün C. F.R. takımı ile yapacağı ikinci maç son dakikaya kadar ta- rafımızdan gösterilen bütün ko- Taylıklara karşın oynanmamıştır, Romen takımı bu maçın tüzü - ğe uygun olmıyan alanda oynan - masında ayak diremiş, türk ekipi- nin eşfi ise her halde tüzüğe uy gün alanda oynanmasını ve bu yüzden, romen kulübünün uğrıya. cağı söylenilen zararlara karşılık sözbağına göre bize verilecek pa - radan vaz geçtiğini bildirmiştir. Romenler ona da yanaşmamıştır. Takımımız cumartesi günü sa- at 11 de dönecektir. 5. TEMMUZ 1935 CUMA Paris, 4 (A.4A.) — Fransa'nın Roma Büyük Elçisi Kont dö şington Büyük Elçiliğine — gönderileceği hakkındaki huaberi kesin olarak yalanla- Sambrön'ün Va- maktadır. Her yerde 5 kuruş Ulusal bir kurumumuzun verimli çalışmaları ——— —e Adapazarı bankası, çalış- Bir — milyon iki yüz bin lira olan kapitaline, başta hükümet olmak üzere İş Tarım, Banka - lariyle Sümer Bankın bir mil. yon İlira ilâve etmeleri üzerine finansal duru - mu düzelen ve böylece kapita - Ki iki milyon iki yüzbin liraya çı- kan Adapazarı lürk tecim ban Genel direktör B. Said masından iyi kası, yeni ve verimli bir çalış - ma devresine girmiştir: Eski hesabların düzeltilmesi: Bankanın yönetim kurulu Mer- kez Bankası yönetim kurulundan üç, ve öteki bankalardan da birer delege ile geniş- letilmiştir. Ban - kanın işleri, es » ki hesabları arıt- mak ve onları sağlam esasla - ra bağlamak su- retiyle düzgün bir yola girmiş ve böylelikle şu- beler de verimli bir hale sokul - muştur. Banka iş alanı daralan bazı şubelerini kapamıştır. Bankaya borç lu olan şahıs ve * firmalardan iyi niyet gösteren lere ödel verilmiş ve alacaklar bö- lüye bağlanmıştır. Böylelikle Ban- kanın eski alacaklılarından imkân nisbetinde faydalanması sağlan - mıştır. asıçaydâyı ava da Bağlı apamlardal Konumlara yeni bir ürem Formülü: Banka ödelli konumlar için pratik ve para sahiblerinin işine gelen bir formül bulmuştur. Ban - Hava tehlikesi aklımızda oldukça hava sınırlarımız tehlikeden uzak kalacaktır. ün sonuç alıyor kaya 50, 100, 150, 200, 250 — gibi 5O şer olarak para yatıranlara, içerisinde aylara böl kupon bulunan bir cüzdan verilmektedir. Bu kuponlarla her ay yatırılan pa- ranın üremi bankadan almabil . mektedir. Meselâ; temmuzun yir- mi dokuzunda para yatıranlar ara- dan geçen iki gün olmasına karşın bankadan üremini gene alabil - mektedir. Banka, — bu konumlara yüzde altı ürem vermektedir. Banka, bu gibi cüzdan sahib - lerinden günü gelince parasını al - mıyanların haklarının saklı olma- s1ı, her zaman para yatırmanın ve almanın imkânlı bulunması, kar - neyi kaybedenlerden Bankaya hiç sorav yüklemiyeceklerini bildiren bir belgit verenin cüzdanını kolay- lıkla yenileyebilmesi, karnelerinde mühürlü fotografları bulunan pa - tij * 'alacağı zaman : Adapazarı Cd TÜRK TİCARET BANKASI ü n Şubesi Lira Bank güinik dak hh * a dün Yürk Lifası , 4 vir i Banmtanın afdiği paraya karşi vereceği aylık üretm — Kiüyeem ya sahiblerinin diledikleri şubeden para alabilmeleri, bu para sahible- rinin kendileri ve başkaları adına gönderecekleri paralardan gönder- me parası alınmaması gibi birçok yeni ve güzel tedbirler almıştır. Bankanın elindeki fabrikalar: Bankanın elinde büyük harb - tan kalma bir demir ve marangoz- (Somu 3 üncü sayıfada)