15 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Karaman Köylerinde Son #osta Fardas Ve Bozgandak Köyleri Karaman, (Özel) — Kzramana bağlı 150 ei «e 500 rüfusu bulunan Bardas köyünün aşağı» sından bir çay geçmekte ve köyü sulamaktadır. Köyün bir muallimi, üç der- saneli ilkmektebi vardır. Köylünün hepsi okur yazardır. Köy tele- fonla diğer köylere ve kaza merkezlerine bağlanmıştır. Bozgandak köyü de Karamana yedi saat mesafede, yüz on evli ve üç yüz nüfuslu bir köydür. Suyu çek bol olan bu köyde sebze yetiştirilmektedir. Bağcılık da çok ileri gitmiştir. Buranın yolları düzgündür. Bu köyde telefonla diğer köylere ve kazaya bağlanmıştır. Mektebi bulunma” dığı için köy çocukları nahiye merkezi olan Kızılyakaya gitmekte oradaki ilkmektepte okumakta- dırlar. Burada bayındırlık işleri için çok çalışılmaktadır. Bütün köy yolları yaptırılmıştır. Kasa- bada Pazar gününden manda hergün pazar kurulması da, temin edilmiştir. Bu suretle köylü istih- sal mallarını iyi fiatla satmak ihtiyaçların da ucuza tedarik etmek imkânını elde etmektedir- ler, : : Yenişehirde Yakinda Bir Çocuk Bah- çesi Açılıyor Yenişehir, (Özel) — Yenişehir- de, yeni yaptırılmakta olan hükü- met konağı ile çocuk bahçesinin bitirilmesi için o çalışılmaktadır. Çocuk bahçesi bittiğinden, yakın: da törenle açılacaktır. Yenişehir omubtarlarına, köy yasasin'n anlatılması için konfe- ranslar tertip edilmiş, şimdiye kadar, Halkevinde on beş konfe- rans verilmiştir. Gemlikte Haşsre-| lerle Mücadele Başlıyor Gemlik (Özel) — Dutluklara ve bağlara musallat olan ve zey» tün sineğine benzeyen haşerelerle savaşarak © soylarım © kurutmak üzere buraya Ankara "stay dan Tarım uzmanları gönderir miştir. Finans tahsildarı Mustafa bağ kütükler'ni ilâçlarken ilâçın bu- gusu ile ağulanmıştır. Yapılan tedavi sonunda iyileşmiştir. Ne Mutlu Kayserililere Su Katılmamış Süt içiyorlarmış Kayseri (Özel) — Burada her şeyde "ucuzluk vardır. Üzüm 12 buçuk, ermut ve patlican, fasulye ve karpuzun kilosu 10, kayısı ve erik 4, dut 2 buçuk, domates ve yoğurt 6, yağ 60, peynir 8, et 17 buçuk, sütün 3 kilosu 25 kuruşa salıluaktadır. Burada süte su katılmaz, inekten çıktığı gibi satılır. amam 1 a, Edirne - istanbu pılınca Lüleburgazda Hızlı Bir Gelişme Başlayacak Alpul'u, (Özel) — Löleburgaz Trakyann cı güzel cantlarim işn biridir. Delediye kasabanın güzei- leşmesi ve bayındırlaşması için gok çalışmaktadır. Kentin ortalık yerinde güzel bir park ve fiskiyeli bir havuz yapılmıştır. Iki yıl için- de burada 47 tane asri ve sıhhi bina yapılmıştır. Mükemmel bir hamam, son sistem bir fırın da vardır. Sokaklar (genişletilmiş, yeni caddeler açılmıştır. Lülebur- gazın 34 köyü ve birkaç çiftliği vardır. Sarmısaklı ve Türkgeldi çiftlikleri elektriklenmiştir. Yakın- da Lüleburgaz da, elektriğe kavu- şacaktır. Istanbul - Edirne otobüsleri buradan geçmektedir. Çorlu ile Loleburgaz arasındaki köprüler bu yıl yapılmış olduğu için yol rahatsızlık vermemektedir. Istan- bul, Edirne asfalt yolunun yapık ması Löleburgazın hızla büyüme- sini ve bayındırlaşmasını temin edecektir. Pınarbaşında 'ümhuriyet Alanında Ata- türk Büstü Dikildi Pınarbaşi (Özel) — Atatürkün tunçtan © yaptırılmış bir yarım Büstü Cümbüriyet meydanına ko- nulmuş ve açılma töreni yapık mıştır. Törende on bin kişiden attık insan bulunmuştur. İçten gelen söylevlerle Atatürke kalp- lerde beslenilen sevgi izhar edil miş, tören bir geçit resmiile bit- miştir. Büste bir çok çelenkler konulmuştur. Tekirdağın vu Tekirdağ ( Özel) — Burada, büyük bir kasırga ile çok mik- tarda yağmur yağmış ve ortalığı ssi basmıştır. Bir arak doluda düşmüş ve bir santimetre büyük- öğünde dolu yağmıştır. Sel ve dolu Tekirdağına büyük ziyan vermiştir. Yerliler şmdiye kadar böyle bir afet geçirmediklerini SON POSTA Lüleburgazdaki eski eşerlerden: Kervansaray Pınarbaşında At Koşuları Pınarbaşı (Özel) — Zamantı nehri civarındaki koşu yerinde Uray tarafından bir at koşusu tertip edilmiştir. Taylara mit birinci koşuda Hamidin Dandi adlı tayı birinci, Halisin Yavuzu ikinci gelmişler dir. Sür'at koşusu olan ikinci ko şuda Dikilitaş köyünden Kip Yu- sufun kır beygiri birinci, Cinli- viran köyünden Hüseynin al atı ikinei gelmişlerdir. Üçüncü koşu- da da Yusufun diğer beygiri bi- rinci, tahsildar Arifin beygiri ikinci olmuşlardır. Yozgatta Bir Kadın Ve Bir Erkek Öldürüldü : Yeni (Özel) — Akdağ ma: en li i de bi Sel aş be nin ölümü ile bitmiştir. Cinayeti yapan Mustafa, bir müddet evvel karısı Hatice ile, ayni mahalleden Halilin © sevişmekte — olduklarını sezmiş ve ayrılmak İçin mahke- meye (başvurmuştur. o Mahkeme devam ediyorken Mustafa, Hatice İle Halili beraber olduklan bir sırada yakalamış ve hırsını yene- miyerek (Halili tabanca ile ve karısını da bıçakla öldürmüştür. Işe derhal el koyan adiiye, hadi- seyi incelemektedir. Mustafa yakalanmıştır. da Yağmur. Ve Sel Yağmur ve selden sonra Tekirdağ sokakları temizlenirken söylemektedirler. Fırtınanın ve selin şiddetinden gazinolardaki masalar sürüklekmiş ve şehrin meydanına çamur yığınları (op- lanmıştır. Sel birçok dükkânların mallarını berbat etmişlir. Belediye ve halk selin zarırlarını gidermek ve şehri temiz'emek için hemen harekete geçmişlerdir. © Asfalt Yolu Ya- Savaşı Cemlik (Özel) — Burada sit- ma boğuşması başlamıştır. Köy- lerde, Iznık ve Orhangazide sıkı sıtma yoklamaları yapılmaktadır. Gemlikte de eyler dolaşılmakta, otellerin pencerelerine tel kafesler geçirilmektedir. Gelecek yıl bu- rada bütün sivrisinek kaynakları kurutulmuş olacaktır. Muğlada Sayım Hazırlığı Bitti Muğla, 13 (A. A.) — Nüfus sayımına hazırlık olarak numerotaj kontrolü yapılmış ve noksanları tamamlanmış, il içinde numara konulmamış hiçbir yer kalmamıştır. Beypazarlılar Çocuklarına Orta Tahsil Vermek istiyorlar Beypazarı (Özel) — İlk okul wrerme Ae 7 meşur: wv yıl ilk okullardan 88 talebe me zun olmuştur. Üçebaylığımızda bir orta okul bulunmadığından bu talebelerden kırkının Ankarada okuyabilmelerini temin etmek için Ankaraya Kültür Direktörlüğüne başvurulmuş ve bu 40 talebeye Ankarada bir pansiyon temin edilmesi (— dilenmiştir. £ Gelecek cevap herkes tarafından alâka ile beklenmektedir. Muğla, 13 (A. A.) — İlin 1935 çalışma programına göre bu yıl il içinde 14 köyde bataklıklar kurutulacak, 37 köye içilecek sü getirtilecek, 12 köyde hamam yapılacak, 16 köyde pazar ve çarşı yeri açılacak, 11 köyde köy adına dokuma tezgâhı kurulacak, 90 köyde köy odaları, öl köyde konuk odaları, 38 köyde mektep yaptınlacaktır. Bir Yarışmanın Sonu İki Ölü, İki Yaralı Var Konya, 14 — Sadık köyün- den köylü kadmlarla dolu olarak hareket eden iki araba yolda yarışırlarkan devrilmişlerdir. Mah- mut adli köylü ile karısı ölmüş, iki kişi de ağır yaralanmıştır. Pınarbaşında Çekirge Kalmafı Pınarbaşı (Özel) — Bız köy- lerde İta'y n çekirgeleri tama- men imha edilmiştir. Gemlikte Sıtma Temmuz | Dünya İktisa! Haberleri | Teknik Herleme Mi? Yoksa Sadece Taklit Mi? Berlin 13 (A.A.) —Döviz yer saları (o yüzünden tedariki güçleşmiş clan pamukla yü- nün dokuma endüs terisinde yerlerini tutmak Üzere düzme nesiçler vücuda getirmek için yaşmar'da yeni fabrikalar kurulmuştur. Ekonomi bakanlığı bu yüzden nesiç imalâtının senede 70,000 tona süratle irişmesi gerekdiğini söylemektedir. Bu nesiçler selülor'dan yapı makta fakat içerisine (oyün ve pamuk da katılabilmesi için türlü ameliyelerden geçirilmektedir. Yeni fabrikaların çoğu Alman hükümetinin verdiği para ve bu mamulâtı kullanacak olan tezgâh suhiplerinin yaptırdıkları bir ser-| maye İle kurulmuşlur. (Bu yeni, fabrikalara yatınlan © paraların! çoklağu yüzünden selülez nesiç- | lerinin maliyet fiatr ekseriya tabif | nesiç fiatlarından yüksek ola- caktır. i Dokuma çevenleri yeni nesiç- lerin bir taklit değil fakat teknik ilerlemelerinin bir sonucu oldu- ğunu söylüyorlar. » 13 — Saylavlar kurulunun banka işleri komisyonu, “altınla (ödeme şartı,, m taşıyan tahvilât sahiplerinin, alacakların altınla ödetmek üzere hükümete karşı dava açmalarını yasak eden yüne veye ya Adapazarında Köy Kavgası Adapazarı, 14 Sögütler nahiyesine bağlı Ferizli ve Değir- mencik köyleri halkı arazi yü" zünden birbirlerile çarpışmışlar” dır. Bir ölü, 16 yaralı vardır. Genel saymanlık işe «el koy- muştur. Çorumda Yapı Faaliyeti Çorum (Özel) — Burada yapı işleri fazlalaşmıştır. Fakat yeni yapıların çoğu eski usuldedir. ; Burada ev kiraları çok ucuzdur. Fakat ev sahipleri ekseriyetle bir yıllık ev kiralarını peşin istemek tedirler. Almanyada düzme pa- muklar Vaşington, Amerikada borç mese- desi —. Yevmi, siyasi, Havadis ve Halk gasetesi | Eski Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, 25 | ISTANBUL Gazetemizde. çıkan ve resimlerin bütün hı (mahfuz ve gözetemize aittir. ABONE FiATLARI 3 Sene NB Kr, V YE 1400 400 (150 YUNANİSTAN | 2340 ECNEBİ 270011400) 800 İ3 Abe? ye Kem yel made Gelen evrak geri verilmez. ilânlarden mes'uliyet alınma Cevap için mektuplara 10 kuruşluk “ pul ivesi Blade. < aa