15 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

15 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

| I Ziraat Bilgisi (*) Olur Mu, Olmaz Mı ? Nazilliden Rıza Öz Soruyor; “ Meyva ağaçları arasına ka- vun karpuz ekmenin ağaçlara bir zararı olur mu, olmaz mı ?,, Bu soruya hem olur, hem ol- maz — diye iki — türlü cevap verilebilir: 41 — Olmaz: Eğer toprağın kuvveti yerinde olursa, bütün yaz nemini kaçırmıyan bir yapıda ise, iki üç senede bir gübrelen- miş İse ve ağaçların arası çeşidine göre tam kararında ise böyle bir bahçede kavun karpuz ekme- nin zararı yoktur. Üstelik faydası lur. h”.T:prıiın üst katı bostan var diye çapa gördükçe bu çapala- madan ağaçlar da faydalanırlar. Çapa topraktaki fazla nemi g- derir, azalan nemi de alıkoyar. Meyva ağaçlarının kökleri derin- lerde olduğu için Üst kattaki yi- yeceklerin bir. kısmım alamaz. Kavun karpuz kökleri burada boşuna bekliyen gıdadan istifade eder, Böylece tarlanın kuvveti boşa harcanmamış her — kısmın- dan bir. gelir çıkarılmış olur. Köylü elbette bir taraftan meyva, bir taraftan kavun karpuz alınca daha çok memnun olur. Yüzü güler, kesesi dolar. Şu kadar ki bostan sebebile bahçenin çok gezilerek — fazla — çiğnenmemesi gerektir. Ayrıca mahsul bitince kökleri ayıklayıp tarlanın yüzünü çapalamayı veya sürmeyi unutma- malıdır. 2 — Olur: Bunun tam tersine toprağın kuvveti azsa, yazın ne- min! pek iyi seklayamayan 'bir tablatte ise, iki üç senede bir gübrelenmemiş ise ve hele ağaç- ların arası fennin istediği bir kararda değilse böyle bir bahçe- de kavun karpuz. - ekmenin zararı vardır. Bir defa böyle bir bahçeden —alınacak mahsul gayet —az ve fena olacağı gibi toprağın zaten az olan kuvveti, nemi biraz daha kaybolacağı için köylü Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olur. Araları sık bahçelerde güneş — ve ziya mes>lesi, toprağın ısınması büs- bötün güçleşir. DBipleri çiğnen dikçe meyvalar dökülür ve hep bunların sonuncu olarak y lardan ya bostandan zarar edilir. Meyva bahçelerinin arasına bostan, bakla, çilek ve buna ben- zer aralık ziraati yapılmak isteni- yorsa daha baştan bahçeyi ona göre bir düzene koymak gnrelf!ir. 3 — Şu halde: Siz de böyle bir arzuya kapılınca bahçenizi İnce bir gözden geçiriniz. Söyle- diğim şu, noktaları İyice düşünü- nüz. Eğer birinci söylediklerime uygunsa ekersiniz. Yok ikinci söylediklerime uygunsa bu işten vazgeçmeniz — daha — hayırlıdır. Daima düşünmelidir ki; ziraatte az yerden çox kazanç, hesaplı davranmıya ve çok emek harca- mıya bağlıdır. — Çiftçi * Exkişehirde Telsix telgrafçı A. Akın: Armutlarınızdaki — böcüyü ve hastalığı bana iyice anlatamadı- nız. Mektubunuza, göre ne oldu- ğunu kestiremedim. Onun için bir defa oranın zirant müdür veoya memuruna başvurup yaprak, mey- va, dal gibi parçaları da beraber götürseniz hem ne olduğunu daha iyi görürler, hem size çaresini söyler, dışarıda bulamıyacağınız ilâcını da verirler. Eğer daha ttraflıca bana da yazabilirseniz #lbette ben de ani Ö Dirsaf hususundaki müşküllerlalei sorunuz. Ben — Fosta'nın — ( Çiltçi ) *İse cevap verecektir. | yrmran SON POSTA Maçtan Heyecanli Bir Fastantane ve Seyiroileri j kafton Ve İstanbul Muhteliti Dün Yu- nanlıları 1-4 Yendi Yunanistanın —Atina — takımı dün Üçüncü ve umarız ki son maçını İstanbul muhteliti İle yaptı. Istanbul — takımlarının — elene elene seçilen oyuncuları - içinde Yunanlılara karşı ilk defa oyna- yacak olan yegâne Rasih vardı. Yunan takımı üçüncü müsaba- kaya aynı kadro İle çıktı.. Oyun Yunanlıların hücumlle — başladı. Kuvvetli bir hücum hattına daya- nan İstanbul takımı daha ilk da- kikalarda —Yunan — müdafaasımı saramiya başladı. İstanbul muavin hattımın bu kuvvetli hücum hattını besleyecek kıymette olması oyunun merkez sıkleti zaman zaman değişiyordu. Müdafaa hattından yakaladığı topu sağ açığa veren Münevver tekrar kendine gelen pası büyük bir maharetle merkeze yolladı. To- pu rahat bir vaziyette idare eden Rasih, on beşinci dahikada ilk golü yaptı.. Istanbul muhtelitinin bu sayı- dan sonra yaptığı Üç kuvvetli hücum Yunanlılar tarafından güç- lükle atlatıldı. Yunan sol açığının bir gedik olarak bulduğu sol ta- raftan yaptığı bir hücum İstanbul kalesi önünde hemen bir teh'ike yapmış, Yunan sol içinin kuvvetli bir şütü yirmi beşinei dakikada Istanbul kalesine girmişti. Yunan hücum hattının ko'aylıkla aştığı Istanbul muavin hattının her dı- | kika bozulan oyunu devam ettiği içindir ki oyun bir müddet yine Yunanlıların lehinde devama baş- ladı. Yunanlıların hücumu azıttıkları bir sırada kendi kalesinden topu çıkaran münevver uzun bir. vuru- şile topu Niyaziye yolladı. Yunan korner çizgisi —üzerinde — topu büyük bir gayretle çeviren Niyazi hafif bir — vuruşla topu Rasihe geçirdi. Rasihin güzel bir şütü otuz beşinci dakikada ikinci defa Yunan kalesine girdi. Istanbul takımının artan hücumlarlle ik devre iki bir latanbulun lehinde bitti. llk devrede Mehmet Reşat çıktı sağ muavin Kadri geldi. Ikinci devre İstanbul muhteli- tinin nisbeten düzgün — oyunile başladı. On beş dakika — süren mütemadi tazyikler zaman zaman öyle şekiller aldı ki Yunan kalesi Takımımız Yüksek Bir her an gol tehlikesi atlatmakla Uğraştı durdu. Merkez muavin Esadın sakatlanması üzerine Fik- ret merkeze, Şaban sol — açığa geçti. Yunan takımının sert oyunu İstanbul oyuncularının birer birer sakatlanmasına sebep olmuş eğer Istanbullu oyuncular da sert bir oyun tuttursalardı saha tıpkı bir meydan muharebesini kolaylıkla andırabilirdi. — Yunan — kalesine doğru düzgün bir —akın yapan Rasih on sekiz yarda içinde çek- me İle durduruldu. Yirmi yedinci dakikada Münevverin serbest vuruşla çektiği güt Üüçüneli defa Yunan kalesine girdi. Oyunda mütemadiyen bağıran her harekette hakeme itiraz eden Yunanlıların lüzumsuz taşkınlıkları Üzerine hakem Yunan sağ içini dışarı çıkarmaya mecbur kaldı. Yunan kalesine yapılan bir hücum Nılıyuldon. Münevvere on- dan Rasihe geçen top çok güzel bir vuruşla ';N*l kıâu ';ilnı Kale içlerinde önüne konan topu Oyun Gösterdi Şerefin havalandırdığı bir şütle dışarı gitti. Hemen iki dakika sonra aynı şekilde yapılan bir hücum Yunan müdafaası tarafından bin müşki- lât içinde kurtarıldı. Kırkıncı dakikada Yunanlıların toplu bir şekilde hücuma geçmeleri Istanbul kalesinde büyük tehlikelerle geçti. Kırk ikinci dakikada Istanbul kale- sine oyunun ilk ofsaydi oldu. Oyunun neticesine bir dakika kala| Rasihten Şerefe, Şereften Rasihe gelen top bir aralık ortada boş kaldı. Sağiç Münevverin yerinde bir atılışı topa yetişmesile bir oldu ve çok güzel çektiği bir şüt evvelâ direğe vurdu, sonra da içeriye gidi. Oyun Istanbul takı- mının yüksek hâkimiyeti altında 4- 1 Yunanlıların mağlübiyetile bitti. Takım : Bedii, Yaşar, Lütfi; Mehmet' Faruk, Esat, Mehmet Reşat, Niyazi, Münevver, Rasih, Şeref, Fikret.. Maçı Salt Salâhattin etti. idare Galatasaray İstanbul At- letizm Şampiyonu Oldu | Dükte Türkiye Rekorunu Kiras Veysi ve Koşu yapılırken Istanbul atletizm birincilikleri dün yapılan nihai müsabakalar ve Galatasarayın galibiyetile bitti. Büyük bir kalabalık önünde ya- pılan müsabakalarda iki Türkiye rekoru kırıldı.. Senelerden beri durgun bir şekilde kökleşen rekorlarımızın İstanbul birinciliklerinde kırılması büyük bir kazançtır. Türkiye Re- kor listesini değiştiren atletleri teker teker tebrik ederiz. Yunan maçları dolayısile bu- yük bir kalabalık önünde yapılar dünkü müsabakalar halkın atle- tik sporlara karşı derin alâkasını gösterdi... Atletik müsabakaları ileri gö- türebilmek için en kestirme yol büyük futbol maçlarından istifade etmak suretile mümkündür. Dünkü neticeler: 100 — Ralf. Beşiktaş 11/2 Na Von Epp Katon, yirmi Üç asır önce yaşamış bir Romalıcdır. Güzel ve çok güzel konuşurdu, sözle yürek çelerdi. Roma senatosu onu bir gün Elçi yaptı, Kartacaya gi n- derdi. Katon, ©o büyük şehrin zenginliğini ve toprağındaki ve- rimliliği görünce yaman bir kı:- kançlığa kapıldı, Kartacayı Ro- maya bağlamak hırsı içinde kıv- ranmıya başladı. Yurduna dö:er dönmez senatoya koşmuştu, Kar- tacanın Roma için çok verimli bir çiftlik olduğunu haykıran bir söylev vermişti. Senatörler tatlı tatlı kendini dinliyorlardı. Katon, karşısında —sıralanan — adamların idraki Üüzerinde ağır bastığını sezince birden mantosunun kıvrık duran eteğini açtı, ortaya birsürü lacir saçtı ve bağırdı: — Yemişlere bakınız ve bun- ları yetiştiren toprakların bizden üç gün uzakta — olduğunu düşününüz. Kartaca işte bu bir avuç İn- cirin yarattırdığı ağız sulanışı yüzünden yıkıldı ve Kartacalılar Romanın güzel incir yiyebilmesi için dünya yüzünden kaldırıldı. Almanyalı Ceneral Ritter Von Vepp de geçen gün açılan bir kurultayda uzun bir söylev verdi, Almanyanın müstemlekeye olan Ihtiyacını anlattı ve — sonunda eeplerinden avuç avuç toprak çıkararak kendini — dinleyenlere dağıttı : — Yurtdaşlar, dedi, işte bu topraklar bizimi- olması icap eden yerlerden — alınmıştır. — Oralara bayrağımızı götürünceye kadar siz. bu — toprakları — saklayın, kutlu birer esana gibi koklayın. Görülüyor ya, Von Eppin kul- landığı dil, Katonun dilidir. Kar- tacayı yıkan hırs, bugün de terü- taze yaşıyor, demek ki yirmi üç uzun asır, hak anlamına hiç bir kuvvet katamamış ve kuvvet an- Tamı da o asırlar içinde sertliğin- den, duygusuzluğundan hiç bir şey kaybetmemiştir. Yazık şu yer yüzünde zayıf olanlara, yazık güzelliklerinden dolayı güçlülerin hırsını uyandıran topraklara!. M. T. Tan ci Beşiktaş. 200 — Raif Beşiktaş Mufahham Fenerbahçe. 400 — Münci — Galatasaray 54/4, Taha, 800 — Besim — Galatasaray 2.6., Ziya su sporları, SO6C0 — Rıza Maksut Güneş 16/28/6 Teoharidis Galataray Yüksek — Cihat Fenerbahçe 1/75, Sedat Galatasaray 1/70. Sırıkla — Fethl Galata: rekor: 3/SO, Cirit — Karakaş Galatasaray 55/89, Fike>t Güneş. Uzun — Zelhi Leşiktaş 6/45 W/2, Cihat Fenerbahçe 6/45. Dış — Veysi Istanbu'spor re- kor — 42/40, — Nail Galatasaray 40/12, 100 X 4 Beşiktaş takımı 46/2 Fenerbahçe takımı, Gülle atma — Veli Istanbul spor 12/80, Naili Galatasaray 12/3. Istanbul - birinciliklerinde Ga- latasaray — takımı 52 — puvanla birinci, Beşiktaş 46 puvanla ikinci, Fenerbahçe 24 puvanla üçüncü, Istanbul spor 13 puvanla dördün- cü, Güneş 11 puvanla beşinci, su sporları 3 puvanla altıncı ok muşlardır. 23/4