18 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

18 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

ik, iç ck DİN ——— . Bulgaristan : . Akisleri Sofya, 15 (Özel) g ii “Slav birliği, z namına Yugos - lavya Dalmaç- yasında Balkan memleketleri ki- liseleri arasında yapılan toplantı nihayet bulmuş ve Bulgar mu- rahbasları dön- müşlerdir. Ga - zetelerin yazdı- ğına göre, kon- grede (Balkan kiliseleri birliği- nin o yardımiyle güya Balkan ba- rıgı için Balkan ulusları ve hü- kümetlerinin . birleşmeleri hak - kında bazı esaslar görüşülmüştür. Yine Slav birliğini temin maksa- dile yapılan bu toplantıda ilk önce Balkan kiliseleri arasındaki anlaşamamazlığın bertaraf edik mesi İçin cihan patrikliğinin ya- nında, Balkan Pravoslav kiliseleri mwurahhaslarından müteşekkil da mi bir heyet bulundurulmasına karar verilmiştir. Dalmaçyadan dönerken Bul- gar kilise heyeti, Belgrat pat- riği Yür timar Be şılanmış ve kendilerine Yu- goslavların (o Bulgaristana O yap- tıkları ziyaretin iade edilmesi için Bulgar heyetini Belgrada davet etmiştir. ” SON POSTA Slav Bir.iğiHlakkında| Donanma .Bulgar Gazetelerinin * Hararetli Yazıları 7 İ Bulgar kültür bakam imisnfirlerin ellerini akıyor Yugoslav o patriği * Varnava, Yugoslavya ile Bulgaristanın ya- kınlaşması uğrunda © çalışılması isteğinde bulunmuş, diğer taraf- tan mevcut yayımlara göre Bulk gar Kültür Bakanı General Ra- def'de aynı maksatla Belgrada gitmiş ve dönmüştür. Bulgar gazeteleri, bu ziyaret- ler ve Bulgar Yunak teşkilâtimn gösterişleri münasebetile şimdi, Lehistan, Yugoslavya va Bulga- ristan arasında evvelâ kilise, sonra gençlik teşkilâtindan baş lamak üzere bir Slav birliğine doğru gidildiğinden bahsediyor- lar. — » | o Sefalet Yuvalarında rafı 10 uneu yüzde Salam iyot > — Neden? Hemşirenin ısrar etmeyişinden dalgınlıkla sorduğu anlaşılan bu sorgu cevapsız kaldı. Daha doğrusu üçüncü defa kıza- ran Lebibeye, bu sorgunun acı cevabını gözlerini avlu köşesin deki boş tel dolabına dikmekle verdi. Hemşire çıkardığı dereceye baktı: — Otuz dokuz, dokuzl., Sonra gebeye döndü: — Ateş fazla... * Ve... Arkadaşlarile kısa bir konsültasyondan (!) sonra, sıhhati, şilayı, devayı temin edecek olan büyük İlâcım... Yani öğüdünü verdi: — Odaya sinek girmemesine dikkat edeceksiniz... Çocuğu ara- da srada hava alması için kale boyuna kadâr “olsun çıkaracak, gezdireceksiniz. Bu gezintiler es nasnda oÜşümemesine (dikkat edin... Sonra südünü muntazaman alsın. Ve sakın her ağladıkça meme vermiye kalkışmayın. Ve bükassa, diğer çocuklarla temas eltirme; in... Eğer bunları dinle- mezseniz karışmam, Çocuğunuzu kaybedersiniz! Sonra ameliyat (1) gömleğini çıkardı, Ellerini yıkadı, gömlekle havluyu gazete kâğıdına sardı. dereceyi — alkolle silip (kılıfına yerleştirdi. Ve alkollü pamuğu kise kâğıdına koyarak Lebibeye seslendi: Bir kibrit Leb.be bilmem kaçıncı defa kızararak (o komşuya (o koşarken bana döndü, vazifesine karşı çok kıskanç bir operatör edasile: — İçinde mikroplu pamuk bulunan bu kese kâğıdını da ortada bırakmayız ve yakarız | Bu itinaya da ziyaretçi hem şirelerin vazifelerine karşı gös- terdikleri içten, samimi ve titiz. cesine alâkaya da diyecek yoktu. Fakat; bütün bu itinalı ameli- yenin (1) ve ziyaretin yapılışı, bu biçare anayı sefaletinin utancile birkaç defa kızartmaktan ve.... onu birkaç defa komşulardan dilendirmekten başka ne fayda vermişti? Ötekilere diyecek, fakat buna da verilecek cevap yoktu. Naci Sadullah E 8 Vali konağı caddesinde 50-4 Numarada mukim iken helen Yunanis- tana gidip mezkür mahaldeki ikamete gülü meçhul bulunan Davit Reknneti'ye: İstanbul İkinel icra Memur- luğundam: Avram ve Salsmonun uhdei tasarrulunda olup (13937) on üz bin dokuz yüz otuz yedi liva mix kabilinde namıwza üçüncü derecede ipotekli bulunan Beyoğlunda Meşruti- yet mahallesinde kâğılhame caddesin- i 10.10 mükerrer yeni *89 A 141, V2 numaralarla mürakkam #abrikahın paraya çevrilmesi için birin- ci derecede ipotekli olan şahsin daire- mize vaki müracaat ve talebi üzerine bu husustaki münmeleye es olmek Üzere mezkür gayrı menkule erbabı vukuf marifotile mahallen yapılan vas ziyed va takdiri kıymet muamelesi pe- ticesinde fabrikanın tamamına otuz iki bin üçyüz seksen dokuz lira ve makine ve müddeiyat ve sairenin dehi tamamına elli yedi bin üç yüz (57: lıra kıymet takdir edilmiş” clan ve bu hususta ve icra ve iflâs kanı- nunun olbaplaki maddei muhsusasına tevfikan tarafınıza tebliği o müktezi ra- por süreti müsaddakaları İkametgâh hazırasızın meçbuliyeti hasebile tebliğ kılınamıyarak tebligatın on beş gün müddetle ilânen tebliğine karar veril- miş olmasına mebni bu hususta bir itirazınız varsa tarihi ilândan itibaren onbeş gün icinde 934/7387 dosya nu- marasile dairemize bildirmeniz keyfiye ti malümunuz olmak ve bu bapta tarafımaa tebliği ionp eden takdiri kıymet raporunun tebliği makamına kaim olmak üzere kezfiyet ilân olunur. a elti Piyangosu Çekildi Donanma cemiyeti ikramiyeli tah- vilât piyagosunun 14 temmuz 1935 gününde yapılan 55inci keşidenin ikramiye ve &tnorli isabet eden tahvil numaralarını gösterir cedveldir. Bu Keşide de İtfta Olunan Tertip Numaraları 1172, 1477, 2540, 2804, 5458, 9725, 4098, 5063, 6741, 7683, 9513. I İkramiye İsabet Eden Numaralar İkrs miyo Tertip Sira T. No. No, 2000 54159 “ 109 172 74 s0 4093 97 10 4804 91 19 172 "61 0 172 73 10 5499 28 19 2894 10 5 3455 7 5 2894 Li 5 1477 7 5 9sız 2 5 4098 91 5 549 95 $ 9513 .” 5 9513 45 5 1477 s4 5 6841 55 Balâdaki terlip'erin o hizalarında gösterilen sıra numaralarından mü- tebaki aynı tertiplerin diğer sıra nu- maraların ve 2840, 4725, 506), 7693 numarslı dört adet tertibe kâmilen amorti issbet #tm'ştir. İkramiye ve amorti bödeli 32 tem- muz 1935 tarihinden itibaren tediye edilecektir. Amorti bedeli beher tahril için bir Türk lirası on kuruştur. — Almanyada Yahudi Düşmanlığı Berlin, 17 (A.A) — Havas aylarından: Dün Berlinde yeniden Yahudi düşmanlığı yüzünden karışıklıklar olmuştur. Öte yandan Kurfursten- damda no:imale yakın bir durum vardır. İngilterede Kısmi Seçim Londra, 17 (A.A.) — Liver poldaki kısmi seçimde yalnız 9565 oy alan ulusal muhafazakâr namzet o Coremiyne karşı, işçi namzet Gibbins 14908. oyla seçik miştir. Bu sayiavlık evvelce bir mu- hafazakârın elinde bulunmakta idi. Ölüm 23 üneü Firks İcvasm müdürü Yarbay Şökrünün kayın babam istih- kâm kaymakamlığından o mütekait Fikri tutulduğu hastalıktan kurtula. myarak Allahın rahmetine kauşmuş- tur. Cenazesi bugünkü Perşemke günüğ saat 11 de İshukpaşadaki hanesinden kaldırılarak nsmazı Sultanahmet cami- sinde kılınacak ve Edirnekapıdaki aile mezarlığına gülürülecektir, Aile- sine sabır dileri, İst. 6 ıncı Hukuk Mahkeme- sindeni Nazlı tarafından Yedikule- de Gaz içeşmede Demirhane esdde- sinde 169 No. da ve halenikametgâhi bilinmeyen berber Abdusüsmet aley- bine İstanbul Asliye. Mahkemesi Ak tıncı Hukuk dairesinde açılan boşon- ma davssının gıyaben İc'a kılının muhekemesi sonunda 24/6/0935 tarihinde boşanmaya ve müddelaleyhin kir sene mülidetle bışkasile evlensmemesine karar vw iş ve olbapta sadir olan ilâm mahkeme divanhanesine esilmiş olcuğundan tarihi ilândan İtibaren on beş gün zarfında temiyizi dava i iği takdirde muamelei kany- niyenin icra edileceği malim olmak özere keyfiyet i'âm olunur. (390) Dünyanın en iyi tıraş bıçağıdır. z ( Baştarsfı 2 inel yözde ) rum fabrikatörün evine gitmiş. Ben tahriri emlâk komisyonu aza- sındanım. Sizin eve on altı bin lira kiymet yazmışlardı. Evrakınız nerededir? İtiraz etmiştiniz. De- miş. Filvaki ev sahibi böyle bir itiraz yapmış. Ve cevabın — bekliyormuş. Hatta evrakın numarasını ve ta- rihini bile biliyormuş. Fakat o gün evde yokmuş, evdekilere demiş ki: — Ben şimdi evinizin her ta- rafını gezeceğim yeniden bir rapor yazacağım. Bunun üzerine evdekiler ona evin her tarafını gezdirmişler. | Sonra beraberce misafir odasına dönmüşler, de- miş ki: — Size çok insafsızlık yap mışlar, Evinizin .değeri ancak altıyüz liradır. Ben raporumu veririm ve bu kiymet Üzerinden vergi alırlar. Sonra derlenip to- parlanmış ve ilâve etmiş: — Ah Mösyö evde olsaydı kendisinden mühim bir ricada bulunacaktım. Karım doğurdu. Lâvta param yetişmedi. Kendi- sinden ay başına kadar on beş lira isteyecektim. Ev sahibinin eşi, evlerinin kıymeti on altı bin lira iken altıyüz liraya indiren bu insaflı memurun talebini derhal is'af etmiş ve istediği parayi vermiştir. Fabrikatör, aradan gün geç- tikten sonra bay Muradın da ha- zır bulunduğu bir mecliste başka bir tanıdığına tabriri emlâk ke- misyonunun fazla kıymet biçtiğin- den dert yanarken: — Benim evin kıymeti on altı binden altı yüze indi, Fakat ge- len memurda on beş lira borç almış, fakat daha evrakımız gel- Temmuz 18 Civa Gibi Bir Dolandırıcı | medi. Deyince bay Murat gülmüş ve on beş liranın üstüne bir su içmesini tavsiye etmiş. Sayiav Halil Etemin Evinde Bu adam Istanbul saylavı bay Halil Etemin Divanyolundaki evi- ne de gitmiş. Kapiyi çalmış, saylavla görüşeceğini söylemiş, Hizmetçi kapıyı açmış: Bay hastadır, yatıyor, demiş. Fakat ziyaretçi: — Her halde görüşecektim. Diye ısrar edince Halil Eteme haber vermişler. Kapıda çok şık giyinmiş bir adamın bulunduğunu söylemişler. Ziyaretçi yatak oda- sına (alınmış, (o Ziyaretçi, OHa- ll Etem'e olan hürmetinden filân bahsettikten sonra: — Sizin Çubukludaki yalının kıymetini fazla yazmışlar. İtiraz ettiniz mi? Diye sormuş. — Evet ettik. Indirdiler. — Memurlardan şüphelendim de acaba zatâlinize bunu tebliğ ettiler mi, etmediler mi diye kontrola gelmiştim. Bundan sonra ziyaretçi Halil Etemin geçenlerde vefat eden oğlundan söz açmış, teessürlerini ve arkadaşı olduğunu söylemiş. Giderken de: — Sizin tanıdıklardan.. Çok düşmüştür. Kendisine yardım için m defteri açtım. Siz de bir şey lütfetsenizl.. Bay Halil Etem de üç lira vermiştir. kat sonra dolandırıldığının far- kına varmıştır. Bir Adiiyecinin Evinde Bu adam adliye erkânmdan birisinin evine gitmiş ve: Bay la plâkları isti yor deyerek (300) lira kıymetin- deki gramofon ve plâkları do- landırmıştır. Bir Polisin Elbiseleri De “. Işittiğimize göre bu adam bir me evine gitmiş. İsmini vermiş. Bay merkezde sivil elbi- selerini bekliyor diyerek elbiseleri alarak kaçmıştır. mim Arsıulusal İzmir Panayırı Arsulusal İzmir panayırı bu yıl pek güzel olacaktır. Panayırda 162 büyük pavyon vardır. Birde sahne yapılmıştır. Burada pana- yırın devamı müddetince Istanbul şehir opereti oynayacaktır. Ope- ret heyeti ile 3 bin liraya uyu şulmuştur. Yunanistan: panayıra iştirak edeceğini resmen bildir- miştir. Sümer, İş ve Ziraat bam kaları da gayet güzel birer pav- yon yapacaklardır.) Panayır müd- detince İzmir ve binterlândı için muhtelif o geziş proğramları da hazırlanmıştır. Trenlerde yüzde 80, vapur- larda da yüzde 50 tenzilât yapık mıştır. Türkiyenin bu en büyük arsıulusal sergisi için biçbir feda- kârlıktan çekinilmeyecektir. Baskül Yüzünden Müteahhitle Belediye Davalaşıyorlar Belediyenin mezbaha için ge- tirttiği otomatik basküllerin bozuk olduğu ileri sürülerek müteahhitle yapılan mukavele feshedilmişti. Müteahhit basküllerin bozuk değil mükemmel olduğunu ileri sürerek belediyeyi protesto etmiş ve dava açmıştır. Belediye de müteabhidi protesto etmiş, mu- kabil dava açmıştır. Saylavı Davet İstanbul Milli Sanayi Birliğin den: Yedinci Yerli Mallar sergisi bugün saat 17 de Galatasaray li- sesinde açılacaktır. Sayın saylavlanmızın bu töre- ne gelerek bize onör vermelerini Peer adar 24 Saatin Hâdiseleri Evvelki gün Heybeliada da ve Göztepede sigara atılması yik zünden otlar tutuşmuş, sirayeti- ne meydan verilmeden söndürül- müştür. Ayrıca Veznecilerde de bir yangın başlangıcı olmuştur. * Sirkecide ithalât gümrüğü önünde başına düşen bir taşla 60 yaşlarında Arşak isminde biri yaralanmış, berber Muiz Galatada Pandeli isminde birini, Fatmada Etfal hastahanesi arkasında Le man İsminde birini döğerek yara- ladıklarından yakalanmışlardır. e Kırkçeşmede oturan Me lâhat (O isminde (Obir (okadmn, Ibrahim isminde birinin kendisine elektrikçi süsü vererek 132 ku- ruşunu dolandırdığını iddia eti” ğinden suçlu yakalanmıştır. Yerli Mallar Sergisi Bugün Açılıyor Yerli mallar sergisi bugün saat 17 de törenle açılacaktır. Sari bötün hazırlıkları bitmiştir. her gece saat 127 ye kadar açı bulundurulacak, bir itfaiye are- zozu yangın tehlikesine karşı dalma sergide bekliyecek, deniz muzikası da her gün akşam üzeri sergide muhtelif havalar çala- caktır. Bir Neşriyat Davası Rumca Apoyomatini gazete” sine gönderdiği bir tavzih mek» tubunun neşredilmemesinden ötü- rü Galatada bilet kişesi sahibi Kostantinidis tarafından açılan dava dün neticelenmiş, gazetenin sahibi Vasilidis 25 lira ağır para cezasına (o çarpılmıştır. çlunun cezası tecil edilmiştir. Mi Fa- |