18 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

18 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Eczacıların Nelerinden Şikâyetçisiniz? Sakızağacı, Limoncu sokağı 23 numaralı hane Fâhiri — Ben, eczacılardan ziyade ecra- nelorin yerlerinden şikâyetçiyim. Ta« mamile ticarl makaatla — davranan gezacılar, müceseselerini maalesef, halktan ziyade kendi menfaatlerinin iği yerlerde kuruyorlar. Bunun olarak da, İstanbul şehrinin ki e bir, iki enat kimseler var. Buna mukabil de, kajabalık ve doktozların bol yerinde, meselâ Babıâlide, meselâ Beyoğlunda, yüz metrelik mesafe içinde birkaç #czaneye birden rast- hyorsunuz. Neticede de bazı yerlerde #v başına bir eczane düşüyor, bazı yerlerde de bin adama bir eczâne İsabet etmiyor. Bu vaziyetin umumi sihhatin eme niyeti bakımından ne kadar fena olduğunu kestirmek İşten değildir. laydi eczacılar şahat menfaatle- rini düşünüyorlar, deyeli Acaba onlara imtiyazlarını verenler bu ci- hetleri nazarı itibara almak için nö bekliyorlar? P * Kabasakal, Sabuncu çıkma- zi 3 numaralı hane Sadettin: — Bugün, ecza fiatlarında yapı« lan ihtikârın benzerine hiçbir sahada yast gelinemer, denilebilir. Ecza fiat- ları, kadınların — yaşlarından — beter oldu. Fatihte yirmi kuruşa yaptırdı- gıniz İlâca Şığndıbıııudı 4Ö, Sirke- tide altmış, ve Beyoğlunda seksen kuruş — istiyorlar, 'apılan ilâçlı malzeme farkları da fiat farkları hiç aşağı değil. Aym reçüteyle tanahmette ve Taksimde yaptırttığı nız ilâçları usulü dairesinde mukaye- ve edin, hayret — verici bir fark bu'acaksınız. Ben bunu, aymı reçeteyle yaptır- dığım güllâçların içlerindeki Hâç mik- tarları arasındaki nisbetsiz farklardan anladım | M * Topkapı, Hattatrıza sokağı, 44 No.lı hane, Salih: — Hiçbir şikâyetim yok evlât... Fakat şikâyetçi olmayışıma Lakıp ta eezacıların birer günahsız, — suçsuz melâike olduklarına hükmetme... Be- işimin sebebi, (ti günden berl semtlerine uğramayışımdandır. Çünkü Allahın - kadrine — karşı koyacağım diye Üstelik de kazıklanmaktansa, bayat ilâç içmeden olürüm daha iyi... Erkek Muallim Mektebi Yine Haydarpaşada Kalıyor Haydarpaşa lisesine bağlı olan erkek muallim mektebinin karar verildiği gibi başka yere nakle- dilmiyerek bu yıl yine Haydarpa- şa lisesinde kalmasına karar veril- miştir. Mektebin direktörü Hamdi Kayanın Samsun Kültür direktör- lüğüne tayininden ötürü yerine Haydarpaşa lisesinin müdür mua- » winlerinden biri bakmaktadır. Ye- ni direktör dersler başlayınca ta- yin olunacaktır. Romanyada Alacağı Olanlar Türkofis, Romanyada bloka alacakları olanların bu hususta cereyan eden müzakereler bit- meden alacaklarını transfere et- memeleri menfaatleri icabı oldu- ğgunu bildirmektedir. al. BYUN FUDTA RLER Civa Gibi Bir Dolandırıcı Bazan Maliye, Bazan Emlâk Memuru Süsile Sağı, Solu Vuruyor Istanbul'da kendisine maliye memuru, emlâk tahrir komisyonu Üyesi, başkanı süsü veren kurnaz bir hırsız var. Çekirge gibi semt- ten semte at'ıyor. Birçok kimse- lerin nabzına göre şerbet verme- sini biliyor. Hususi ve ailevi işle- rini pek yakından öğrenmiş, taşık ve cerbezeli bir adam vesselâm. Polisi de aldatmayı ve atlatmayı pek âlâ biliyor olmalı ki bir türlü yakalanamıyor. Saylav, müddelu- mumi, fabrikatör, memur ve hattâ polis bile dolandıran bu adamın size birkaç marifetini anlatalım: Bakırköyde Bir Ziyaret Gözlüklü, çantalı, temiz lâci- vert elbiseli, orta boylu, esmer ve tıknazca bir adam bir ay ka- dar evvel akşama yakın Bakırkö- yünde fabrikatör Bay Murat Ati- ke'nin evine geliyor. Kapıyı oğlu açıyor. Bu şık ve kibar tavırlı ziyaretçi: — Bay Muradı görmek iste- rim; diyor. Murat evda yokmuş. Oğlu misafiri içeri alıyor. Kahve ikram ediyor. İamini — soruyor. Esaslı bir cevap alamıyor. Sadece: — Babanızla görüşeceğim; di- yor. Bay Murat mutadının bilâ- fında olarak ©o gün saat sekiz buçukta eve dönüyor. Misafir de Şoförler Cemiyetinde Belediyenin_lğieklerî Ağır Bulunuyor Şoförler Cemiyetinde bir top: lantı yapılmış, Belediyenin taksi otomobilleri için koyduğu ba- zi tekayyüdatın geri — alınması hakkında teşebbüsler yapılması kararlaştırılmıştır. Şoförlere göre otomobillerde zarif maruken döşemelerin üzerine keten örlü örtmek lüzumsuzdur ve keten örtü marakene nisbetle daha fazla pislik tutabilmektedir. Her otomobilin arkasına bir stop lâmbası takmakta bir fayda yoktur. Bu lüzumsuz bir masrafı mucip olacaktır. El firenlerinin yüz kilametre sür'atle —giderken — otomobileri durduracak bir şekilde tadili ise çok masraflı olacaktır. Üniversite Profesörlerinin Gezileri Fen fakültesi profesörleri tet- kik seyahatlerine başlamışlardır. Profesör Weber ve Freundlich Anadoluya ve riyaziye profesörü Mises ile fizik profesörleri Fouche ve Dember Avrupaya gitmişlerdir. — l Ermmniyet Direktö- onu beklemek bahanesile bir de güzel yemek “yiyor. Murat eve dönünce oğlur Baba İçeride bir misafir var, sizi bekliyor, diyor. Murat bu tanımadığı misafirin yanına giriyor. Misafir ayağa kalkıyor. Ona yerini veriyor ve söze şöyle başlayor: Mizatirle Karşı Karşıya — Ben Hocapaşa Maliye bapp memuruyum. Komşuyuz.. Şurada Istanbul caddesinde otururum. İki gün evvel karım doğurdu. Lâvta çağırdık. Çocuğu (45) Hraya aldı. (30) lira tedarik ettim. On beş liram noksan. Ma- lâmya memuriyet bu! Elime ancak altmış lira geçiyor. Sizin hamiye- tinizi, fıkaraperverliğinizi herkes- ten işittim. Gerçi komşularımızın içinde birçok Rum, Ermeni zen- ginler var nekadar para İstersem verirler. Fakat bir gayrımlislimden para almayı memuriyet şerefimle mütenasip bulmadım. Gizlice size müracaatı tercih etlim. Aybaşında derhal takdim ederim. Bana on beş lira veriniz, Ev Sahibinde Para Az Bay Murat bu onörlü memu- rünün Örneklik Bir Tamimi Yeni Emniyet Direktörü Salih Kılıç, bazı kötü itiyatların önüne geçilmesi için, birçoklarımıza örnek ölabilecek bir tamim göndermiştir, Gözümüze ilişen bu tamimde aşağı yukarı şunları okudi “Bazı kimselerin, bi yakınlığı olduğundan rini ve benden selâm g polisteki itlırln! kolaylıkla yaptır- mak teşebbüsünde Bulunduklarını duydum, Her dairede .ıdıç gibi poliste de herhangi bir iş kanunt yollardan yürür. Yapılmasıni istediğim herhangi bir işi bizzat takibederim., Bundan böyle benden tahsederek iş yap- tırmak İstiyecek olanların telefonla derhal, bana bildirilmesini isterim. Terbiye Mecimuası Küllür Bakanlığı çıkaracağı Terbiye mecmuasının incelemele- rini bitirmiş ve mecmuanın tertibi ve şekli hazırlanmıştır.. Mecmua ders yılı başında çıkmışa başlı- yacaktır. run İsteğinl yerine getirmek için elini cüzdanına atıyor. Beş İira çıkıyor. ve şöyle bir ltizarla uzatıyor: — Komşul Maalesef yanımda onbeş lira çıkmadı. Yarın yazıha- neye!: teşrif ediniz vereyim. İnsan insana böyle bir zamanda İâzım olur. Misafir memur: — Memurluk malüm, diyor. Ben yazıhaneniza kadar gelmiye utanırım bilmemki... Şeklinde ki- barca boyrunu büküyor. Bunun Üzerine ev sahibi de geri kalan on lirayı karısından alarak ziya- retçisini boş çevirmiyor. Bunun üzerinden günler geçmiş ve Bay (Murat, Bir gün, bu ziyaretçi me- muru bhatırlıyarak komşularından bir maliyo memuruna sormuş: Yahu sizin hocapaşa başme müurunun refikası nasıl oldu?. Bakırköyde böyle bir memur olmadığını öğrenince de dolandı- rıldığını anlıyor. , Bir başka manevra Aym adam Bakırköyünde bir ( Devamı 14 üncü yüzde ) İstanbulda Gazete Ve Mecmualar 159 Gazeie;_l29 da Matbaa Var Son yapılan bir İstatistiğe gö- re İstanbulda 129 matbaa ile muhtelif dillerde (159) gazete ve mecmua — çıkmaktadır. Bunların yirmisi gündeik, (23)ü haftalık onu yarım aylık, biri yirmi gün: Tük, altmış biri aylık, beşl iki ay- | hık on ikisi üç aylık, Üçü altı ay- hık, ikisi senelik üçü de vakitsizdir. Ayrıca vesmi daireler tarafından- da (16) rosmi gazete çıkarılmak- tadır. Mahkemelerin Yaz Tatili Mahkemc'erin yaz tatiline bir iki gün kalmıştır. Tatil 20 Tem- muz Cumartesi gününden başla- | yarak 5 Eylüle kadar bir buçuk ay devam edecektir. Nöbetçi ka- lacak mahkemeler şunlardır: Sul: tanahmet Birinci Sulh Ceza, Birinci ve Ikinci Asliye Ceza. Ikiaci Hukuk. — Ikinci Ticaret., Ağır ceza — davaları birinci ve ikinci asli ceza mahkemeleri ara: sında paylaşılacaktır. Günün Tarihi Bir İki Satırla Pamuk Mütehassısi Getiriliyor Pamuğun — HUcari — bakımda islâhi ve istandardize - edilmesi işile meşgül olmak üÜzere Belçi- kadan bir pamuk mütehassıst getirilecektir. * * * Bulgar Göçmenleri Bulgaristandan Edirneye göç: men gelmektedir, iki gün evvel demiryolu ile 3 vagon kara yolile de 48 araba ile 40 aile gelmiştir. Bunlar Trakyaya yer- leştirileceklerdir. * * * Bulunan Altın Madenleri Altan Arama idaresi Elâzizde Keban, Aydın'da — Suyüce ve Kağızman'da yaptığı arama işindâ Suyücede derecesi yüksek, fakat damarnı zepgin olmayan bir altın madeni bulunmuştur. Bunun az masrafla işletilmesi muhtemeldir. Kağızmanda bir şey bulunama: mıştır. Keban'da gümüşle karışılı altın bulunmus, fakat damara rastlanamamıştır. * * * Ankara Berberlerinin imtihanı Ankara — Belediyesi Ankara berberlerinin imtihandan geçirile- rak ondülâsyon makine kullana- bilmelerine izin vermiştir. * * « Ankaraya Yeni istasyon Yeni Ankara istasyonunuun yapılmasına bu ay sonunda baş- lanacaktır. Eski istasiyon binası da bugünlerde yıkılacaktır. * * * Ekonomik Tettişler Ekonomi Bakanlığı müfattiş- leri guürüp teftişlerine başlamış- lardır. Hüsnü Yaman da İstan» bulda teftişler yapacaktır. * * * Eski Orman Yangınları Tarım Bakanlığının hazırladığı bir istatistiğe göre 927 den 931 yılına kadar — Türkiyede 1550 orman yangını olmuş, 87204 hektar arazi yanmıştır. * * * Hintyağı Fabrikası İçilde bir Hintyağı fabrikası açılacak ve Türkiyenin Hintağı ihtiyacı kendi mahtulümüzle karşı- lanacaktır. * * * Taşraya Atanan Merkez Memurları Taşradaki Emniyet memurluk- larına atanan İstanbul merkez memurları dün arkadaşlarına veda etmiş, İşlerinden ayrılmışlardır. Pilk — Hatan Bev Giz insanlar cok | » Bizi yakalayıp tavada çatır çatır | « Plâjlarda yüzerken denizin dibine | — Hasan B. — Yalan söyleme, biz pl-”