29 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Evliliği Mi Tercih Edersiniz Bekârlığı Mı? Koşucu Beslimı — Aman bu suall bana sorma kardeşim. Malüm ya yakında Berlin yolculuğu var. Dönüşte de dünya evine giriyorum. Onun için isdivaç hakkındaki hakiki kanaatimi söyliye- mem. Fenadır da uiçin mi evleniyo- rum ? Vallahi şu izdivaç bence tıpkı rakı gibi, olgara gibi olanca femalik- ları bilen, fakat buna rağmen de nedense yapılan birer şeydir ! * Sümer Bank Memurlarından Eymeni Beo, hangisini tercih ettiğimi, evler kle bilflil amlatmış bulumu« yorum. Evliliği tergih edişimin sebebi de, beklir yaşamak için biç sebep bulamayışımdır | Elektrik şirketi memurların- dan Şabanı — Yakında evlenmek üzere oldu- Bgum için, evlilik aleyhtarlığına tövbe etmiş bulunuyorum. Şimdilik yegüne temenolm, bu tövbeyi edişime pişman olmamaktır, * Sultanahmet, Şehit Mehmet sokağı, 33 No. l1 hanede Fuatı — Bu da sorulur mu azizim ? Büyük yazıcılardan bilmem hangisi; “Cennette Izdivaç yokmuş, çünkü izdivaçta cennet yoktur!, — Demlş. Bir diğeri de: “Zifaf yatağı, saadetin ve aşkın mezarıdır !, Der, Kitapları karıştırırsanız, ladivaca lsyan bayrağı açmış daha aice kim- selerin bu kabil vecizelerini bulabilir. Biniz, Eğer izdivaç hayırlı birşey olsaydı, okur yazar, aklı başında adamlar ona kesilirler miydi ? ister, çocuk pabuç İster, eve vaktinden Üç buçuk dakika geç gittinmiydi Üç buçuk saat zırva dinlersin. Geç azizim geç.. Sultanlık bekâr- hktadır| * Sirkeci, Yeni Ankara berber dükkânı sahibi Urfalı Mustafa : — Azizim, bekârlik — sultanlıktır derlerse de Inanma... Bekârlık sultan- hk doğil serseriliktir. Benim başıma ne geldiyse, “Nerede sabah orada akşaml,, Diyerek sürttüğüm bekârlık günlerinde geldi. İnsan bekârken ne hesabını, ne zamanını, ne de iş'ni bile biliyor. Bon evlilik kayatının sükünuna kavu- şunca, tıpkı kâbustan uyanmış gibi oldum. İnsan, bekârlığın ae müthiş bir fırtına olduğunu evliliğin Imanına sığınınca anlıyor. Cuma Günleri Ve Memurlar Bazı memurların eskisi gibi Cuma günleri tatil — yaptıkları nazarı diddati celbetmiştir. Bun- dan böyle buna müsamaha edil- miyeceği gibi bu münasebetle istenen düğüm, sünnet ve salre izinleri de verilmiyecektir. Bir Kümes Yandı Dün öğle üzeri Kadıköyde, Mühürdarda bir yangın çıkmış, etraftan telâş edilmişse de bunun bir kümes olduğu aalaşılmıştır. Hasan B. — Pazar ola çöpçü başl. Böyle çöplerin karşışına geçmiş ne dü- şüaüyorsun ? —a DAHİLİ EABERLER iki Garson Zehirlendi Bunlar, Bir Yolcunun Ikram Ettiği Tavuğu Yiyerek Zehirlenmişler Pişmiş bir tavuk yüzünden iki adam zehirlenmiştir: Zehirlenenler; Sirkecide İsken- deriye otelinde garson Münire ile Ozsmandır. Akşehirden ik otellerine misafir — olan arat — ismindeki adam, kendisine yolluk olarak yapmış olduğu tavuklardan birini yememiş ve bu iki garsona ver- miştir. Münire ile Osman tavuğun | başına geçerek bir güzel yemiş- ler, Üzerine de birer bardak su çekmişlerdir. Fakat aradan çok geçmemiş, Tarihi Selvi Müzede ikisi de sancı khdıhvıııııyı" başlamışlardır. Bunun üzerine ta- vuktan zebhirlendiklerini -anlamış- lar, işi zabıtaya haber vermişler, her ikiside hastaneye kaldırı- mışlardır. Polis, tavuğu —ikram — eden Muradı sorguya çekmiştir. Zan- olduğuna göre tavuğu muhafara edilmek Gözere konduğu kap da bakır çalığı imiş. İki Kaza Bir Amele Ve Bir Zangoç. Yaralandılar Dün, kazaen iki yaralanma vak'ası olmuştur : ! — Haydarpaşada Nümune hastanesi inşaatında çalışan amele Mevlüt, duvar üzerinde çalışmakta İken düşmüş ve sağ ayağı kınk mıştır. Mevlüt Zeynep Kâmil hasta- nesine kaldırılmıştır. 2 — Dolapderede Vangelistıra kilisesinde Çan çalan Sofokli; kilişede umum! bir temizlik yap- makta ve büyük bir camı silmekte iken cam başına düşmüş ve ağır surette — yaralanmıştır. — Sofokli Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Hayatı tehlikededir. Elektrik Saatlari Bayındırlık bakanlığı bundan evvel bir emirle 25 kuruşluk elek- trik ve hava garzi saati kiralarını 12 buçuk kuruşa İndirmişti. 50, 75 ve 100 kuruşluk kiralara — do- kunulmamış, bunlar hakkında da bir karar verilmek Üzere beledi- yeden bu saatlerin maliyet flat- ları sorulmuştu. Bolediye yaptığı tetkiklerde en büyük saatin 18 liraya alınabiler Kocamustafapaşada eski Slim- bülefendi dergâhının ortusında kadit olmuş büyük bir servi göt- desi vardı. Bu servinin Ustünden çok kalın zincirler sarkardı. Halk bu zincirlerde birçok keramet sezer ve bu yere düşünce kıya- metin kopacağına inanır. Bu ağacı öpenler ve dallarına ısıtma çaput- ları bağlayanlar bile vardı. Mü- zeler Idarcal artık çörümeye ve göçmiye başlıyan bu ihtiyar ağacı müzeye kaldırmıştır. Efsane kısmı bertaraf; bu ağacın İstanbulun en ceki ve en büyük bir servisi olduğu tarih bilginlerince söylen- mektedir. Fatih İstanbula girdiği zaman de ba yaşlı servi mevcut- muş ve kızlara mahsust bir ma- nasltırın ortasında İmiş, burası sonradan camiye çevrilmiş. Bir eralık servi camiin kubbesine devrilme tehlikesi gösterdiği Için zincirlerle bağlanmıştır. İşte bu ağacın ve — Üstündeki zincirin efsanesi, ceği nelicesine varmış ve keyliyeti Bayındırlık bakanlığına bildirmiş- tir. Bu 18 lirada gümrük resmi ve sair vergilerde dahildir. Bunun İçin bu saat kiralarının da ineceği anlaşılmakladır. Paeazar Ola Hasan B. Divor ' İ Çipe ü — Hasan Bey! Bu çöplerin içindeki cam, kâğıt, paçavra ve kemik parçaları fabrikalarda Işe yararmış. «« Moğer Bunlar hazine imiş, define imiş de haberimiz yok muş. Bulgaristanda Zulümlerin Devamı Lüleburgazda çıkan Özdilek arkadaşımız yazıyor: Bulgaristandan buraya gelen haberlere göre, yıllardan- beri Kırcaali vilâyeti Türklerinin toplantı yeri olan yegâne kıraet- hane Bulgarlar tarafından kapa- tılmıştır. ıihovm gençlerin top- Tanıp birleştikleri bu kıraethane- nİn sahibi Zümere Mehmet adın- da bir kanı bozuktur. Bundan bir müddet evvel bu adam, hi- kümete müracaatta — bulunarak kıraethaneye elen — Türklerin milli ve vatani uşmalar yap- tıklarını hafiyelemiş ve Bulgarlara yaranmak İstemiştir. Silâh Araştırmaları Eminönü mıntakasında yapılan gilâh — araştırmasında — Trabzon otelinde oturan Salih isminde birinde bir bıçak — bulunarak müsadere edilmiştir. Tapu Daireleri Bundan Böyle Kazalara Naklediliyor Üsküdar, Kadıköy, Adalar, Sarıyer, Beykoz gibi deniz aşırı kazaların da Tapu memurlukları Istanbul Tapu dalresinde bulunu- yordu. Tapu umum müdürlüğü, her kaşa Tapu idaresinin kara dabhilinde bulunmasını kararlaştır- mış ve bunun tatbikatına girişik miştir. ik olarak Kadıköy Tapu memurluğunun bstanbuldan ayrı rak Kadıköye nakli — takarrür etmiş ve bunun için de Kadıköy- deki hal binası dahilinde münasip bir yer ayrılmıştır. Nakil muame- lesi önümüzdekl ay içinde yapı- lacaktır. Londra Çini Sergisi İngiltere — Kültür. — bakanlığı Londrada, eaki çini eserleri sergisi açmayı kararlaştırmış ve hüküme- timizden de bu sergiye iştirak edilmesini istemiştir. Fakat buna imkân görülememiştir. Maamafih ellerinde çini kolek- siyonu bulunan bazı hususl müce- seseler - sergiye — İştirak etinek istemişler ve bu İsteklerini sergi tertip heyetine bildirmişlerdir. bile I'Günân Tariki i Bir İki Satırla Ankara Avukatlarının Iç Tarifosl Ankara — Baronun hazırla: dığı avukatların iş alma tarifesine göre icra Işlerinde yüz İlraya kas dar yüzde on, 2000 liraya kadar her elli lira için bir buçuk lira, 20 bin liraya kadar her elli lira için (1) lira, haciz ve haczin kak dırılması için 25 liradan 200 lirae ya kadar avukatlık ücreti ahna- caktır. Nafaka davalarında ücret, hükmedilen nafakanın (3) aylığını geçmiyecektir. Boşanma, yaş dür zeltme davaları (50), veraset da* vaları (30) liradan başlamaktadır, Ticaret mahkemelerinde tasfiye davaları (100), şirket bozma das vaları (50), ladel itibar davaları (100), konkurdato akti davaları (200), iflâs davaları (50) llzadan başlamaktadır. * * x Bir Kebapçının Namuskârlıği Sultanahmette Park karşısın- da kebapçılık yapan Recep dük» kânında bin Hra bulmuştur. Bu parayı biri erkek, diğeri kadın olan iki müşterinin düşürdügünü sanmaktadır. Müşterilerinin gelip parayı almaları için 24 saat beke lemiş, kimsa gelmeyince götürüp paraları Alemdar polis komiserli» ğine teslim etmiştir. Bu faziletli dükkâncıyı gösterdiği dürüst has reketinden dolayı tebrik ederiz. * * * Gazi Köprüsü Gazi Köprüsü için Urayca (Belediye) açılan münakasaya 24 firma iştirak etmek için malâmat istemiştir.. Münakasaya girecek firmaların mali kabiliyetleri evvele den taayyün etmiş olmak şarttır, Bir heyet bu hususta tetkikat yaparak ahil olan firmaların mü- nakasaya kabul veya ademikabu- lünü kararlaştıracaktır, Mühlet 17 Aiııt:ou b'iliynı. * Sofya Elçimiz t Bulgaristan sefiri Tahir Lütfi memuüriyet yerine evvelki gün dönmüştür. * * * Şilede Kız Azlığı Var Şilede son zamanda sık sık kız kaçırma vak'aları - olduğu görülmüş —ve tetkik — edilince, bunun, evlenme çağındaki delk kanlılara — nisbeten — evlenecek kızların azlığı olduğu anlaşılmıştır. * * * Galatasarayda Boks Maçlar Galatasaray Lokalında yapılan boks maçlarında Klerkl Loko, Kâni ile Kiryako berabere kak mışlar, Fahri Leviyi, Enver Jozefi, Panayot da Frankoyu sayı hesa- bile yenmişlerdir. Hasan B, — Çalışanların elinde hava hazinedir; hazine bile hava olur, çöpçü ! çalışmayanların - elinde — th t ada