29 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

29 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Güreş Müsabakaları mız | Dünkü Müsabakalar Görülmemiş . Bir Kalabalık Önünde Yukarda dünkü güreşlerden bir enatantane. Aşağıda müsabakaya Giren Pehlivanlar Gazetemiz tarafından tertip *dilen alaturka yağlı güreş müss- bakaları dün bir alâka ve görür Miyen bir kalabalık önünde Taksim stadyomunda yapıldı.. Müsabakaların ikinci haftasi alaturka güreşlerin muntazam bir #ekle girmek &zere (o olduğunu daha güzel anlatmış oldu. Yeni (hazırlanmış olan tali- Matnamenin tatbikinde büyük bir alışkanlık gösteren (o hakemlerin büyük bir dikkat içinde yaptıklar Ti dünkü müsabakalar halk tara- ndan çok güzel karşılanmıştır. Önümüzdeki hafta yapılacak Müsabakalara Afyonlu Süleyman, Ve Bulgavyalı Âdem pehlivanların İşiirak edeceği gibi Amerikadan Avdet eden Dinarlı Mehmedin de A$ pehlivanlardan her hangi bi- olursa olsun güreşeceği Umit - *dilmektedir. Kora Ali, Dinarlı, Mülâyim Zİbi baş pehlivanlarımızın yapa" Sakları bu müsabakalara büyük ehemmiyet verilmektedir. Destede birinci Günanlı Meh- met, ikinci Alemdağlı Hüseyin, Oçüncü Pazarcıklı Selim, dördüncü Beşiktaşlı Mustafa oldular, Küçük ortanın birinci küme- sinde Izmitli Hüseyin birinci, Çorlulu Rasim ikinci, Küçük kara An Üçüncü, o arabacı Mehmet düncü oldular. Büyükortada Lülaburgazlı Ah- met birinci, Balıkesirli Mustafa <i, Yıldırım Bekir üçüncü, ya“ Mağı Hüseyin dördüncü olmuştur. Başaltında, Alpullulu Arif bi Ramisli Salim ikinci, Man- dıralı Ahmet üçüncü, Günanlı Hamdi dördüncü olmuştur. Baş güreşte Tekirdağlı Hü- seyin o birinci, (OMolla (İkinci, Rufat üçüncü olmuşlardır. Büyük ortada Lüleburgazlı Ali Ahmedin, Pomak Mustafa ve Yıldırım Bekirle yapmış ok duğu güreş çok heyecanlı olmuş ve halkin böyük alkışlarile kar- gılanmıştır. Mandıralı Ahmet ile Ramisii Salimin güreşi çak çetin ve he- yecanlı olmuş, Mandıralı Ahmet bir çok kanaralardan (o kendini kurtarmış fakat Salimin kuvveti karşısında sahayı terke mecbur olmuştur. Boks Müsabakaları Gece Galatasaray kulübünde yapılan boks maçlarının sonuç ları şunlardır: Klark - Niko: Üçer dakikadan dört ravundda beraber. Fahri « Levil Üç dakikadan 6 ravunt, Fahri galip. Enver » Jozef: Iki dakikalık 4 ravunt, Enver gelip. Panayot » Franko: Iki dakika- lık 6 rayunt, Panayot galip. Kâni « Kiryako: Revanş maçı, üçer dakikalık on ravun be rabere. Anadolu Kulübünün Kongresi Anadolu kulübünden; 14 Ağustos 955 pazar günü sabah saat 10da senelik kongremiz olduğundan övele- rin gelmesini dileriz. Gn yi mi ii | Yapıldı Yarışları Bazı Kulüpler Ya- rış Yerini Terketti Istanbul denizcilik heyetinin tertip ettiği birinci kürek teşvik müsabakaları dün Yenikapı sahil lerinde yapıldı. Denizcilik heyeti tarafından büyük bir hllsnüniyetle hazırlanan müsabakaların büyük bir dikkatle yapıldığı (o Yenikapı sahillerinde sabah on birde ilk müsabakalar kulüpler arasında (başladı. İlk dört müsabakayı (Galatasaray, bunlardan bir tanesinde Beyler- beyi kulüpleri kazandı. Galatasarayın büyük muvaffa- kiyetisin © başlamasile (o devam eden yarışlarda Güneş kulübünün liderliği altında toplanan kulüp- ler sırasile, Beykor, Fenerbahçe, Beylerbeyi, Anadolu yarış yerini terkettiler. Bilâ sebep ortadan çekilen bu kulüplerin sahadan çekilirken yariş yerinde müsaba- ku yapan Galatasaray, Haliç, 1S, k kulüplerinin futalarının yollarını kesmek suretile hiç de ulu; akışmıyan bir bhare- Kite ll filerdüyeidi rıg yapmak için futa alan bu Yelüplerin keyfi bir muhakeme ile bilâ sebep yarışları terk et- meleri, müsabaka mahallinde mo- törle dolaşmaları (| teşkilâta karşı yapılan çok çirkin bir ha- rekettir. Galatasarayda kaptanlık ettiği zaman biu türlü bahanelerle arışlarda (o müşkülât (o çıkartan ecdi Hüsamettinin, şimdi de Güneş külübünü İstediği tarafa sürüklemesi spor İşlerimizde bü- yük karışıklıklar meydana ge tirmektedir. Teşkilât kendilerine yapsın diye verdiği futaları Te Tallplerin altından almak su- retile bu anarşinin önüne geç- melidir. Dünkü yarışlarda teknik de- receleri göyle oldu; Ilk müptediler müsabakası; 1 Çifter Tek resmi (Galatasa- ray ) birinci 4,13, (Beykoz) ikinci 4,24,4, (Haliç) üçüncü 4,28,4, 2 Çifte: ( Galatasaray ) birinci 6,13,5 , ( Beykoz ) ikinci 6,40,2, ( Anadolu ) üçüncü 7,10, 2 Çifte: Dirsekli (Galatasaray) birlnel 5,58,2 , ( Beykoz) ikinel 6 3 Çifte: ( Beylerbeyi ) birinci 7,31,5, (Haliç) ikinci 7,37, (Gala tasaray) üçüncü 7,45. (Beykoz) diskalife edilmiştir. 4 ik Resmi: ( Galatasaray ) birinci 9,26 (Beykoz) ikinci 9,36,6ğ (Güneş) üçüncü 9,50,4, Müptedilerde Galatasaray 21, Bey- koz 12, Beylerbeyi $, Haliç 4, Gü- eş i, Anadolu 1 sayı almışlardır. demsizler: Kı ; 1 Çifte (Haliç) birinel 5,27, i At Yeliz İlki yereli YAY eğ yü, Veli- efendide Yapıldı Dün Yapılan 5 Koşunun Neticeleri Ilbaylık baytar direktörlüğü tarafından, ber yıl Veliefendide tertip edilmekte olan at yarışlar rının İlki, dün yapılmıştır. Dünkü yarışlara 36 at iştirak ettirilmiştir. Birine! koşu: 1200 metre. Ingiliz, erkek ve dişi taylar. Birinci: 5 No. lu, Bayramın idaresinde, Salih o Ankaranın Sersiramin İsimli atı, Ikinci: 4 No. la Güler, Hor- vatın idaresinde Salâkaddinin atı. Üçtncü: 6 No. Olga. Yulanın idaresinde M.K.P. Mehmedin atı. Ikinci koşu! Üç ve duha yukarı yaştaki beygirler. 1600 metrâ, Birinei: 3 No. Esset 4 yaşında al at, Horvatın İdaresinde Ahmet Ankaranın atı, Ikinci: 5 No. lu Churbara, 5 yaşında açık doru. Paulün idare“ sinde Prena Halimin atı. Üçüncü: 6 No.lu Sronpo, 3 yaşında doru at. Yulanın idare- sinde Ahmet Ankaranın atı, Üçüncü koşu: Dört ve daha yukarı yaşta atlar. 1200 metre. Birinci 3 No.lu Il Sada. S.K.Ar. doru at. Zekinin idare- sinde, Mehmet Eatihin 6 yaşında atı, Ikinel: 6 mumaralı Ünlü. 8 ya- şında S$. K. Ar. Kırat. Küçük — ) ei 2, 1200 (LS.K) ikinci, ( Gala- tasaray üçüncü, 2 çifte kıdemsiz: ( Galatasa- ray ) birinci 6,58 ( Haliç ) ikinci. Çifte dirsekli: ( Galatasaray) birinel hükmen galip. 3 Çifte kıdemsiz; o (Haliç) birinel 10,22,4, ( Galatasaray) ikinci, 4 Tek: ( Galatasaray) hük- men gelip. Kdeyiilrde Galatasaray 19 Haliç idman 13 sayı aldılar. Kıdemliler arasında © yapılan Abdullahın < idaresinde Ankaranın atı. Üçüncü: 8 numaralı Tayyar li. 6 yaşında Y. K. Ar. Kırat. Bah» rinin idaresinde, Hüsnü İzmitin atı. Dördüncü koşu: Üç ve daha fazla yaştaki halin kan İn- giliz at ve kısrakları, Birinci: 3 numaralı Gazbadal- ya. 7 yaşında Doru kısrak. Şa dor'un idaresinde Akifin atı, Ikinci: * 2 numaralı. Markiz 5 yaşında Doru at. Yans'ın ida- resinde Akifin atı, Üçüncü: 4 numaralı Conk. 4 yasında kır at. o Abdullabın idaresinde Rüstemin atı. Beşinci koşu: Üç ve daha yukarı yaşta. Yerli yarım kan İngiliz at ve kusrakları. Birinci: Üç numaralı Ceylân, Y. Kin Al kısrak. 4 yaşında, Zekinin idaresiude Ahmedin atı, Ikinci: 8 »umaralı Bozkurt. Y. M. in Doru at, 6 yaşında Ah- medin idaresinde Fahrioin atı, , Üçüncü: 5 numaralı Kap. Y. K.in 6 yaşında. Davudun idare- sinde Fikret Atlının atı. Bu koşularda bahsi müşterek yalnız üçüncü ve beşinci koşulara açılmış, fakat bu mühim bir ye- künu bulmamıştır. Satış koşusu İse, yalnız birinel koşu id 7 Ahmet son müsabakaları 1 — Çifte kıdemli (Galatasa- ray) birinci 5,23,1, (Haliç) ikinel 2 — Çifte kıdemli (Galatasa- ray) birinci 6,45,2. (Haliç) Ikinci. 2 — Çifte dirsekli (Galatasa- ray) birinci (hükmen). 3 — Çifte (Galatasaray) br rinci 5,40,1. (Haliç) ikinci, 4 — Çiftelerde (Galatasaray) birinci (hükmen). Neticede: Galatasaray 65 pu vanla birinci olmuşter.