1 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Yaşamayı En Fazla Güçleştiren Nelerdlr? Arnavutköy, Vezirköşklü e0- kağı, 2 No.lı hane Orhan; — Yaşamayı en fazla güçleştiren dteyi yaşamayı kolaylaştıran şeylerin yokluğudur. İş bulmanın bu güçlü- günde, yaşamayı güçleşliren sebeple- rin ne olduğu da sorulur mu ki? Çok kimaseler bilirim ki, sadece karınlarını doyurmayı kâfi bir sandet saymakta- dırlar. Fakat bu hudutsuz tevekklllle- tine rağmen de mes'ut olamamakta- dırlar, Bu Itibarla yaşamayı Şey, ekmeğin aslanın ağzınd sine İnmesldir. x Üsküdar, Bağlarbaşı, Çamlı sokak 30 No.lı hane, Koma- leddin : — Yaşamayı en fazla güçleştiren gey, insanlardaki — menfaat hırsının gün geçtikçe arlmasıdır. veren sermayo — sahiplerinin harekâtına — vicdandan — ziyade — bu mfaat hâkimdir. Bunun kabağı da ün iş alanların ba ve bir. memurun, bir beş hayvanın taşıyamı yük — biniyor. Bu gerait içinde de yaşamak bir keyif halinden çıkıyor, bir çile, bir azap şeklini alıyor. İnsan- lar, mutedil bir çalışma mukabilinde maişetlerini temin edemedikçe, yaşa- mak, bir çile, bir azap halinde kal- maktan kurtulamayacaktır. * Çamlıca, Fuat Paşa köşkü, Cemal Ekremıi — Yaşamayı güçleştiren — bizzat yaşayanlardır. Ben mutasavvuf bir adamımdır. Ne derlörse desinler, kı- yamete, mahşere İnanırım, Bu itibarla Insanların dünyayı kendilerine zından ettiklerini görünce ruzumahşeri töm- ell ediyorum. Eğer Cenabıhak bizer — Ey alık — kullarım! — ben ölze, Mehtaplarile, denizleri, çiçekleri ve baharlarile cennet gibi — bi yarattım. — Fakat siz onun bilemedinirz. ve birbirinizi mak İçin elinizden — geleni ardınıza koymadınız. Bu itibarla her cezaya mustahaksınız! dese de — topumuzu birden cehennemd doldursn, ne de- yebiliriz ki? Şebhir Plânı Şebir plânının mimar Prosta yaptırılması için karar verilmiş ve içişler bakanlığı kararı bele- diyoye bildirmiştir. Ancak Prost şehrimizde bulunmiyacak, iki üç ayda bir gelip direktifler verecek, lân bu direktifler — dahilinde endi mimar ve mühendislerimiz tırıfındın hnıırlınıcıkhr. ——"'_N TAKVİM Hat Gür PERŞEMBE — H 4 AĞÜSTOS 935 88 Arıbl D Rumt 1351 — Temmuz 19 - n ı 1 2s Günet İs Bi« 56 P Auşam Ökle | B1 | 12200 Yatan Na tdni (8 49 |16 16 | imetk * — Komşu — Hasan B., Yoğurtlar kon- trol edilccekiniş, bundan sonra lıp halis iyecekmişiz, — - - ınâ'nıt—ıı | giriyordu. SON POSTA —aer — — Y eee e ASA e ea Sular idaresinden Soruyoruz Idarenin Başlarını Görmek Için Günün Hangi Saatinde Müracaat Gerektir? Kurulduğa günden kaldırıldığı güne kadar şehrin su işlerini bir türlü tanzim edemeyen Terkos Şirketi belediyeye geçtikten son- ra bu İşin arlık düzeleceği, hal- kın su - sıkıntiısindan - kurtulacağı sanılmıştı. — Fakat daha iki gün evvel çıkan bir yangında susuz- luğun pek acıklı bir zararı gö- rüldü, Hâlâ şehrin birçok yerle- rinde terkos muslukları kupkuru. Bu Işler hakkında biraz malümat almak isteyen — bir arkadaşımız dün sular idaresine — başvurdu. Fakat burada da acı bir sukutu- hayale uğradı. Şimdi söz arka- daşımızındır: — Sular idaresine —dün iki kere gittim. — Birinci gidişimde saat (13,35 ) ti. Müdürü ve mua- vinini sordum. — Daha gelmedi. Dadiler. abilir deye düşündüm, yemektedirler, biraz geç kalabi- lirler ve bir müddet — dolaştım. Saat (14,15) de tekrar gittim ve Üst kata doğru yollandım. Fakat kapıcı Öönledi: — Nereye sordu. — Müdürü göreceğim. Bizim Köyl efendim? deye — Yusuf Ziya ( Beyefendi) burada yoklar efendim, işbaşında çalışıyor. — Zararı yok, ben de mus- vinini görürüm, îhun (Beyefendi) mi? — Evet. — Ihsan (beyefendi de) yoklar elendim. — Acayipi?. Arayan nerede bulur bu zevatı. — Burada bulur efendim. — Ne rzaman? — Beolli olmaz efendim, — Ne zaman geleceğini - bil- mez misiniz, çalışma zamanları belli değil mi bunların? lemurların bellidir efendim hkıt müdür ( beyler ) in çalışma zamanları yoktur. İhsan Beyefendi sabahleyin burdalardı, öğleden sonra daha gelmediler, esasen saat Üçten evvel de gelmezler. ğger Çok İâzimsa — saat Üçte gelirsiniz. Bu keslirme cevap Üzerine sular idaresinden ters yüzüne geri dön- düm ve bizde işlerin ne için yü- rümediğini biraz anlar gibi oldum, bilmem sayın çevirgenler benim bu anlayışıma kızacaklar mı? — 5. ü Çarıktan Kurtuluyor Amma... Hükümetin Hylnyu çarıktan kurtarmaya ve köylü için çarık kadar belki daha ucuz bir kabı tipi bulmiya karar vermiş olması yalnız köylüyü değil, deri ticareti, deri sepiçiliği ile uğraşan- ları da sevindirmiştir. Deri sepi- çiler her deri debağlanacağı ve kendilerinin işi artecağı iİçin se- vinmektedirler. Deri tüccarları da köyilinün sağlam ayakkabı giye- eeğine. Deri tüccarlarının -köylünün sağlam ayakkabı giymesline sevin- leri biraz garip gibi görünür amma, İşin onları sevindiren çok küvvetli bir tarafı vardır. Türki- yenin deri ticaretini yapan en maruf bir firmanın #ahibi de- miştir ki: — Köylü çarık giymekle mem- leket dericiliği büyük bir zarara Çarık debağlanmamış deriden yapılır ve en çoğu bir ay dayanır. Bu suretle bir köylü bir yılda (12) çift çarık paralar, bu ise fazla deri istihlâkini mucip olur, fazla deri istihlâki de ihra- catımızı azaltır. Halbuki köylü I .lmdl çınklııı kurtulunca sağlam ve dayanıklı ayakkabı giyecek, bu suretle memlekette az derl istihlâk edileceği için, çok ihra- cat yapilabilecektir. İşte biz bunun için seviniyoruz. Fakat bu zat söylemeyi ihmal ediyor ki, o vakit köylü, çarığı kendi hayvanından yapamiyacak, parayı ona verecektir. (Bir Şoförlük Meraklısı... Beyazıtta Bir Kazaya Sebep Oldu Otomobil kullanmasını bilmi- yen biradamın direksiyon başına geçmesi, dün bir kazaya sebebi- yet vermiştir, Hâdise şöyle ok müuştur: 2294 mumaralı taksi otomobili şoförü zeki, Beyazıtta çadırcılarda oturan kunduracı İsmailin evine misafir gelmiştir. İsmall de fırsat- tan İstifade ederek merak ettiği direksiyon talimi yapmak üzere otomobili almış ve taksi durak yeri- ne kadar gideyim derken yolda 1894 numaralı Arifin otomobili ile karşılaşmış ve şaşırmış. Direksyonu sağa sola kırarken bindirmiştir. Ismall mahkemeye verilmişlir. Ahlâk Mücadelesi Emniyet Müdürlüğü — ahlâk zabıtası bürosu, kumar ve fuhuşla sıkı mücadeleye devam etmek- tedir, Bu ay içinde 11 randevu evi meydana çıkarılmış, kumar oynanan 14 yer hakkında da muamele yapılmıştır. Randevucular ve kumarcılar mevcuden adliyeye verilmekte- dirler. Varda ! Sokaklar Süpürülüyor Umumi sokakların haftada bir defa ve geceleri süprülerek yı- kanması kararlaştırılmış, kararın tabikine de başlanmıştır. Çocuk Çalan Çingene Ka- dınlar Ele Geçirildiler Iki çingene kırııının, Mudüale | geneli yadan gelen kimsesiz Zeynep İs- minde — bir kadının Doğan ve Sabahat isimlerinde iki çocuğunu zaptettiklerini ve kadıncağızın da zabıtaya mMmüracaat ettiğini dün yazdık. Zabıta, tahkikata girişmiş olup Fatma ve Hayriye isimlerinde iki çingene karısının bu İşi yaptıkları tesbit edilmiştir. Vaziyet bu şekilde taayyün ettik- ten sonra bugün de çocuklar çin- ıınıleı elinden alınarak Zeynebe toslim edilecek ve kadınlar hak- kında da kanuni takibat ylplll— caktır. Ameli Huyat Mektebi Kalkıyor Kültür. Bakanlığından gelen bir karar mucibince, bu dera yılından itibaren, Ameli Hayat Tisesi lâğvolunacaktır. Bunun ye- rine, açılması düşünülmekte olan garson mektebi ile terzi mektebi gibi mesleki mektepler Ikame olunacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: «« Bu Iııbıro ıınıunın değli mil Yoğurt ömrü uzatırmış dlyoılıı'. A#nıloı ( ŞA ERRERANERE ŞA T SS Ş <e 1 Günün Tarihi . Bir İki Satırla On Tayfa Zehirlendi Haydarpaşa açıklarında duran bir Norveç vapurunun tayfaların: dan on kişilik bir grup dün ye- dikleri balıktan zehirlenmişlerdir. Tayfalar dün tedavi İçin Zeynep Kâmll hastanesine — gönderilmiş- lerdir. » A * isviçre Elçilik Binasında Isviçre birlik hükümetleri ku- ruluşunun 664 Üncü yıldönümü münasebetiyle elçilik binasında bugün kabul resmi yapılacaktır. * * * Eczanelerin Hafta Tatili Eczaneler için de hafta tatili tatbik edildikten sonra pazar gün- leri her nahiyede bir eczane açık bulundurulacaktır, * * * tfalye Mektebi Açılıyor Şehrimizde — Alman — itfaiye mütehassısının — verdiği — raporla, Istanbulda bir itfaiye mektebi açılmasına — karar — verilmiştir. Mektep aynı zamanda talebelerine imdat işlerini de öğretecektir * * * Kandan Gübre Bir müteahhit, bir ecnebi sosyetesi İle anlaşarak Mezbaha- daki kanları satın almıya — ve bunlardan gübre teminine talip olmuştur. Belediye bu teklifi tetkik etmektedir. * » » Yumurtada Yükseliş Dış memleketlerden İsteklerle buradan diş memleketlere sevki- yat arttığı için sen zamanlarda yumurta pahalılanmıştır. Bir ay evvel sandığı on iki liraya alınan yumurta, şimdi 16,5 liraya satı- maktadır. * * * Seyyah Geliyor Cuma günü Oseana tramsat- lantiği ile şehrimize 600 Italyan seyyahı, 8 ağustosta Siti Of London vapuru ile de 200 Ingiliz seyyahı gelecektir. * * * Esnaf Bankası Davadan Kurtuluyor Esnaf bankası tasfiyea heyeti- nin sattığı küâğıtlar — içerisinde kaçak addedilen kopye kâğıtları yapılan tahlil neticesinde kaçak addedilen kâğıtlardan olmadıkları ve yanma kabiliyetleri bulunma- dığı anlaşılmıştır. * * * Vuslat Yine Kaldı Faslı Bahara ? Belediye Adalara su vermek için Istediği şartları ihtiva eden vapur bulamamıştır. Bunun için Adalara su verme işi gelecek mevsime kalmığtır.