7 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Bi ÜV Türkler aa Pirl Reiz- Bş O Adam Arap M nt Denizlerinde Yazan: M. Turhan rat Rels - Hadım Slileyman ça Haykırıp Bağı- rıyor, Biri De Türkçe Söylüyordu Çünkü —Aden delikanlılarının gün battıktan — sonra birer gece balığı gibi süzülerek gemilere tıkları, zea yaptıkları uğrama- dış İlman- da yatmayı tereih ediyorlardı. Safer bu sebepe le, gçehrin — bulün- duğu dil İyörüyüp iç limana varmak, oradan — bir zan- bokla ( tek kürekli sepet biçimli kayık ) öbür lima- na aşmak mecbu« riyetinde idi, Haf- talardan beri be- linden çıkarmadığı palasını okgıya olka gıya, bir. yurt tür. küsü arlıya — rlıya yürüyordu; tam orta yerine gelince — ari bir takım © in yüseldiğini duydu. — Diyor ve yakaladığı Kayıtsızca — başını- — taklayıp dürüyordu. gçevirip baktı. Önünde giden çocuk, bu seslera kendinden çok fazla ilgi göstermişti, sırtımdaki yükü hemen yere bırakıp heyecan — içinde geriyi gözetlemiye koyulmuştu. Saferin gözüne çarpamn manrara gu idir Adenli kılığında — geri gerl ydrüyen bir genç ve ona saldırmak isteyon beş on adam, Safer Rela ilkin aldırığ etmedi. Gell, geri kalmak et olan çocuğa dönüp biraz sertçe (yüs rü) dedi. Fakat çocuğun omuzlarını silkip olanca dikkatlle kavgaya göz vermesi değil, elindeki parlak yata- ganla kendini koruya koruya ve gerl gerl yürüyerek yaklüşan Adenli gen. €in türkçe küfürler savurması birden dikkatini uyandırdı, içine dayanılmaz bir Ügi getirdi ve o, sanki kamçılan- miş gibi ileri atıldı. Evet, beş on adamın arapça hay- karıp durmalarına karşı o genç Adenli türkçe karşılık veriyordu, — “çekilin doğrarım ,, diy&â nâralar savuruyordu. Onu yakalamak isteyenlerin kimi to- pux, kimi deynek taşıyordu ve hep- sinde birer hançer vardı. Lâkin höre biri hançere davranmıyordu. Bu du« vüm, onların delikanlıyı yaralamadan yakalımak İstediklerini gösteriyordu. Bununla beraber delikanlının kolay kolay — yakalanacak bir şey olmadığı da göze çarpıyordu. Bütün endamın- da, beşeri bir kostüme bürünmüş bir şemsin oynaklığı vardı, elindeki pala İse gerçekten bir gimgeğe benziyordu, Safer Rele, bir an için kendi du- rumunu unutmuştu. Türkçe konu, bu genç, bir mıhl çekmişti ve o, ne yapacağını düşün- meden yatazanlı delikanlının yanıba- gına sözülüp gürlemişti. — Gerl bire donsuzlar, konuşanlara öl kalkmaz! Safor de Türkçe söylemişti ve bu- nunla o delikanlıya kendin! bir dost | olarak prezante etmiş bulunuyordu. Topuzlu, değnekli ve hançerli küme, uğraşılacak kolların dörtleştiğini gö rünce şaşırmışlardı, seslerini kısarak biribirlerile göz muharebesine giriş- mişlerdi. Genç, Ihtiyar; yerli, yabancı | bir çok insan da onların arkasına toplanarak yapılacak boğuşmayı sey- re hazırlanmışlardı. Sxfer Rels, bu kısa durgunluğu firsat saydı, — yataganlı fısıldadı. — Benimle bile koçabilir. misin? ve bu dili delikanlıya — Öyle ise sa!dıralım, şunları de- virellm, limana doğru uçalım. Topozlu, deynekli adamlar, göz Safar, palasını kınına sokarak yalaız pençesini kulla- adamı bir boş çuval İmişçesine tare konuşmasını müz bitirmeden bu iki Türk gmışlardı, n Üze- rine birer top güllesi gibi atılmışlardı. Safer palasını, delikanlı da yatağanını kınlarına sokarak — yalnız. pençe- lerini — kullanıyorlardı ve yakaladık. Tarı adamı bir boş çuval imişçel salla sırt edip bir tarafa fırlatıyorlardı. Bu yaman saldırış o kümeyi pek kısa bir zaman içinde darmadağın etmişti, yere p bırakmıştı, Saferin de, delikanlının da — yapıştığı — kol, kökünden çıkarcasına hırpalanıyor ve on! yakalayıp fırlattıkları vücutlar yüksek bir ağaçtan düşmd tesiri yaptığı için düşenlerin kımıldamasına imkân kalmıyordu. Safer Reis kargılarında seyirci başka kimse kalmadığını görün kanlıya Himanı gösterdi ve bir kelime mırıldandı; Yürül, Biraz sonra onlar İç limanda bir zanbuğa — atlamışlardı, dit — limana doğru yol alıyorlardı.. Yarım — saat geçince de yelkenleri şişirilmiş, de- mirl alınmış olan Venedik gemisinde bulunuyorlardı, şimale doğru gözlerini çevirerek tatlı tatlı konuşuyorlardı. da bu Adenli kılığın- n önüne çıkmış olan delikanlı Idi. Bindikleri gemi, Aden- den artlarına takılan mizraklı, — kalıçlı adamlarla dolu beş on zanbuğun yal- palarma gülerek bir marti süzülü ile açık denize daldıktan sonra de kanlı kendini ve başından geçenli anlaltı. Bu hikâyeye göre Toraman Por- tekizli korsanlar tarafından bir tecim gemisinden aşırılmış bir. Türk yavru- sudur. Babası — öldürülmüş, kendisi Aden Emirine köle olarak satılmıştır. Bu acın (facla ) sırasında henüz on aşında bir çocuk olan Toraman tam z yıl Emirin sarayında kalmıştr, Iyi arapça Öğrenmiştir, yaman bir silâhşor va eşsiz bir pehlivan olmuştur. Fakat türkçeyi unutmamış, Türkleri unut. mamış, Türkiyeyi unutmmamıştır. Bu- güne kadar Adenden ayrılamaması skı bir göz hapsine alınmasından ve Emirin kendini gece gündüz yanından Ayirmamasındandır. Biricik emeli bir fırsat bulup oradan savuşmaktan (ba- ret olan Toramun İçin son aylarda bu Ülkü, bir ödev olmuştur. Çünkü Emir hazretleri onu başsaki yapmak hevesine kapılmıştır. Toraman — bir ellâhşor, bir saray adarmı ve nihayet bir korucnu olarak yaşamaya tshams« mül etmek ber Emire sakilik etmek çirkinliğine bir türlü kapıla- mamış ve yapılan bütün teklifleri tekmelemiş, — savrulan — tehditlere de omuz silkmeden geri kalmamıştır. (Arkası — var) nti Horkes kulianır, çünkü çıkmaz, bulaşmaz, iyi ve ucuzdur. Kocaell icra Dal indeni Harşide borçla acem Ahmedin bor- cundan dolayı haczedilen 382 beygir kuvvetinde tek silindirli bir adet mo- tör açık arttırma suretile icra daira- sinde 8-8-935 saat 14 te antilecaktı Yapılan lk arıtırmada tükdir edil. 4500 lira kıymetin yüzde yetmiş beşi- ni bulmadığ! takdirde en çok arttıra. nin ttahhüdü baki kalmak üzere bir hafta müddetle temdit edilerek 15-8- 935 günü #aat 1dte en çok artlırana | ihale edilecektir. Taliplerin yüzde ye- dibuçuk pey akçelerile satışa gelme- leri ve dahm fazla malümat almak lsteyenlerin 38-94 müracaatları ilün olunur, taşra — dosyamıza | İ Ağusto: ı İstanbul Belediyesi İlânları I Itfaiyeye şoför ve efrat alınacaktır. Şoför mektebi şahadet- namesini haiz olan şoförler tercih edilir. Nefer kayıt edileceklerden ilk mektepte okuduklarına dalr vesika aranır. Şoförler 60 lira Ücretle kayıt adilir, Bilâhare gayret ve ikti- darları görülenlere 65, 70 liraya kadar Ücret vorilir. Efrat 40 lira üUcretle kayıt edilir. Bilâhare gayret ve iktidarları görülenlere terfi ettirilerek 53 liraya kadar Ucret verilir. İstekli olanlar itfaiye Müdüriyetinde mevcut duhul talimatna- mesini okuyup ona göre müracaat edebilirler. (B.) “4561,, y 4 Senelik muhammoen Muvakkat kirası teminat Çapada Saraçdoğan mahallesinde Yeniçeşme sokağında eski 8/12 yeni 22/1 No.lı 2 odalı ve bahçeli ev. Fatihte Çarşamba caddesinde cedit Abdurrah- man Ef. medresesinin 10 No. lı odası. Sultanahmette Kabasakal mahallesinde Kemer sokağında 6 No. lı 120 metre murabbat arsa. — 37 2,78 Yukarda semti senelik kirası ve teminatı yazılı olan yerler 936 senesi Mayısı sonuna kadar kiraya verilmek Üzere ayrı ayrı açık arttırmaya konulmuştur. Istekli olanlar şeraiti anlamak üzere Levazım müdürlüğüne müracaat etmelldir. Arttırmaya girmek - için de hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektu- blle beraber 13/8/935 Salı günü saat 15 de dalmi encümende bulanmalıdır. (B.) 60 4,50 36 2,70 Herbiye'de BELVU Bahçesinde Bestekâr Nebil oğlu Bay Hakkı Gecesi Belvü saz heyeti, Bayan ŞAFİYE MONOLOG, Bestekâr Maallim Bay FAHRİ ve YAVRULARI, Bestekâr Bay SADEDDİN ve sürprizler. Masalarınızı temin ediniz. Telefon : 49091 DANKASYAN