7 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Tayyare Piyangosundan Ne Kazandınız? Ayın on biri yaklaşmaktadır. Bu Hibarla, piyango bileti satanlar, ber- Mutat faaliyeti Aarttırdılar. Tayyare piyangosundan — servot kuzavanların isimlerini, resimlerini sık sık duyu« yoruz. Fakat bittabi umduklarına, beklediklerine kavuşamıyanlar da çok. Dün de yazıcımız, rastgeldiği kimi- selere yukardakl — suali sormuş, bu kısa anketcikle, piyango bakkındaki umum! kanaati anlamak istemiştir. Aşağıdaki cevaplar, bittabi bu kana- ati tamamen aydınlatmıya kâfi değil- dir. Fakat onlara göz gezdirerek * küçük de olsa - bir fikir edinilebi- leceği muhakkaktır. * Yeşilköy, Küçükmesçit s0- kağı, 17 numaralı hane, Şev- ket Rıza : — Tayyare piyangosundan me mi kezandım? Azizim, bu piyangoya İşti- rak edenler arasında benim kadar kârlı çıkmış hiç kimse yoktur, diye- bilirim. Çünkü ben, bu Işten tam zamanında — Ümidi kestim. — Ve Ozamandan, yanl İki seneden - beri, her ay bilete vereceğim parayı kaza- mıyorum! Eğer bilet almaya on sene daha devam etsem, ba iki yıl içinde- ki büyük kazancımın yarısını bile ele geçiremem! * f Çamlıcada, Esat Paşa köş künde, eczacı Rifat Durmazı — Vallahi, her piyangoya iştirak eden mutlaks kazançlı çıkmaz. Tay- yare piyangosunun aleyhinde bulu- nanlar, talihleri yaver gidenleri ku- kanan kimselerdir. Ben, keşlde kaçır- madım gibi bir şey. Hiç baş ikrami- yeyi kazandığım olmadı. Fakat bir defa (100), bir. defa (200), bir defa (50) lira aldım. Birkaç defa vuran amortiler de cabadır. Ben zaten, havadan gelecek para Nle zengin o'mak bulyalarilâ yaşayan bir adam değilim. Bu işe girerken de çok büyük şeyler ummuyordum. Al- dığım paralar, verliklerimden az mi- dır, çok mudur. bilmiyorum. Fakat keşide günlerini ve numaraları bek- Terken duyduğum — heyecanın — tadı bile, verdiğim — paraları unutmama kâfidir. * Pangaltı, Öncü sokağı, İsmali Rıza Böy aparlımanı, birinci kat 2 numaralı daire, komle- yoncu Suat Sırrı! — Benim piyankodan kazanıp ka« zanmadığım meçhuldür. Çünkü şim- diye kadar hiç bilet almadım. Eğer kazanacak Idisem, müthiş ziyanda. yım. Yok eğer, birgöy — çıkmıyacak ldise, vermediğlem paraları kazandım demektir ! * Kadıköy, Cevizlik, Neş'e c0- kağı, 9 No.lı hane, Kemaleddin: — Ben tayyara piyangosu saye- sinde, havadan medet ummanın boş- luğunu öğrendin, Bu kâfi bir kazanç değil midir? Üçüncü Asliye Riyaseti Bay Hilminin Müddelumumtli- ğe seçilmesi dolayısle münhal kalan ve aza Bürhanettin tarafın. dan vekâleten idare edilen Üçüncü asliye ceza relsliğine; birinci ceza relsi iken temyiz raportörlüğüne Atanan Necip Nadirin tayin edik diği haber alınmıştır. Halkın Sest | SON POSTA Takas Yolsuzluğu 8 inci Iİhtisas Mahkemesine Verilen 39,5 Kiloluk Evrak Okunmakla Bitmiyor Son Yirmi Dört Saatin Takas yolsuzluğuna ait evra- kın tecimenlere taallük — eden kısmı 8 numaralı ihtisas mahke- mesindedir. Bu dosya Üç parça- dır, birinci parcası 1000 sayfalık fezlekedir, ikinci — parçası 1500 sayfalık ifade zabıtlarıdır. üçün- cü parçası ile 39,5 kilo ağırlığın- da tahkikat evrakıdır! Dosyayı sorgu bâkimliği al- miştir. Tetkik ettikten — sonra edindiği kanaata göre İşi yürüte- caktir. Bu tetkikin ne kadar zaman süreceği -belli değildir, fakat ne olursa olsun okunacak ve elenecek dosyaların çokluğu dolayısile çabuk — bir zamanda bitmesine ihtimal verilemez | x» Bu takas yolsuzluğunun mahi- yeti ne olduğuna gelince; yapıl- dığı günden bugüne kadar ara- dan epeyce zaman geçtiği için belki unutulmuştur. İki üç sözle hatırlatalım : — Mesele, dışardan satın alınan bazı eşyanın memle- kete ancak, buradan dışarıya ulusal mahsul gönderilmesi mu- kabilinde idhal edilebildiği za- manlarda yapılmış bir sulistimal- dir. Bazı tüccarın buradan pek az ve kıymetsiz eşya gönderdik- leri halde çok ve kıymetli eşya göndermiş gibi görünerek buna karşı dışardan eşya getirttikleri ve bu yüzden çok para kazan- dıkları iddia edilmektedir, Bu eşyanın gümrük reami — vakıa verilmiştir ve bu noktadan belki kaçakçı'ıkla alâkası var sanılamaz, fakat memlekete sokulması bazı şeraitin vücndüne bağlı Idi, © şerait ise meydanda yok (di ; var gibi gösterildi, İşte sullstlmal Iddiası bu noktadandır. Üniversite Kadrosu Bu Sene Biraz Daha Değişecek Evvelki gün Ankaraya giden Üniversite Rektörü Bay Cemil Bilsel, Üniversite profesörlerine, Kültür. bakanlığının liseler hak- kında sorduğu suallerin, cevapla- rını da birlikte götürmüşlür. Rek- tör hem bu hususta, hem de Üni- versitenin yeni bütçesi ve kadrosu hakkında bakanlıkla yakinen te- mas edecektir. Duyduğumuza göre, bu yıl Bniversitenin kadrosunda bazı de- gişiklikler yapılacak ve bazı ens- titülere yeni doçentler ve bilhassa asistanlar ilâve olunacaktır. | Muhtelif Evvelki gün akşam — üzerl, köprü üstü iki otomobil kazasına sahne olmuşlur: 1 — 9 yaşlarında Muzaffer is- minde bir kız, köprü Üüzerinden geçmekte İken şoför Hlüseyinin idaresindeki 2100 numaralı oto- mobilin sademesine uğramış, ya- ralanmıştır. 2 — Tütün inhisar idaresi yaprak şubesi memurlarından Ne- zir, köprünün bir tarafından diğer tarafına geçerken 1833 numaralı olomobil altında kalmış, ölüm derecesinde yaralanmış, Cerrah- paşa hastanesine kaldırılmıştır. Kazayı yapan şoför, vak'ayı müteakıp durmamış, kaçmış, po- lisçe yapılan arama neticesinde ancak dün öğleyin yakalanmıştır. * Dün Kızıltoprakta — garip ve feci bir kaza olmuş, bir kamyon, bir arabayı parçalamış. hayvanını da öldürmüştür. Hâdise şöyle olmuştur. Bir Tavcı Kumpanyası Polis, ötedenberi, Yenicami avlusunda faaliyette bulunan bir tavcı kumpanyası yakalamıstır. Bunlar Kadri, Ahmet ve Hasan namlarını taşımaktadırlar, Sene- lerce - tavcılığı kendine meslek ittihaz etmiş olan bu adamlar Sulh Ceza hâkimliğine yollanmış- lardır. Belediyeler Için Beşer Yıl- Kazaları Istefo Isminde bir faytoncu, Kızıltoprak yolu üzerinde ilerle- mektedir, Bu sırada süratle — arkadan gelen şoför Sedadın idaresindeki 3947 kamyon, — birdenbire fren yapmışaa da — durduramamış ve arabaya bindirmiştir. Bu bindirme neticesinde fay- ton parçalandığı ğibi, beygirler- denbiri de kamyon altında kala- rak ezilmiştir.. Kamyon — şoförü polisçe yakalanarak sorguya çe kilmiştir. * Yekvart isminde bir ermeni- nin idaresinde bulunan 1251 nus maralı husust otomobil, Ankara caddesinde, bakkal Mehmede çarparak- yaralamıştır. * Ayasofyada oturan Zeki, mo« tosikletle Sirkeciden — geçmekte iken, Demirkapuda oturan Hali- de İsminde bir kadına çarparak yaralamıştır. Memur Tavrı Takınan Adam Polis, Hüsameddin İsminde bir adamı yakalamıştır. Bu ada« mın yakalanmasına sebep, kendi- sİne orman memuru güsü vererek ötekinden berikinden para İstes mesidir. — Zabıta, Hüsameddin hakkındaki Iddia üzerine tahki- kata girişmiştir. Evrak adliyeye verilecektir. lık Program Yapılacak İç işler bakanlığı vilâyetlere bir tamim göndermiştir. Bu tami- me göre her belediye beşer yıllık iki proğram hazırlıyacaktır. Bu proğramlardan biri Genel Bayın« dirlik — işlerine, — diğerl de — su, ışık ve yol gibi Bayındırlık — işle- rine mahsus olacaklır. Bu proğ: ramlar belediye konğresinde gö- rüşülecek, katiyet kösbattikten sorra tatbik olunacaktır. Bundan başka yina konğre zamanına kadar birer cetvel ha- Pazar Ola Hasan B. Diyor Kli: zırlanacak, bu cetvelde belediye gelir ve masrafları ayrı ayrı ve gösterileceklir. Belediye re- isleri de Üüçer nüsha — olmak üzere birer rapor — hazırlı- yacaklar ve bu raporlar da Ba- yındırlık işleri, hayat ucuzlatmak çareleri hakkında düşündüklerini yazacaklardır. Bütün bunlar 15 Eylülde Iç Iİşleri Bakanının eline değecek — şekilde valilere tevdi edilecek, valiler tarafından hemen Bakanlığa gönderilecektir. Bir İki Satırla Ticaret Ve Sanayi Müz Ekonomi Bakanlığı Ankarı yeni bir binaya Sultanahmetti Ticaret ve sanayl müzesini letmeyi kararlaştırmış ve t ma hazırlıklarına — başlanmışti Fakat alâkadarların müraca: Üzerine bu iş Bakan Celâl B yarın gelişine kadar geri bu kılmıştır. Bu suretle seyyahlar daimi uğrağı olan bu müz naklinden — vazgeçilmesi nülmektedir. * * * Yunus Balıklarının Inti Ayvalık — cıvarındaki — Cuni adası kıyılarında yunus balıkl intihar — etmiyo — başlamışlard Çünkü bu yunuslar köpek balıl larının hücumuna uğramışlard Bu hücumdan kurtulamiyanla! köpek balıkları tarafından p: lanmakdansa kendilerini kara; atmak — süretile İntiharı eh bulmuşlardır. * * * Bahçe, Gazino. Plâj Tarifeleri Belediye, kahve, kazino, ve bahçelerin tarifeleri üzerind kontroluna devam — etmoktedifi kontrollar esnasında hile yap halktan fazla para alan kim; ler giddetle cezalandırılacaktı Tnşallah. * * * Bir Karmanyolacılık Azılı ve belli başlı sabi lardan Arnavut Muharrem - ill Sami birlik olup iki gece öne Rocep, Yaşar ve Ihsan adınd üç kişinin önüne çıkmışlar, so; ) Sovana çevirmişler, fakat sonund yakalanmışlardır. * » * Richard Tauber Geliyor Meşhur tenor ve sinema artistl Richard Tauber önümüzdeki Eyt l içinde şehrimize gelecek birkaç ay burada kalacaktır. tist bundan bir müddet evv büyük annesi Yahudi olduğu içiti Almanyadan ayrılmıştı. * * * Floryaya Vapur Akay idaresi tarafından yar kında yaptırılacak olan üç yeni vapur, Karşıyaka ve Adalar hat* tında İşletilecektir. Mevcut hat* ların — genişletilmesi meyanınd& Floryaya da vapur işletilmesi kat rarlaştırılmıştır. Bu arada Şarl Demiryolları hattı boyunda da blr- kaç iskele yapılacaktır. * * * Liselerin Ikmal imtihanlari Bu sene 15 Eylülde yapılacal olan ortamektep, lise ve mualilığ mektepleri — ikmal — imtihanları; kültür bakanlığına yapılan sorğut dan gsonra gelen cevaba göre geçen seneki talimatnameye göre yapılacaktır. — Doğrusu, bu gıra yavrularımızın sağlığı namma sevindim, Hasan Beyciğiml!.. | yavrölarımızın diş muayeneleri yapıldı. — Geçsüalerde ilk okul çağındaki « Yüzde dokuım'; dişleri sağlam e Hasan B. — B;bıuı ıığ!ın çiker — y —e | ge pyorsn