11 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

— Sayfa Halkın Sesi Posta İdaresinin Nelerinden Şikâyetçisiniz? Bostancı Kirazlık sokağı 12 No hane Sırru — Bizde, halkı en çok şikâyete sevkeden Idarelerden birisi de postae dir. Posta, birbirinden uzakta olan Insanlar arasındaki — rabitayı temin vazifselle mükelleftir. Halbuki, yazmı- lan mektupları bazan — sahiplörinin ellerine geç vardırmakla, bu rabitayi Düsbütün koparıyor demektir. Yine gazetelerde — okuduğumuza göre, Anadolunun — bazı yerlerinde mektuplar, develerle, katırlarla, eşek- kerle, atlarla nakil olunuyormuş, Tele- fon, radyo, telgraf ve telsiz nsrinda postaların — develere yükletilişi çok garip geliyor. * Beşiktaş, Akaretler, Köşklü sokağı 19 numaralı hanoe oczacı Kerim: - — Bizim —postanın — eşrel saati hiç belli olmuyor. Bazı mektuplar aımulmadık bir süratle yerine varıyor. Bazan da, meselâ Üsküdardan posta- ya verilen bir mektup, — Beyoğluna bir ayda ancak geliyor. Bazı yerlere asılan posta kutularının da — dipleri delik galba ki, bazı mektuplar tama- men ortadan kayboluyor. Bu itibarla ben, postaya mektu- bumu atarken, tıpkı piyangodan bilet alır gibi oluyorum. Birisinde Insan; — Acaba çıkacak mı? diyd düşü. nüyor. Diğerinde lse; — Acaba — yerine — varacak mı? diye meraklanıyor. * Şehir tiyatrosu san'atkârla- rından Semiha: — Benim posta idaresinden olan Şikâyetim, — halledilebilecek — boydan değildir. Çünkü Posta Idaresinin, beni gikâyetçileri arasından gçıkarabilmesi için, keramet sahibi mömurlar bula- bilmesi lâzımdır. Nasıl mı? Anlatayım: Beni sahneden tanıyanlar arasında bittabi bazı patavatsız seyirciler de var. Onların yardığı möktuplar içinde Öyle münasebetsizleri var ki, okurken olanca sinirlerim bozuluyor. Bu mü- masebetsiz mektupların elime geçme- mesl için memurların bütün mektup- larımı kontrol etmelerine bittabi razı olamam, Halbuki onların da bütün mektuplarımı okumadan münasebet. sizlerini segebilmeleri ancak keramet sahibi olabilmelerile mümkündür! Maliye Kadrosu Genişletilecek Finans Bakanı Istanbul Mali- yesile temas ederken Murakıplar, Tahail, — Tahakkuk — Müdürleri Istanbul Maliye kadrosunun nok-« sanlarını ve bina ihtiyaçlarını da Bakana töylemişler ve bazı kadro- ların — genişletilmesini ve yeni binalar yapılmasını İstemişlerdir. Bakan bu taleplerin bazılarını kabul etmiştir. Ankaraya döner dönmez — Istanbulda — yapılacak yei Maliye binaları için tahsisat gönderecektir. — Hasan Beyciğim! Bay Gılî Bin- y !'ün diyevini okudun mu ? avadan milyonlar — dür, diyor. | kazanması mümkün SON POSTA DAHİLİ KHABEKRLEB - Bir Kız Kayboldu Fakat, Bu Kızı Kaybeden Sabıkalı Hemen Ele Geçirildi İstanbul polisi, küçük bir kızı kaçıran ve onu evinden çok uzak yerlere — götüren bir sabıkalıyı ele geçirmiştir. Pek garip görü- len hâdise şudur: ğ Aksarayda Sofularda oturan Inhisarlar idaresi mamulât kısmt mushurlarından Abdullahın Ned- ret adında ve 9 yaşında bir kızı vardır. Nedret iki gün önce babasının tamirdeki ayakkabıla- rıni almak İçin kunduracıya ka- dar gitmiştir. Bu srada önlüne bir çıkan bir adam, babasına olan on lira borcunu vermek için ken- dislle beraber gelmesini söylemiş, kızcağız da bu söze kanarak bu adamla birlikte Topkapıya kadar gitmiştir. Esrarengiz adam Top- kapı dışına gelince kızı bir ke- narda bırakmış, tekrar gelmek füzere uzaklaşmıştır. Nedretin babasına gelince; kı- zının saatlerce dönmediğini gören baba hemen polise gitmiş, aran masını istemiştir. Diğer taraftan Nedret Top- kapı dışında — beklerken — bir adamcağız kendisini yapayalnız görmüş, şüphelenmiş ve kıza ora- da niçin beklediğini sormuştur. Nedret de başından geçenleri an- lattığı için bu adamcağız küçük kızı elinden tutmuş ve Şehreminl polis karakoluna teslim etmiştir. Ve Nedret buradan evine İlade edilmiştir. Polls bu kızcağızı kandırıp götüren adamı da aramış, Halil adında bir sabıkalıyı yakalamıştır. Halil suçunu İtiraf ettiği — için Adliyeye verilmiştir. Polislerin Yeni Elbiseleri Bunlar Amerika Polislerin- kine Benziyor Yeni kabul edilen şekilde polis elbiseleri Emniyet Umum Müdürlüğünce bazırlatılmaktadır. Biçim Amerikan - polislerinin elbiselerine bnzemektedir. Yaka; kravat takılacak şekilde açık bulunacaktır. Bütün polisler, 29 Teşrinlevvel günü bu elbiseyi giymiş - olacak- lardır. J Ekmek Fiatı Ucuzlayacak ! Ekmek - fiatları — Bolediyedeki narh komisyonu taralından yarın yeniden tesbit edilecektir. Ticarot ve zahire borsasındaki — duruma göro İlatların düşğmesi icap etmek-» tedir. Bu düşüş en as kırk para olacaktır. Çünkü Borsada un fiat- İarı aşağı yakarı, Hat — yükselmel başlamadan evvelki duruma düş- müştür. 3000 Lira Vapurda Kayıplara Karıştı Errurum vapuru Trabzondan kalkarak Istanbula yollanmış. Li- mandan İlmana uğrayarak Zor güuldağa erişmiş. Eşya ve yolcu- ları alarak bir akşam Üstü ora- dan da ayrılmış.. Zonguldaktan binen yolcular arasında “kömürcü Osman,, na- mile maruf bir adam var, Ka- maroda geliyor ve zengince.. Yatma zamanı yaklaşınca Os- man vapur adamlarından Rizeli Ali e kamarot Galibi çağırarak: — Benim yanımda (3,000) lira kadar para var. Bu parayı size bırakayım da birşey olmasın ! Diyor. All ve Galip: — Aman bize verme! Diyor- lar. Ne olur, ne olmaz ! Yanında dursun | Sabah oluyor. Yolcular uyanıp da boğazı seyretmiye başladıkları esnada kömürcü Osmanın kama- rasından bir fefyat yükseliyor: — Eyvah paralarım !.. 3000 lira gitti.. Yetişinl.. Her taraf delik, deşik edil- yor ; paralar yok. Suçlu olarak Ali, kamarot Galip ve bir de Trabzon yolcularından ( Konyalı Mehmet ) namile maruf sandalcı bir ihtiyar; polise, oradan da müddelamumlliğe veriliyor. Dün birinci sulh cezada bu D Alfabe Müsabakası Açıldı 936, 937, 038, 939 uncu ders yıllarında okutulmak üzere Kültür Bakanlığı tarafından bir alfabe müsabakası açılmıştır. Bu mlsa- bakada birinciliği kazanana dört sene İiçin 500, ikinel gelene de 208 llira verllecektir. Numerotaj Ve Vergiler Maliye Şubeleri Sıkıntıdan Nasıl Kurtulacak Maliye Tahsil Müdürleri - vilâ- yete başvurarak yeni numerotaj münasebatile tahsil İşlerinin çok güçleştiğini söylemişler ve bu- na bir çare bulunmasını — İste- m'şler. Vali Muhiddin Üstündağın başkanlığında Maliye Müdürlerinin de bulunduğu bir toplantı yapık mış ve bu iş görüşülmüştür. En kestirme çare olarak Kaymakamların binalara ait eeki vo yeni mnumaraları — gösteren birer liste harzırlayarak Maliyeye vermeleri — bulunmuştur. Fakat bunun da bir zaman meselesi olduğu anlaşılmaktadır. Istanbul- daki (450) bin mükellefin eski ve yeni — mumaralarını — tesbit etmek peok kolay bilr iş değildir. Tahsilât gecikmemesi için daha ameli bir çare düşünülmektedir. Tehdit Edilmişler | Gardenbar sahibi Salâhattin ile, Şehir tiyatrosu kooperatif müdürü Mahir, polise müracaatla kendilerinin Turan bar sahibi ta- rafından tehdit olunduklarını 1d- dia etmişlerdir. Polis Iddlayı tahkik etmektedir. Sokak Kumarcıları Anastas ve Vasil isminde Iki kişi, evvelki gece yarısı İstiklâl caddesi üzerinde zarla kumar oy- narlarken yakalanmıştır. Üç suçlunun ilk duruşmaları ya- pildi. Her Üç suçlu da böyle bir meseleden haberleri olmadığını söylediler. Ali ile Galip serbest bırakıldı, Ihtiyar Mehmet sabıkalı olduğu için tevkif edildi. Pazar Ola Hasan B. Diyor Kl: liyenln ». Balıkhaneyi belediyeye veriyor.. Eminönünden Unakapanına kadar bütün binaları bohdlyı_ııııııı istimlâk ediyor., bankaları, kurduktan oö, Evlııhı; ıl"i;ıııı Bakanlığını, ulusal elediyeyi — birleştirip haşıl olacak kârla Ün Tarih Bir Iki Satırla Gaz bücumlarından halkı koru! İçin İstanbuldaki sarmıç ve m.ı:: lerde yapılan tetkikat yakında bitee gek ve metice bir raporla İç Bakanlığına bildirilecektir. Şehrimlik de korunma için bir kurs açılacaktır. * * * Muallimlerin Listesi Bu yıl terfi edecek Oıtıuıkta ğ ve Lise — muallimlerinin — listesi Ağustosta İlân edilecektir. . * * * Fakirlerin Sünnet Düğü Dün, Çocuk Esirgeme Kurum Boyazıt kolu tarafından 41 f: çocuk, — Gülhane parkında ni edilmiştir. * * t Transit Ticaretimiz İran transit tücaretinin azalmasınıp Önüne geçmek için halı transit de ları ücretlerinde yüzde $0 teni yapılabileceği nellcesine varılmıştır. * * * Asri Mozarlık Eldeki para yetişmediği için b diyenin Zinelrlikuyudaki asri mez; ioşaatı gimdilik durdurulmuştur. * * * Kontrol Başlıyor Kahvelerin gazinoların ve -gııqî yerlerinin beladiye tarafından — fi kon pera alınmasına meydan — verilmiyek cektir. * * * Eski Direktör İşten el çektirilen Polis - İlkin; Şube Direktörü —Cemal, inıılyj UÜmum Müdürlüğünce çağırıld gı | Ankaraya gitmiştir. * * * Çsbucak Söndürüldü Dün Büyük Çamlıcada bir gazine sahibinin dikkatsizliği yüründen kı tane ağaçları tutuşmuş, fakat çabu. #öndürülmüştür. * * * Bir Yolsuzluk Meohmet adında bir polls memuru, blr adamı yolsuz olarak suçlu gösteşe mek iddiasile mahkemeyo verilmiştir. * * * Berberlerin Tatili Belediye, berberlerin Pıur= yapmalarına kanuni imkân göre miştir. a * » Afyon Sattık Ayvrupadaki uyuşturucu maddeler karteli bizden bir miktar afyon satıb almıştır. » * Afyon Komlsyonn Afyon — istihsali işini — halletmök üzert bir komsiyon toplanacaktır. * * * Kodilerle Mücadele Belediye sokaklarda başıboş yezen kedileri toplattıracak, — sonra öldüte tecektir. Hesan B. — Peşin parayı duydum da uh' keyfimden gülüyorum, azizim | :â tey deği teh tira gİbi hrı ” la