11 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

11 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Kadıköyde SON Posu Muhakkak Bir Define Var Yazan | Hatice Hatip - G— Ka'nramn Başından Geçen Vak'a, Bütün Modada Duyul- muş, Ağızdan Agıza Herkese Yayılmıştı.. Sağ gazinonun trasasında otu- ran Naciye ile Faika onları gö- rünce adeta içten gelen bir kay- nayışla kaynadılar ve Naciye du- daklarını bükerekı — AL. dedi. Kâmran... Osman Feyzile birlikte gecenin bu saa- tinde... Masada oturan bütün gençler onlara baktılar ve aralarında gülüştüler. * Ertesi gün Kâmranın başına gelen bütün Modada duyulmuştu. Fakat küreği kaybetmeği genç sporcunun kotrasına çıkmak için fcat edilmiş bir bahane zanne- denler pek çoktu. Bütün Modanın genç kırları bu hâdiseyi Işittikçe tuhaf tuhaf gülüyorlardı. Bir mecliste Naciye: — Canım küreği mahsus kal- dırıp denize atmıştır... Osman Foyzi gibi bir genç #porcu için bir kürek feda etmek İşmil, Beni kotrasına alacağını bilsem bir sandal bile batırırdım. -- * Profesör ayağa kalktı, Ha... Şunuda Iyi biliniz ki profesör sükütl olarak tanınmış bir insandır... O yalnız fevkalâde iyi takrir — verir. Fakat bunun haricinde hayatta en az söz söy- leyen insan odur. Profesör Hu- bermann konuştu mu ? Iyi - bilin- mel'dir ki büyük ve mühim bir | mesele mevzuubahatir. — Çayınıza kaç şeker ko- yayım ? Hubermann — Iki kâfidir efendim, teşek- | kür ederim. — Limon? — Evet, — Bir bisküvi ?... Bir pasta?. — Çok teşekkürler ederim efendim beni şımartıyorsunuz. — Anlatıyordunuz Beyefendi. — Evet efendim anlatıyordum. Yalnız ne diyordum. — Profesör ayağa kalkmış diyordunuz, — Ha evet efendim. Profesör ayağa kalktı ve parmağını da yukarı doğru kaldırarak.... — Ne dedi? — Müsaade et Osman.. An- latıyorum.. Bak şunu iyi bil ki Profesör Hubermann çok mühim bir şahsiyettir.. Onun lâkırdıları öyle düşünülmeden yabana atıla- maz, İşte Profesör.... ayağa kalktı ve parmağını da havaya kaldırdı ve,. ve. ve; — Talebem Handanın tama- mile hakki vardır, dodi ğ Vaktile körler memleketl de- nilen ve şimdiki ismile Kadıköy diye anılan yerde muhakkak bir define vardır. Evet muhakkak bir define vardır...,, Profesörün büyük bir hakikat olarak kabul ettiği bir iddiaya, yani kerimeniz Haadan Hanımefendinin iddiasına göre öski Halki'donun budutları içinde yani Haydarpaşa caddesi- vib yarısından başhyarak tahml- nen Aziziye sokağından eski Rum mezarlığına kadar bir kavis şek- linde o'an mıntakada ve oradan Bahariye ve Moda caddelerlal geçerek Mühürdar caddesine ka- dar olan mabal dahilinde veyahut onun hudutlarına pek yakın olan mahal erde meselâ Rızapaşada, Mühürdarda veya Modı bıımundı gömülmüş büyük bir define varmış. — Bu ne definesi böyle? Eski padişahlardan kalma bir pey mi?. — Hayır hanımefendi... Padi- şah devirlerinden de daha çok eski zamanlara ait bir define. Meşhur Licinlus'un definesi. — LDiciniuvs mu... Bu Licintus de kim oluyor ?. Kâmrasın —annesi — merakla sormuştu. Lâmi — elindeki çay fincanını yanındaki küçük masa- ya bıraktı. Bağa gözlüklerini dü- zeltti 1 — Licinlus imparatör büyük Kostantenin kayın biraderidir. Bahçe üstündeki mizafir oda- sında idiler. Gündüz sıcakta rahat edebilmek İçin yatak — odalarını öne bırukmışlar... Misafire yemek odalarını arka tarafta'seçmişlerdi. Balkon kapıları bahçeye açıktı. Lüml ile Osman Feyzi bugün Kadri Beyin evine davet edilmiş- lerdi. Kâmranın tahmin - ettiği annesi babası kızlarını deniz ka- zasından kurtaran ve esasen ba- loda da kendilerine tanıtılmış olan bu gençlere evlerinde teşekkür etmek iİstemişlerdi. | Ucuzluk Siyasamız Zonguldakta Elektrik Üc- reti Yarıya İndirildi Zonguldak, 11 (Özel) — Bap bakanımızın İirşat ve buyuruk- ları Üzerine elektrik Ücreti ucuz- latıdmış, kilovat başına alınan on kuruş Ücret beş kuruşa indiri- miştir. Halk bu karardan çok sevinerek Başbakanımıza telgrafla teşekkürlerini sunmuştur. Muğla Ve Denizliye Bol Yamğur Yağdı Muğla, 10 ( A. A. ) — Dört aydanberi yağmur yüzü görmiyen Muğlaya, buglün Öğleden sonra yağmur — yağmıya — başlamıştır. Yağmurdan evvel — şiddetli bir fırtına esmiştir. Denizli, 10 ( A. A. ) — Altı aydanberi hiç düşmiyen yağmur bugün saat 17 de başlamış ve 1 saat kadar çok şiddetli olarak yığııııtıf. Etrafta da kuvvetli yağmur yağdığı haber alınmıştır. Aydında Çarşaf Ve Peş- temal Yasağı Aydın, 10 ( ALA.) — Bugün toplanan — şarkurulu, — kadınların çarşaf ve peştamal örtünmelerini yasaklıyan bir karar vermiştir. Orman Yangınları Izmir, (Özel) — Birkaç gün evvel Cumaovasında ve Urlada ikl orman yangını çıkmıştır. Urla» da Kavacık köyündeki yangın, (2000) hektarlık bir yeri yaktık- tan sonra bastırılabilmiştir. Polonya Dış Bakanı Fenlandiya'da Helsingfors 10 (A.A)— Polom- ya dış bakanı B. Bek bugün saat 11 de buraya gelmiş, rıhtımda Fenlandiya diş bakanı B. Hakzel tarafından karşılanmıştır. Hele Lamlin, Handanın bir Üniversite arkadaşı oluşu aileyi adamalallı — sevindirmişti. Onun Handana ait olan sözlerini büyük bir zevkle dinliyorlardı. Yalnız bütün bu bahse karış- madan oturan Kadri Bey bir sual sordu: — Pekl bu neticeye varmak için meye Istinat ediyorlar? — Efendim Licinluz - Edirne civarında Kostantinle muharebe #etmiş ve mağlüp olarak Bizanslır lara iltica etmişti.. Bizansa gelir gelmez Licinive kaleleri hemen tamir ettirmiştir. Bu, tezi ispat ediyor? Onun Bizansa para ile geldiğini... Bizanslılar Kostantine karşı harbe — hazırlanmışlardı. Çünkü Licinlus tarafını iltizam ediyorlardı. Bunun üzerine Kos- tantin Bizancı muhasara etmiş- tir. Burada ikinci ve dahı fecl bir mağlübiyet olmuştur. Bunun — üzerine blir gece Licinius kayıklarla ( Halkidon )ı yani Kadıköyüne geçmiştir, Kadı- köy,. Haydarpaşa veya Modaya, geçerken beraberinde bütün ser- vetini, bütün paralarını da getir- miştir. (Arkası var) lî’unanıstanda Genel Grev... Hükümet Gereken Bütün Tedbirleri Almış Atina, 10 (Özel) — Bir hafta kadar süren vapur kazancılarının grovl biter bitmez patronlarla çıkan yenl anlaşamamazlık yüzün- den Pirede bam uygunsuzluk- lar olmuştur. Polis bütün fabri- kaları muhafaza altında bulun- durmaktadır. Dün, Atinada ilân grev sükünetle geçmiştir, Hükümet genel bir grev Iht mali karşısında gereken bütün tedbirleri almıştır.. Dün akşam General Kondilisin evinde Iç ve Ekonoml Bakanları toplondılar. Toplantıda işçilerin İstekleri ince- lenmiştir. General Kondilis gazetecilere, grev ilân edildiği taktirde müna- kalât ve İaşe İşlerinde zorluk çekilmemesi için hükümetin icap eden tedbirleri aldığını söylemiştir. edilen Yunan Donanması Eylülde Geliyor Atina, 10 (Özel) — Bugünkü gazeteler Yunan — donanmasının eylülde Istanbulu ziyaret edece- ğinl yazıyorlar. İtalyan Adalarında İsyan Çıkaranlar Radosta Rados, (Özel) — Bundan bir kaç ay önce bazı İtalyan adala» rında çıkan, Kalimnos ve Lerios adalarında önemli bir şekil alarak Isyan hareketlerinin elebaşıların- dan 200 kişi buraya getirilmiştir. Tsyancılar, burada — sorguya çekilecek ve - içlerinde mahküm edilmiş ve edilecek olanlar mabe kümiyetlerini burada geçireceke lerdir. Ağıstor 11 Perdesi Açılamavan Cinayet ! (Baştarafı 1 Incl yüzde ) disesinin hehemehal aydınlanma- sm adilyemiz için bir onur işi sayarak Öönemle bu işe sarılmış ve suçluların meydana çıkarıl- masını İstemiştir. Suçlular ne kadar kurnazca hareket ederlerse etsinler, hâdisenin İçi muhakkak Sürette açığa vurulacaktır. Yeni- den yakalanan altı suçlu ayın on Üçünde muhakeme edilecektir. Bunlar hakikaten — bilfill suçlu mudurlar? Buna şimdilik kat'i bir cevap verilemez. * Ihsan Ziya cinayetini Son Posta okuyucuları hatırlayacak- | lardır : ? Hâkim bir gece tiyatrodan dönüşte evine giderken hüviyeti Mmeçhul bazı kimselerin tecavüzüne uğrayarak sopalarla fena halde dövülmüş ve yaralanmıştı. Kendi evinde tedavi altına alınan yaralı hâkim ölmezden evvel doktor Nebile : — Dava Veklli Şüphe ediyorum ! Demiş ve ölmüştü. Bunun — özerine bir kaç kişi suçlu olarak muhakeme - edildi, İlk defa mahküm oldular, sonun- da temyiz mahkemesinin nakuı üzerine beraat ettiler. * Şüphe edilemez ki bu hâdise- de kuvvetli ve gizli eller rol oy- nayıp duruyor, şahitler — ölümle tehdit ediliyor ve bir şahit Izmir adliyesinde ifade verirken pence- reden aşağı atılarak ölüyordu. Nihayet ortaya sadık — çavuş adında birl çıktı. Bu adam Urla- da dava vekili Fehminin hizmet- kârıdır. Adliyeye yaptığı ihbara inanmak lâzımgelirse İhsan Ziya hâdisesi dava voklli Fehminin eseridir. Onun anlattıklarına göret Ihsan — Ziyanın — yaralanması hâdisesinden bir — hafta — önce Incesulu Mehmedin davası müna- sebetile hâkimle avukat Fehminin araları açılmıştı. Bir akşam Fehmi yazıhaneye geldi. Banaı — Ben hâkim Ihsan Ziyayı ortadan kaldıracağım. Yahut da avukatlıktan vaz geçeceğim... Arnavut Abdürrahman ile kar- deşi Hüseyini yazıhaneye davet etmemi söyledi. Abdürrahmanla Hüseyin yazıhaneye gelir gel- mez avukat Fehmi — ile. bir- likte Üst kata çıktılar. Beni aşağıda gözcü bıraktılar. İki soat- Hk bir konuşmadan sonra tekrar aşağıya İndiler. Ondan sonra Fehmi bankadan 20 lira alarak Abdürrahmana verdi ve: — Bunlardan başka da daha 6000 Ilra vardır. Hiç korkmayın, Hhsan Ziya meselesini halledin. Dedi. Abdürrahmanla Hüseyin İzmirden ikl yardımcı arkadaş almak üzere Urladan — derhal ayrıldılar, Hâdise gecesi Fehmi, onunla arkadaşlık eden Kavalalı Emine- nin evine gitmişti, Ben de bera- berinde Idim. Fehmi mütemadiyen Fehmiden pencereden bakıyor. ve bir şey- | lere İntizar ediyordu. Bir aralık Abdürrahman gö- ründü. Evvelce — tortip — edilen parula mucibince “İş olup bitti,, manasına gelen bir mendil salladı. Fehmi derhal Abdürrahmana Seslendi: — Teşekkür ederim, Bu gece rzahat bir uyku uyuyaciğım, Siz görünmeyin. Bir hafta yazıhan uğramayın, dedi, * Bu faclanın safhaları bural Şimdij kadar dinlenen yüzlerce - şahit! hiç birinin ifadesi birbirini mamaktadır. Bir şahit bir g söylediğini ertesi günü — dalı tevilen söylemiştir. tamamlanmış - değildir. Bu işte şahitlere para verild bile bazı kimseler tarafından te edilmek suretile iddia edilmiştir Şimdi zanaltında bulunan suçludan davavekili Fehmi Sabrl müşevvik olarak görülm tedir. Incesulu Mehmet, —muhbi Sadık çavuş, Abdürrahman Salih Zeki de hâdisenin bilfl alâkalısıdırlar. Altısı da ağır © zada muhakeme edilecektir. Altın Fiyatı Düştü ( Baştarafı 1 imal yüzde | fazla satıcı çıktığı halde alıcın! az oluşudur. Yoksa dünya piy sasında altın fiatı düşmüş değildir Son günlerde kıymetli emlil satışa çıkarıldığı İçin gayrımübi' dil bonolarında da bir harekei başlamıştır. 16 kuruşa kadar di şen gayrı mübadil bonosu fazli alıcı olduğu İçin dün 17 buçul kuruşa yükselmiştir. Toplantılar, Davetler Anadolu Kulübünün Kongrssl Anadolu kulübündeni Bugün yapi' lacak olan kongremiz ağustosun 95 im ©i pezar günü saat 10'a tehir edilmiş” fir. Azanın ogün — kongrede hasif bulunmaları rica olunur. Tepobaşı Belediye bahçesindi 8 Perşembes — 9 Cumüf 19 Cumatesi, 11 Pasaf günü akgamları saat 2i da DELİ DOLU Yazan: Ekrem Raşit Besteleyem Cemal Re knebet Szladiyeti ŞehirTiyatvesu mbul, Şişliye tramvay vardır. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Uyku İhtiyacı — 1 Günlerce — uykusuzluktar — istırap gekmiş bir hastayı muayene etmiş- ler ğını ve günün hemen hemen bir kaç eaatini uyanık geçirdiğinden müteessir — olduğunu — söylüyordu. Kendisine izah etilm. Muayene ettim. Bünyevi veya ( uyku hasta- hığı) geklinde bir arizası ve hasta- hğı yoktu. Uyku, vücut için dimağ- da muayyen bir merket tarafından idare edilen, Yemek yemek, su iç- mek, hava almak gibi belli başlı bilr ihtiyaçtır. Yalmız herşeyde ya- pılan sulistimali buna da — tatbık edersek elbette böyle aksülâmel yapar, () Bu notları kesip saklayınız, yahut bir elbüme yapıştırıp — kollekı ai Bikieti samanınızda bu dekter gibi imdadıaıza yetişebil n eet g6 ADT ada L el