14 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| Halkın Sesi Dinarlı Mı, Çoban Mehmet Mi Kazanacak? Amerikadan dönen Dinarlı Mehmet Bihayet Çoban Mehmetle güreşme- ye karar verdi. Spor alanında hes yecanlı münakaşalara yol açan bu karar karşısında kendilerile görüş- tüğümüz kimseler fikirlerini şöyle söylediler: Futbolcu Burhan: — Ban, güreşle yakından alâkadar değilim. Bu iibarle, bu suale cevap vermek ( salâhiyetiai Ohaiz değilim. Fakat benim bildiğim, bugün ——— meydan okuyan ve dünya şampiyoa- luğunu iddie eden Dinini Mehmet, Amerikaya gitmeden önce bir hayli mağlüp edilmiş bir pehlivandır. Orada tecrübelerini, Oo kuvvetini (o arttırmış olabilir. Fakat böyle yüksek (perdeden atıp tutarken unutmamalıdır ki, onun Amerikada geçirdiği seneler zarfında buradaki Opehlivanlar da (uyumuş değillerdir. » Galatasaray pehlivanların- dan Tevtik: — Ben Dinarlının güreşini görme- — Fakat a çok kuvvetli, va kanilm, Kendi söylediğine göre | Dinarlı, Amerikada 180 den fazla © pehlivan yenmiş. Fakat bu yendiği pehlivan- lar arasında, kuvveti ve meharetile mağhur (olmuş İsimler (o sayamıyor. Karşılaştığı rakipler içinde, lami ya- mcı gelmeyen sâde London vap ve Dinari, onu yenebilmiş değil- dir. Halbuki OÇoban Mehmet bir. çok Oo beynelmilel müsabakalara ve birçok milletlerin mam ver ehlivanlarını da vermiştir. rlinin O oyununu önce, bu vaziyete bakarak verile. eek bir hüküm, şüşbe yok ki, Çoba- nın lehine olur! görmeden » Boksör Kemal: — Hangisinin kazanabileceğini kestirememek için muhtelif sebepler var, Bu iibarla, en makul hereket, kehanetlere girişmemek, ve müsaba- kayı bek'emekti Fakat bu nrek müsabaka da, Haboş - İtalyan kavgasına döndü. Münakaşalar biraz daha wzatılıraa, korkarım, çobandan, Dinarlıdan önce, meraklıların sabırları yenilecakl On Üç Yıl Hiç Vergi Vermemiş / Nuruosmaniyede Vezir hanı eaddesizde bakkallık yapan Iranlı Ali Rıza, 13 seneden beri Salta- mat adlı bir kadın namına ticaret yaptığı ve bu suretle de vergi vermediği için hakkında takibat yapılıyordu. Ali Rıza kendisinin dükkânda çırak olduğunu söy- löyor ve Saltanatında adresini yalnış olarak veriyormuş. Fakat nihayet Saltanatın kendiğkarısı ol- duğunu itiraf etmiş ve tahkikatın birinci safhası bittiği için Maliye Tahsil Müdürlüğü, Ali Rırsnm dökkânındaki malları haczetmiş- tir. Muvazaa hakkında da Müd- delumumiliğe müracaat edilmiştir. — Habeş | zoldu, lime ni eme. de peri SON POSTA . Üç Kişi Tevkif Edildi Aralarında Adam Öldü- ren Bir Şoför De Var Birisi De Vapur Halkını Soymak : İstemiş Dün öç suçlu hakkında tevkif kararı © verilmiştir. & Bunlardan birisi, bir vapur gezisinde, bayan- ların çantalarını, eşerplarını ve gezintide bulunan bazı erkeklerin altan kelemlerini ve parslarını aşırmak suçlusudur. Adı Yer vanttır, Yervant polis tarafından yakalanıp Adliyeye verilmiştir. Bu suçlu sorguya çekilince şunları söylemiştir: "— Ağaoğlu Alhmedin yazıla- rr okurdum, çok (severdim. Vapurda birşey yazdı ve kalemi şöyle masanın üstünde bıraktı, Kalem çok güzeldi. Dayana- madım. “Şunu alayım dedim ve yavaşça aldım. Eğlencenin gözek liğinden herkes çantalarını, atkı- larını açıklarda ihmal etmişti, O vakit de bir çantadan beş lira aldım. Diğer şeyleri ben çalma dam.» x* Bir hafta evvel bir otome- bil kazasında yaralanan Nezir adında birisi dün Cerrahpaşa hastanesinde dimağ nezfinden ölmüştür. Tabibi adi Enver Ka- ran cesedin morga kaldırılmasına lüzum göstermiştir. Kazayı yapan goför tevkif edilmiştir. | Morgun vereceği rapora göre tahkikata devam edilecektir. . x Dün 20 yaşında Hüseyin adlı birisi de çirkin bir suç neti- cesi tevkif edilmiştir. İngiliz Talebeler Yurdumuzda 15 Gün Misafir Kalacaklar Dün şehrimize, Özel bir va purla seyyabat eden 23 İngiliz talebesi ogelmiştir. Bunlar milli Türk Talebe Birliği tarafından karşılanmışlar ve şehirde gezdi rimişlerdir. Talebeler, yemeklerini belediye lokantasında yemekte. dirler. Dün Akşam kendilerine dağcılık kulübünde bir ziyafet verilmiştir. Marmara ve Ege denizlerinde ke-di vapurlarile tetkikatta bulu- nacak olan bu talebelere, Milli ” E Orta Mekteplera Girmak İçin Bir Karar Bu yıl, ortamektep ve liselere girecek talebeler önce İstanbul erkek lisesinde teşkil olunacak ei se e göre gitm icap eden mektebe m havale edileceklerdir. Saylavların dünkü temaslarından bir görünüş İstanbul Saylavlarının Temasları Dün De Beyoğlunda Di- İekleri Tesbit Ettiler Saylavların, yasa mucibince, Kamutayn altı aylık tatilinde kendi intihap dairelerinde tetki- katta bulunmaları icap etmekte- dir. Bu itibarla İstanbul saylavları Iki gündenberi partinin kaza merkezlerinde (toplanıp, Fırka arkadaşları le temas ediyorlar. Dün de snylav Yaşar, Ziya, Ali, Hakkı Şinasi, Fakihe, Sa- deddin Rıza ve Hamdi partinin Beyoğlu ilçe konağında toplanan parti Üyelerle, görüşmüşler, ve dileklerini tesbit etmişlerdir. Bundan sonra, saylavların, on beş gün sonra başlayacak olan C. H. Partisi ocak kongrelerinde bulunmaları istenilmiş saylavlarda bu kongrelere geleceklerini va- detmişlerdir. Dün, bu toplantı- dan sonra, saylavlar, birde Halkerinde (toplanarak Kültür işleri zerinde görüşmüşlerdir. Saylavlar, bugün de, Partinin Beşiktaş keza merkezine gidecek” lerdir. Türk Talebe Birliğinden, laçilizce bilen birisi arkadaşlık edecek ve kendilerine icap eden malümatı verecektir. Ingiliz talebelerin memleketi- mizdeki tetkikleri 15 gün süre- cektir. Arteziyen Beykozda İkinci Bir Tecrübe Yapılacak Vilâyetin Beykozda Abraham paşa çiçek bahçesinde ve Arpacı çiftliğinde kurduğu meyvasız fi- danlar enstitüsü bu sene çok muvaffakıyetle çalışmıştır. Yalnız çiftliğin suyu dikilen fidanları İdare etmemiye başlamıştır. Vilâ- yet burada arteziyen kuyuları açtırılmasını kararlaştırmış ve dört gün evvel de işe başlamıştır. Çiftliğin Iç avlusunda ilk tecrübe yapılmiş ve bir günde 8,5 melre- lik bir toprak tabakası delinmiştir. Ikinci günde burğu bir taş tabakasına rastladığı için ancak (20) santim kadar delinebilmiştir. Evvelsi gün da burğu sert bir taşta kırıldığı için ilk. tecrübe sonsuz kalmıştır. Şimdi başka bir yerde tecrübeye başlanacaktır. Istanbulun o muhtelif o yerlerinde AÂrteziyen tecrübeleri iyi netice vermiştir. Bakırköyündeki bir çift- likte sa fışkırmıştır. Paşabahçede İspirto fabribasında günde 350 ton su veren bir damar yakalan mıştır. Beykozda da böyledamar- lar bulunacağı tahmin edilmek- tedir. Pazar Ola Hasan 8. Diyor Ki: .. İtalyavlar, hazırlanıyor. karınca * gibi, savaşa KL ie de iie Peymlii dir 1 mke iznin in Bir iki Satırla Türk - Fransız j Yeni yapılan Türk-Fransız ticavef mukavelesinin «ünden İtibaren taf# bikine başlan İm ştr. 4 Atatürk köp #sü münakesasınığ birinel devresi 17 Ağu tedir. O gün bu devre makasaya iştirak maların fenni ehliye ri olduğ. dair vesikalar tetkik edilecektir. *» ox » Ankara Başmuavini Ankara Müddeiumumiliği baş mus avini Fikret dün İstanbula gelmiştir. » * * Süt Talimatnamesi Yeni süt yoğurt ve yağ talima Bamesi, uray tarafından İncelenmeki ve tatliki etrafında hazırlıklar yapıla maktadır. » * * Fen Fakültesinde Fen Fakültesinin bütünleme Ime tihanları 2 Eylülde başlıyacağındı Avrupada bulunan profesörler a zamana kadar dönmüş bulunacaklı dır. VE lik Okullarda Köy okullarında kayıt ve kal Eylülün 15 inde, dersi le 1 Terini, velde, şehirlerdeki ilk okullarda ka ve kabul 1 Eylülde, dersler 16 Eyil du başlıyacaktır. * e e Belediyenin Hakkı Şirketi Hayriyenin köprüde haki olmadığı halde bazı Odükkânlı kiraya verdiği, köprüye ve iskeleleri reklânılar astırdığı görülmüş, Belediyö buna engel olmuştur. * » * Sayım için Sayım hazırlıkları ilerlemekte: Ücretli memur ve daktiloların masına başlanılmıştır. » # » Boyalı Yiyecekler Zararsız boyslarla boyanmiş yl; eek ve İçeceklere ve koyak maki malara (boyalıdır ) diye yazılmadı belediyoden ilgililere bildirilmiştir. » * * Yeni Tramvaylar Kadıköy tramvay şirketi ya 6 tramvay arabası getirtmiştir. Bu: dün Kadıköyüne nakledilmiştir. » * » Iki Sahte Memur Polis, dün Müddeiumumiliğe Ahmet oğlu Kâmil (o ve Ahmet oğlu İhsan adlı Iki suçlu vermiş» tir. Bunların ikisi de kendilerine memur süsü vermekten suçludur lar. Kâmil birisinla evine giderek kendisine meliye tahsil memur& süslü vermiş, (o ötekisi de evvelgi gün geç vakit Üsküdar © vapuf iskelesine gitmiş ve: — Ben memurum. O Bursde kaç memurunuz var, öğrenmele isterim. Demiştir. Iskele memurları Obu sabte memuru polise yakalatmışlardır. Iki suçlu da müstantikliğe verik mişlerdir. Hasan B, — Daha rorlusu ver: Bw yanlar, modaya karşı harp açıyorlarmış |