26 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

26 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Günleri Geziyor Musunuz? gezmek ve eğlene mek mevsimidir. Hele İstanbul gibi gezilecek yerleri — pek çok olan bir gebrin sakinleri — için tatil günlerinde gerip eğlenmek en tabif ihtiyaçlardan biridir. Fa- kat nedense bu güzel günlerde, Ti in güzelliğinden — istilade etmeyenler de yok değildir. Bir muharririmiz rastgeldiklerine pe- zar günleri ne yaptıklarım sor- müuş ve çu cevapları - toplamışlır; Ibrahim Cemal ( Üsküdar Nuhkuyusu caddesi ) — Bayım.. —gezmek, — eğlenmek, göyle bir. kır gazinosunda yangelip biraz da keyif etmek mükemmel bir şeydir. Fakat ge'gelelim cüzdan haz« retleri buna hiç İmkân vermiyor. Ge- çen gün bu cıvarda bir kır —kahve- sine gittim, bin köre pişman oldum. Yaz mevsimi kuruş vermek İnsana çok acı Öyle sanıyorum ki bu gidişle eğlence için de doktordan reçete almak lâzım gelecek. Belediye biraz da biz şehir- lilerin #ğlence ihtiyaçlarile alâkadar olsa çok İyi olur. * Nuri Sağcan (Fatih, Çarşam- ba caddesi) — Ben şu koca yaz mevsiminde bir defa Büyükderoye gittim. Fakat gidip gideceğime pişman oldum. Bur- Bumdan geldi. Giderken vapur tıklım tıklımdı. — Dönüşte de öyle oldu ve biz çoluk çocuk nefessizlikten bunal- dık. Bayım.. sizin ânlıyacağınız, İstan- bulda gezinti vâ eğlence fiatları çok pahalıdır. Benlm gibi Üç çocuklu bir ailenin alelâde gezmesi on İlraya pat- lıyor. Her Pazar günü on İira vermek imkânsız olduğu için ben de bir yere gitmemeye kerar verdim. Evde pinek- leyip duruyorum. * LÜttt Cangönül (İzmirli bu- rada misafir) — Eğlenmek mi? hele Pazar gün- leri.. Allah göstermesin. — Daha deli olmadım. Azizim, sütten ağm yanan ayranı — Üfleyerek içer. - Doğrusunu söyleyeyim. İstanbulda eğlence mase rafı ateş pahasına.. — Ben bir İş için bir aydanberi buradayım. — Bir defe, geçen Pazer günü Büyükadaya gittim. Cüzdanı orada biralıp gel Her atılan adım İçin para vermek lâzım geliyor. Siyasal Bilgiler Bu ders yılı başında Ankara» ya taşınması kararlaşlırılan, siya- iler (Mülkiye) okulu, An- karada yapılan binamnın bütün eksiklikleri tamam'anmadığından ya ders yılı ortasında, yahut da, gelecek sene taşınabilecektir. Üniversite Kadrosu Üniversitenin, dört aylık mu- vakkat kadrosu Haziranda bildi- rilmişti. Asıl kadro haz:rlanmıştır ve Eylül ayı içinde bilcirilecektir. Yeni kadroya 8 coçentlik ve on beş deâği Iborantinlik ilâve olun- muştur. — Dünyada, en az ulus.. gazete okuyan l DAH Şehrimizde —— SON POSTA HABERLER Bir Haftada Altmış Kilo Bu Kadar Kaçak Et Yakalandı Zabıta, kaçak et kesip satan- ları sıkı sürette takibe devam etmektedir. Dün de, Beyamt da Cümhuriyet — caddesinde kasap Iskenderin dükkânında bir arap tırma yapılmış, mezbaha da kesi- miş etlerin yanında 10 kilo da kaçak sığır eti bulunmuştur. Etler müsadere edilmiş, Isken- der hakkında da kanuni takibat yapılmıştır. Belediye zabıtası, bundan baş- ka, son bir hafta içinde muhtelif semtlerde 50 kilo daha kaçak et yakalamıştır. * Küçükpazar belediye zabı- tası da son bir ay İiçinde kendi mıntakası dabhilinde, — kaçak et kesip satan beş kasap dükkânını muhtelif müddetlerle kapatmıştır. 108 Bin Lira Mesçlıîsi Yolsuzluk Yokmuş, Borç Ve İkramiye Verilmiş Birleşik — esnaf — cemiyetleri ldare heyeti seçilince ortaya bir mesele atılmış, birleşik büronun hesaplarında 108 bin liralık usul- suz sarfiyat görüldüğü söylenil. mişti. Öğrendiğimize göre yapılan tetkikler sonunda usulsuz sarfiyat ve suilstimal olmadığı görülmüş- tür. Büronun başında çalışan bazı adamların zsenetle borç olarak aldıkları paranın taksitlerle öden- mekte olduğu, daktilolara evlen: meleri dolayısile yüksek İkraml- yeler — verilmediği — anlaşılmıştır. Daktilolara verilen paranın fazla mesaileri mukabilinde — verilen Öcretle bir - aylık Ikramiyeden ibaret olduğu görülmüştür. Yalnız hesapların tetkikinde varidatı çok bamı cemiyetlerin hesabından varidatı az cemiyet- lere masraf yapıldığı anlaşılmış, hesapların — tasfiyesine — başlaml- mıştır. Bu şekilde borçlanan ce- miyetler borçlarını ödeyeceklerdir. Hasköyde Atatürk Heykeli C. H. Partisi Hasköy nahiyesi, Halıcıoğlunda Cümhuriyet mey- danında Atatürkün bir heykelini dikmiye karar vermiş ve bu hey- keli harzırlatmıştır. Heykelin dikme — töreni teşrinievvelde yapılacaktır. 29 — Çinlilerden sonra.. Parasız;—__ Okumak İstiyenler Bir Hafta İçinde 600 Mü- racaat Yapıldı Bu yıl, orta okullarla liselere parasız yalılı talebe olmak üzere baş vuranlar çoktur. Kayıtların açı'dığı Üç ve dört gündenberi müracaat edenlerin mıktarı 600ü bulmuştur. Bu iş için açılan kayıtlar 21 Eylüle kadar devam edecek ve imtihanlar 23 Ey.ülde yapılacaktır. Kütüphaneler Kıymetli Kifu;r İyi Mu- hafaza Edilecek Istanbulda bir çok kütüphane vardır. Buralarda — binlerce lira değerinde kıymetli kitaplar mev- cuttur. Bu kitapların çok iyi mu- hafaza — edilmesi, — yapraklarının kaybolmaması ve güve yememe- sinle çalışılması bildirilmiştir. Bütün kıymetli kitapların bir araya toplatarak ayrı bir kütüp- hane kurulması da düşünülmek- tedir. Genel Nüfus Sayımına Doğru Bir devletin başlıca ödevi, ida- Te ettiği ulusa hizmet etmek, onun menfaatlerini korumak, eksiklerini düşünmek, dertlerine çüre aramak- tır. Bu vazifelerini yapabilmek için her şeyden evvel ulusun mekadar * olduğunu, artıp artmadığını, - yip ilerlemdiğini bilmek meoburl- yetindedir. İşte bunun içindir klı 20 İlkteşrin 1935 Paxzar Günü Gönel Nufun Sayımı yapılacaktır... _Arz uhal Taşı Haliçte Bu Taş Yakında İmha Edilecekmiş Eyüple Kâğıthane arasındaki deniz makliyatma dalmi surette engel olan ve “Arzuhaltaşı,, denk len bir yer vardır. Buraya sık sık ya bir mavna, ya bir yelkenli, ya bir motör oturur, diğer nak- liyat, bilhassa Haliçin Kâğıthane seferleri sekteye uğrar. Deniz Ticaret müdürlüğü ve belediye bunu gözönüne almış ve bu taşın imhası kararlaştırılmıştır. Bu taşın, halk dilinde dolaşan bir de hikâ- yesi vardır: Evvelce, Kâğıthane âlemleri yaşıyan — Padişahlara — verilecek arzuhallar, müstedileri tarafından bu — taşın — Üzerine bırakılır, padişahlar da oradan sandalla geçerken bu arzuhalleri alır icabı- mı İcra öederlermiş. Ve bundan ötürü de bu taşın adı “Arzuhal taşı,, olarak kalmıştır. Sütçüler Dert Yanıyorlar Çünkü Süt Içenlerin Sa- yısı Çok _,f!_galmış Sütçüler, cemiyetlerine müra- enat ederek süt güyümü nümu- nesl ve güyümlere yapıştırılacak etiket istemişlerdir. Bir talimatna- me İle süt satışlarının İnzibat a tına alınışı, sütçüleri memnun et miş gibi görünmekte ve sütçüler bu talimatnamenin bir an evvel tatbikini İstemektedirler. Sütçü- lere göre, hilesiz süt satışı yapıl- madığı kanaati halkda o kadar kökleşmiştir ki süt müşterileri bir haylı azalmıştır. Süt satışı ancak hastalık gibi zarurt sebeplerle yapılabilmekte, sütlerine istihlâk yeri bulamıyan sütçüler işi peynirciliğe dökmek- tedirler. Yeni talimatname tatbik edilince halk temiz süt satıldığına inanacak ve tekrar süt içmeğe başlıyacaktır. — Bizler İmişiz, Hasan B.l. Nezafet Ahırları Belediyenin, şehir dahilindeki nezafet ahırlarının şehrin kısmen meskün olmıyan yerlerine nakli kararlaşmıştır. Biyoloji Enstitüsü Yeni yapılmakta olan biyoloji enstitüsünün dış kısımları tama- men bitmiştir. Şimdi iç kısmın Anşaatına devam edilmektedir. Fakat, bimanın bu ders yılı başına kadar yetiştirilmesi mümkün ola- mıyacaktır. Burada, derslere ikin- ci sömesirden İtibaren başlanı- labilecektir. Ecza Fliatları Sağlık ve soysal yardım bakanlığı, #czanelerde coza fiatı İşi ile meşgul Ağustos 26 —a Günün Tarih! Bir İki Satırla Önümüzdeki dere yılı için, dişçi ve eczacı mekteplerinde Önemli değis Şiklikler — yapılacağı — umulmaktadır. Ünivorsitemizin diş tabâbeli kısmı, Balkanlarda, birteik tam teşkilâtlı bir moktep halindedir ve Balkan memles ketlerinden dış tabibi yetişmek istes yenler de, buraya gelmektedirler. * * * Celâl Bayar İzmirde bulunan Ekonomi Bakamı Celâl Bayar bugün şehrimize dönmüş olacaktır. Wi rde MAĞ Ekonoml Müfettişleri Ekonoml bakanlığı müfettiş'eri bue rada teftişlerini bitirmişlerdir. Yakına da Ankaraya döneceklerdir. * * * Habeş Elçisi Bir kaç gün evvel Yalovaya hî rahata gitmiş olan Habeş elçlel Markos şehrimize dönmüştür. # *W ” a Buğday, Un İstanbula — beklenildiğinden — daha çok buğday — gelmiye — başlamıstı. Evvelsi gün şehre 1112 ton buğdağ gelmiştir. 82 tomn da un gelmiştir. M Kaç Talebe Alınacak? Yüksek muallim mektebine, bu yıl, hangl zümrelere ne kadar talebğ alınacağı kültür bakanlığından sorul muştur. e h < $ İstatistik Yıllığı Belediye matbnası her sene neşre» dilen istatistik yıllığını hazırlatmake tadır. Bir aya kadar neşredilecektir. * * 3 Darüşşefakada Bu yü Darüşşafaka lisesine alınas cak talebenin yazılı imtihanları bugdö buşlanılmıştır. » » » Göçmenler İçin Trakyada yapılmasına karar verk len göçmen evlerinin inşasına başlar mıştır. * * * Telefon Mukavelesi İstanbul telefonunun satın alınması için yapılan mukavelenin bugün öğe leden sonra İmzalanması bekleniyor. * . * Yeni Bir Proje İç işleri bakanlığı, ıf.ıı,.u.ıd.ıı bukuk işleri müdürlükleri için bir pr Je bhazırlamaktadır. * * * Bir Eylülde Kültür bakanlığı, ilk mekteplerde talebe yazı işlerinö eylülün birinde başlanacağını resmen ilân etiniştir. * * * 20 Bin Lira İş bankasının 20 bin liralık kum«s bara piyangosu eylülüa birinde A” karada çekilecektir. * * » Mühendis Mektebinde Mühendis mektebi, bu ders yılı kadar, yeni kısımların ilâvesile genişlemiş olacaktır. Hasan Bey — Yalan! Bizdeki kıraat: hane bolluğu hiçbir yerde yoktur.