26 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

26 Ağustos ma> Her hakkı mahfuzdur. » Yazan: Ziya Şakir SON POSTA OSMANLISALTANATI GÖÇERKEN (Mütareke devrinin tarihi ) N.0126 26/8/85 İtilâfçılar, Bilhassa Ordu Arasında Bir Ayrılık Meydana Çıkarmaklstiyorlardı E — Hükümeti yeni bir harbe türüklemek ve bu fırsattan lstifa- de ederek yine iktidar mevkifne gelmek — isteyen — ittihatcıların, (mukavemet) ve (müdafaa) gibi desiselerine kat'iyen aldanmamalı; Memleketi baştan başa ateşe ya- kacak olan böyle tehlikeli hare- ketlera man! olmaya çalışmalıdır. 2— Orduyu meflüç ve mü- dafaa kuvvetinden mahrum bi- takmak. (Bunun için da teşebbile. edi- ken hareketler: A — Zabitler arasına nifak Ve şikak sokmak. B — Ordu efradını ve halkı, tskerlikten soğutmak. C — Fiırkanın itimat ettiği #damlara zabit elblseleri giydire- tTek efrat ve halk arasında (bu Yorgun ordu, artık harp edemez.) Diye propaganda yaptırmak, D — Dini kisve altında efrat Urasına girllerek « türlü sebep ve bahanelerle - askerleri firara teşvikte bulunmak. Işte; (damat Ferit Paşa hükü- Meti) hürriyet ve Iülâf fırkası) nın # canada takip ettiği dahlli si- Yaset sistemi, bunlardan — iba- Totti, Çı) (Muhterem karilerimizin affını Teca ederek şurada küçük bir İstitrat yapmak mecbnriyetinde- Yiz. Şuna kat'iyen emin olmak Mübalâga bile mevcut değil- dir. Ve olmadığı da, biraz sonra hakledeceğimiz hâdisat ile tahak-s | edecektir. Bu hâdisata ka- Tşan mühim zevatın bir hakikati ortaya koymak için Onların muhterem şahsiyetlerini büyük bir hakkaniyet ve - bita- Taflıkla şehadete davet eyliye- Coğiz. Bu zevat, hâdisatta mübalâga — görürlerse, bizi hak ve hakikate davet et- Mokle, tarihe çok büyük hizmet Stmiş olacaklardır. Çünkü bun- N sonra arzedeceğimiz vekayi Pek acıdır. Hiç şüphesiz ki bu he hakikate temas eden her Türkün kalbi, bir eza ve ıstırap acaktır. Din kisvesi altında düşmanlar — hesabına çalışanlar, Milletin en saf ve cahil tabaka- iha musallat olmuşlar, Türklüğün İ'llıdıt) ve (İman) ımı sarsmaya Salışmışlar, (Türklüğün namus ve kstiklâlini müdafaa) için ortaya Btlan fedakâr vatan evlâtlarının Karşımada akla ve hayale gelmi- Yecek derecede çetin manlular armışlardır. — Bahsedeceğimiz Yak'alara sahne olan yerlerin İsmiz ve necip ruhlu halkı, artık bugün bunlardan dolayı biç teos- Tür — hissatmemelidir. — Çünkü, Tlelü türlü — kiavelere — bürüne- Tok saf ve cabil halkı - alda- BSler ve o vak'alara aebep olan- :3 hakettikleri cezanın dünyaya Oolan kısımlarını bol bol çek- Tkleri gibi, manevl cezalarını da —.İ:] Hürriyet ve itilâf fırkasına P olanlar arasında bu gibi cere- bu ' karışmıyan; ve hatta fırkanın Bizli #aaliyetini haber aldıktan devak firkadan — istifaya mecbur olan da ax değildi, Açıkça zikredeceğli; ve tarihi | ebediyen çekeceklerdir. Artık ka- ranlık bir maziye karışan bu hâdisatı böyle bütün inceliklerile ortaya dökmekten —maksadımız ise, (ibrete şayan olan bu hâdk seleri unutmamak) ve - bugün en tabit mecrasına girmiş olan - Türk vahdet ve tesanüdünü korumak- tan ibarettir. Betitratımız, bitti. Gelelim, mev- guumuzun esasına... ) Işte, Miralay Küâzım Beyle Miralay Bekir Saml Beyin ve ar- kadaşlarının gerek Akhisarda ve gerek diğer köylerde karşılaştık- ları soğuk ve ağır müamele, mer- kezi İzmirde olan o ihanet şebe- kesinin bu saf muhitlerde husule getirdiği fena tesir ve cereyanlar- dan ileri gelmişti. O gece ( Akhisar hükümet konağı ) nda başbaşa veren bu iki kumandan vaziyeti tahlil edi- yorlar; kargşılaştıkları bu büyük müşkilata ne suretle gülebe çala- caklarını düşünüyorlardı. Bu sıra- da moçhüul bir şahıs gelmiş; Mira- lay Bekir Sami Beye bir mektup vermişti. Bu mektup, (Sabık bah- riye nazırı, Rauf Bey) dendi. Be- kir Sami Beye hitaben yazılan MELEK: 19 Ağustos Perşemba gecesi 1 — Tirede iİnşa olunacak ya eksiltmeye konmuştur. İPEK ve MELEK sseır YENİ SINEMA MEVSİMİNE BAŞLIYOR! ' Amerikan, Fransız, Alman ve Avusturya filimleri arasından yüzlerce ve yüzlerceni görülerek seçilen flimler. İnhisarlar U. Müdürlüğünden: bu kısa mektubun hulâsası şun- dan ibaretti! (Sizinle beraber çalışmak İçin buraya (Akhisara) geldim. Sizi bulamadım. Burada kalmayı da mümkün — göremedim. (Aydın)a gidiyorum.| Rauf Beyin bu mektubu da, burada vaziyetin nezaket ve müş- kilâtim açıkça göstermekte İdi, O gece (İyani, 26 Mayıs 935 gecesi) bu iki kumandan arasın- da cereyan eden müzakere neli- cesinde şu karar verilmişti: - Mira- lay Kâzım Bey, ertesi günü kıya- fetini tebdil ederek Istanbula gi- decek ve orada icabedenlere va- ziyeti izah edecek; mümkün olur- sa, firkasını alıp, - tekrar buraya dönecekti... Aynı zamanda, Bekir Sümi Bey de bütün bu vaziyeti gifre ile Erkânı harbiyei umumiye reisi Cevat Paşaya bildirecek; Miralay Küâzım Beyin fırkasının bu mıntakaya gönderilmesini r- | ca edecekti, " Ertesi gün, bu karar aynen tatbik edilmişti. Kâzım Bey Istan- | bula hareket etmiş, Bekir Sami Bey de o şifreli telgrafı çekmişti. (Arkazı var) iİPEK 80 Ağustos Cuma matinelerde 2 — Tahmin edilen bedeli keşif “20743,, Nra "15,, kuruştur, 3 — İhalesi 9/9/935 pazartesi saat 14 dedir, 4 — Şartnamesi 104 kuruş mukabilinde Kabataşta Levazım ve mübayaat şubosinde verilir. 8 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 numaralı kanunda yazılı şartlar dahilinde muayyen gün ve saatinden bir saat evvel prak tütün ambarı kapalı zarfla | | 1556 liralık teminat ve teklif mektuplarile Kabataşda Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komlsyonuna müracaatları. «4768» x » 1 — Tdare ihtiyacı — için alınacak 4400 lira bedelli iki adet motopomp açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Şartname ve projeler Kabataşta levazım ve mübayaat şubesinden bedelsiz verilir. 3 — Eksiltma 7/10/935 pazartesi günü saat 16 da Kabataşta Le- vazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. 4 — Fenni şartnamenin 15 inci maddesi mucibince flatsız teklif ve kataloğlar tetkik edilmek üzere ihale gününden on beş gün evve! yanğın koruma komsiyonuna vorilecoktir. 5 — Eksiltmeye — girmek istiyenlerin 330 lira muvakkat te- minat paralariyle muayyen gün ve saatte mezkür komlis- yona müracaatları. "4991 Hepsina 1200 lira kıymet tahmin edilen eski meyva hal bina- sındaki 42 dükkân 3 baraka ve memurin dairesi ankazı ile tahta- perdeler ( parke taşları hariçtir.) Açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür arttırmaya girmek için de 98 lirahk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 9/9/935 Pazartesi günü saat 15 de daim! encümende bulunmalidır.(B.) (4994) Dr. ETEM VASSAF Cağaleğlu Orhaa B. apaztımanı Tek2ilâi — Kw Kadıköy Bahariye İleri sekak Tel.60791 Sinir ve akıl hastalıklari mütehasısı Mükâfatlı Anketimiz Sayla 9 —— Çoban Mı, Dinarlı Mı? Hergün Yüzlerce Cevap Alıyoruz, İkisine De Rey Veriliyor Mükâfatlı anketimiz çok rağ- bet kazandı. 7 Eylülde lacak Çoban Mehmet - Dinarlı Mehmet güreşinde hangisi — kazanıcak, şeklinde sorduğumuz suale her- gün yüzlerce cevap — nlıyoruz. Cevaplarında — isabet — görülen okuyucularımız arasından üç kişiye S0, 30 ve 20 lira mükâfat vere- ceğiz. Fakat cevapların elimize nihayet (6) eylül akşamına kadar geçmesi lâzımdır. Aldığımız ce- vaplardan bir kısmını — bugün neşrediyoruz : Kadıköy Çiftahavuzlar Hacı Bekir zade Ali Muhittin şoförü Reşii — Sırf ha- yatını — kazam mak için ken- disine güreşi bir Ban'at — edinen Dinarli, Çoban gibi amatör bir pehlivandan fazla tecrübelidir ya Mülâyim?.. diyeceksiniz. Mülâyim, Dinarlının yorgunluğundan istifade etti de, galip geldi. * dar Hacı Hüszam sokak No. 10 da Samsunlu Mustafa Hilmi : Dinarlı « nın değil, Ço- ban Mehmedin galip — gelece- ğine kanilm. * Afyon İahisarlar takibet bölümünde M. Ruhi sekreter — İki pehlivanı da yakından tam- rım. Bügünün genç- leri ustalarından muhakkak ki üs: tündür. Dinarlı Mü- lâyimehürmet gös- terdi, yenilmese de bir rolden ibarettir. Eğer Dinarlı ayni hürmeti gös- termezse Çobamı da yener. * Haliç idman yurdundan H. Uranı # yoram. Memleketin ? öz sporu ile bu S kadar alay etmek B doğru değildir. Ki- Ka imin galip çıgaca- ga gelince, tabil Dinarlı Mehmet... * Pangaltıda Fransız hastanesi kap- çu vasıtasile Tolallan Harınak: — Dinarlının ka- zanacağına eminim. Çünkü geçen maç: ta çok yorgundu ve İdmansızdı. Di- narlımın bütün hu- susiyeti — Çobanın karşısında görüne- cektir, Şaşarım bü- tün siporcu vatan- daşlarıma ki, böyle yorgün bir insandan güzel maç beklerler. Dinarlının Çobanın karşısında iki dakikada galip çıkacağına eminim. x» Şohzadebaşında Hamdi. ;— Dinarlı tam ,ıTı—“ııb. atle- tik bir sportmen, az bir peh- Hvandır. n Mülüyime yenilmesi türlü türlü sebeplerden ileri gol- miştir. Artık bundan sonra onun sırtı yere gelmez, | ! | e Beyierbeyinde No, 7 de — Niyazi yt — Pehbliyanlık vücut gösteri- | gile değil, kuvvet ve oyun bilmekle Kadıköy Mühür olur. Bence Dinarlı kazanacaktır. ” * Fatih Atpazarı meydamı Na 18 de Halik — Bir insan kendini çok öwe dümü, mutlaka kaybeder. Ameri- kadan goldiği zaman Dinarlı, Mülâyimi yeneceğim, Çopanı sx- vuracağım — diyordu. Mülâyimle netice alındı. Şimdi Çoban onu iki dakikada yere vuracaktır. * Okuyucularımızdan A, Yıldınmi — Mülâyima hükmen Dinarhoın — sırtını Çoban Mehmet üç dakikada yere ge- tirecktir. yenilen * Kirkapıda Te Ai ğ — Dinarlı Meh- Ş | — met de çok güzel veş PF bir artist tipi var. Fakat maalesef Müs lâyim — pehlivanın karşısında peatil gi- bi ııllı'!l.p Shşllı ben — yorgundum, ondan yenildim, di- yor. Çoban Meh« metle de güreşirse korkanm ki pehlivanlığa tövbe edecektir. * Bursada Darülharir Cad. Çukurarta hk No, 9 de Kemalı — Şüphesiz Çoban kazanacak, luğu yüzünden, o da sayı hesabile yenildi. 7 Eylüldeki maçta Dinarlı, Nasıl eşsiz bir güreşçi olduğunu gösterecektir. Yüzde yüz galibiyet Dinarlınındır. AĞI BADEMYAĞI ve yağsız KAR KREMLERİ Çilleri kat'iyyen izale eder Dünyada mevcut krem- Terin en nefisleri, en sıhht - leridir. Nazik cildi kadım- ların hayat arkadaşıdır. İl- Uyarları — gençleştirir. ve gençleri güzelleştirir. İnsa- na ebedi bir taravet veren Hasan acıbedem yağı ve yağsız kar kremleri unut« mayınız. Kutusu 50, tüp ha- linde 20. Türkiyede yapılıp ta Avrupa etiketi yapıştırı- lan ve halkı aldaten kreme lere ve sair ıtrıyata aldan- mayınız. Hasan markasına dikkat edinir, Hasan Deposu: Ankara, istanbul, Beyoğlu