28 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

K . ! ı | ! | ' Uçtüktan sonra dönmüştür. 6 Seyfa (Giyaset Memt)| Koca İngiltere Dediğini Yaptıracak Gibi Italyan Başbakanı Musolini Deyli Meyil muhabirine yeni bir beyznat vermiş. Bunu, dünkü rjana haber'eri bize bildirdiler. M. Musolininin bu beyanatında eskilerini bDakzeden bir taraf yoktur. Drha doğrusu eskiyi Inkâr ötmiyen yeni beyanat, esas itibarile Tagltereye kat'i bir taviz vermekte ve onun noktal mazarını kabul etmektedir. Şöyle ki 1 M. Musolini, 4 eyâ'da toplanacak elan — Uluslar Kurumu — konseyinde hazır bulunacağımı söylüyor. Halbuki dahe evvel Uuslar Kurumu ile, 0!- mazsa onsuz veya ona rağmen Ha- beşistanı istilâ edeceğini söylüyordu. Demek ki İtalya ilk ricat adımını atmıya Laşlamıştır. Bu, bir. M. Muzolini, bu beyanatında, Ha- beşlilern karşı mümkün olan şiddetli Usanı — kul'andıktan sora — İtalyanın iddialarını içinde toplayan bir dosya vücude — getirdiğini ve tu — dosyayı Urusler Kurumuna arzedeceğini — söy- lüyorki İngiltrenin dediğini yapmak- tan başka bir harekette bulunmuş olmuyor. Bu da ikl. Şu hale nazaran İngiliz. kabinesi. nin son İçtimaında verilen karar İtalya hükümetinin hattıhireketi üze- rinde esanlı bir tesir yapmışa ben- ziyor. Filvaki İtalya Habeşistana yine vapurla asker, top, tüfek, uçak ve salre gönderiyor. Hatta bu kuvvetlerea dük dö Bergi başkum:ndan dahi tayin ediyor amıma hoenüz harekete geçmiyor,Merhun vaktini bekliyor, zira 4 eylülda U'uslar Kurumu Konseyinin toplantımı vardır. ve o toplantıyı he« saka kalmak mocburiyetinde bulunu- yor. Koca İngiltere, ne yaptı, yaptı Masolin yi de yola getirdi. — Süreyya _Surye Ve Irak Yolcula- rının Eşyası Ankara 27 — Surye ve Irak- tan memleketimize gelecek yol- cuların getirdikleri gümrüğe tâbi eşya hakkında daha sade mua- mele yapılması için bir kararna- me hazırlanmıştır. Bu kararnameyo göre transit yolcu eşyası mua- meleye tâbi tutulmıyacak; yalnız mem'eketimizden çıkıncıya kadar furgonlarda mühürlenecektir, Zehirli Gaz Kursu Ankara, 27 — Açılan gaz kursu bitmiş, kursa devam eden 43 enspektörün şahadetnameleri törenle verilmiştir. Bir kura daha açılacaktır. Çerez Kabilinden Beter Olsun! Şürayı Devlet tanzimat dairesi reisi Kemal Paşa zade, ( Lüstik ) lâka- bile maru! Sait Bey, önüne geleni hicveder, ateş dilli bir adamdı. Hattâ ba yüzden, — Abdülhamit devrinde — Yemene sürülmüş ve Meşruliyetin ilânile beraber geriye dönmüştü. Sait Bey, Ahmet Mithat Efendiyi hiç çekemezdi. Tarihsel hakikatleri tağyir ederak, padişahın — emrile, Mithat Paşa — vesaireyi — batıran “Üssü inkılâp,, adlı eseri yazdı Bından dolayı, âdeta Mithat Efen- diye kin bağlamıştı. Bir gün, tanıdıklarından biri, Sait Beye geldi vo gu habezi getirdi; — Ahmet Mihat Efendi “Bâlâ, olmuş : Bilâlık rütbesine erişmek sanki bir musibotmiş gibi, Sait Bey, içini çekerek. — Oohl. — dedi; inşallah ! beter — oleun, Tifln Bulgar Sınırında Esraren- giz Bir Tayyare Sofya, 26 ( Özel) — Gazote- lerin yazdığına göre, evvelki gece Yunan erazisinden gelen esrar- engiz — bir tayyare, 500 metre alçakta Bulgar sının — üzerinde S ON.- POSTA- 3 Ç ZSON DÂKİKA - TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLERİÜL . Harp Çok Yaklaştı! Italya Bir Haftada Yirmi Vapur Ş Asker Gönderdi ( Baştarafı 1 Inoi yüzde) panik kendini göstermişti-, Fakat Mısır hükümetinin bu şayiayı ya- lanlaması Üzerine ortalık yatış- mıştır. Londra 28 (Özel) — Habeşis- tandan gazetelere en mühim haberleri ge'miye başladı. Ha- beş imperatoru, — Italyanın ha- va taarruzunu halka haber vermek Üzere Üç top atılacağını bir. be- yanname ile bildirmiştir. Bu be- yanname Habeşliler arasında, pek yakında müthiş bir harbin baş- layacağının ilk delili olarak te- Tâkki ediliyor. Taymis gazetesi, Habeş mille- tinin çok müttehit bir kütle haline bürünmüş olduğunu yazıyor. Diğer haber!lere göre de, Ha- beşistandaki ecnebiler memleketl terketmeye başlamışlardır. Adisa- babadaki İtalya elçiliği memurla- rı da hareket hazırlığı yapıyorlar. Habeş hükümeti de, ordusunun bütün cepanesini temin edecek büyüklükte bir silâh — fabrikası kurdurmaktadır. Habeş ordusundaki İsvoçli ve Belçikalı zabitler Cibutl (Fransız somalisi), 27 (Özel) — Habeş ordusunda mu- allim olarak bulunan İsveçli ve Belçikalı zabitler, vazifelerinden istifa edip derhal memleketlerine dönmek — için — hükümetlerinden emir almişlardır. Habeş, Yunanı Protesto Etti'. Atina, 27 (A.A.) — Kateme- rini gazelesine göre, Habeşistan Yunanistan üzerinden İtalyan tay- yarelerinin Uuçmasına müsaade ettiğinden' dolayı Atina nezdinde protesto'da bulunmuştur. Yunan hükümeti buna verdiği cevapta, İtalya harp halin olmadığı — için bu müsaadenin arsıulusal taamüle uyguan oldu gunu bildirmiştir. Atatürk'ün Ordulara Hedefi Gösterdiği Yerde Kocatepe'de He_yecınlı Bir Toplantı Yapıldı Afyon, 27 (A.A) — Halkevl gençleri büyük taarruzun başla- dığı Kocatepe'ye bir gezi yaptı- lar. Afyondan atlarla glden ka- fileye Kocatepe yakinindek! bütün köyler de katılarak Atatürk'ün ordulara büyük hedefi gösterdiği yerde heyecanlı bir. toplantı ya- pildi. Halkevi başkanının büyük savaşın evre'eri hakkında güzel bir söylevinden sonra bir çok Iç: ten gösteriler daha yapıldı. Yolda uğranılan köylerde de köylülerle konuşmalar yapılmış, kafile içindeki doktor tarafından hastalara bakılarak ilâç verllmiş- tir. Kocatepeden büyük kurtarı- cıya sevgi ve saygı sunan bir tel yazısı gönderilmiştir. Atyon'da Kurtuluş Bayramı Afyon, 27 (A.A.) — Afyonun tam kurluluş saatine rastlayan on yediden berl bütün halk Cumuriyet meydanında çoşkun gösteriler yapmaktadır. Ordunun girişini temsil eden bir kıt'a asker halk tarafından alkışlan- miş süngülerine çiçekler takıl- mıştir. Bütün varının yarısmı uçak kurumuna — veren eııl bir tabur imamına İlbay tarafından uçak madalyası takıldı. — Z— ——— Kırklarelinde kâhraman ordumuzun yaptığı muazzam geçit resminden Iki câzip görünüş Ordu Terfi Listesi Dört Albay Generalliğe Terfi Ettiler Ankara, 27 — Ordu terfi listesi tasdikten gelmiştir. Istanbul kumandanı General Halis, yedinci kolordu kumandanı General Galip, ikinci kolordu kumandamı General Sabit korgeneral — olmuşlardır. Erkânıharp Albay Yusuf Ziya, Nuri, Muharrem Mazlum, eczacı Eyüp Sabri Tümgeneral olmuşlardır. Ordu müfettişi Orgeneral Ali Sait askeri şuraya, jandarma genel komutanı Goneral Kâzım Üçüncü ordu —müfettişliğine, dördüncü kolordu kumandanı general Nacı Jandarma Genel komutanlığına, — Genel kurmay ikinci başkanı Ge- neral Asım Dördüncü Kolordu komutanlığına, — Harp. Akademisi Komutanı General Ali Fuat onun yerine, Sekizinci Kolordu Ku- mandanı General Abdullah ile Dokuzuncu Kolordu Kumandanı General Abdürrahman Nafiz becayiş edilmişlerdir. Yunanistanda Kanlı Çarpışmalardan Sonra Örfi İdare İlân Edildi Atina, 28 - (Özel) — Dün Mora yarım adasının bir çok yerlerinde üözüm — müstahsil- lerinin durumu, silâhlı bir ayak- lanma halini almıştır. Bu seneki ürün için, Üzüm ofisinin koy- duğu fiatı az bulan müstahsiller, bir taraftan hükümetle — konuş- malarda bulunurken diğer taraf- tan gürültüler ve kanlı gösteriler yapmışlardır. Bazı yerlerde de ofisin depolarına tecavüz etmiş- lerdir. Mesinin'da gösterileri da- ğgıtmak isteyen polis ve jandar- ma ile özümcüler arasında çarpış- malar — olmuş, birisi öldürülmüş üçü ağır olmak üzere birçok kişi de yaralanmıştır. Fillatrada ikl ağır ve 12 hafif yaralı vardır. Hükümet bu gösterilerin ya- pildiği İki vilâyette örfi idare miştir. Hava Kurumuna 5,500 Lira Ankara, 27 (A.A.) — Izmir'de Bezzaz Şamlı Şükrü ve kardeşleri Türk hava kurumuna (5,500) liralık yardımda bulunmuşlardır. Türk hava kurumu bu değerli vatandaşlara çok teşekkür eder. Almanya'da Bir Kadın Idam Edildi Berlin, 27 (A.A.) — Üç çocuğunu kapayarak öldüren 24 yaşında bir kadın bugün idam edilmiştir. k İlân ettiği gibi asker de gönder- | İrana Şapka Gönderiliyor Ankara, 28 (Özel) — Konya, kayseri ve Aksaray haval'sinde yapılan deve tüyü ve siyah renkli şapkalardan — Irana — gönderilen nümuneler beğenilmiştir. Tibriz- den bir firma bu şapkalardan mühim — miktarda — gönderilmesi için baş vurmuştur. Buradan iki şapkacı atelye açınak için irana gitti. İş Bankası Doğu İller de Şubeler Açıyor Ankara, 28 (Özel) — Iş Bane kasının, doğu illerinde yapmak is- tediği ıslahatin ticaret ve ekono- mi kısmının başarılmasına hizmet için buralarda yeni şubeler aça- cağı söyleniyor. Aynı haberlere öre yeni şube Elâziz, Van, Ağrı, rfa, Siverek, Mardin, Siirt ve Bitliste açılacaktır. Köylü İçin Ayakkabı Ankara, 28 - (Özel) — Iç Ba- kanlınığa köylüyü çarıktan kurtar- mak ve mahalli derilerle ucuz bir tip ayakkabi yaptırmak csase larını temin edecek olan projenin hazırlanması için vilâyetlere soru- lan suallere cevaplar gelmektedir. Cevaplardan anlaşıldığına göre memleketimizin — her — tarafında köylüyü çarıktan kurtaracak ka- dar mahall! deri istihsal edi- mektedir. Avusturya İç Bakanı Ağır Yaralı Viyana. 27 (A.A.) — İç Ba- kanı Binbaşı Fey, bir otomobil Eıııııdı_ ağır yaralanmıştır. Amerika Senatosu Vaşington, 27 (A.A.) — Sena- tonun toplantı. devresi, — Rouz- velt'in düşmanı olan Hueylong'un sözlerile kapanmıştır. Bir Arnavut Âsisi Öldürüldü Belgrat, 27 (A.LA)— Tirandan alınan haberlere göre, 14 ağustos | İsyanı şeflerinden biri olan ve bir kaç arkadaşı ile güney Arnavut- luğunda saklanmaya — muvaffak olmuş bulunan eski yüzbaşı Riz Serovo bulunmuş ve öldürülmüştür. Navarin'de İngiliz Üssü Atina, 27 (A.A.) — Dış, Deniz ve Hava Bakanları Navarin'de bir Ingiliz Össünün yesle şayialarını tekzip ve bu yolda hiç bir İstek izhâr edilmemiş olduğunu ilâve etmektedirler. KaT aA ae a eaT n EA Nöbetçi Eczaneler Bu akşamki nöbetçi eczaneler şunlardır: Eminönü ( Ali Riza ), Küçük- pazar ( Yorgi ), Alemdar ( Eşref ), Beyamıt — ( Cemil ), — Şehzadebaşı ( Üniversite ), Şehremini ( Nazım ), Samatya ( Rıdvan ), Fener ( Hü samettin ), Âksaray ( Sarım ), Ka- ragümrük (M. Fuat), Bakırköy ( Hilâl), Şişli ( Nargilesiyan ), Ga- Tata ( Karaköy), Beyoğlu - ( Dellia Suda, Ertuğrol, Baronakyan ), Be- giktaş ( Rocop), Hasköy ( Yeni 'Türkiye ), Kammpaşa ( Yeni Tu- ran ), Kadıköyü ( Sotraki ve Üç- ler), Büyükada ( Mehmet ) Heybe- l (Tanaş), Üsküdar ( İmrahor ), Beykoz ( Beykoz ), Anadoluhisarı ( Anadoluhisarı ), Paşabahçe (Pa- şabahçe ), — Rümelihisarı ( Rumeli- hisarı ). Sarıyer ( Nuri ),