28 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

-SON POSTA Kadıköydo Mııhakkalı Bir Deline Var Yazan; Hatice Hatip 88 - B. 935 Şımdı Adeta Bir S Saraya Donmuş Olan İııkapısıMeı- Harabelerine Çıkmıştık cidi “Demindenberi hbikâyeyi bir evet veya bir hayır demeden dinleyen genç adam: — Çok şey.. Çok şey.. Diye taaccüp gösterdi: — Evet evlât., Bir demir kapak.. Oğlan kapağı elleyecek oldu: — Yoo. Çocuğum, dedim, merkeze haber verelim, 'Kapağın altından ne çıkar ne bileyim ben. Gittim, © katı da kilitledim. Refika cariyenizi de bir komşuya terkettim, Merkeze gittim. Merkez Memuru Beyefendi : yüzüme: — Yine bu deli bunak mı geldi?. Diye tanccüple baktı. Bir müddet beni dinledikten sonra : — Yollarız bir memur, bey baba.. dedi. Meseleye ehemmiyet vermemiş olacak.. O gece memur gelmedi. Biz. geceyi mahdum kölenizde geçirdik. Daha ertesi gün yine eve geldik. Her şey bıraktığımız gibi.. Yalnız bir kazma ameliyesi biraz daha büyümüş, fakat or- talarda bir şey yok.. O gün komşulardan bir kaç — meraklı İnsan ve akşam işinden avdet eden mahdum ısrar ettiler,. Demir kapağı kaldırdık demir kapak kaldırılınca... Birkaç ayak mer- divene rastgeldik... Evet tahtez- zemin bir yer.. Havası olmamak ihtimalini gözönüne aldık. Mumlar getirdik gençler içeri daldı, Önde değneklerin ucunda mumlar iler- liyorlardı. Ben de morakımı ye- nemedim arkadan gittim. Birader burası tahtezzemin bir yoldu... Yerlera iri tuğlalarla döşenmişti... Ve duvarları da Ööyle... Duvar- larda bir takım demirli pence- re'er vardı. Fakat bu pencerelerin demirleri arasına topraklar dol- muş yürüdük... Duvarlarda irl böcekler — vardı.. — Tavanlardan örümcek ağları sarkıyordu. Vak lahi ben diyeyim yüz adım siz deyiniz beş yüz adım yürüdük karşımıza demir bir kapı keldi... Dayandık kapıya açılmaz dayan- dık kapıya açılmaz... Derken du- varları araştırırken eli tesadilfen bir taşa İlişen ve otaşa basan oğlum “aman kapı açılıyor.,, Di- ye bağırmaz mi?.. Açıldı. kapı nereye girdiğimizi anlamadığımız için birimiz kapının önünde nö- bet bekledi. Dişarı çıktık., bu açılan kapaktan nereye çıksak beyenirsiniz... Amma tahmin bu- yurunuz beyim... Nereye çıksak beyenirs'niz... Isakapısı mescidi- nla harabeleri içine... Şimdi adeta bir arsaya dönmüş olan sakapısı mescidi harabesine... Bu harabe- nin altında merdivenle İnilir bir ayazmaya.. Bu merdivenleri yur karı çıkınca harabenin tam göbe- ginde kendimizi bulduk. ilepimiz hayret içerisinde kak- dık... Tabil gençler koşup merkez memuru beyi çağırdı... Tahkikat Isticvabat nihayet ve Müzede çalışan genç bir âlim de getirdi- ler, genç âlimide buraları gezdi. Frenkçe — karıştırarak — söylediği sözlerden anladığım şu oldu: Bu yol caki Bzanstan kalma tahtezze- min bir yol imiş kiymeti taribi- yes. ol p olmadığı tesbit edilmek Içl.ı te Likat Idıımınıg yı mız bıı İsa kapısı mescidi eskiden bir kilise imiş... Esasen bunun böyle olduğu da harabe görülür görül- mez anlaşılır. Hiçbir. müslüman ibâdetgâhında hâşâ sümme hâşâ tasvir olurmu oğlum.. Halbuki mihrap olduğu Aanlaşılan yerin sağındaki — hücrenin — cephesine tesadüf eden uzun bir pençere var... Bu pençerenin her iki yanın- olacak., Bu melek tasvirinin yar nında harfler var evlât işte bak yazdırdım. Ihtiyar adam ceketini açtı #bâni hırkasını açtı.. Şal yelegi- nin önünü açtı Ve iç cebinden eskimiş bir cüzdan çıkardı. Genç adam dikkatle ona ba- kıyordu: da ve yarım kubbede birçok resim-| * ( Arkasi var ) ler görülüyor. Üzerinde de bir |- takım harfler var. Hücrenin bir '*“': ı...ç.'“'"ı. de cepheye gelen penceresinin RELSEU Üst kısmında bir resim var, Ka- K—O.h.— S SAa natlı bir resim.. Galiba hâşa Ç KATIMI Öperet : 3 Perdi sümme hâşe bir melek tasviri | duhuliye yoktur, Meşrubat mecburidir. Kadıköyünde Bay Zeki ve kız kardeşi tarafından 933 te açılmış olan Biçki ve Dikiş mektebinden bu yıl (21) bayan san'at vesikası alıp çıkmıştır. Bu münasebetle mektepte açılan sergide nefis el iş- lerl teşhir edilmektedir. Resimde diploma alan genç kızları görü- yorsunuz. Şark Vilâyerlerimizde Islâ- hat İşleri Başlamak üzeredir ( Baştaralı 1 İnel yüzda ) yükselmiş, birinel sınıfa geçmiş, saylavlığa gelmeden önce bu ııhıdı büyük bir tecrübe yükü edinmiştir. Bunun İçindir ki, çetin vazifesinde muvaffak olacağını şüphesiz sa- nıriz. DiKKAT : ASRI SINEM Yeni sinema mevsimine 30 Ağustos bu Cuma günü matinelerinde başlıyor : Şayanı hayret bir program : Yeni soslil tertipat Istanbul 7 inci lcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına 600 lira mukabilinde birinci derecede ipotekli olup paraya çevril- mesine karar verilen ve tamamıma 2520 lira kiymet — takdir edilen Tophanede Karabaş Mustafa Ağa mahallesinde ve sokağında eski 56 numara'arla murakkam kârgir bir evin tamamı açık art- tırmaya vezedilmiştir. Arttırma — peşindir. Arttırmaya — iştirâk edecek — müşterllerin kıymeti muhammenenin * 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankamın teminat mektubunu bâmil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Arttırma — şartnamesi 10/9/935 tarihine müsadf — Salı günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttır- ması 2/10/935 tarihine müsadif Çarşamba günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar İcra edilecek, birinci arttırmada bedel, kıy- meti muhammenenin * 75 ini bulduğu takdirde lstte lllıkılıı Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak Gzere arttırma on beç gün daha temdit edilerek 17/10/935 tarihine mtüsadif Perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak - ikinci arttırma mneticesinde en çok arttıranın Üstünde — bırakılacaktır. 2004 numaralı lcra ve iflâs kanununun 126 ımcı maddesine tevfi- kan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarlında evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanziliyeden ibaret olan Belediye rusumu ve Vakif icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 935/522 numaralı dosyada mevcut evrak — ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu anlayacakları ilân olunur, (5127) he | G“'e SÖ Ağustos ümüzdeki Cuma günü matinelerden başlıyarak P E Sineması, baştan başa, yenileşmiş ' güzelleşmiş ve sesli — filmlerin bütün lıblılığınl Muhafasa içi çin tavanını tamamen SELOTEKS ile örkmüş “bir şakilde olarak YENİ SINEMA MEVSİMİNE BAŞLIYOR İlk film, heyecanlı, meraklı #ahnelerle dolu bir kahkaha tufanıdır. BULUNAMAYAN ADAM Fransızca sözlü Meiro - Golduya Mayer filmi, Oynyanlar ; ViİLYAM POVEL - MYRNA LOY Bursa Ziraat Mektebı TALEBE KAYIT ve KABUL ŞARTLARI 1 — Mektebe bu sene leyli ve meccant! 20 talebe alınacaktır. Girmek için Kabul Şarttarı A— Türkiye tebeasından ve hüsnühal ashabından olmak. B — Ortamektebi bitirmiş çiftçi veya arazi sahibi evlâdı olmak. C — Yaşı ondokuzu geçmemiş' olmak. D — Hastalıktan salim ve ziraat işlerini ifaya bedenen muk- tedir olmak. E — Tahsil esnasında mektebi bilâmazeret terketmemek ve terkettiği takdirde kendisine yapılmış olan bilumum masarifi öde- yeceğine dalir noterden musaddak ( mektepten alınacak nilmunesi veçhile ) kefaletname vermek. F — Talip miktarı muayyen adedi geçtiği takdirde yapılacak müsabaka imtibanıni kazanmaktır. 2 — Mektep Teşrinlevvel başında açılacağından taliplarin wlha- yet Eylülüm onuncu gününe kadar yukarıda yazılı evtafı haiz olduk- Tarını bildiren vesikalarla birlikte bir İstida e mektep müdürlüğüne müracaat etmeleri. Elektirik Makinisti Aranıyor Anadolu vilâyetlerinden birinde elektirik santralında Nafıa ve- kâletinin ehliyetini haiz bir baş makânist aranıyor. Isteklilerin su ile işler santrallarda çalışanları ve sanat mek- tebi mezanları tercih olunur. Baş makiniste santral yanındaki ev bedava verildiği gibi şimdilik ayda yüz yirmi lira verilecektir. Azskerliğini bitirmiş olanların müracaatları kabul olunur. Isteklilerin Istanbul posta kutusu 741 No. ya mektupla ve ma- kinist ismile müracaat etmeleri fotograf ve küğıtlarının musaddak suretlerini beraber vermelldir. İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan; Kasımpaşa'da Bedrettin maballesinde Orta Şimal sokağımda eski () yeni (2) No, hı hanenin ikinci derecede ipotekli alacaklıları olup ikâmetgühları meçhul bulunan Albert Levi, Modyano Oğlu Levi - we Modyano'ya Ehli vukuf tarafından tamamına (2744) lira kıymet takdir edi- miş olan yukarda yeri ve numarası yazılı gayrı menkul, binci dere- do ipotek sahibi alacaklı Emlâk ve Eytam Bankasının alacağından dolayı dairemir tarafından 11/9/935 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar ve B44 No.lu kanunun 15 inci mad- desi hükmüne tevfikan mezkür günde en fazla artırana hele edil- mek ve ikinel bir arttırma yapılmamak şartile — satılacağından merkür gayrı menku'ün ikinci derecede İpotek' sahibi bulunmanız hasebile lcra ve İflâs kanununa tevfikan tarafınına tebliği muktazl evrakın ikametgâhınızın meçhuliyetine binacn İlânen icrasına karar werilmiştir. Mezkür hane Emlâk ve Eytam Bankasından borç alınan (1600 ) liraya karşılık birinci derecede ve sizlerden istikraz edilen (8000 ) liraya mukabil Ikinci derecede ipoteklidir. Işbu bu mü- kellefiyeller hakkında bir diyeceğiniz vaarsa tarihi ilândan itibaren üç gün zarlında ve dairemizin 934/972 No.lu dosyasına bildirme- 973 niz İüzumu icra ve Fflâs kanununun 128 inci maddesi hükmüne tevfikan mükellefiyet İlstesi ve takdiri kıymet raporu tebliği yerine geçmek Üzere ilân olunur. — (211) See SÜÜ e e Z eee G e Günde en az kllo 75 Cerrahpaşa hastanesl B5 Haseki Ğ 18 Beyoğlu " 15 Emrazı zühreviye 193 936 senesi Mayıs sonuna kadar hastanelere lâzım olan ve yur karda miktarı yazılı bulunan Et kapalı zarfla eksiltmeye konulmuş tar. Koyun etinin bir kilosuna 45 sığır etinin bir kilosuna 38 kuru$ fiat tahmin olunmuştur. Şartaamesi Levaxzım müdürlüğünde parası7 alınır. Eksiltme 29/8/9035 Perşembe günü saat 16 da yapılacağın” dan ekslltmeye girmek İsteyenler 2490 No, l arttırma ve ekelltime kanımunda yazılı vesika ve 2834 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubunu havi zarflarını yukarda yazılı ılıdoııdllS' Günde en çok kilo