7 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

7 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

S 4 Sayfa MAHKEMELERDE, Babasını [ Kaybeden Bir Yavru - H, hi, hi, hi... Adliyenin ikinci katından bir çocuk ağlayışı yükseliyor. Meraklılar çok.. Hemen etra- finı sarıyorlar: — Noye ağlıyorsun küçük? — Babamı kaybetlim. — Kim senin baban. 1 — Abdurhman, — Senin adın ne? — Yılmaz. Bu, altı yaşına küçü Yılmaz dehşet! sağ tarafında ta topuk- larına varan uzun bir kılıç, sahi- ne yaraşır bir eda ile sallanıyor. Sol tarafında da omuzundan asılı renkli ve kocaman bir davul.. — Ağlama küçük! Şimdi bu- | luruz babanı.. hem bak sen yık maz olacaksın? — yılmazlar hiç ağlar mı? Yılmaz gözyaşlarını — dindirdi. Ve ağlamak değil, etrafındaki- lerin kendisini takdir ve gıbta ile seyir edişlerini süzerek gü- lümsiyor... Amma bir eli daima kılıcının kabzasında.. Bir kadın göründü: — Yılmaz, Yılmaz!. Yılmaz koşarak kadının kol- larına atıldı ve babasının kendi- sini kadına bırakarak eve gittl- ğini öğrenince: — Haydi çabuk gidelim tey- ze.. dedi, gidelim de babama beni mahkemede bırakıvermesini öğreteyim.. genvekeserekeaksererme eee enenAn ee Gedizde Bir Kadını At Çiğnedi Gediz, (Özel) — Uşak husust muhasebe işyarı Mehmedin eşi atla gezmeğe giderken yolda atij sendelemiş, kadıncağız yere düş- müş, at karnına basarak geçmiş ve biçare kadın ölmüştür. Gemlik Gençler Birliği Kongresi Gemlik, ( Özel ) — Gençler birliğinin yıllık toplantısı yapılmış, yeni idare heyetine Türel, Ata, mahir Bakır, Ahmet uzun boylu s#eçilmişler, işe başlamışlardır, Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Çil Lekeleri Bir hasta kadın müracaat etil. Yü- zündeki çillerden ve — güneş fazla olduğu zamanlarda bünların çoğal- dığından bahsetti, muayene — ettim. Asabi Idi. Bazı, ince ve beyaz cilt- lerde ekseriya olduğu gibi ba has- tada da boya yapan — güddelerin fanliyeti ve tahrişi yüzünden çıkan çilleri için süblüme ve giliserinden mürekkep bir ilâç tavsiye ettim. Bundan sabahları yüzünü yıkama- dan çilli yerlere küçük bir pamukla hafifçe sürmesini ve uradan on beş dakika göçtikten sonra sabunsuz su ile yıkamasını, bir hafta böyle de- vam etmesini tenbih ettim. Nevro- patin ilâcından geceleri yatarken bir küçük tatlı kaşığı biraz ıhlamur içinde almasını tavsiye ettim. Ön beş günda çiller geçtiğini va iyileşe tiğini söylüyor — ve bize teşekkür ediyordu. Cuma () Bu aotları kesip saklayınız, yalı $ bir a'blüme yapıştırıp kolleksiyon yap » mu. Sıkıntı samanınızda bu motlar bi dokter gibi Lmdadınıza yetişebilir. İ fıEvk SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ Muş Bayındırlaşıyor Muş, (Özel) — Bu sene Muş uray işlerinde göze çarpan bir hızlanma — vardır. Şarın bütün caddeleri yeniden yaptırılmış, bü- tün sokaklar lüks İâmbalariyle ı aydınlatı'mıştır. Yeni ilbay Niyazi şehrin su işini halletmek - İçin incelemelere başlamıştır. Evkaf da eski dükkânları yıktırmakta, ye- rine asri mağazalar yaptırmak- tadır. Güllü hamamı da yenlden yaptırılacaktır. Bu yıl inşaat da çoğalmıştır. yeniden birçok yapı yaptırılmak- tadır. Elâzizden yeni bir motör getirtilerek mevcüt sinema makl- nesi İşletilmeye başlanılmıştır. Muşun — şimdiki halde bir or- tamektebe, bir hastaneye, bir eczaneye ve bir dişçiye ihtiyacı vardır. Bunlar da tamamlanırsa Muşun bütün eksikleri tamam- Tanmış olacaktır.; * Cıvar dağlarda bulunan ayılar bağlara inmiye ve zarar vermiye başlamışlardır. Halk Tarım ve mücadele Müdürlüklerine müra- caat ederek ayılarla mücadele için silâh ve cephane verilmesini istemiş, verilen silâhlarla derhal mücadeleye — başlanarak birkaç ayı öldürülmüştür. af Ve Uray Elbir iğiyle Çalışıyorlar Muşun genel görünüşü Nazilli Küylerinde Son Posta : Hamidiye Köyüne Bir Mektep Aç- mak Lâzımdır Nazilli, (Özeli) — Hamldiye | kıs köyü SO haneli ve 130 nüfuslu küçük bir köydür. Köy seferberliğe kadar çok büyüktü. Manifaturacılar, kahve- ler, bakkallar vardı. Fakat harp- tenberi küçüldü, tenhalaştı. (Hamidiye) köyü 55 senelik bir maziye maliktir. 1296 yılında bir Karacabey Köylerinde Cümhuriyet Anıtları Fmyam $ E İ Uluabatta Cümhuriyet anıtı > ğ Karacabey, (Özel) — Karacabey köylerinin Cühmurlyet alanlarında birer Cümhurlyet anmıtı yapılmaya başlanılmıştır. Uluabat köyünde yapılan anıt çok güzel olmuş ve törenle açılmıştır. 30 Ağusto; Zafer Bayramı Her Yerde Büyük Törenle Yozgat, (Özel) — 30 Ağustos Zafer ve Tayyare bayramı burada her yıldan daha büyük bir törenle kutlulandı. Öğretmenler, talebe- ler de söylevler söylediler. Güzel bir. geçit resmi yapıldı, İTsmet Inönü okulunda bir balo verildi ertesi günü de gündüz ve geco uray sinemasında bir müsamere verildi ve Yobaz Yasin piyesi temsil edildi. * Niksar, (Özel) — 30 Ağustos Zafer ve Tayyare bayramı, Hava kurumu menfaatine 3 bin kişi önünde pehlivan güreşleri ya- pılmiştir. * Gediz, (Özel) — Zafer ve Tay- yare bayramının kütlulanması pek parlak olmuş, kutlulama törenin- den sonra sporcular Atatürk ani- tına bir çelenk koymuşlar, Uşak gençler birliği ile Gedizipor ara- Kutlulandı Gemlik uçak yazısında adı ge- çen küçük Enver sında da bir maç yapılmıştır. Maç kısım çerkesler burada lekân edil- miş, her birlne beşer dönüm arazi ve kâfi miktarda kır verilmiştir, son senelerde komşuları (Toygar) köyile aralarında bir hudut İhti- Iâfı çıkmış Allahın kırlarını pay- laşamamışlardır. Toygarlılar - es- kidenberi plânsız olan bu yerle- rin bir plânını yaptırarak (Haml- diye) libre ait olan bazı araziyi de kendi hudutları İçerisine almak istomişlerdir. Senelerce süren bu hudut ihtilâfi her iki köye de zararlı olmuştur. (Hamidiye) köyünün en ente- resan adamı (Abmet Hoca) dır. Ahmet Hoca 326 danberi bu köyde muhtardı. Bu seneki se- çimde muhtarlık başkasına geçti. Buna rağmen yine köyde Ahme- din sözü tutulur. Ahmet Aydın idâdisinde okumuştur. , Bu köyde eskiden — medrese vardı. Ön sene evveline — kadar da husust hoca ile okuma İşleri idare — edilirdi. Şimdi mektep yoktur. (Hamidiye, Toygar, -Kırcaklı-) birbirine yakın köylerdir. Bu üç köy için bir mektep yapmak mümkündür. (Hamidiye) küyünde yazın bahçelere göçerler. Şu mev- simde köyde İnsan , görünmez. Akar suları yoktur, Suları kuyu- dan alırlar. Yalnız Tepe dibinde iyi sulu (Karadeli) dedikleri bir çeşme — vardır.. Köyün varidatı çiftçilik işleridir. Bu yıl köy büt- çesi 150 lira kadardır. (Hami- diye) köyünün dahili ev teşkilâtı oldukça muntazamdır. Düğün- lerde kızlar ağırlık verir. Bura- dan başka köylere kız vermerz- ler. Kızlar tarlada çalışmaz. Ev işlerile meşgul olur. bir bire beraberlikle neticelen- miştir. * Gemlik, (Özel) — 30 Ağustos uçak bayramı çok güzel kutlu- landı. Kutlulama sırasında seyir- eiler arasında bulunan Enver adlı ve bir ay önce pencereden düşe- rek yaralanmış küçücük bir ço- cuğun hiç kimse tarafından öğ- retilmeden yaralı ve sarğılı başını göstererekı “ Uçak Yaralarımızı saracak Bizi kurtaracak ,, Diye söylenmesi herkesi heye- cana düşürmüştür. Ey'âl 7 NİŞLERİN Karilerin Sorularına Cevaplarım Ankara H. Yener; Bence kız haklıdır. Gösterdiği sebepler kuvvtlidir. Daha okumak isteyen, ve evlenmeyi birkaç sene #o 1raya bırakan bir kız artık senin için hayat arkadaşı olamaz. Kız kardeşile evlenmemekte 1srar edi- yorsan, kalk memleketine git. Bu ailoyl rahat bırak. Hole kıza karşı yaptığın tehdit bir erkek için küçüklüktür. Kız sana bir iki dofa iltifat etti diye ondan intikam almiya, onu kirletmiye ne hakkın var? * Gedikpaşada —Ali Ertürki Mekteplerin açılmasına şurada ne kaldı kl! Zaten o vakte kadar siz kıziın adresini de Öğrenebilir- siniz. Yalnız kızı istemeden evvel hakkında tahkikat yaptırınız. Bu kız. kimdir, nesi var, — nesi yoktur. Şimdiye kadar nasıl yaşamıştır? Iyi bir ev kadıni olacak — meziyetleri var mıdır?, Bu tahkikat müsbet netice verir- 6e, o vakit resmen talip olursun. Sanırım ki o da senden böyle bir teklif bekler. * Pangaltıda R. Taşar: Güzel bir gence kendinizi sevdirmeye — çalışıp — nihayetsiz ıstıraplar çekeceğinize, bu genci histlyatınızdan silmeye gayret et- seniz daha İyi olmaz mı? Hususile başkasını seven bir genci sevgili- sinin elinden almak kolay İş mi? * Ankarada Bayan B. Halinize acıdım. Artık bir arada yaşamanıza imkân görmü- yorum. Mahkemeye başvurarak boşanma davası açınız. Elinizde meyvcut birkaç kuruşla da küçük bir iş tutunuz. Müstakil hayat sizi rahata kavuşturur. Sinirleri- niz yatışır. Erkeklerden — oka- dar nofret etmeyiniz. Daha gençsiniz, tekrar evlenebilirsiniz ve hattâ evlenmeniz zarurldir. İstanbulda N. M. Acınacak vaziyettesiniz, fakat size ne yapabiliriz. Evini ve yavrularını bırakıp kaçan bir ka- dından ne hayır beklenebilir. Onu kanunen eve getirtebilirsiniz. Fa- kat ne faydası vardır? Yalnız ortada bir facia var, İki çocuğunuzu ne yapacaksınız? Mem lekette onları yerleştirecek bir mücese seyok, Onları, bakacak bir kadın tutmağa da haliniz müsalt değil Bence asıl mesele budur. TEYZE Nöbetçi Eczaneler Bü gece nöbetçi eczaneler şun- lardır: Küçükpazar (H. Hüsnü), Alemdar (Cağaloğlu), Beyazit (S tkı), Şehza- debaşı ( Üniversite), Fener ( Emil- yadi), Aksaray (Ziya Nuri), Kara- gümrük (Arif), Şehremini ( Ahmot Hamdi), Samatya (Erofi!08), Kadı- köy Üsküdar( Faik ve Namık ) Bakırköy (Merkez). Beşiktaş (Nall) Söriyer ( Asaf ), Hasköy ( Halk ) Kasımpaşa ( Merkez ), Büyükada (Şinasi), Heybeli (Yusuf), Üsküder (İttihat), Beykoz (Beykez), Anado- luhisari ( Anadolubisarı ), Rumeli- hisarı ( Rumelihisarı ), Paşabahçe (Paşabahçe), Eminönü (Bensason), Şişti (Feyzi), Beyoğlu (himat, Kin- yol, Tarlabaş), Galata (Kapılçi), j