7 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

7 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Sonbahar Geldi Size Güzel Kıyafetler Tanıtıyoruz Son bahar, hattâ yazın bu son günleri için böyle bir kıyafete sahip olmak İstemez misiniz? Elbise siyahtır. Düğmeleri kol- larının yazdır. Şapka da siyahtır. Yalnız kürdelâsı beyazdır. Eğer siyah beyaz renklerin imt'zacından hoş- Tanmıyorsanız. 6 zaman diğer açıklı koyulu iki renk intihap edebil'rsiniz. Tuvalet Eşyasını Nasıl Temizlemeli? Kirli tarak, kirli firça, kirli bir podra süngeri kirli bir tabak, bir bardak kadar belki de ondan fazla iğrençtir. Tuvaletine, süsüne meraklı bayanlar arasında bile bunu ihmal edenler pek çoktur, Podra sürecekleri temizletek için ıbk köpüklü bir su yapmalı ve bunun İçersinde yıkayıp temiz- ledikten sonra mükemmelen çal: kalatmalı ve bir havlunun Üstüne bırakılarak kurutulmalıdır. Tıraak için kullanılar süetler de aynı şekilde yıkanmalı yalnız bunlar sabunlu su İle çalkalan- malıdır. Saç fırçaları, içersine bir ax amonyak — karışlırılan bir suda yıkanmalıdır. — Yalnız — bunların arkalarını —ıslatmamıya - dikkat etmelidir. Yağlı tarakları da temizlemek İçin evvela petrola batırmalı ve Konra fırçalamalıdır. Eğer fazla kirli değilse sabunlu bir su da kâfidir. Süngerlerin temiz durması için ve yakasının etrafı be- : Ne Yemek Yapsam? Kabaklı Yumurta Yarım kilo kadar kabağın derisini kazıdıktan sonra İri bir rende ile rendeleyiniz. Sonra ye İse onlara arasıra bir sirke ban- | kayıp sıkınız. Bir. kabın içine yosu yaptırmalıdır. Hiç Durmayınız .. Eğer sokak papucu almıya hiİyetiniz. varsa —modelini b oydu- ğümüz papuçlar gibi bir çift men asmarlayınız. Sokık için bund.n rahat, bundan şıl papuç Olamaz. Ökçelernin ralatlığına bir bakımız. Sokağa, hele İstan- Bulu » sokaklarına mukakkak ki #ncak böyle topuk yakışır. Bu Papuçları İsterseniz bu sene pek Moca olan ketenden de wmarlıya ı ’.l İrs'niz, olur. J yaka örneği koyuyoruz. biraz yağ koyunuz eriyince ka- bakları içine atınız ve pişiriniz, Indirip soğuttuktan sonra içine beş altı tane yumurta kırıp iyice karıştırıp çarpınız. Yine tavada biraz yağ kızdırınız ve bu kaba- ğin yumurtayı kızgin yağın içine döküp plişiriniz. Bir tarafı pişince altüst edip öteki tarafını da pi- şiriniz ve tabağa olınız. Tuz tabil konacak fakat karabiber de ko- yarsanız daha iyi olur. Fırında Etsiz Türlü Türlüye konacak sebzeleri ayrı ayrı ayıklayıp, az sü - ilo haşlayınız. - Sebzeler böyle ayrı ayrı piştikten sonra onları bir topsinin içine yerleştiriniz. Üzer- lerine yağ kızdırıp dökünlüz. Di- ğer teraftan yarım kilo sütün içine Üç dört yumurta çalıp ka- tınız. Ve sonra bu - yumurtalı sütü tepsideki sebzelerin Üstüne boşaltarak — fırına salınız. Üstü kızarınca çıkarıp sofraya veriniz, gayet lexzetli olur. Eğer karışık sebzeden hoşlan- miyorsama, o zaman bunu meselâ yalnız kabakla da yapabilirs'niz. Yalnız kahakla yaptığınız - vakit eğer ilk önce kabakları su yeri- ne sütle haşlarsanız. o zaman elbette yemek daha da lezzetli , SON POSTA Çoc Oyuncakları Oyun çocuğun büötün hayatı- dır. Hattâ bugün fenaen de am- laşılmıştır ki çocukların klinikler- de geçirilemeyen birçok hasta- lıkları, kekelemek, uykuda gez- mek, kaşını gözünü buruşturmak gibi hastalıkları oyunla tedavi etmek mümkündür. Eğer oyunun başında bir ruhiyatçı bulunursa, Oyun bukadar mühim olunca onun vasıtası olan oyuncak da elbette ki büyük bir yer tutacaktır. Yalnız çocuk meseleleri İle uğra- şanlar, burada bizlerden farklı düşünürler. Onlar biz büyüklerin pek hoşuna giden süslü, muhte- şem — oyuncakları — beğenmezler. Çocuklar için basit, kolaylıkla bozulup yapılabilen gösterlişsiz olanları tercih ederler. Oyuncak alırken en doğru | yol onun seçimini çocuğa bırak- maktır. Kondi alâkasına göre en iyi oyuncağı kendisi herkesten daha iyi bulur. Çocuğun o zaman bir şey yapmağa yarıyacak çey- leri seçtiği görülecektir. Oyun oynıyarak çocuk maha- ret kazanır, ellerini, parmaklarını, hatta gözlerini kullanmasını öğ- renir. — Meselâ: - Zille oynmyarak çocuğun eşyaları tutmayı Ööğrem mesi gibi. Boş makaralar, çamaşır mandalları, elbise askıları, bir ipe dizilmiş döğmeler, yıkanabilen kumaştan — yapılmış — oyuncak hayvanlar, tahta parçaları, çocuğa verilecek «en İyi oyuncaklardır. Çocuk — bunlarla — binlerce şey yapmıya uğraşır ve saatin nasıl geçtiğini anlamaz. Dikkat edilecek diğer bir şey de çocuk oyuncaklarile oynarken onu yalmız bırakmaktır. Eğer bir iki defa siz de onunla beraber oynamıya kalkarsamız çocuk buna alışır. Yalnız oynayamaz olur. Oynamak için her vakit yanında birinin bulunmasını İster, Eğer, sobadan veyahut diğer bazı şeylerden çekinerek cocuğu odada yalnız bırakmak — işteml- yorsanız seyyar bİr çerçeve yap- tırınız. Bunu odanın bir köşesine yerleştiriniz çocuğu oyuncaklarile beraber bu kafesin içine koyu: nuz. Bu süretle tehlikeden sakı- olur, “Acaba Nasıl Yapsam? Çok defa lunur da yaka için bir türlü karaz verlemez. Sizi düşünceden kur- elbiseya biçim bu:- için buraya iki güzel tarmak Yeni Meovsim Şapkaları En Son Modelleri Veriyoruz ' Ev Kadını Neler Marmelatlı Pasta Lâzım olan şeyleri Süt, yüs murta, yağ, bira mayası, Maya, süt, yumurta, yağ hep bir araya karışacak, aldığı kadar da un katılıp yumuşakça bir ha- mur tutulacak, Üstü örtülerek ılık bir yerde en aşağı iki saat bıra- MARaELAAERSAE N anaseneeremenee e | Kılacak. Sonra hamur tekrar İyice yuğrulacak, küçük küçük parça- lara ayrılıp her birinden bir yufka açılacak, yufkalar biraz kalınca olursa daha İiyi olur. Yufkalar bardakla kesilecek, aralarına mar- melat konup katlanacak, isterseniz dilberdudağı biçiminde, isterseniz | mantı veya sigara böreği biçimin- | de de — Barabilirsiniz.. Hamurun | hepsi bu şekilde bazırlandıktan yağ kızdırılacak — ve bu kızgın yağın içerisinde her biri pembe pembe — oluncaya kadar kızartılacak. Tabağa çıkarmadan evvel altına bir tabaka toz şeker serpilecek, üzerine bunlar sırala- sonra Güneşin altında cayır cayır yanarken unutmıya'ım ki kara bu- lutlu günler pek uzak değildir. Bu günler için hazırlanmağa şim- diden başlamak Jâzım. Bugün size son baharda giyilecek bir kaç şapka örneği takdım ediyo- ruz. Hiç blri ötekine benzemiyen bu şapkaların hepsi de gayet güzeldir. Eksantrik genç kız ar- zusunu bere biçim'ndeki şapkası ile tatmin edebileceği gibi sade- likten hoşlanan bir bayanın da bu yeni beyaz kürklü modeldeki şapkayı beğenmemesinde hiç bir sebep yoktur. Bu yeni eşarplı resimdeki şap- kanım bilhassa kurdelâsı çok de- ğişiktir. Diğer kenarlı şapkayı beğen- miyecek bir genç kız da yoktur. Velhasıl ister sade, iİster genç, ister yaşlı olunuz, buradaki şap- kalardan biri muhakkak - sizin şapkanızdır, Ev Kadını Neler Bilmelidir? Dantel perde yırtılınca tamiri gayet kolaydır. Yırtılan yere bir parça kâğıt teyelleyiniz. Sonra bu kâğıdın Üstünden dantele ka- dar sık sık makine geçiniz. Kâ- gıdın her tarafını makine'ettikten sonra makineden alın ve kâğıdı yırtıp atın. Perdeniz gayet belir- siz bir surette tamir edilmiş olur. * Toz Alırken Pek çok kimseler toz alırken bezi hafifçe nemletirler, Halbuki bu nemli bez eşyanın tahta kıs- mınin ellâsım bozar. Onunçün bezin kuru, yumuşak ve tüylü olması lâzımdır ki hem iyice toz alınsın ve hem de eşyanın cilâsı bozulmasın ve çizilmesin. * Yaltak Odası için.. Bir metre kadar boyunda ince tahtalardan iki üç kanadlı araları menteşeli bir çerçeve yahut ufak bir paravan yaptırınız. Tahtala- rını boyatınız. Gece soyundüğü- nuz zaman elbiselerinizi asmak, havalandırmak, havlunuzu - koy- mak için bu çerçevenin yatak odasında pek İşe yaradığını gö- receksiniz. Keza onu yaparken bluz gibi elbise gibl katlanm- yacak şeyleri ütüler ütüler buna asarsanız pek rahat olur. * Meyvalara Sinek Gelmemesi için Birçokları meyvaları tabakla büfenin Üstünde örtüsüz olarak bırakır. Ne kadar korunsa imkânı yok bunlar yine eve sineklerin hücumuna sebeb olur. Buna mani olmak için şemsiyeciye gaz be- zinden yalnız. iç taraftan değil, dışdan da açılıp kapanan ufak şemsiyeler yaptırlınız. Ve mey- vaların Üzerine bunu koyunuz. Bunlar açılıp kapandığı için tek lerden daha kullanışlıdır. ——— nacak, tekrar bolca — toz şeker konacak — ve böylece — kat kat tabağa lstif edilecek,