8 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

8 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

D Si * $ BALKİN. GO"?U H ATAEN ;( AĞI HALKINA şîi Yuı işleri telefonur son Posta — PAZAR — 8 EYLÜL 1935 İdaze işleri tolefonu: 20203 Fiatı 5 kuraş Musolını Şımdılık -Harp Açmıyacak! Fakat, Hazırlıklar Durmadı En Yeni Haberlerin İfadesi Şöyledir : : Cenevredeki Komite Barış Yolları Arıyor İtalya İle Habeşistandan, Bir Neticeye Varılıncaya Kadar Sabırlı Sene 6 — No, 1832 2020! San manevralara iptirak eden İtalyan sekerlerinden bir grup Cahil Eller Ankara, B(Huııııl) — Orman- ların kıymetini bilmemek tabi- mtin kıymetini inkâr etmektir. Ta- biatin kıymetini İse” man mahlükları bile biliyorlar. Fakat İinsanlar arasında yaşa- yanlar içinde, dört ayaklı orman sakinlerinden bile şuursuz malhr lükların mevcudiyeti yüzündendir ki, zaman zaman, yurdun orman adını taşıyan cennetleri, bir İzma- rit ateşile çöle çevriliyor. Hele yazın gazetelerde orman yangınlarına dair haberler sıklaşır ye zaman gelir ki biz, ayın bir kaç gününde,' ateşe verilmiş cen- netlerle beraber, ruhlarımızdaki yeşil Ümitlerin kuruduğunu dı- yarız. Avrupalılar, bir ağaç kesmeyi, 150 Bin Lira tıkır Bir Kasa! Şoförler Cemiyeti Niçin Parasız Şoförler Cemliyetinin —idare heyeti istifa etti. Yakında yeni Idare heyeti intihabı yapılacaktır. Yeni intihap etrafında şimdiden propagandalara başlanılmıştır. p grup ayrılan şoförler ayrı ayrı intihap listeleri hazırlıyorlar. Bu arada şoförler arasında bazı iddiah sözler de dolaşıyor. Çok önemli bir paraya teallük eden bu iddia hakkında deni- liyor ki : * — Idare heyeti çekilmekle Isabetli bir harekette bulunmuştur. Çünkü şoförlerin beklediği hiz- metlerden hiç birl yapılamamıştır. Biz'm Cemiyetin dört bine yakın Üyesi, 2 bin lira kadarda aylık varidatı vardır. 11 yıllık cemiyettir. Hesaplara göre bugün elinde en #z 150 bin lirası olmak lâzımdır. Halbuki on parası yoktur, Hosap * Meydandadır. Her azanın aylık ( Dovamı 9 uncu yüzde ) Ormanları Ateşe Veriyor ? Milyonları Kül Edenler Yakalandılar “Şuursuz ör- Nasıl | ftalya, Habeşistan- | daki Konsoloslarını Geri Çekiyor (En son haberlerle birlikte bütün tafsilât altıncı sayfadadır | blr ıdııı öldürmekle bir say- yorlar. Geçenlerde yanan büyük - or — manlardan biri hakkında tahki- kat yapılıyordu. ( Dıvımı 9 umcu yüzde ) 1 İzmir İstanbul Bugün Öğ;ın Sonra || Türkiye Şampiyonluğu İçin Karşılaşacak (Dünkü Hava Kurumu maçlarına nit tafsilât 11 imcl sayfadadır. | AT ee aa Uiuııır kutumundaki Haveş delegesi Yerine Tam- Teri Sit Bir Tröst Saltanatı Yıkıldı ! Izmir, 8 (Özel) — Orta Av- rupa ve Cenubt — Almanyaya “Tiryeste,, transit yolile — yarım asırdanberi ihraç ettiğimiz Ürün- lerimizin navlun ücretlerinde birle- #ik hareket eden ecnebi kumpan- yalar tröstünlün saltanatına son Kaldı ? yolile Ihraç edilecektir. Bu husus» ta Türk ve Romen delegelerin den mürekkep bir komisyon İnce- lemeler yaparak bir. mukavelena- me İmza etmişlerdir. Köstence yolu, Tiryeste yolu- na nazaran sürat bakımından ya- rıdan fazla İkasadır. Tiryeste yolile Istanbuldan Berline (onbir) günde sevkiyat yapıldığı — halde Köstence yolile yapılacak seykl- yatı Romenler (beş günde) taah- hüt etmişlerdir. Köstencede, Tir- yestede — olduğu gibi aynca bir mutavassıt nakliye şirketine lüzum kalmamıştır. Şoförler cemiyetinin başında bulu- vanlar İntihap sandığı önünde Davranmaları İIstenildi Son Posta Okuyucularına, mevsimin en canlı yazılarını, en gü- zel tefrikalarını dolgun bir Seri halinde takdim ediyor. 1 — Gece Yaşayan İstanbul Istanbul günün 94 enatinde ayaktadır. Fakat biz akşam batınca herkes evine çekilir, uykuya dalar sanarız. Halbaki Tatanbulda binlerce kişi vardır ki bunlar akşamdan sabala — kadar çalığır, didinir, — uğraşır. Onların gece hayatı, bizim ııiııdıu hayatımızdan çok başkadır. 2 — Can Çekişen “Bogazıçı,, Ecnebilerin “Boslor,, dedikleri “Boğaziyi,, bugün can çekişiyor, ölmek üzeredir. Arlık güsel Boğaziçine bir mezar taşı lâzımdır. Bu ölüm has- tasının son hıçkırıklarını siz, “oançekişen Boğaziçi,, teportajında göz yaşları döke döke dinliyecekelniz. 3 — Türkler Kâinata Meydan Okuyor ! 'Türk topçuları Büyük Harpte “Çanakkale,, boğazını geçmek istiyen düşman donanmasıni küçücük mermilerle aâsml batırdı ? Bu öyle bir hengüme ki, öyle bir kahramanlık destanıdır ki banu ancak kahraman 'Türk aakeri başarabilir. Bu yeni tefrikamiz, sizi, bütün ruhunuzla, bü- tün ulusal varlığınızla saracaktır. 4 — Müsabakalı Hikâyeler “Son Posta,, okuyucularına her gün “müsabakalı hikâyeler,, okuta- gaktır. Siz bu hikâyelerde — mevsimin ea güzel yazılarını okuduktan başka, satırlar arasında bir polls hafiyasi gibi dolaşacak, katiller, cani- ler, hırsızlar yakalıyacakaımız. Bu mücrimleri bulduğunus takdirde de *“Son Posta,; dan dolgun bir pare mükülatı alacaksınız. 5 — Habeşistan Ve Habeşliler Habeşistan binbir esrar ile dolu bir Afrika Hindistanıdır. — Fakat bu koca ülkeyi bugüne kadar baştan buşa dolaşmı ancak bir tek Avrupalı vardır ki onun da hütrütm biz ele geçirdik ve yakında bu heyecanlı hatıraları eiz de leszetle okuyacaksınız. 6 — Sokak Çocukları Bir mubarririmit İstanbuldaki sokak çotuklarile konuştu, onların — acıklı macoralarını dinledi ve yazdı. Bu yazılarda siz, sokak — çocuğucun bir dünya kadar zevgin maceralar taşıdıklarını öğrenecek ve içiniz - titreye titreye okuyacaksımı, “Son Posta,, Bu Yazı Ve Tetfrika Serisini Size Pek Yakında Hep Birden Sunacaktır.