8 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

8 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

—3 Erlal b 7-0.935 SON POSTA Sayfa 11 KMKD A O7 Zindan Köşelerinden Yıldız Sarayıma Yazanı Z. Ş. Sivaslı Haçator Zannedilen Vahan, Ga- latasarayda Sıkı Bir Sorguya Çekilmişti Bu oda en alt katta ve sokak — hizasında olduğu için gelip geçen'er İçeride cereyan eden şeyleri gözebilirdi. Bunun için Süreyya Bey, Vahan gelin- ceye kadar sür'atle İki pencere- nin storlarını indirmişti. Vahan, dört kişinin muhafa- zasında olarak içerl getirilmişti. Süreyya, tekrar serdu : — Silâhlarımı aldınız m?. — Bir sustalı pıçaktan başka silâhı yok. — Pekâlâ.. Efendiler!, Siz, kapının önünde bekleyiniz. Sen kal, Kenanla Süreyya kalmıştı. Süreyya, derhal masasının gözünü açmış; büyük sarı bir zarf içim deki kâğıtları arayarak köşesinde (Yıldız. Sarayıhlimayunu - Başki- tabet dalresi) kılişesi , görülen bir kâğıt çıkarmış. Vahanın önü- ne gelerek bu kâğıtta yazılı e- kâl ile Vahanın eşkâlini kontrole bıılımı'!ı. — Orta boylu; tamam.. Kalın ve kemikli vücutlü, bu da tamam. Başı, büyükçe. Be ahmak adam, bari ölçüslünü yaz. Sevin gibi vali olmaz olsun. Bunun başı biraz ufakça amma, zarar yok. Kalım Ve kır biyikl, Bunun bıyıkları da pek okadar kar değil. Ihtimalki boyamıştır. Çatık kaşlı, tamam., ş tastamam, Aalaaa,.. Süreyyanın o mariz çehresinde, Birdenbire bir neş'e dalgalandı. Elindeki kâğıdı masanın üstüne bıraktı. Vahamı İsticvaba başladı: — E, söyle bakalım Haçator. Istanbula ne zaman geldin. Vahan, etrafına bakındı: — Haçator, kim yahul.. Benim adım Vahan, Tebaadanım. Rusya Sefarethanesinde, kâtiplerin hade- Mesiyim. Boni herkes bilir. Diye bağırdı. Süreyya, pişkin davrandı. Bu bağırmaya hiç alk- dırmadı. — Yavaş konuşalım, be oğlum. Sanki buradan bağırıp ta Rusya Sefarethanesine ml duyuracaksın?. Eğer işte bir yanlışlık olursa, Allah kerim... Şimdi sen söyle bakalım, Sıvastan ne zaman geldin. Vahan, kuduruyor, durduğu yerde kıvranıyordu: — Efendil. Ben Sıvasın yüzünü görmüş adam değilim. Tam sekiz Bene evvel Rus pasaportile Tiflis tan geldim. Batum valisinden buradaki eski sefire getirdiğim tavsiye mektubu ile sefarethaneye quhı O zamandanberi bura- da çalışınm. Adım, Vahandır, Vahan. Haçador değil. Bunda, ide bir yanlışlık var, Bırakın işime gideyim. — Âlâ, be kuzum. Gene işine Sidersin. Rusya sefareti uzakta değil Hole dur bakalım. Şöyle bir üzerini arıyalım. Hakkında bir tahkikat yapalım ? — Canzım, ne hakkınız var Üstümü aramıya? Ne haklamız Yar, tahkikat yapmıya? Ben, te- danım. Çağırın buraya konso- mu, Onun yanında ne yapar- Sanız, yapın. Üstüme elinizi do- mazsınız, hele dokunun, ya- tin başınıza geleceği görürsünür. Zaten temin suratıma bir tokat Yurdular. Acısı yüreğime çöktü. Şüphesiz, — vuran herilfin beş Parmağı yüzümde duruyor, — Tamaaam. İşte bak, avir “Hiodıylıhd—ıbdı Her hakkı mahfuzdur tutuldun. Demek ki sen, memur- laro karşı — geldin.. — Onlara sustalı çakı çektin. Hattâö, ikl memuruda katl kastile cerhet- tin. Öteki arkadaş'ları yet.ştiler. Elinden zerla çakıyı aldılar. Alır- ken de, bir tokat vurdular. Böy- lemi oldu, Kenan Efendi. — Evet, efendim. Tıpkı an- lattığınız gibi oldu. — Şu halde, bak Haçador Ağa.. — Camm ben Haçador deği- lim. Vahanım. — Şimdilik Haçatorsun. Am- ma, alt tarafından Vahan çıkar- sa, © da bahtına.. neyse, şimdi onu bıirak, Haçader Ağa. Eğer uslu durür da, beni yormazsan, kârh çıkarsın. Yok- eğer, böyle sertlik eder ve bağırırsın bod- ruma İnersin. Tam bir araba odun yersin, Vahan, vaziyetl Idrak — etmiş; bu vaziyeti müşkülleştirmemek için sükünetle harcketten başka hiç bir çare olmadığına hükmey- lemişti. Süceyya, Vahanın yaaına yak- laşmış; tepesinden tıraağına ka- dar büyük bir dikkatle aramıya başlamıştı. Süreyyanın elleri, cep- lerine girip çıktıkça Vahan kor- kusundan tiril tiril titriyor; gayet cebindeki kâğdın ne olduğunu anlarlarsa bunu nasıl tevil ve tefsiredeceğini düşünüyordu. Süreyya, Vahanın cebinden çıkan şeyleri, birer birer masanın üstüne koyuyor: — Bir.. İki.. Uç.. Diye, çıkanların kaç parça olduğunu yüksek sesle söylüyor, Vahana da tasdik - ettiriyordu. Vabhanın cebinden çıkan şeyler; kirli bir mendil, kirli bir tarak, Gdi bir defteri, içinde 127 kuruş Türk parası olan bir örme para kesesi, — boş bir cüzdan, bir de kurşun kalemle yazılmış olan o kâğıttan ibaretti. Süreyya, artık Vahanın üze- rinde hiç bir şey kalmadığına emniyet kesbedince, masasının yanına geldi. O cep defterini açtı, sayfalarını birer birer tetkike başladı. Ve bunları tetkik eder- ken de: — Vakıa bunlar, şahst hesap- lara benziyor aama, bir komite şŞifrcal olmak ihtimali de var, her me ise, tetkik ettirmeli: Diye mırıldandı. Sonra eline o kurşun kalemle yazılmış olan kâ- ğıdı aldı. Dikkatle baktı. — Bu küğıtta ne yazılı ?.. Vahan, birdenbire heyecana kapıldı. Evvelâ ; — Ne bileyim, ben.. Kâğıt Diye saçmaladı. Ve sonra, kırdığı potun farkına vararak : — Mektup. Memlektte, ço- cuklara yazmıştım. Yollayamadım, Diye, söylediği #sözün sakatlığını tamire başladı. Süreyya şeytanların hocasına bile çarığı ters giydirecek dere- cede zeki bir adamdı. Vahanın renginden ve tavrından bu kâğıdın ehemmiyelini enladı. Fakat, hiç bormadı. Ona ehemmiyet vermi- | | yormuş gibi masasın Üstüne -atti. (Arkam var) Istanbul Kürek Şampiyonası Iki haftadanberi birtürlü ya- pılamıyan İstanbul kürek şampl- | yonasının en mühim yarışları bu- gün Yenikapı sahillerinde yapı» lacaktır. Bugüa dört'ük klâsik tekneler | arasında ayrıca Türkiye birincilik müsabakası da — yapılacağından kulüp'er bugünkü yarışlara fev- kalâde bir ehemmiyet tedirler. Otomobil Sür'at Rekoru Kırıldı Bonvil, T7 (A. A.) — Ingiliz etomobll koşucusu eystom, saatte vasati 167,09 mil sür'at yaparak | 10 mlllik bir alan Üzerinde dünya sür'at rekorunu kırmıştır. Bundan evvelki rekor 164,08 mil, olup, yeni Zelanda'da Ninety « Miles - Beash'da Smith tarafın dan tesis edilmiştir. — Talabe Birliğinden Üniversite- liler Çekilecek Üniversite talimatnamesi muci- bince, Ün'veratede okuyan tale- beler, kendi Fakülte cemiyetle- rinden başka, diğer yüksek tahsil gençlerile birlikte bir cemiyet kuramazlar, Bu İtitarla Üniversi- teli erir de bulurduğu Mili Türk Talebe Birliği, önümüzdeki ders yılında, birlik, yalnız, diğer yük- sek tahsilliler ıurı'ı-ıdıı kurula- cak ve Üniversitelilerden bu bir- liğe dahil olanlar cera görecek- lerdir. Haydarpaşa Hastanasi Açılıyor Haydarpaşa'da yeniden kurul- makta olan hastane Kânunusani- de açılacaktır. Hastane tam teş- kilâtlı ve 250 yataklı olacaktır ve hastarenin Başdokturluğuna Kâznm atanmıştır. Turing kulübün vapur gerintisi | eylülün 17 nci günü yapılacaktır. Vapur köprüden saat 10 da ha- reketle Adaya gidıczlı öğe ye- Klübüu azasına udoıdır— mahsus olan bu gerintinin mas- rafı vapur ve yemek ücreti bir kişi için bir liradır. Kuponlar — eylülün 14 üncü glılbylıyı kadar verilir, Aw uîıım Adıecı Colen evrak geri verilmez. vermek- | Galatasaray - İstanbulspor maçından bir onstantano Hava Kurumu Maçları ğ DünküMaçta Galatasaray 6-1 Beşiktaş DaS 1 Galın Türk Hava Kurumunun kupa maçlarına Taksim stadyumunda dün de devam edildi. - Saâha epeyce kalabalıktı. Saat 3,30 da Beşiktaş - Beykoz oyununa baş- landı. Hakem Galatasaraylı Suphl idi. Beşiztaş başadı. Top kaleye kadar indiyse de topu kapan Bey- kozlular hemen hüçama geçtiler. Sinci dakika Beşiktaş aleyhine bir kormer oldu, 7 inci dakikada ise Hakkı'dan bir ara pası alan Muzafler bir gol fırsatı kaçırdı. Beşiktaş boyuna tazyik ediyor. Ar-« ka arkaya Beykoza korner oluyor. 25 inci dak.kada Muzaffer Beşik- taşıa ülk gölünü yapıyor. 30 uncu dakikada Beykozun sağdan açı- lan bir akınında sol iç Danış Beykozun ilk golünü yaptı. Bun- dan scura hâkimiyeti alan Beşik- taş 35 inci dakikada ikinci, 37 inci dakikada üçüncü, 41 inci dakika- da penaaltıdın 4 üncü golü yaptı ve devre bitti. Ikdaci devre tamamen Beyik- taşın hâkimiyeti altıada geçti. T inci dakikada bir penaltı kaçır: dılar. 22 nci dakikada Muzaffer beşinci gölü attı. bu gölden son- ra — Beykor — birar — kendini toplayup — bir. ikâ akım — yap- tıyra da — netice değişmedi. Oyun 1 - 5 Beşiktaşın galibiyeti'e bitti. 5,15 de Galatasaray - Istanbul spor maçına başlandı" Galatasaray; Hızır, Lütfi, Tevfik, Ibrahim, Hayrullah, Kadri, Daniyal, Gün düz Adnan, Necdet Istanbul epor: Osman, Sabih, Samih, Süley- man, Hasan, Enver, Aziz lemail, Oyuna İstanbulapor - başladı. Topu kapan Galtasaray kaleye kadar indi, fakat kaleci topu Gündüzün ayağından aldı. Istan- bul soldan bir akın yaptı. Kaleci topu koörnere attı Galatasaray, arka arkaya yaptığı iki akın- dan istifade edemedi. Galetaseray — faik — oynuyor. Istanbulun — güzel akım Teyfik kurtardı. — Ibrahimin — uzaktan attığı bu şütü kaleci kornere altı. Kornerden gelen topu çizgi üstünde tutlular, Firikikten isti- fade edemediler. Tatonbul sporun | sağdan inkişaf eden bir akını faul Ve durdurdular. Top kale diregini sıyırarak avuta gitti. Ga- latasaray bâkim oynuyor. Arada sırada İstanbul akın yapıyorsa da güzel oynayan bek hattı topu uzaklaştırıyordu. 37 dakikada Da- niyal Fadıla güze! bir pzs verdi. Fadılda lik golü yaptı 4linci da- vkika yina Daniyal topu' ortaladı Oyuna rürzgâri lehine alarak İ * Beykoz maçından bir enstantane Adnan ikinci golü yaptı, Devre- nin son dakikasında Galatasara- ya korner oldu. Devre bitti. i devreye Galatsaray baş- ladı. Üçüncü dakikada Necdet topu savurdu ortaya attı. Gündüz Uçüncü golü yaptı. Biraz sonra Gündüz kafa ile 4 üncü golü attı. Istanbulspor oyunu düzeltti, Hâ- . kim oynamaya başladı 16 ncı da- kika Galatasaraya penaltı oldu. Enver Istanbulsporun golünü yaptı. İstanbul spor güzel oynuyor top boyuna CGalatasaray kalesi önünde tazyikten kurtulan Galata- saray sağdan bir akın yap- ti Necdet topu ortaya attı. Fadıl şüt çekti, Kaleci bloke edemedi. Gündüz beşinci golü attı. Son on beş dakika karan- lıkta oynandı. Galatasaray dev- renin son dakikasında firikikten Gncı gölü attı. Ve maçı 1-6 kazandı. Anadoluhisarında Büyük Müsabakalar Yapılacak Anadoluhisarı idman — yurdu tarafından bugün Küçüksu - rında büyük bir #por bı - <« hazırlanmıştır. Istanbulda tanınmış — birçok kulüplerin iştirak edeceği bu mü: sabakalarda atletizm, deniz, fute bol maç'arı yapılacak ve buna; birçok tamamış sporcular iştirak edecektir. : Atletik müsabakalar sabahle- yin olacak, deniz ve futbol ml- ! sabakaları da öğleden sonra yas pılacaktır. Müsabakalara tam 10 da baş- lanacak, kazananlara — mükâfat verlecektir. Amerikalılar Berlin Olim piyadına Gitmiyecekler Ml’ Filadelfi (Amerikada) — Be-' lediyc Başkanı, Almanya aleyhinde bulunan bir söylev vererek Ame<” rika - sporcularının Berlin Oiimet piyatlarana — işlirak etmemelerinl” söylemiştir.