8 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

8 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

v 4, Sayfa a | MAHKEMELERDE 5 CÖDÜKLRİMİZ Düşeş Ustası Iki Ahbap — A, bu iki meşhur adamın adliyede ne İşleri var acaba? — Kimdir bu adamlar? * — Tanımıyor musun? Türki- yenin ve belki de dünyanın iki meşhur oyuncusu. — Futbolcu mu? — Yok canım!. Bunlar tavle ustası, zar şampiyonu. Kalabalık fazlalaştı ve söz başkasına geçti: — Ötekini bilmem amme, şu kırmızı mintanlışı yok mu, yaman biraderl, Gözlerini yumarak zar ları arkasına fırlatıyor, bir de bakıyorsun düşeşi, Bir meraklı atıldı: — Öyleyse onunki hiç canım.. Sen ötekinin, sakalsız ihtiyarın marifetlerini (ogörsen.. herif üç metrelik duvar Özerinden Iki zarı bahçeye fırlattı, gittik, gözlerimizle gördük., ne düştüğü tabi malüm,. Bir üçüncü söz aldı: — Evet, ben de gördüm onun bir oyununu. avucuna bir avvuç zar aldı birader; tavuklara yem serper gibi onları yere da- ğıtti, hepsi de şeş düşmez ml. Hâlâ şaşarım o İşe.. — Kumarcı mı bunlar? — Yek, yok.. Ket'iyen kumar oynamazlar. Onların zevkleri sa» dece oyundur. Bu osnada bahsedilen bu iki meşhur oyuncu bağıra bağıra münakaşaya başlamazlar mı: — Ben senden ustayım. — Hayır. ben daha ustayım senden. Birinci kafile onlara yaklaşa» rak etraflarını sardı. Oyuncular alâka görünce atış- mayı daha fazla büyüttüler. Hırs- larından birbirlerini ezmek ister gibi tepindiler, bağrıştılar. Biri atıldı: — Bu işi hakem halletsin. — Evet, bir ehlivukuf kat'i kararı versin., Seyircilerden biri de karıştı: — Hayır. Madamki ustalıkta Iddiamz var, İşte size kalabahk bir ehlivukuf. Şimdi gideriz hep birlikte bir kır kahvesine; gör terirsiniz orada oyunlarınızı, Biz de bükmilmüzü veririz... — Kabul mü? — Kabul, Ikl oyuncu önde, elliye yakın meraklı arkalarında Adliye mer- divenleriri dörder, dörder atlıya- rak kayboldular. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi sozaneler şwn- lardırı Küçükpazar(Necati), Alemder (Sirri) Beyazit (Asadoryan), Şehzadebaşı (Hamdi ), Fener ( Arif ), Aksaray (Şeref, Karagtimrük (A. Kemal), Şehremini (Ahmet Hamdi), Kadıköy (Leon Çubukçuyan ve Osman Hulüsi), Samatya (Teofilos) Bakır- köy ( İstepan ), Beşiktaş ( Rıza ) Sarıyer ( Osman ), Hasköy ( Yeni Türkiye) Kasımpaşa (Yeni Turan) Büyükada o ( Mehmet ), Heybeli ( Tamaş ), Üsküdar ( Ahmediye ) Eminöğü (Salih Necati), Şişli (Asım) Beyoğ'u (Galatasaray ve Nikopolo) Ga' ta (Hile). İzmir, (Özel) — Bu yıl pan l En Çok Beğe yıra en fazla İlgi (gösterenler Yugoslavyadan gelen Türk va tandaşlarla Suryeliler ve Şamlı lardır. e Yugoslaryadan (o gelen soydaşlarımız, kendi varlıklarının bütününü övünç verici bir du rumda arsulusallık alanına serik miş görünce kendi varlıklarına daha emin bir inançla bağlanıyor- lar. Yeni Türkiyeyi hâlâ şark zevkinin tesirinde sanan Suryeli ziyaretçiler, kübik mimar! tarzın» da İnşa edilen pavyonların önün de uzun uzun duraklıyarak dü- şünceye yatıyorlar. Çok eminim ki onların bu duraklama sebep- leri arasında hayranlık ve gıpta hislerile birlikte, kendilerini eski bir alışkanlıkla bize yakın gör meleri ve bugün çok, çok uzağı» mızda kalmaları acısıda vardır. Izmir panayırnı görmek ve inceleme yapmak üzere gelen EL ahrar gazetesi sahiplerinden Mişel Kürşi bir noksanlığı işa- ret ederek dediki; — “ Panayırınızdo büyük bir noksan var ,, panayırınızı bazırlas yan artistler (san'atkârler) Türki- yenin Şarkla olan alâkasinı adeta inkâr ederek yelniz Batı san'at telekkilerine uygun bir tarzda ha- gırlamışlar ve bu suretle büyükçe bir hata yapmışlardır. Bana kalır- sn İzmir panayırında Şark zevk- Sivas - Erzurum Yolunda Bir Kamyon Kazası Sıvas ( Özel )— Erzurum-Sıvas yolunda feci bir kamyon kazası olmuştur. Şoför Ismailin idaresin- deki kamyon yolda bir virajda devrilmiş, > şoför İsmail kamyon altında kalarak başı vücudünden ayrılmak suretile ölmüştür. Sivas Kitabı Sivas,(Özel)—Mektupçu Fahret tin Başal Sivas için bir kitap hazır- lamıştır. Sivasın tar'hini, beledi- yesini ve bütün hususiyetlerini kaydeden bu kitap 240 sayfadır. Çok temiz bir şekilde basılmıştır. Adapazarında Pancar İstihsali Adapazarı, (Özel) — Pancar sevkiyatına başlanılmıştır. Hergtin Eskişehir şeker fafrikasıma 20 Ağustos ve eylül ayları bizde duğu gibi Anadoluda da birçok yerlerde Kızılay ve çocuk esirge- me kurumları yoksul yavruları SON POSTA |Arsıulusal izmir Panayırında ilen Pavyonlar Panayırda Yugoslavya pavyonu leri hâkim kalmalı idi,,. Hüsnüniyetinden © kuşkumuz, olmıyan bu zatın hata olarak ka- bul ettiği san'atta Garp zevki ve Garp telâkkisl, istenerek ve bili- nerek yapılmıştır. * Iran pavyonunda bir zat ziya retçilere izahat veriyor: — Son on sene içinde İranda imal edilen halılar, bütün Avrupa haritasının omesahal sathiyesine muâdildir. Sinema yıldızı Evelyn Brent ve Greta Garbo hususi odalarını Iran halılarile döşiyorler. Her gün orta bir besepla 3500 kişinin para vererek ziyaret ettiği arsınlusal İzmir panayırında en fazla alacak toplayan pavyon lar Iran, Yunan, Yugoslav, Sovyet ve İtalyan ulusları adına hazır lananlardır. İzmir şarbayı dok- tor Üz, bu eserle o muvaffak olmak için çalışan bir şehrin ne- ler yapacağını izah etmiştir. Emir panayır komitesi daha şimdiden 936 panayırı bazırlık- larına başlıyacak ve yeni panayır sarayı plânlarını hazırlıyacaktır, Ad. Bu Kızılcahamam Hava Kurumunun Ter- tip Ettiği Güreş Müsabakaları Tekirdağlı Galiptir, Kara Alinin Gitmeyişi Teessür Uyandırdı Kızılcahamam ( Özel) — Kr zılcahamam Hava Kurumunun tertip ettiği o göreş müsabakaları pek güzel olmuştur. Küçük ortada Kızılcahamamlı Mehmet pehlivan 3 rakibini yene- rek müsabakayı kazanmıştı. Paçacı Salim Izmirli Hüseyin ile Kızılcahamamlı Mehmet Aliyi yenerek ortayı, Gönenli Hamdi Paçacı Salimi yenerek baş altını kazanmışlardır. Tekirdağlı Hüse- yin Çoban Mabmutla. Edirneli Molla Afyonlu Süleymanla, yap- tıkları güreşte galip gelmişlerdir. En sonra Tekirdağlı ile Edirneli da sünnet ettirmektedirler. Bu re sünnet mevsimidir. Istanbulda ol İsimlerde sağdaki Söğüt Kızılay ku- rumunun wünnet ettirdiği yoksul köy: yavrularını göstermektedir. Çocukların kasketlerinde ve onta- Sünnet D , A e Monla Mehmet kargılaştılar. Bu güreş tam 50 dakika sürdü ve nihayet Tekirdağlı Edirneli Molla Mehmedi yendi, Kara Ali pehik vanın yol masrafıda kabul edilmiş olmasına rağinen gelmemiş olmasi tecsslir uyandırdı. Civar kaza ve vilâyetlerde emsali görülmemiş olan bu güreş müsabakaları muhitte büyük bir ilgi uyandırmıştır. Halk bu güreş- lerln tertip ve intizamın teminin- de cidden büyük muvaffakiyet gösteren Hava Kurumu Başkanı Kâzıma ve arkadaşlarına müte- şekkir kalmıştır. .. .. üğünleri rilerinde Kızılay resmi vardır. Soldaki resimde de Balıkesir ço- çuk esirgeme kurumunun sünnet ettirdiği 55 yoksul yavru görül mektedir. : Koro Tİ za NİŞLERİN Okuyucuların Sorgularına Cevaplarım Ortaköyde A. A. A. ye Size hak vermek için fazla müsamaha lâzım. Kocanızın kaba“ hati yoktur, demiyeceğim. Fakat asıl kabahatin sizde olduğu açık ça anlaşılıyor. Bununla berabef sizl ihtliâfa ve ayrıığa düşüren hâdise çok basittir. Bu kadaş basit sebepler yüznden bir ev yıkılamaz. Hiç olmazsa çocuklar rımza acımanız lâzımdır. Barıg yollarım aramanız ve bulmama elinizdedir. Kocanızla barışmağâ bakınız. izzeti nefsinizden feda kârlık etmek bile lâzımgelse b” Du yapınız. * Hüseyin Hümü Amigile: ? Çocuklarinızı mutlaka leyli biş bir mektebe yazdırınız. Siz böyle 'ekâr yaşadıkça onların sizin yat snazda kalması doğru değildir, Çocuk bakılmak ister. Mademki paranız vardir, leyli mekteplerdeğ birine koyunuz. Sizin hayatınıza gelince; eğer yaşayışınza inti: zam vermezseniz, çok geçmes başınıza bin türlü dert çıkar, j * | Rumelihisarı Ş. L. Size hüviyetini bildirmek iste» miyen bir erkekten şüphe etmekte haklısınız. Bununla beraber bu gencin ne ve kim olduğunu &si4 de tahkik edebilirsiz. * “Mektepten yeni çıktım. Hayati kimsesizim. Şefkata ve sevgiys ihiis yacım var. Bir kızla nişanlıyım. Öğ dan bu sevgiyi istiyorum. O bünğ benden esirgiyot gibi görünüyor. Halş buki öyle sevilmeye muhtacım ki! BO kıza kendimi nasıl sevdireyim? Lafı Kızlar, erkeklerden daba ziyade sevgiye (o muhtaçtırlar. Siz onü severseniz © da sizi sever. De mek ki siz onu sevmiyosunuz. 'TEY ZE Gaziantep Hali Gaziantep, ( Öcl) — Geçeri ay açılan sebze ve meyva al yanındaki dükkânların istiml Bitirilmiştir. Bu dükkânlardan biş kısmı yola gidecek, bir kısmı da hale eklenecektir. ) i r Bir Doktorun Günlük Notlarından (9) Çamur Banyoları Iyi midir ? Bir basta müracaat etti, Bütün kışı yatakta geçirmiş ve ya- zın sihayet dizlerinde biraz kudret bularak sobağa çıkmış vücudün- deki şiddetli ağrılarından şikâyet ediyordu. Muayene ettim. Bu hastanın müzwinleşmiş bir ro- matizması vardı. Yiyeceği gıdaları tanzlın ettim. EĞi, ekşili ve yağda kavrulmuş yemekleri yememenini tenbih ettim on Iki paket (2) şer gramlık karbonatlı salizlat paketleri verdim , Damarlarına bir santimetre mikâp- lık Novalgin iğneleri yaptım, niha- yet on Leş gün müddetle Adapa- zarı civarındaki sıcak çamur ban» yolarına günde Iki defn on beşer dakika müddetle girmesi ve bu çamur banyolarından pek çok isti- İnde edetileceğini hatırlattım. Hasta bir buçuk oy sonra av'ette tamamen şifa bulduğunu söyledi bu çamur banyolarındaa o pek çok istifare elti. Pazar TTB. actları kesip vakdayısız, yahal bir «bime yapıştırıp kolleksiyon yapi” naz, Sıkıntı Samanımız. bu notlar bie destor gibi imdadınıza yetişebilir.