17 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

17 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

- Birinci Kânun 17 — —- Ölüm Yolcusu 4 Muharriti: Freeman Wills Orofet — 50 — 17 /12/935 Frenç, Belki De Yanlış Ve Boş Bir İzin Peşinde * Fakat bu otomobil saat yedi radde- lerinde Stramaer'e — varan — ötomo- bil miydi ? Tier'in ötomibili — miy- di. Sabahın dördü ile yedisi arasında nerelerde bulunmuştu? Hangi yolu ta- kip etmişti? Kirkandriu Görtfezi Frenç nihayet yine ilân vasıtasına müracaat etmeğe karar verdi. Ertesi gün Stramaer'e vardığı zaman doğru- ca polis merkezine giderek, yarım sa- at merkez memurunun odasında — ka- pandıktan sonra nihayet şu ilânla dı- şarı çıktı: Son zamanlarda yapı- zlık dolayısıyle polis idare- si 3 Teşrinievvel perşembe günü St- ranraer'le Kasıl Duglas yolu üstünde sabahın saat dördü ile yedisi arasında geçen yolcuları öğrenmek — istiyor. O saatlerde bu yollardan geçmiş olanla-| rın lütfen Stranraer polis müdürlüğü- ne müracaat etmeleri rica olunur. Bu ilân o civarda okunan gazetele- re verildiği gibi duvar ilânları da bas- tırılarak öteye beriye yapıştırıldı. Hat- tâ Frenç, âzâlarına tebliğ edilmek üze- | re, otomobil ve turizm klüplerine bile Bu ilândan birer nüsha gönderdi. Ken- disi de neticeyi beklemek üzere bir kaç gün Stranraer'de kalmağa karar verdi. Kırmızı Suratlı Adam Geldiğinin ertesi günü otelin Tokan - tasında öğle yemeğini yerken telefona çağırdılar. Merkez memuru, merkeze kadar zahmet etmesini ryica ediyordu. Yemeğini yarıda bırakarak derhal merkeze koştu. Merkez memurunun yanında kırmı- Ki suratlı, zayıf nahif birisi vardı. Kı- yafetine bakılırsa bir çiftçiye benzi- yordu. Bu adam gazetelerdeki ilâmı Börmüş, ilânda yazılan aaatlerde tarif edilen yollarda bulunduğu halde hiç Bir otomobile rastgelmediğini söylüyor- du. Herif gittikten sonra, Frenç duvardan bir harita indirdi, masanın üzerine yaydı ve polis komiseri ile beraber başbaşa ve- rerek Kasıl-Duzlastan Stranraer kaç yol - 'dan gidilebileceğini tetkik etmeğe koyul - Koşuyordu Amele başını kaldırarak komiserin yüzüne baktı ve köprü tarafını İşaret etti — Bir sürü yol var, komiser; bunun için- den nasıl çıkacağız? diye sordu. Komiset hiç bir şey söylemedi. 4Ne ya- palıme manasına omuzlarını silkti ve tek- rar önündeki haritaya iğildi. NİHAYET BİR İPUCU Frenç o gece sabaha karşı yolda bulu - nabilecek olan kimseleri, polis neferlerini, sahil muhafaza memurlarını, doktorları ve saireyi ayrı ayrı görmek istiyordu. Nihayet komiserle de görüşerek yol üstündeki bü- tün evleri kapı kapı dolaşmağa ve 2 teşri- nievvel gecesi bir otomobil gi diklerini, işitip işitmediklerini soruşturmağa karar verdiler. Yolların üzerindeki — evler |mahdut olduğu için, bu vazife o kadar da güç değildi. Frenç, iki gün, iki gece uyumıyarak, lis- yolları taradı. Tam ümi- dini kaybedeceği sırada eline bir ipucu ge- çirdi. Bir gün, yanında komiser olduğu halde Kirkatbrayttan Geythausa giderken küçü - cük Borg köyünden geçtil e sahile gel - diler. Kirkandrüz körfezinin yanında — ve yolla deniz arasında bir tarla ve onun kena- rında da bazı kayalıklar vardı. Aşağıda de- niz, köpüklü dalgalarla çalkalanıyor — ve göz alabildiği kadar uzaklara uzanıyordu. BİR BEKÇİ KULÜBESİ | Sahile yaklaşır yaklaşmaz otomobillerini Grulirüm (F Yurdumuzun nefis meyva usarelerile hazırlanmıştır. Mümasil — Avrupa müs » tahzarlarımı aratmıyacak — mükemmeli - yettedir. nuannit inkibazları gi - olduğundan k verir. Hazimsizliği, derir. Fevkalâde yemeklerden sonra fe: İstanbul 6 ıncı Asliye Hukuk Mahkeme- sinden: Süleyman kızı Ayşe tarafından Fatihte Haydarda Ayazma sokak | No, da ve hâ- len ikametgâhı meçbul olan kocası Meh - met İhsan aleyhine açılan boşanma dava - gazozlu sının tahkikat günü olan 31/1/936 cuma saat |0 a gün tayin edilmiş ve bu bapta T nüshası da iman — davetiyenin eme divanhanesine asılmış bulundu - ğundan muayyen gün ve saatte - İstanbul İasliye altıncı hukuk dairesinde tahkikat hâ- |kimi huzurunda bulunması ve aksi takdir- de giyaben tahkikata bakılacağı tebliğ ma- kamına kaim olmak üzere ilân olunur. (526) BU GÜN PARA ATAN K%C/ĞK El dular. Otomobil sabaha karşı saat dörtte | yavaşlattılar. Yol üstündeki — köprülerden | Kasıl-Duglasta, istasyon civarında görül - biri tamir edilmekte olduğundan, yalnız bir | düğüne ve saat yedide de (Stranraer) de bulunduğuna göre ancak üç saatte katedi- lebilecek yolların hesabını yapmak lâzım geliyordu. Fakat bu mahdut yollar bile bir Sürü ihtimaller gösteriyordu. Bu yolların bepsinde ayrı ayrı tetkikat yapmak olduk- ga uzun bir işti. BİR SÜRÜ YOL Hele neticenin sıfır olabilmesini düşünen Frenç, büsbütün ürkmüştü. Öyle ya, o gece istasyonda, parmaklık kapısının yanında görülen otomobil, hiç te Tierin otomobili ol- muyabilirdi. Zaten adamcağızın mücrim ol- duğuna dair ortada bir delil yoktu kil.. Bel- kdi de Frenç yanlış ve boş bir izin peşinde koşuyordu. Fakat Frenç başka suretle hareket ede - mezdi. Netlicesi şüpheli olmakla beraber, ortada bellibaşlı bir tek iz vardı. Ve bunu takip etmeğe mecburdur. Komisere döndü: | — Gazetenin esas yazısile* bir sütünün iki satırı bir (santim) şayılır. 2 — Sayfasına göre bir san - tim ilân fiatı şunlardır: fa | sayfa | enyfa ı.’l 2 3 5 |S prerieri eayfal 100 [’ao |30 Krp. 400 (250 | 200 Keşe | Keşe | Kepe | Ka 3 — Bir santimde vasati (8) kelime vardır. 4 — İnce tutacakları yere — göre santimle ölçülür. ve kalın — yazılar tarafından geçilebiliyordu. Tam bu köp - rünün üzerinden geçerken, otomobili süren komiserin gözüne uzaktaki göl ilişti; daya- namadı ve Frence dönerek: | — Güzel yer, dedi. | “Komiserin bu sözü gayet manasızdı, fa- kat Frenç, komiserin baktığı tarafa başını çevirince, yol üstünde, mütcahhidin küçük kulübesini gördü. Derhal komisere döne - İreki | — Biraz yavaşla azizim. Şurada bir bek- İçi kulübesi görüyorum; belki do bekçiden Jişimize yarar malümat alabiliriz, dedi. Komiser otomobili yolun kenarına ya naştırarak durdurdu ve arkasına dönerek: — Affedersiniz Mister Frenç, bunu be- nim daha evvel düşünmekliğim lazım gelir- di. Hakikaten bir aydanberi bu yolda ta - mirat yapılıyor ve bu kulübede de bir bekçi var, Gerçi bu yoldan ne gündüz vakti, ne de geceleyin fazla otomobil geçmezse de, 'yol bekçisi, geçenlerin her halde farkındadır ve bize de istediğimiz malümatı verebilir, dedi. YUVARLAK YÜZLÜ ANDİ Her ikisi de otomobilden inerek köprü- » Komiser oradaki ame- lürterek : — Andi nerelerde? diye sordu. Komiserin böyle teklifsizce dürttüğü a- dam başını kaldırdı, sonra, hiç bir şey söy- lemiyerek başını tekrar sağ tarafa doğru eğdi. Aranılan adamın, Andinin, köprünün kemeri altında olduğu anlaşıfmıştı. Frençle komiser, hemen köprünün altına — indiler, Andi, kocaman arkasını köprünün kemeri- ne vermiş ve iri göbeğini meydana çıkara- rak uzatmıştı. Suralı ayın on dördü gibi yusyuvarlak ve kıpkırmızı idi. - Komiserle Frenci görünce, o da başını yan tarafa eğ- di ve homurdanır gibi: — Merhaba, ne var, ne yok? dedi. (Arkası var) . Hakları Tapu si iki görebilecekleri ilân olunur. ——— Istanbul 4 üncü İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığına Birinel derecede ipotekli olup Yeminli üç ehli vukuf tarafından Fırın sokağındaki evlere - 2156 - ve Pazarcı sokağındaki eve -300- lira kaymet takdir edilen tapu kaydında Ayvansarayda, Atik Mus- tafa paşa mahallesinin Fırın sokağında eski 12 ve 5 defa mükerrer 12 ve yeni 14, 16, 18, 20, 22, 24 No.lu altı ev ile mezkür ma- hallin Pazarcı sokağında eski ve yeni 3 No. lu bir ev ki mec- muan yedi ev olarak yazılmış ise de takdiri kıymet raporunda mezkür maballin Fırın sokağında eski 12 ve 5 defa mükerrer 12 yeni 14, 16, 18, 20, 22, 24, No.lu beş ev ile gene mezkür mahallin Pazarcı sokğında eski ve yeni 3 No. lu bir ev ki mec- muan altı evin tamamı açık artlırmaya vazedilmiş olduğundan 27/1/936 tarihine müsadif — Pazartesi günü saat 14 — ten 16 ya kadar dairede birinci icra — edilecektir. Art- tırma — bedeli — kıymeti 7S ni bulduğu takdirde — müşterisi — üzerinde — bırakılacaktır. Aksi — takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gün — müddetle temdit edilerek — 11/2/936 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dalremizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhamme- nenin *0 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya İştirâk etmek İste- yenlerin kıymeti mubammenenin * 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadârânın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lânmdır. Aksl takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tenzifiyeden mütevellit Belediye rasamu ve Vakıf İcaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat ak mak İsteyenler 15- 1 - 936 tarihinden itibaren herkesin görebil- mesi için dalrede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 934/2001 No, lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesa- *7302,, arttırması muhammenenin ** İstanbul diy İlânları Keşif bedeli 784 lira 38 kuruş olan düşkünler evinin çamaşırhane ka- zan bacası inşası pazarlığa konulmuştur. Keşif evrakı ve şartnamesi le- yazım müdürlüğünde görülür. Pazarlığa girmek istiyenler 2490 No, li arttırma ve eksiltme kanunda yazılı vesika ile 59 liralık muvakkat te - minat makbuz veya mektubile beraber 19/12/935 perşembe günü saat (7910) 15 te daimi encümende bulunmalıdır. KUMBARASINA YARIN ÇEK DEFTERİNE IMZA AlAN BÜYÜK EL OLACAKTIR