24 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE Çingene Kavgası.. Davacı Nazire, suçlu Nazlı. Her ikisi de Sulukule sakinlerinden.. Na zirenin yedi yaşındaki kızı Cüllüyü Nazlınım bıçakla yaralaması.. Nazire, kolundan tuttuğu çocuğunu gös- İşlenen suç: tererek anlatıyor: — Acı bir çığlık işittim. Kapı önünde çocuğum oynuyordu. Hemen dışarı fırla- dım. Bir de baktım ki, yavrumun kolundan kanlar fışkırıyor. Nazlının elinde de ucu kanlı kocaman bir bıçak... Güllü günlerce hasta yattı. İşte yaranın yeril. Henüz kapanmadı bile., Doktor ra- poru da var... Nazlı tevil ediyor: — Evimin yanında bir işle uğraşıyor - dum, Geldi yanıma; bana sataşmağa, saç- larımı çekmeğe başladı. a— Git yavrum, benim işim varı de dim; daha fazla üsteledi. Biraz azarlıyacak oldum; elindeki bir demir maşa ile başıma vurmaz mı?.. Benim de elimde çatal vardı, © üstüme yüklenince çatal koluna — battı; yoksa yaralamış filân değilim... Şabitler dinlendiler. Şahitler de çocuğu baygın bir halde kolundan kanlar sızarken gördüklerini ve o arada Nazlının da clinde bıçak bulunduğunu söylediler. Mahkeme Nazlya bir ay hapis cezası verdi ve bu suçun hiddetle işlendiğini de nazarı itibara alarak cezayi altıda bir ço - galtarak otuz beş güne çıkardı, Bursada Şimdiye Kadar 5002 Çift Evlendi Bursa — Medeni kanunun tatbik edil- diği günden bugüne kadar Bursada 5002 | nikâh kıyılmış, bu yıl içinde de 500 çift | evlenmiştir. Karamanda Fırınlar Açıldı Karaman, (Özel) — Belediye ek- mek narhını 60 para yükseltmiştir. Ye- ni fiyat idare ettiği için kapanan fırın- lar yeniden açılmış ve bol miktarda ek- mek çıkarılmağa başlanılmıştır. Birin- | , . ci ekmek 9,5 kuruşa, ikinci ekmek te 8 kuruşa satılmaktadır. Geredede Bir Becayiş Gerede (Özel ) — Hususi muhasebe me- muru Mehmet Aydemirle Düzce hususi mu- hasebe memuru Mehmet Şen becayiş edil- mişlerdir. Bir Doktorun Günlük Salı Notlarından (*) Yılancık Hamması Ateşinin yüksekliğinden mütemadiyen sayıklıyan, yüzü gözü şişmiş bir hasta- nın muayenesini yapıyorum. Bir hafta evvel bumunun yanındaki bir sivilcenin fazla kaşınması ve cerahat toplamasından sonra başlıyan bir titre- me ve arkasından gelen yüksek dere « eei harzaret hastayı yatağa — düşürmüş. Yüzün şişmesi, göz kapaklarına kadar sirayet edince aevdekiler (koca karı) ilâçlarından vaz geçerek bana haber vermişler.. Streptekokların — zehirlerinin — kana bizaktığı — tesirle artan tehlikenin bir yılancık humması ile mücadele eden hastanın vaziyetini ailesine anlattım ve tedavi altına aldım. ! — Müsbil verdim; 2 — İhtiyollu pomattan şiş ve kızarmış yerlere sürdürdüm, 3 — Sireptekok seromları yaptım. 4 — Böbreklerinin iltihabına mâni ol - mak için «üt perhizine koydum, $ — Tuzlu, etli, biberli ve katı ye - mekleri menettim. 6 lendirdim. Ateş azar azar düştü, şişler söndü, on gün zarfında hastam tehlikeyi iyileşti. atlattı, (*) Bu notları kesip saklayınız, ya- but bir albüme yapıştırıp - kolleksiyon yapınız. Sıdkıntı zamanınızda bu notlar bir doktor gibi imdadınıza yetişebilir. Kalbini (Kardiyazol) ile kuvvet - İ| SON POSTA Akdağ Madeni Yollarına Ehemmiyet Verılıyor Mühim Yollar Yapılacak Yozgat (Özel) — lometre mesafede bulunan Akdağ madeni Sorgun kazasına 73 ve Yozgada 108 ki - kazasının yolları Pe- yik nahiyesine kadar bozuk olmakla beraber Piyekten Maden ka- sabasına kadar olan kısmı geçen yıl yapılmış ve muntazam bir şöze haline getirilmiştir. Maden yolunun 79 uncu kilametresinde çam ve fundalıklar arasında yolun üst başını gayet güzel bir can kurtaran binası yaptırılmıştır. Maden kazası bülün çam or- manlariyle etrafı bezenmiş 7 - 8 yüz haneli güzel bir kaza mer - kezidir. Madenin havası sert ve sağlamdır. la beraber fena tesir yapacak derecede değildir. Kaza arazisi Suları kireçli olmak- Maden yolunda yapılan catw, kurtaran merk zi yaylalık arazi olması itibariyle en ziyade koyun ve keçi yetişti-| şehitler amıtı dikilmiştir. Madenden Sivasa giden — yo! kazanın rilmektedir. Maden halkı yaz mevsimlerini yaylalarda ve çift liklerde geçirirler. Buranın yağları ve peynirleri »Len mühim yoludur. Fakat bozuk olmasından gidiş ve geliş biraz bu havalide | müşkülcedir. Maamafih bu yolun ekonomik #aziyetinin ehem- meşhurdur, En iyi yağın kilosu 45 kuruştur. Akdağ madeninde | miyeti göz önüne alınmış ve yapılmasına | arar verilmiştir. Bu imar işlerine pek ebemmiyet verilmediği mevcut binaların gün- | yol bir kaç seneye kadar yaptırılacak Akdağ madeninin en mü- den ıino harap olmasiyle anlaşılıyor. Kıııhıınn orta yerııe bir |him ihtiyacı oı(ıdın kaldırılmış olacaktır. Konyada Cumuriyet Alanı Genişletiliyor Konya, (Özel) — Belediye Cumu- riyet meydanını genişletmektedir. Bu- nun için bir çok evler istimlâk ıdılmı; ve yıktırılmıştır. Gerek meydan, gerek Alâettin te- pesinden gelip bu meydana çıkan cad- | do parke ile döşenecektir ve bütün bu | Şişler ilkbaharda bitirilecektir. Bozuk Bigada Ekim İşleri Biga (Özel) — Yeni yıl ekimi pek faz- İladır. Bilhassa bakla bu yıl para - ettiği için çok satılmaktadır. Baklanın kargaların tahribinden kurtarılması için karga müca- delesi yapılmakta ve çiftçiye silâh dağıtı! - maktadır. Merzifonda Halk Kışın Maden Kömürü Yakıyor Merzifon (Özel) — Burada halk kışın maden kömmürü yakmakta ve bu kömürü |Hacıbayram istasyonu civarındaki kömür o- cağından satın almaktadır. Burada kömürün tonu 450 kuruşa satıl- maktadır. Fakat bu yıl kömür biraz süp - rüntülü olduğu için halk şikâyet etmektedir. olan bazı yolların tamirine başlamıl- | NezıpteKımsesız Çocuklara Yardım Nezip (Özel) — Evkaf idaresi tiyaçlarını sağlamıştır. İdare ayrıca on bin Hira saklı vakıf mey- dana çıkarmıştır. Balıkesirde De Bir Işık Maskeleme Denemesi Yapıldı Balıkesir (Özel) — Pazartesi akşamı şehrimizde bir ışık maskeleme denemesi ya- pılmıştır. Deneme saat 21 de saat kulesine takılan bir canavar düdüğünün öttürülme- sile başlamış, bütün evlerdeki ışıklar sön - dürülmüş, kusmen de dışarı sızmıyacak şe- kilde maskelenmiştir. Deneme için şehir beş muntakaya ayrılmış, her mıntakaya — bir kontrol memuru tayin edilerek maskeleme işi kontrol ettirilmiştir, deneme 20 daki- ka sürmüş, tekrar öten düdüklerle ışıklar yakılmıştır. Balıkesirda Öğretmenler Korosu Balıkesir (Özel) — Öğretmenler tarafın- dan teşkil edilen koro heyeti çalışmalarına başlamışlır. Koro yeni şarkı ve marşların provalarına başlamıştır. Temsil için de ge- ne öğretmenler arasından bir kol seçil - miştir. | — Kırkağaçta Zeytin Mahsulünün Top- lanmasına Başlandı Kırkağaç (Özel) — Bu yıl zeytin mah- başlanmıştır. Zeytin tanesi piyasası beş bu- çuk, zeytinyağı piyasası 35 kuruştur. Zey- tinyağı fiatlarının ileride daha ziyade yükseleceği umulmaktadır Belediye meclisi fabrika ve yağhaneler hakkında yeni kararlar almıştır. Bu karar « larla fabrikaların yağ istihsal miktarı art « muş, taktir ücretleri de azalmış olmakta - dır. Kararlar zeytincileri sevindirmiştir. Kırkağaçta Köy Bürosu Kırkağaç (Özel) — Burada teşkil edi - len köy bürosu köylüler için çok faydalı olmaktadır. Burada kırtasiyecilik yoktar. Köylü büroya gelip te işini anlatır anlat » maz derhal takip başlamakta, kısa bir za- manda işi neticelendirilerek kendisine bil- |dirilmektedir. Gemlikte Yağmurlar Yüzünden 3 Bina Yıkıldı Gemlik (Özel) — Burada yağmurlar ne- lücesinde iki ev, bir de yoğurt yapma yeri yıkılmıştır. Nüfusça zayiat olmamıştır. Gemlik Öğretmenler Birliğinde *Luleburgazda Goçmenler Kış Ekimini Bitirdiler Ve Yaz Ekimi Için Tarlalarını Hazırlamıya Başladılar Lüleburgazdan bir görünüş Lülebargaz (Özel) — Edirneye bağlı olan kazamızda — bayındırlık — çalışmaları hızlanmıştır. Tabü manzaraları ile Trakyada eşsiz bir mevki kazanmış olan Lülebur- gaza 10205 göçmen yerleştirilmiştir. Bu göçmenler daha yerleştirilir yerleştirilmez müstahsil vaziyete geçmişler ve bu yılım kış ekimini sona erdirmişlerdir. Şimdi de yaz ekimi için tarlalarını hazırlamaktadırlar. Gemlik (Özel) — Öğretmenler birliği yıllık toplantısını yapmış, yeni idare heye- üne P. Nihal, Ragibe, Mustafa, — Hayret, Feyzullah seçilmişlerdir. Üğretmen Tayinleri Gemlik (Özel) — Karacanlide — açılan veni okul öğretmenliğine Ziya, Ankara kız lisesi direktörlüğüne Bursa lisesi öğretmen- lerinden Sami tayin edilmişlerdir. Adapazarında Kahveler Tahdit Edilece':miş Adapazarı, (Özel) — Şehrimizde (280 kahvehane vardır. Bu kahvelerin İtahdidine ve şehirde ancak 27 kahve Ibırakılmasına karar verilmiştir. İ y Bnsde | Pazarcıkta Maarif Haraketleri Pazarcık (Özel) — Kasabada dört muallimli ve beş sınıflı bir ilk ve köylerde birer muallimli dokuz okul vardır. Bu mek- teplerde 476 erkek ve 84 kız talebe vardır. Mevcudun azlığındaki sebop; köy halkının köylerinden uzak olan bağ ve bahçeleri et- rafında portatif evler kurup yaşamasından we bu yüzden çocuklarını uzak olan mek - HİŞLERİN Okuyucuların Suallerine Cevaplarım İzmirde N, Sabahat, Muallimle sevişirken, araya ikinci bir sev- gili sokmakla hata etmişsiniz. İkinci sevgi « liniz sizinle evlenmez. Maksadının sadece vakit geçirmek olduğu anlaşılıyor. Bence o- nu bekleyip birinci kısrnetinizi elinizden ka- çırmak doğru değildir. * İzmirde Nevin. Erkek sizi sevdikten ve sizinle evlenmek cede kalır. Bu genç tahsilini bitirip hayatınıt kazanıncıya kadar bekliyebilirseniz bekle - yiniz. Zaten beklemekle bir şey kaybedecek değilsinib. Maamafih buarada onun muva« fakatile annenizin ve kardeşinizin yanına giv debilirsiniz. İzmirde Mahmure. Seviştiğiniz genç kendi hayatını kazanı- yor mu, yoksa ailesinin yardımile mi geçi « niyor? Eğer yaşamak için babasının yardı « mına muhtaç değilse, onların muvafakatla « rını sonradan alırsınız. Fakat muhtaçsa, a- raya dostlar koyarak, bir çok misaller gös- tererek aileleriniz üzerinde müessir olmağa çıhı-u.lub“ıwkı-mdoıd- i 71 fa - sulü çok bereketlidir. Zeytin toplanmıya * kir çocuğu giydirmiş ve bunların elbise ih- İzmirde Melâhat, Bahsettiğiniz genç sizi sevmiş olsaydı het halde arar, bulur, bu kadar uzun müddet «i« zi habersiz. bırakmazdı. Demek ki omut kalbinde ebedi bir yer kazanmış değilsiniz. arayıp bulması ise izzeti nefsine yediremi « yeceği ağır bir iş olsa gerektir. İnsan sevmis yeni sever mi? Dünyada erkek kıtlığı ms var? Elbette bir başkasını seversiniz. Yest kapılmakta ne mana var? * Ankarada Atak. İnsan insana, erkek erkeğe benzemez. Sik fena bir erkeğe düşmüşsünüz. Bu kabil er « kekler kucaklamazlar, Evlendikleri kadın « ların canlarını yakmaktan başka bir çşeyd yaramazlar. Fakat bu tecrübe, bütün er « keklere ayni gözle bakmayı icap etmez. Bit gün başka bir kısmetiniz çıkarsa evlenmekr te tereddüt etmeyin, Yalnız mektubnnuzu — neşretmiyorumu Çünkü sizin için fena olabilir, Samatyada Re. Pi. Kızlar duygularını erkekler kadar açılk bir tarzda izhar etmezler. Onun için — size sevmiyor gibi görünür. Ankarada M. K, Mademki boşanma davası — baâşlamıştır. © halde bekleyiniz. Netice yaklaşmış de mektir. j TEYZE Antalyada Bir Eve Yıldırım Düştü Antalya (Özel) — Saçlıkuyuda oturatı Elmalı kazası sabık orman komiseri Vec« dinin evine yıldırım düşmüş, evin bacasınış ocağını ve elektrik tesisatımı tahrip etmişe tir. Konyada Kar Konya, (Özel) — Etraf dağlara hafif kar yağmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: Eminönü: (Besir Kemal). Küçükpa * zar: (H. Hüsnü). Alemdar: (Cağaloğ- hu). Beyazıtı (Sıtkı). Şehzadebaşı: (A- saf). Fener: (Emilyadi). Karagümrük: (Aril). Şehrentünüt (Ahmet Hamdi). Aksaray: (Ziya Nüri). Süğüktyür (Ero filos). Bakırköy: (Merkez). Calata: (Hidayet). Hasköy: (Yeni Türkiye). Kasımpaşa: (Yeni Turan). — Beşiktaş: (Nail). Sarıyer: (Asaf). Beyoğlu: (Kanzuk, Güneş, Karakin Kürkçiyan). Şişli: (Necdet Ekrem). Üsküdar: (İt- tihat). Kadıköy: (Faik İskender ve Na- teplere göndermemesinden ileri gelmekte- dir. mik), Büyükada: (Mehmet). Heybeli: (Tanaş).