20 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Mart SON POSTA , Sayfa ti İngiltere, F Tansa, Belçika Ve İtalyanın Yaptıkları Proje (Baş tarafı 1 inci yüzde) Alınan en son malümata göre bu konferansın ge - lecek mayısta toplanması temin olunacaktır. Kararlaştırılan esasların üçüncüsü, gerek (Fransa, , neşretmiştir: gerek Belçikanın her hangi bir taarruz karşısında kal dıkları takdirde İngilterenin bunlara derhal yardımı- Da aittir. Bunun için İngiltere erkânı harbiyesi ile Fransa ve Belçika erkânı barbiyeleri arasında bir an - laşma vücude getirilecektir. miş, ve tetkikten iden dolayı tebrik Fransa, projeye Almanyanın hudut mıntakasında beynelmilel bir zabıta tesisi ile Rendeki gayri askeri mıntakanın Alman kıt'aları tarafından tahliyesi hak- kında bir madde koydurmak istemişse de bu madde bilâhare parafe edilen projeden çıkarılmıştır. Bütün bu kararlar alâkadar hükümetlerin tasdikın- dan sonra kat'iyet kesbedecektir. Fransa Projeyi Tasdik etti etmektedir. Paris 19 (Hususi) — M. Flanden tayyare ile Parise dönmüş ve kabine içtimaına iştirak ederek Londra muvafık gördüğü müzakerelerini izah etmiş ve son anlaşma projesi hakkında malümat vermiştir. Kabine, vaziyeti tetkik ettikten sonra şu tebliği «Nazırlar meclisi M. Flândenin raporunu tetkik et- sonra kabul ederek M. Flanden ile M. Pol Bonkuru Londradaki himmet ve gayretlerin - eylemiştir.» M. Flanden yarın (bugün) vaziyet hakkında par « lâmentoda beyanatta bulunacaktır. İngilterenin Vaziyeti Londra 19 (Hususi) — İngiltere hükümeti, Lokar- no devletleri arasındaki anlaşma projesini tetkik Konseyin Bugünkü Toplantısı . Londra 20 (Hususi) — Milletler Cemiyeti konseyi bügün toplanacak ve ağlebi ihtimal Lokarno devlet - lerinin hazırladıkları anlaşma projesini tetkik ederek takdirde tasdik edecektir. Milletler Cemiyeti Konseyinin Dün Yaptığı Tarihi Toplantılar (Baş tarafı 1 inci yüzde) Almanyaya Karşı 275 Milyonluk Bir Cephe mm mmm m m Ka Bu süretle nüfusu 270 milyona varan iki kuvvetli askeri devlet, Alman- yaya karşı elele vermiş oluyorlardı. Sovyet Rusya, Çekoslovakya ile de anlaşmış olduğu için, uzak olan hududunu Almanyaya yaklaştırmış ve yetiş- tirmiş bulunuyordu. Bundan başka Sovyet Rusya ile Fransa, mütecavizi bizzat tayin ettikleri ve Milletler Cemiyetinin tavsiye ve kararına bağlan - madıkları için kendi davalarında gene kendileri hâkimlik ediyorlardı.» ; Ribentrop Sovyet Rusya ile Fransanın kahir bir askeri kudreti haiz bir © âttifak yaptıklarını anlattıktan sonra Fransanın Lokarno haricinde askeri mahiyette yeni yardım taahhütlerine giriştiğini söylemiş, buna mukabil Almanyanın şimdiye kadar hiç bir askeri ittifak yapmadığını, hükümeti - nin Fransa - Rusya paktını Lokarno emniyet sistemine muhalif telâkki et- tiğini ve bu bir taraflı hareketi Lokarno paktını fi'len iptal eden bir hareket saydığını anlatmıştır. — İşte buna karşı Almanya da bütün Alman toprak - larında tam hâkimiyetini tesis etmek ihtiyacını hissetmiştir. Almanya bu hareketiyle Lokarno paktını tek başına ihlâl etmiş değildir. Çünkü Fransa daha önce muahedeyi o hükümsüz burakmıştı, Almanya İşin Lâheye Gitmesini İstemiyor Ribentrop bundan sonra Lokarmo silâhlanma müsavatını temin ettiği halde Fransanın silâhların azaltmağa kat'iyen yanaşmadığını söylemiş ve Fransa » Sovyet paktının Lâhey adalet divanına © arzı meselesi dolayısiyle Fransanm bu meseleyi daha önceden (düşünmesi lâzım geldiğini anlata - rak demiştir ki: «Mesele yalnız hukuki mahiyeti haiz değildir. Hukuki mahiyet siyasi mahiyetten ayrılamaz. Onun için yalnız adli mahiyette olan bir mahkeme bu meseleyi halledecek vaziyette değildir.» Yirmi Beş Senelik Sulh Ribentrop bunu müteakip Almanyanın hâkimiyetini temin etmesi üzeri- ne, teşevvüşlere son vermek ve yirmi beş senelik bir sulh devresi açmak istediğini anlatmış «bu suretle gelecek nesiller, başlayan işi © tamamlamak imkânını elde edeceklerdir.» demiştir, Alman murahhası nihayet, Almanya Başvekili tarafından ileri sürülen teklifleri müzakere etmenin konseye ait olmadığını, fakat bu tekliflerin ehemmiyetle nazarı dikkate alınması ve tahakkukuna çalışması lâzım gel diğini anlatarak sözlerini bitirmiştir. Nutuk Nasıl Dinlendi ? Ribentrop'un sözlerini bitirmesi ve tercümesinin dinlenmesi üzerine kon- sey ilk celsesini tatil etti. Almân murahhası 10,45 de söze başlamış, nutku- nu 11,5 te bitirmiştir. Nutuk Almanca ile söylendiği için azadan yalnız bir kaçı tarafından takip edilebilmiştir. | Nutkun İngiliz tercümesi okunurken Flanden not tutuyor, Litvinof ise rahat rahat gazetesini okuyordu. Nutkun İngilizce tercümesinden (sonra Fransızca tercümesi okunmuş > ve celse öğleden sonra 3 te toplanmak üzere tatil edilmiştir. Müzakere Ve Nihayet Karar Konsey yemek tatilini müteakip yeniden çalışmaya başlayınca evvelâ hu- susi bir toplantı yapılmıştır. Konsey reisi Mister Bruce, reis sıfatiyle değil, fakat Avusturalya delegesi sıfatiyle Fransâ - Belçika takriri lehinde rey vereceğini söylemiş, bunun üzerine, Fransa - Belçika takriri reye konmuş, Almanyanın Versay ve Lokarnoyu ihlâl ettiği ittifakla kabul olunmuş - tur. Almanya aleyhte rey vermiş ise de Lokornoyu imza eden devletlerden olduğu için reyi, kararın ittifakla verilmesinde müessir olmamıştır. Rey toplandıktan sonra Ribentrop gene söz almış ve «muhterem aza sözlerimi tetkik için vakit bulsslardı ber halde başka türlü rey verirlerdi.» demiştir, Karar Nasıl Karşılandı ? Karar hayretle karsılanmamıştır. Dün Eden, Grandi, Titülesko, İspan- © ya ve Lehistan murahhasları ile Lehistan omurahhası Bek'in o nutkundon ra bu kararın verileceği muhakkak görülüyordu. O "de 150 kişi Edirne ceza evine nakledi- İlecektir. Uslanan Mahkümlar (Baştarafı 1 inci yüzde) lâhiyetini Adliye Vekâletine vermek- tedir. ” Ancak Adliye Vekâletinin bu $elâ- |Zat gezdirmektedir. Resmimiz eski hiyeti kullanması için yeni ceza evle-| b9 ri inşası ve mahkümların durumları «| nın ceza evlerinde tam bir şekilde kontrolu suretiyle mümkün olabilir - di. Şimdiye kadar, mevcut ceza evle - rinde mahkümların durumu gereken şekilde kontrol edilemediği için mab- kümlar bu haktan istifade edemiyor- yordu. Nisan ayının ortasında muhtelif hapishanelerden Edirne hapishanesi -| ne nakledilecek mahkümların bu hak- tan istifade ettirilmeleri kararlaştırıl - mıştır. Edirne hapishanesine nakledilecek mahkümlar inceden inceye elenerek, hapisanedeki durumları göz önünde tutularak ayrılmaktadırlar. İstanbul ceza evinden 85, İzmir ce- za evinden 05, diğer ceza evlerinden Bakanlık bütün hapishane direk - törlüklerine, doldurulmak üzere 550 fiş göndermiştir. (o Bunlar ziraatçi m dmemiasli Jşsizlere Yardım Vaşington, 19 (A. A.) — Rozvelt 1 temmuzda başlıyan bütçe yılı içi- de işsizlere yardım için yapılacak işlere tahsis edilmek üzere kongre den bir buçuk milyar dolar tahsisat istemiştir. Amerika bari ları Dempseyi de Tehdit etmişler Eski dünya şampiyonu çocuğunu bizzat gezdiriyor * Son Posta * İstanbul Gelir ve Para BORSASI 19-3 .1936 Lira Kira | 4715T.B. 1 30,578) o $ Hazine B. 67,50 5 18T.B.N 21,26 || Dahili istikraz 0140 Ye 15T.B. 11224) || Devlet Demiryolları Borçları Lira uUrağ Ergani 86,00 || Anadolu Iveti 43,60 Bivas Erzurum95/99 İİ Anadolu M. 47,0 Lira Uraj İş B. MÜ 90,00 || İst. Tramvay 2269 İİ.» HA 10,00 | Bomonti 165 Amerikada haydutlar (O Lindberg-İj » ve ten sonra Dempseye de bir tehdit mek tubu göndermişlerdir. Bu mektupta ya on bin dolar vermesi, yahut ta| çocuğunun kaçırılacağı bildirilmiştir. Bu vaziyet karşısında çocuğu kimseye emniyet edemiyen Dempsey onu biz-! ks dünya şampiyonunu böyle bir tenezzüh esnasında gösteriyor. İspanya Bizden Az Yumurta Alıyor Bu yılbaşında İspanya hükümetile hükümetimiz arasında bir ticaret an- laşması yapılmış ve bazı sebeplerden dolayı bu anlaşma imzası her iki hü - kümet tarafından geciktiği için İspan- yaya fazla ihracat yapılamamıştır. İstatistikler bu vaziyeti açıkça gös - termektedir. Kânunusani ayı zarfında İspanya » ya Türkiyeden 37 kental yumurta ih- raç edilmiştir. Buna mukabil 14 bin kental Arjan- tinden, 6000 kental O Uruguvaydan, 5000 kental Danimarkadan, 473 ken- tal İrlandadan, 332 kental Belçika- dan, 274 kental Bulgaristandan İspan- yaya yumurta ithal edilmiştir. Şubat ayında bizim ihracatımız bi- 188. senesi 1903 » vo © 10100) “en Altın Mecidiye mahkümlar tarafından (doldurularak bakanlığa iade edilecektir. 300 mah - küm bu fişler arasından ayrılacaktır. Ceza evleri mütehassısı Mutahhar Şerif garbi Anadolu hapishanelerini tetkike başlamıştır. ç Mütehassıs İzmir hapishanesinden (27, Bergama hapishanesinden 11, Ö- demiş bapishanesinden 12, Uşak ha- pishanesinden 9 ziraatçi mahküm a- Yyırmıştır. Bunlar Edirne hapishanesi- ne sövkedilecek ve orada pancar zira-' atiyle meşgul olacaklardır, Bu mahkümlar Edirne hapishane - sinde kendi kendilerini islâh ettikleri- ni gösterir şekilde çalıştıkları takdir - de Adliye Vekâleti, ceza kanununun 16 ncı maddesiyle kendisine verilen «meşrutan tahliye» selâhiyetini kul - lanacaktır. Bu sebeple mahkümlar a- rasında Edirne hapishanesine nakille- kini imüyenler pagan. ürebbiye arayanla Avusturyalı tecrübeli bir mat- mazel aile yanında çocuk bakmak için mürebbiyelik arıyor. Müra- caat : Beyoğlu Hava sokak Hayri Bey apartıman No. 3 (589) İstanbul İkinci İflâs memurluğundan: Müflis Civan Yakupyana oit gümrükler. de bulunan bir sandık 250 paket İngiliz esmer kundura keten yumağı ve (7) sans dık pamuklu fotin İâsikleri nümüneleri gösterilerek açık arttırma suretile satıla - caktır. İstiyenlerin 23/3/936 pazartesi gi- nü saat on birde Yeni postanede İkinci İf lâ dairesinde hazır bulunmalan lüzumu (21363) ilân olunur. raz fazladır. Bu zararlı vaziyetin bir ay içinde telâfisine çalışılmaktadır. Satılık Ev: Mevkii ve nev'i Kasımpaşa'da Eyyühüm Ahmet efendi mahal- lesinde Camii Şerif sokağında 41 No.lı evin 3/4 hissesi. Kasımpaşa'da Eyyühüm Ahmet efendi mahal- lesinde Camii Şerif sokağında 43 No.lı evin 3/4 hissesi. M40L Yukarda mevkileri yazılı iki evin dörtte üçer hissesi peşin par ile satılmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. İbale 3 Nisan 1936 Cuma günü saat onda yapılacaktır. Şubemize gelmeleri. (321) İstanbul Ikinci Ticaret Mahkemesinden: İstanbul asliye mahkemesi ikinci ticaret dairesinden: Emlâk ve Eytam Bankası İstanbul şubesi tarafından Bolvadinli Sart zade (Hacı Apturrahman) ve Mahmutpaşada Abut hanı ittisalinde 59 No. da mahallebici Necmeddin dükkânında (Şerafeddin) Vefada Mol- a la Hüsrev mahallesinde Taştekneler caddesinde Bay Reşadın evinde kiracı (Kâzım) haklarında açılan alacak davasında: a Müddeaaleyhlerden Şerafeddin ve Kâzım gösterilen ikametgâhları meçhul bulunmakla dava arzuhalleri tebliğ edilememiştir. Hukuk usul | muhakemeleri kanununun 141 ci maddesi mucibince tahkikat hâkimli. ğince müddeaaleyhlerden Kâzım ve Şerafeddin haklarında bir ay müd. detle ilânen tebliğat icrasına karar verilerek tahkikat 28/4/936 salı günü saat 14 de bırakılmıstır. a Yukarıda yazılı tahkikat gününde müddeaaleyh Kâzım ve Serafed « din bizzat veya bir vekil göndermek suretile mahkemede hazır bulun- « maları lüzumu tebliğ yerine geçmek üzere ilân olunur. (322) Esas No. Depozito | 180L, 150