24 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa SON POSTA ŞEHİR HABERLERİ Kılıç Balığı 15 Kuruşal Yörük Ali Plâjına Bir İki Kişi Daha Kayboldu Karadeliğin ZKi Çocuk- İskele Yapılıyor | iki Kadının Ne Oldukları larından Biri Yeni Bir Ş Ağ İcat Etti Kılıç balığı a- vi gayet — güçtür. Bu balık şimdi - ye kadar senenin bazı mevsimle - rinde ve ayın da en karanlık günlerinde — ve münhasıran Bo - ğaziçinde avla - nırdı. Ay ışığında bi- le Kılıç avlamak .| » mümkün olmaz - &. Ömrünü de- Yeni bir ağ icat eden hiz dalgaları ara- — Salih oğlu Recep sında geçirmiş, bir Karadenizli vatan- daş, Salih oğlu Recep yıllarca bu ba- hğı gündüz avlayabilmek için dü- şünmüş, taşınmış, bin bir çareye baş vurmuş ve nihayet her mevsimde, her saatte Kılıç balığı avlamasına yarar bir ağicat etmiştir. Salih oğlu Re- cep bu ağlarla tecrübeler yapıp eyi ne- ticeler aldıktan sonra da iktısad vekâ- letine müracaat etmiş ve bir ihtira be- ratı istemiştir. Vekâlette alâkadar makamlar bu i- cadın fenne uygun olüp — olmadığını tetkik etmişler ve neticede de Salih — öğlu Recebe bir ihtira beratı vermişler- | dir. Şimdi Salih oğlu Recep yalnız Bo- ğeziçinde değil, Marmaranın en derin — yerlerinde bile gündüzleri Kılıç avla- — maktadır. Mayısta ihracat yapmak için de kül- b Hyetli miktarda Kılıç balığı avlayacağı- nı ve İstanbulda Kılıcın fiyatını 15 kuruşa kadar düşüreceğini söylemek- tedir. Bazı Esnafın Yeni Hileleri Meydana Çıktı Son günlerde belediyenin — sıkı — kontrolları şehrimizde bir kısım —€& - nafın yeni hilelerini meydana çıkar - mıştır. Bu arada bazı seyyar basma- € ve kumaşçıların, kumaşları germek we ölçüde metre kaydırmak — suretiyle halkı aldattıkları anlaşılmıştır. Bu meyanda gene bazı kasapların da kumlu ve kalın kâğıtlara et sardık- Tarı tesbit edilmiştir. Zabıtai belediye memurları bu gibi satıcıları şiddetle cezalandırmaktadır. Tütün Satışı Artıyor Son hafta içinde tüötün piyasasında Fiat- har yükselmeğe başlamış, satışlar hararet- Tenmiştir. Stok mallardan bu sene içinde 43,5» milyon kilo tütün satılmıştır. Bu arada Al- Mmanyadaki tütün satışımız'da gittikçe ha - yaretlenmektedir. Lehistan da yakında bizden «200» bin kilo tütün mubayaasını kararlaştırmış bu- Tunmaktadır. - Yazmacılar Ve Dokumacıların f Yıllık Toplantısı Dün saat on dörtte Ticaret Odası mec- Tisi salonunda yazmacılar ve dokumacılar kooperatifi senelik toplantısını — yapmıştır. 'Toplantıda bir senelik mesai ve mürakıp heyeti raporile «1935» senesi plünçosu ©- — kunmüş bilâbare meclisi idare — azalıkları üntihabına geçilmiştir. Yapılan seçim sonunda Yahya Yılmaz 'Türk, Sami, Hüseyin, İsmail, Mahmut Ga- Bp idare meclisi azalıklarına intihap edil - mişlerdir. Darphane Bakır Alıyor Darphanede yeni basılan nikel pa - ryaların pulları hazırlanmaktadır. — Bu paraların içinde yüzde yetmis beş nis- betinde bakır bulunduğu için darpha- ne idaresi»yeniden (200) ton bakır — mlmağa karar vermiştir . | Belediye Plâjı Adaların En Güzel Yeri Haline Girecek Büyükadada bulunan Yörük Ali plâjı- / |mun bu yıl daha fazla rağbet görmesini te- min etmek ve iyi bir varidat menba haline | y e Aksarayı plâjı mo -| da portakalcı Ce « dern bir hale koymağa karar — vermiştir. | malin küçük — oğlu getirmek maksadile beledi; Bunun için de bir proje hazırlamıştır. Bu projeye göre mevcut 15 kabineye 50 ka - bine daha ilâve edilecek ve aynca- dans için bir de pist yapılacaktır. Diğer taraftan belediye halkın plâja | |kolaylıkla gelebilmesi için de çok yakın olan Dilde bir iskele yapmayı kararlaştır- mış ve Akay idaresi ile bu hususta yaptığı temaslarda mutabık kalmıştır. bir kaç gün sonra itibaren — Yörük Ali plâjına halkı taşımak üzere bir vapur işletilecektir. İskelenin inşasına başlanacak ve mayıstan Floryaya Da Vapur işletilmesi Düşünülüyor Son zamanlarda Floryadaki inşaatı na- zarı itibara alan Akay idaresi denizle irti - batı olan Florya ve Bakırköy gibi yerlere de yazlara mahsus olmak üzere günde iki defa azimet ve avdet vapur selerleri ihda- sını tasarlamaktadır. Bu vapurların sayfi - yeye çıkan ve Florya plâjlarına giden halk tarafından rağbet göreceği tahmin edil - mektedir. Fakat masrafın çıkartılamaması ihtimalile eldeki dolayı bu hususta henüz kat'? bir karar ve- rilememiştir. Üniversite Tarih Şubesinde Yeni Bir Kürsü Açıldı Kültür Bakanlığı üniversitenin ta- rih şubesinde geçenlerde kurduğu meskükât kürsüsünden sonra yeni - den bir eski yazılar kürsüsü açmış ve muallimliğine de eski Evkaf müdü- rü İzzeddini tayin etmiştir. Bu kür - süde bilhassa eski siyakat ve divani yazılara ehemmiyet verilecek, şim - dilik haftada birer saat olan dersler ileride fazlalaştırılacaktır. Bir Kundakçı Müddeiumumiliğe Verildi Samatyada Fethiyenin evinin pen- ceresine yanar kibrit bırakmak sure - tiyle yangın çıkaracağı iddia edilerek yakalanan Gabriyel oğlu Horel müd- deiumumiliğe verilmiştir. Horel: «Ben yerde parlak bir şey gördüm. Hava ka- ranlıktı. Onu aramak için kibrit yak- mıştım. Maksadım evi yakmak değil - vesaiti — noksanlığından di.» demektedir.. Müddeiumumilik kâğıtlarını dördüncü — müstantikliğe vermiştir. İki Lohusa Kadını Dövmüşler Tophanede Karabulut sokağında oturan Cemal kızı Cemile isminde bir kadın dün müddeiumumiliğe bir isti- da ile baş vurarak kocası tarafından dövüldüğünü ve bu yüzden çocuğu - nun düştüğünü iddia etmiş, muayene- sini istemiştir. Bunun üzerine tabibiadlii. Enver Karan davacının evine giderek mu - ayenesini yapmıştır. Gene Galatada Kapıiçinde Kara - kaş mahallesinde oturan bir haftalık lohusa Nadide de ayni şekilde bir isti- da ile adliyeye müracaat etmiş, kom - şusu tarafından dövüldüğünü iddia et- miştir. Müddeiumumilik, dün Nadideyi de muayene - ettirmiştir. Her iki kadın hakkında Tıbbiadliden alınacak rapo- Im göre tahkikat açılacaktır. Belli Değil Beyoğlunda Ba- hkpazarında 29 sa- yılk dükkân sahibi kasap Hasan, Or - taköylü Reşit, Pen- dik veznedarı Ha- san, — Gedikpaşalı 'Knııiı bundan bir müddet evvel birer irer ortadan kaye — Madam Reçina bolmuşlardı. "Bunların ne oldukları benüz malum değildir. Bu kayıplar arasına dün iki sima daha karışmıştır. Resmini gördüğünüz kadın da iki haf- tadanberi ortada yoktur. İsmi Reçina olan bu kadın Balatta Lonca caddesinde 11 nu- maralı evde oturmaktadır. İki hafta önce birdenbire ortadan kay- bolmuş, oda kapısının açılmadığı görülün- ce komşuları arasında merak uyanmıştır. Madam Reçinanın kiracıları bu gaybubet- ten Ayvansaray polis mevkiini haberdar etmişler, fakat yapılan bütün araştırmalara rağmen kadının akibeti hakkında hiç bir ip ucu elde edilememiştir. Madam Reçinadan başka Mercanda |Mühürdarpaşa sokağında 28 sayılı İoturan Pakize isminde bir kadın da ortada |yoktur. Pakize dört gün evvel birdenbire kaybolmuş ve bugüne kadar kendisinden hiç bir haber alımamamıştır. Rakı Ve Sigaraya Düşkün Bir Hırsız Şebekesi Türedi Göztepe civarında yeni bir hırsız şebe- kesi türemiştir. Bu gebeke evde son bir iki ay içinde Göztepe civarında — soygunculuklar yapmış, Mümin çavuşun, aktar Bodosun, ve daha bir kaç dükkânlarını asoyup soğana çevirmişler gir- dikleri dükkânlardan en fazla rakı, sigara İve buna benzer mallar çalmışlardır. İki üç günde bir yaptıkları soygunculuklara rağ - men şimdiye kadar hemen hiç bir ip ucu elde edilememiştir. Garip Bir Adam Yakalandı Zabıta garip bir suç işliyen Şerafettin a- dında bir adam — yakalamıştır. Şerafettin evvelki akşam Lâlelide Cümhuriyet apar- tımanında kapıcının bir parça ayrılmasın- dan istifade ederek içeri dalmış ve apartı- man kiracılarından Salâhattinin dairesine girerek soyunup yatmıştır. Kapıcı apartı - mana dönünce bu işin farkına vararak he. men hâdiseyi zabıtaya haber vermiştir. Za- bıta apartımana gelmiş, Şerafettini yatakta bulmuş, fakat sorulan bütün suallere saçma sapan cevaplar alınca Şerafettini muayene- ye sevketmiştir. Belediye doktoru — suçlu hakkında verdiği raporda akıl rahatsızlığı bulunduğunu bildirmiş, Şermfettin de tıbbı adliye sevkedilmişi Parayı Çalıp Kaçarken Dün Süruri isminde birisi, bir İtal yan kaptanının (10) lirasını kapıp ka- çarken yakalanmış, müddeiumumili - ğe verilmiştir. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler şunlardır: Beyoğlu: (Kanzuk, Karekin Kürkçi - yan, Güneş). Şişli: (Necdet Ekrem). Galata: (Hidayet). Samatya: (Teo - filos). Bakırköy: (Merkez). Beşik - taşı (Ali Rıza). Sarıyer: (Nuri). Bü- yükada: (Merkez). Heybeli: (Yusuf), Hasköy: (Yeni Türkiye). Kasımpaşa: (Yeni Turan). Şehremini: (Nâözim). Üsküdar: (İmrahor). Şehzadebaşı: (A- saf). Kadıköy: (Alâeddin, Rifat. (Ka- , tagümrük: (Suat). Aksarayı (Ethem Pertev). Fener: — (Vitali). Beyazıt: (Belkis). Eminönü: (Mehmet Küzum). 'Alemdar: (Eşref Neşet). Küçükpazar: (Hasan Hulüsi), Arhangelosun esnafın Şehitliklere Sahip Çıktı Bir Mezar Kazıcının Va- risleri Burası Bizimdir, ERUE İstanbulün — muhtelif yerlerindeki bir çok mezarlıklara sahipler çıkmakta ve bu yüzden de belediye ile davalaş- mak son günlerde âdet haline geldi. Şimdi de Edirnekapıdaki Şehitlik me- zarlığına dört sahip çıkmış bulunmak- tadır. Bunlar eski mezar kazıcılardan Lütfinin dört varisidir. Ellerinde tapu senetleri de bulunduğunu iddia ede - rek evvelâ Şehitlikleri İmar Cemiyeti- ne baş vurmuşlar, mezarlığın kendile- rine teslim — edilmedi görünce de cemiyet aleyhine bir dava açmışlardır. Bunun üzerine belediye de dördüncü hukuk mahkemesinde varişler aleyhi- ne bir dava açarak Şehitliğin beledi - yeye ait olduğunu ileri sürmüştür. Diğer taraftan varisler, Şehitlikten başka Edirnekapıdaki — mezarlardan yüz dönüm kadar yerin de kendileri - ne ait olduğunu ileri sürmüşler, bu toprağın iadesini istemişlerdir. İddia- ya göre Lütfi uzun müddet mezar ka- zıcılık yapmış, elindeki vesika sonra - dan nasılsa tapu haline gelmiştir. Bu davaya ayın yirmi yedisinde dördün - cü hukuk mahkemesinde bakılacaktır. eeelanayar zi Zingal Şirketi ve Eski Muhasebecisi Zingal şirketi müdürlüğü müddeiumu - miliğe müracaat ederek şirketlerinden on bin ira ihtilâa ettiği iddiasile tevkif edilen muhasebeci Cevdetin Adapazan Banka - sındaki (28) bin lirasının da şirkete ait ol- duğunu bildirmiş ve bu paranın emniyet altına alınmasını istemiştir. Müddelumu - milik bu iddianın tahkikini ikinci şubeye havale etmiş, Cevdetin Doyç Bankda bu - lanan (6) bin lirasile Adapazarı Banka - sındaki (5500) İizasının emniyet altına alnması için Sultanahmet sulh birinci ceza Mart 24 Balkanlar Çocurlî- Kongresi Milletler Cemiyeti Balkanlar çocuk kongresi beş nisanda Atinada toplanae caktır. Bu kongrede memleketimiz na- mına Ankaradan doktor. Mehmet E- min, İstanbuldan Baktriyolog — İhsan Sami, doktor Salim Ahmet iştirâk ede- ceklerdir. Hey'et iki nisanda Atinaya hareket edecektir. Atinada — muhtelif memleketlerin murahhasları kral tarax fından da kabul edileceklerdir. İ » b Bakırköy Mezarlığı Tamir Ediliyor Son zamanlarda Bakırköy mezarlığı çok! harap ve çok bakımsız bir hal aldığından belediye tarafından buranın iyi bir hale sokulması için bir karar ittihaz edilmiştir. Dün mezarlar müdürü Süleyman veri a len bu kararın tatbikatına geçmek üözerd Bakırköye gilmiş ve icap eden ilk keşfi yapmışlır. Öğrendiğimize göre; Bakırköy mezark hğına bazı yeni yollar yapılacak ve mmu kün mertebe teşcir ettirilecektir. Katil Gülüzar Kadinın Muhakemesi Galatada Yeşildirek hamamı — önünde bir kin yüzünden tabanca ile memleketlisi Kâzımı öldüren Gülizar kadının muhakes mesine ağırcezada dün de devam edilmişa tir. Şahitlerden Mehmedin istinabe ile iste nen ifadesi gelmediğinden duruşma başka — güne talik edilmiştir. ğ Doktorumuzun — Evine Hırsız — Girdi | Kadıköyünde Bahariyede İleri s04 kakta Kemal Bey apartımanının üst ka« tında oturan doktor Etem Vassafın e« fine hırsız girmiş, 130 lira para ile müs cevherata ait eşya çalmıştır. Hırsız partımana gündüz girmiş ve kapıyı ae — mahtar uydurmak suretiyle — açmıştır, mahkemesine baş vurmuştu. Dün birinci| Zabıta bu hırsızlığın doktorun eski hiz; ceza hâkimliği bu paraların emniyet altına alınması kararını vermiştir. Diğer taraftan evrak arasındaki dosya- ya göre Cevdet bu paralanr Ahmet adlı birisine temlik etmiştir. Ticaret mahkemesi de dün bu karar üzerine paralara ihtiyati haciz koymuştur. Suya Da Hile Katıyorlar Evkaf müdürlüğü şimdiye kadar dama- cana ile satmakta olduğu Taşdelen suyunu badema şişelere koyup mübürlü bir şekil- de satmağa karar vermiştir. Buna sebep; bazı muhtekirlerin Taşdeleni başka sularla karıştırarak piyasaya sürmeleridir. Evkaf müdürlüğü bunun için tetkikat yapmış ve nihayet suyun gişelere menba - ından doğrudan doğruya doldurulmasına karar vermiştir. Liman Islâh Projesi Liman mütehassısı Fonder Porten li - man ıslâh projelerini tetkik etmiş ve ma » hallinde de tetkiklerde bulunarak tanzim ettiği projeyi Vekâlete göndermiştir. Vekâlet proje üzerindeki tetkiklerine başlamıştır. Polise Hakaret Eden iki Kişi Yakalandı Faik oğlu İsmail ve Tahsin adlarında iki kişi polise hakaret suçile müddeiumumili- ğe verilmişlerdir. Parmaklarını Makineye Kaptırmış Samatyada Kazlıçeşme ayırtma fub - rikasında çalışan matmazel Mohida par - maklarını makineye kaptırmış, yaralanarak hastaneye kaldırılmıştır. MİRNA LOY ve tarafından — emsalsiz Sinema dünyasının en şık, ve en sevimli iki yıldızı BEKLENİLMİYEN ŞAHİD baştan nihayele kadar neşe, heyecan ve merak, Fransızca sözlü Metro Goldwyn - Mayer (Çilmi Yakında M E LE K Sinemasında metçisi tarafından yapıldığını sanmak: tadır. Tahkikata başlanmıştır. Model getirmek üzere Avrupaya gitmiş olan Kadın Terzi ve Şapkacısı NEBAHAT Nisanın ikisinde İstanbula dönecektir, Taksim Şark apartımanı Telefon: 41365 1 Beyoğlu Fransız Tiyatrosunda Halk Opereti Bu akşam 20,45 te son haftalar HALK OPERETİ debaşı ği , TURAN lyalrosu İ Naşit - Halide İ Ayrıca Mısır saz heyeli İstandul Belediyesi — Tepebaşı Şehir ŞehirTiyatrosu — Tiyatrosunda Ni akşam saat 20 de FAUST Türkçeye çeviren Seniha Bedri Gökni VİLYAM POVEL bir surelte yaratılan