30 Mart 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

30 Mart 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

ıo Sıyfı “Son Posta,, nın Tefrikası: geçirdiği fazla buhran — ve heyecanın tesirile halsiz kalarak sandalyesine o- tuüruvermişti. Dirseklerini masaya da- yamış; başını avuçlarının içine almış; dişlerini gıcırdatıyor: — Ah, kaltak!. Mel'un — kaltak!. Benden ne feci intikam alıyor!. Diye marıldanıyordu. Necip Melhame, Cemilin bu sükü- netinden istifade ctmek istemiş, sual- lerine devam etmişti: — Pek âlâ. Hâdisei cinaiyeden iki gün evvel ve iki gün sonra, böyle üst- üste Hacı Nişanın lokantasına gitme- nizi ne manâ ile tefsir edebileceksi- niz?.. Cemil, başını kaldırmış: — Tesadüf. Diye bağırmıştı... Necip Melhame, Cemili tekrar çıldırtmaktan korkarak daha mülâyim bir tavır almıştı, Â — © halde size başka bir gey sora- yım... Acaba böyle melunane - bir ci- nayetin hazırlandığına dair, Hacı Ni- şan size hiç bir şey hiasettirmedi mi?. Cemil, dişlerini gıcırdattı: — Eğer Hacı Nişan bana böyle bir . Şey hissettirseydi, bu cinayet vukua gelmezdi. Onu bir hamlede yere - ser- mek, benim için işten bile değildi. Cemil, birdenbire sözünü kesti. Elini alnında gezdirdi: — Durunuz, aklıma bir şey geldi. Dedi. Ve pazar günü lokantaya git- tiği zaman Hacı Nişanın dalgın ve dü- şünceli halini ve bu halin kendisine werdiği şüpheyi izah etti. Necip Melhame, Cemilin sözlerini büyük bir dikkatle dinledi. Kâtiplere, harfi harfine zaptettirdi. Çehresinde — büyük bir memnuniyet husyle geldi. — Birdenbire ayağa kalkarak - kâtiplere İşaret etti: — Getirin, evrakı, Cemil bey ifa- gesini imza etsin. Dedi. Ve sonra, Cemile dönerek: — İfadenizdeki i miyet, cidden calibi dikkattir. Şimdi, nezdi padişahiye gideceğim. Sizin hak- kınızda mütaleai mahsusamı arzede - — ceğim. Herbalde sizin için zatı şaha- — henin çok lutufkâr davranacaklarına eminim. * K Abdülhamid, (küçük mabeyn) da- iresindeki hususi odasında, önündeki — evrakı dikkatle gözden geçiriyor; ara — Bira durarak elindeki fil dişi kaplı kü- — çük deftere bazı isimler kaydediyor- odu, : - Oda kapııındın içeri sessizce genç /— bir müsahip 'girdi. - — Efendimiz!.. Necip Melhame Bey — kulunuz, huzurunuza kabul buyur - — Manızı istirham ediyor. Dedi. — Abdülhamit, başını kaldırmadan ce- “vap verdi: — — ĞGelsin. — Kapı aralandı. Necip Melhame, iki dlüm bir halde içeri daldı. Abdül- , gözlüğünü çıkarıp kâğıtların ü- x — hin dibinde mütemadiyen yerle bera - — nuşma haşladı: — Abdülhamit — Sabahtanberi istin- — tak evrakının hülâsalarını tetkik edi - — yorüm. İfadeler, birbirini -tutmuyor. Acaba maznunlar, kasten mi böyle ila- 'de veriyarlar; aralarındaki irtibatı gös- y '!ım—ck istemiyorlar; yoksa tahkik me- muı'larmı şaşırtmak mı istiyorlar?.. Necip Melhame — Efendimiz!.. Hiç — Mayı ber temenna eden Necip Melhameye | baktı. Sonra aralarında şöyle bir ko- leymaniyeden Abdullah üçüncü gelmiştir. Za- baba gelince, mühim bir muvaffakiyet elde edilmiştir. Müsaadei — şahaneleri olursa, arzedeyim. — Ne gibi?.. — Lokantacı Hacı Nişan Minasya- nın bu cinayetteki vaziyeti tavazzuh etmiştir. — Yaaa.. Demek mücrimiyetine dair kuvvetli deliller bulundu, mi?, — Efendimiz!.. Esasen o deliller mevcut idi. Fakat şimdi de en mühim şeriklerinden biri meydana çıkarıldı. — Kim miş bu şeriki?.. — Yaveranı hazreti şehriyarilerin- den, mülâzim Cemil Efendi. Abdülhamit, birdenbire yetinden sıçramış, ayağa kalkmıştı. İşittiği söz- leri, yanlış anladığını sanmıştı. Elleri- ni masaya dayıyarak başını ileri uzat- mış: — Bir daha söyler misiniz?.. Diye bağırmıştı. Necip Melhame, ke- Himelerin üzerinde durarak: öyle SON POSTA OLUMMANGCGAĞSI Yazan : A, R. Necip Melhamenin rengi bembeyaz kesilmiş, diline nazarı dikkati celbedecek derecede bir dolaşma gelmişti Cemil, Necip Melhamenin bu söz-|iki cihete de hükmetmek caizdir... Jerinden ümitlere kapılmaktan ziyade; |tı şevketlerini rahatsız etmemdeki es- — Yaveranı hazreti şehriyarilerin - den.., Mülâzim, Cemil Efendi. Diye tekrar etmiye mecbur kalmış- tı. Abdülhamit, duvara dayalı basto - nunu almış; düşüne, düşüne gezinmiye başlamıştı: — Yaverandan.. Cemil Efendi.. Ce- mil Efendi.. Evet... Aklıma geldi. Şu.. Rumeliden yaralı getirilen delikanlı.. Tuhaf şey.. Çok tuhaf.. Çok garip... Böyle bir genç.. Böyle bir işde bulun- sun... Birdenbire Necip Melhamenin önün- de tevakkuf etmiş: — Bu yaverin bu işde methaldar ol- duğu ne suretle anlaşıldı? Bana, doğ- ruca anlatınız. Fakat, eğer hakikati söylemezseniz, derhal gözümden dü- şerainiz, Demişti. Necip Melhamenin rengi, bembe - yaz kesilmişti. Diline, nazarı dikkati celbedecek derecede bir dolaşma gel- mişti. (€ Arkası var ) k Maçları Dünkü Li (Baş tarafı 8 inci yüzde) İkinci devrede daha hâkim oynamağa başlıyan Beşiktaş iki gol daha yaparak maçı 5 -| kazanmıştır. Vefa — Topkapı 6 o Taksimde ilk maç Vefa ile Topkapı a » rasında oynandı. Rüzgârın Fazlalığı oyunun — temposunu bozduğu halde maç çok heyecanlı öldu. İlk devrede rüzgâra karşı oynanmasına rTağmen Vefanın 3-0 galebesile bitti. İkinci devre Vefa rüzgürm yardımile 3 gol daha yaparak neticeyi 6 -0 kazandı. Topkapılılar bir penaltıyı — atamadılar. Top direğe vuratak kurtuldu. Topkapılı - lar geçen haftaya nazaran çok sinirli ayna- dılar. Kalecinin değişmesi ba ağır mağlur biyet üzetinde çok müessir olmuştur. Ortaköy — Doğanspor İkinci küme maçlarından olan bu eyun Kadıköy stadında yapılmıştır. İki devrede çok gayret eden bu takım - lar sıfır sıfıra berabere kalmışlardır. Sümer — Anadoluhisar 1 3 Şeref stadında yapılan ikinci küme o « yunlarından olan bu maçta Anadoluhisar takımı hâkim bir oyun göstermiş ve 3- 1 galip gelmiştir Dünkü kır koşusu Dün Halkevi tarafından tertip edilen tarla koşusu 3000 metroluk yarışda Halk- evinden İbrahim birinci gelmiştir 6000 metroluk kaşuda Güneşten Riıza Makaut birinci Beşiktaştan Artin ikinci ol- muştur İstanbulda İstanbul bisiklet heyetinin tertip ettiği üçüncü teşvik müsabakaları dün Mecidiye köyünde yapılmıştır. 47 kilometroluk bu müsabaka çok he - I ine koyarken başını kaldırdı. Kapı- | yocanlı olmuştur. Galatasaraydan Mühsin 1.26.18 ile bi« Ankara gücü de çok güzel ve hâkim bir oyundan sonra Çankayayı mağlup etmiş - tir. Güreş Müsabakaları T. L C. L İstanbul bölgesi güreş heye- ti başkanlığından: Grekoromen ve serbest — Milli — Güreş takımlarının müsabaka kabiliyetini arttır- mak için federasyonun tensibile Fatihteki Güreş klübü (B) bölgesinde —aşağıdaki şartlar dahilinde bir müsabaka serisi ter- tip edilmiştir. 1 — Müsabaka milli takımların an - treman günleri yapılacak — ve 4/4/1936 cürnartesi günü başlıyacaktır. 2 — Müsabakaya iştirak edebilmek için güreşçilerin lisansiye olmaları şarttır. 3 — Grekoromen güreş müsabakasına yalnız tecrübeli güreşçiler, serbest güreşe ise (bu güreşle henüz tecrübeli, tecrübesiz sınıf tefrik edilmediğinden) bütün güreş- çiler iştirak edebileceklerdir. . 4 — Serbest güreş müsabakaları: Cu - martesi, salı, petşembe akşamları, — saal 18 de, Grekoromen güreş müsabakaları: zartesi, çarşamba, cuma akşamları, 18 de. 5 — Tartı 16.1/2 da yapılacaktır. < Ankarada Bisiklet Yarışı Ankara, 29 (A. A.) — Ankara bisik - let kurulu, beş serisi kros kontri yarışları arasında boş kalan bugün havanın güzel oluşundan istifade ederek, 55 kilometrelik bir bisiklet yarışı yapmıştır. Yarışa tam dokuzda Taşhandan kala - balık bir merakh kütlesi nden başla - narak Sincan köyüne Akköprü yoluyla gi- dilmiş ve ayni yoldan dönülerek Taşhan da bitirilmiştir. Bugünkü yarışa, Ankara gücünden Niyazi, Faruk, Kemal, Güvenç Spordan Nuri, Talât ve Çankayadan Ösep olmak üzere altı kişi iştirak etmiştir. Pa. saal İki kila tölerahs Vardır. rinci, Süleymaniyeden Lâmbo ikinci, Sü - İzmirdeki Maçlar İzmir, 29 (Hususi) — Lik maçlarına bugün devam edilmiştir. İzmirsporla Altay arasında yapılan maç çok hararetli olmuş, oyun 2-0 İzmizsporun galibiyetile neti - celenmiştir. Ankarada Maçlar Ankara, 29 (A, A.) — Bugün yapılan /— püphesiz ki, zatı şahanelerinin fikri hü-İfutbol lik maçlarında muhafız gücü 2-0 mları hangi cihete temayül buyu-| Altınorduyu yenmiş ve gelecek hafta Fe- urca, isabet ondadır. Binaenaleyh, her |nerbahçe takımına karşı oynıyacak — olan * Neticede, Ankâragücünden Fatuk bi » rinci, tekerlek fafkiyle Güvenç Spordan Nuri ikinci ve gene Ankara gücünden Ke- mal üçüncü gelmişlerdir. Haber aldığımıza görc, bisiklet kurulu 19 nisan pazar günü Ayaşa gidip gelme ( 15 kilometrelik bir yarış yapacaktır. Hollanda Takımı Belçika- hlları Mağlüp Etti Amsterdam, 29 (A. A.) — Bugün 40 bin kişi önünde oyaayan Hollanda - Bel - çika milli Futbol müsabakasını 8 -0 Hol - landa kazanmıştır. | EKONOMVİ Mort —a Zahire Borsasında Bir Haftalık APAĞI : Geçen hafta yapağı ü- zerinc oldukça mühim muameleler ol- muştur. Son haftaki mübayaat yalnız Almanlar hesabına yapılmıştır. Cumartesi gününe kadar - takriben 1500 balya kadar yapağı satılmıştır. Fiatlar sağlamdır. Mübayaatın da de- vam edeceği anlaşılmaktadır. Sıra A- nadolu malları 51-52, Bulvadin, Ka - rahisar gibi Anadolu inceleri 5354, Trakya yapağıları da 65 kuruşa satıl - mıaştır. Bütün dünya piyasasının sarsıldığı son buhran senelerinde her malın fiatı düştüğü gibi yapağı da kıymetini kay - betmiş ve bazı seneler de pek az sa - tılmıştı. İhracatçılar alacakları malın yüzde ne miktar randıman vereceğin- den emin değillerdi. Bu bir kaç sene- lik tecrübe bize mallarımızın standar- dize edilmesinin elzem olduğunu ve yeni çuvallarla iyi ambalâj içerisinde sevkolunan — yapağıların — kolaylıkla müşteri bulabileceğini göstermiştir. Yeni kırkım mevsimine girmekte ol- duğumuz bu zamanda Anadolu tüc - car ve esnafının bu hususata - fazlaca dikkat etmeleri ve mallarını ona göre hazırlamaları memleket ve kendi men- faatleri icabıdır. Geçen haftalar Urfa ve Diyanbekir ıı_ı_u“nnudn fazla çakıldak bulunduğun- dan satılamadığını yazmıştık. Mem - nuniyetle öğrendiğimize göre Mersin lâmanında bazı tüccarlar bunları te - mizletip satışa arzetmeğe başlamışlar- dir. 'TİFTİK : Haftanın son günlerine doğru piyasa canlanmağa yüz tutmuş ve ehemmiyetli miktarda tiltik satışı olmuştur. Son yedi gün içinde daha fazla or- ta, engin, derili ve bu ayar mallar üze- rine muamele olmuş, cumartesi günü- ne kadar Almanlar tarafından 3000 balya tiftik satın alınmıştır. Fiyatlarda geçen haftaya kıyasen bir değişiklik yoktur. Bu hafta Ruslar tiftik almamışlar - dır. Kaba ve yağlılar 68-70, derili ve ikinci derecede mallar 75 kuruştan sa- tılmıştır. Keçi kılı 45-56 kuruş arasın- dadır. BUĞDAY : Piyasada değişiklik ol- mamakla beraber sağlamdır. Yeni mah- sul yetişinciye kadar da hali hazır fiat- larında bir tebeddül olacağı memul de- Vaziyet him müşterisi ellerinde stokları tüken- mek üzere bulunan değirmen ve kır - macılardır. Ziraat Bankası bu hafta içinde fiat fazlalığından satış yapama- mıştır. Müvaridat şehrin ihtiyacına tekabül edecek derecede olup bir hafta içinde Haydarpaşadan 495, Trakyadan 408 ve muhtelif limanlardan — da 151 ton buğday gelmiştir. Fiyatlar: Polatlı 8,20, ekstra beyazlar 7,85, birinci beyazlar 7,20, kızılca 6,30, sertler 6,15, otuz çavdarlı Ana- dolu buğdayları 7 kuruş, 72 kiloluk ekstra ekstra unların çavalı 950, bi- rinci yumuşak 735 - 800, birinci rest- lerin de 675 kuruştur. MISIR: Ziraat Bankası hesabına Romanyadan 2500 ton kadar masır yüklenmekte olduğu haberi piyasayı sarsmış ve bunun üzerine 5,25 paraya kadar muarmnele gören mısırlar 4,30 pa- raya kadar düşmekle beraber alıcı çık- ma miştir. Trakya ve Bandırmada — büyük stok mevcuttur. Ayrıca Adapazarı ve Kandra havalisinde stok miktarı da (700) vagonu bulmaktadır. Bankanın mısırları piyasaya ne suretle arzedece- ği malüm olmadığından merakla bek- lenmektedir. Alıcılar mütereddit ol - duğundan iş olmamaktadır. Arpatspiyasası tamamile sakin geç - mektedir. Dökme 3,25, çuvallı 4 ku- ruştur. SUSAM : Bundan bir iki hafta ev- veline kadar 17 kuruştan — satılan su- sam, Rusların büyük miktarda mü - bayaatı neticesinde yükselmeğe başla- mış ve bu süretle haftanın son günle- rinde 24 kuruşa kadar fırlamıştır. Pi. yasa isteklidir. Her an artmakta olan siparişlerin yetiştirilemiyeceği zanno- hunmaktadır. ZEYTİNYAĞ : Son zamanlarda zeytinyağı Batları alabildiğine yüksel- mektedir. Bu seneki rekoltenin azlığır nı ves fırtınalar dolayısile önümüzde- ki sene de iyi bir mahsul alınamıya - cağını ileri süren bazı muhtekirler spe- külâsyon yaparak Fiatları mütemadi - yen yükseltmektedirler. Yeni mahsul zamanına kadar — dahilt ihtiyacımıza bol bol kifayet edecek derecede zey - tinyağı bulunduğu muhakkaktır. Sa- bunluk yağlar 46 ve 5-6 asitli yemeklik gildir. Son günlerde piyasanın en mü-'ler 50, ekstralar 62 kuruştur. İ DÜYÇE ORİENT BANK Droıdm; Bank Şubesi Merkeri: Berlin Türkigedeki şubeleri: Galata - İstanbul - izmir Deposu: İst. Vütün Gümrüğü * Her türlü banka işi v FEMİL —x Kadınların âdet bezleri Kadin ve kızların seve seve külla- nacağı gnyel sılıhi, temiz, yumuşak, ekonomik aybaşı bezleridir. Her eezmne ve parfümori mağazaların- da kutusu 60 kurıışuır Doktor Hılı Cemal Dahiiye mü ahasası Pazarönu maada hergüa 3 « 6 (113) Na Tıılıluıı t ”98 Divanyoly Gümrük Muhafaza İstanbul Satınalma UKL C: TRAŞ SABUNU <"K'Mu,u DİA DEei Genel Komutanlık Komisyonundan: 1 — Mevcut numunesi gibi Gümrükler için satın alımacak Beşyüz kilo telli sicimin eksiltmesi 2/4/936 Perşembe günü saat 15 de pazarlığı yapılacaktır. 3 — İsteklilerin 75 Hiralık muvakkat teminat ve kanuni vesaiklerile 3 — İsteklilerin 75 liralık muvakkat teminat ve kanuni vesaikleri Komisyona gelmeleri. (1656)