6 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Sayfa SON:- POSTA-: Kudretli Topçumuzdaatış tatbikatını muvaffakiy Metris çiftliğinde dün yap:! ölçme birlikleri, tayyare defi' topçumuz, topçu gözetleme tayyarelerimiz de iştirak ettiler Bir gözetleme yerinde topcu atışlarının Dün Metris çiftliğinde topçu atış o- kulunun atış sahasında büyük mikyas- ta bir muharebe atış tatbikatı yapılmış- tır. Pek mükemmel bir surette hazır - lanmış olan bu atışlar cidden çok mu- vaffakıyetli neticeler vermiştir. Bu atışlarda ışık (ziya) ve ses (sa- da) ile ölçme birlikleri de çok mühim olan vazifelerini büyük bir muvaffa- kıyetle başararak düşman — topçuları - nn yerlerini mükemmelen kestirip kendi taraf topçularına -bildirmekte fevkalâde bir kudret göstermişlerdir. Bundan maada topçularımızın atış- ları topçu gözetleme tayyarelerimiz ta- rafından tarassut ve idare — edilmiştir. Topçular ile gözetleme tayyareleri a- rasında pek mükemmel surette işleyen irtibat bu suretle çok — muvaffakıyetli neticeler vermiş ve (atım) ların hede- fin tam üzerine isabet ettikleri tesbit olunmuştur. Düşman topçusunun — tahribini ve baskı altında tutuluşunu istihdaf eden atışlardan sonra düşman piyade mev - zilerine karşı tahrip ateşine geçilmiştir. Bu eanadaki ateş kaydırmaları fevkalâ- de isabetli ve muvaffakıyetli olmuş - tur. Bundan sonra anf olarak çıkan bir hedefe karşı topçu ateş kesafetinin tevcihi maksadını güden bir muhare- be vaziyeti verilmiş ve, eski hedefle - rini zayıf aksamla dövmekte devam etmek şartiyle, topçu kuvvetlerimizin Müsrif Genç Kızlar «Yaşı 28 i geçmiş bir gencim. Ha « yatta yalnız ihtiyar bir annem var. Ka- zancım fena değil. Hattâ şimdiye ka; bir hayli para da toplamış bulunmakta- yım. Evlenmeğe karar verdim ve bir genç kız buldum. Bu genç kızla evvelâ ni - şanlandık. Fakat aradan bir ay geçme- den bana bir çok masraflar çıkarmağa başladı. Hediyesiz gittiğim akşamlar yü- züme bakmıyor. Bilâkis elim dolu gö- ründüğüm zaman beni kapıdan karşılı- yor ve ailesinin görmesi — tehlikelerine rağmen boynuma sarılarak bana - bin türlü nevazişler gösteriyor. Onu delice- sine sevmeğe de başladım. Fakat iki ay- da 200 liradan fazla bir masraf yaptım. Endişe ediyorum. Bu genç kız benimle müsrifliği Ü evlendikten —sonra da ayni gösterir mi dersiniz) Aükara 'T. Acar Oğlum, mektubunuzdan sizin saf ve temiz bir delikanhı olduğunuzu anlıyo- — Mum. Bu chediyelere e kın eğer siz a. (GÖNÜL İŞLERİ büyük bir etle başardı ılan tatbikata ziya ve seda kontrolu ve plân üzerinde işaretlenmesi büyük kısşmı yeni meydana çıkan düş- man süvarisi üzerine tevcih edilerek hedef üzerinde göğüs kabartacak de- recede muvaffakıyetli ve isabetli bir ateş temerküzü vücuda getirilmiştir. Tayyaredefi topumuzda çok mu- vaffakıyetli atışları ile havalarımızı mükemmelen koruyacağını isbat et - miştir. Bu atışlarda bir çok generaller, ko- mutanlar, muhtelif sınıflara mensup subaylar hazır bulunmuşlardır. Zaferin istihsalinde süngüsü daima en başlıca rolü ifa eden piyadeye bu zaferin yolunu açmakla mükellef olan | topçu bugünkü harplerin en büyük muvaffakıyet — vasıtalarından - biridir. Esasen tayyarelerle tankların bugünkü büyük kudretleri de, başka başka şe - killerde, topçunun vazifesini ifa etme- terindesi ileri gelmiktadir. Cumhuriyet — ordularımıza - yurdu- muza karşı her hangi bir tecavüz halin- de - yeni yeni zaferler kazandırmakta en büyük bir âmil teşkil edecek olan kudretli topçumuzu, çok büyük bir muvaffakıyetle başardığı bu atış tatbi- katından dolayı candan kutlularız. Celâl Dincer Filistinde .tedbirler Kudüs 5 (A.A.) — Maverayi Şeria hu- dudunda silâh kaçakçılığına mâni olamak için hali hazırda icap eden bütün tedbir - ler alınmıştır. Tıştırmışsaniz, fena etmişsiniz. Fakat he- diyesiz gittiğiniz akşamlar — nişanlınızm surat etmesi de iyi bir alâmet değildir. Zaten nişanlılık, tecrübe devresi sayı « hır. Kadının müsrifliği fenadır ocağı yı- kan, erkeği mahveden, aile hayatını çü- rüten hiç bir şey yoktur. Yapacağınız şey, nişanlınızı daha şimdiden tasarrufa alıştırmak ve aile hayatında tutumun lü- zumunu anlatarak hediyeleri kesmektir. Eğer, bu küçük milerif sizin ile teşriki mesaide bir hüsnü miyet taşıyorsa, sözlerinize hak verir. İmkânsızlık karşı- sında da daha şimdiden alâkanızı ke » serseniz fena etmezsiniz. * «Dört çocuk babası bir adamım. Ka- rım iki yıl evvel öldü. Çocuklarım şimdi ihtiyar hizmetçinin eline kaldı. Daha zi- yade çocuklarımın rahatı için evlenmek istiyorum. Fakat «Üvey ana» endişesi beni düşündürüyor. Bana akıl verir mi- siniz? Çemberlitaş K. T. Dostlarınız vasıtasile iyi, müşfik bir dul bulabilirseniz, evleniniz. Ancak bu kadın hakkında iyi bir malümat sahibi olmadan kararımızı tatbik — etmeyiniz. Bazen bir kadın sevgisi, dövt evlât sev. gisini de bir anda “ Son Posta , nın müsabakası: 40 Tarihi Vak'a Ve 40 Tarihi Tablo 16 -Sezarın ölümü Milâttan evvel 44 yılı martının ön beşi, Roma, mahşerden örnek olan tarihi bir gün yaşıyordu: Diktatör Juliyun Çezarm Jul Sezar Senatoda suikasta uğramış öldürülmüştür. Çezar o gün Senatoya geldiğinde etrafını saran — suikastçılar hançerlerini çekerek saldırmışlar, ilk önce kendisini müdafaa etmek istiyen Çezan, düşmanlarının arasında — evlâtlığı genç Brututu da görünce: « — Sen de mi oğlum?» Diye bağırmış ve yüzünü harmanisi ile örterek — vücudünü saldıran hançerlere teslim etmişti. Çezarın ölüsü Senatodan alınmış, «Dişi kurt ile Remus Romulüse heykelinin altına getirilmiş, orada ölünün arkadaşı Mark Antuvan,Çezanrın kanlı harmanisini alarak halka göster- miş ve parlak bir nutuk söyliyerek Ramalıları katillerden inti- kam almak için ayaklandırmıştı. Ressam J. D. Court'in tablosu bize bu anı yaşatmaktadır. : Ortada bir sedye üstünde Çezarın ölüsü yatıyor, sadık bir aktadır. Mark Antuvan, nün sırtından çektiği kanlı harmaniyi on binlerce Romalının uplul ve dostu ayaklarına sarılmış ağlar ölü. | auıl-n önüne Illllllvîk ve arkadaşının vücudündeki ı derin hançer yaralarını göstererek ateşli sözlerle tntikam Veti: yor. Solda ve en önde, biri miğferli, biri çık iki genç, ka- tillerden Kassiyus ile Brutus'dur. Ortada çömelmiş — olan yaşlı adam, Romanın en büyük hatibi Çiçeron'dur. Çezarın dostla: mından olan büyük hatip, Antuvanın nutku ile galeyan — eden Romalılı atilleri göstermektedir. Yanında bulunan küçük oğlu kendisine korku ile sarılmıştır. Halkın nefreti karşısında oradan uzaklaşırlarken bir Romalı vatandaş tarafından tahkir edilen Kassiyus kılıcını çekmiştir. Feci bir sahne başlamak üze- re iken, her ikisini de arkadaşları tutmuşlardır. Bir eli — kılıçta olan Brutus öbür elile Kassiyusu çekip sürüklemektedir. Mark Antuvan ile Çezarın yeğeni Oktaviyus tarafından ta- kip edilen bu iki arkadaş ile taraktarları iki yıl sonra aralanın- da vukua gelen bir muharebeyi kaybetmişler ve ber — ikisi de intihar etmişlerdi. Brutus, muharebeyi kaybettikleri günün yes cesi gözlerini gök; me dikmiş: «Ey fazilet! Sen bir kelimeden başka bir şey değil imişsinin diye bağırmış ve sonra soyunmüuş İçıplak vücudile bir arkadaşının tuttuğu kılıcın üzerine - atılarak kendini öldürmüştü. Reşad Ekrem Koçu 25 Sene sonra masum olduğu anlaşılan kürek mahkümu Amerika hükümeti kendisine 50,000 dolar tazminat verdi, buna rağmen “İnsanlardan nefret ediyorum!,, diyor 50 bin dolar, yani 750 bin frank ve da- ha doğrusu 80 bin Türk lirası almak içiu 25 sene mahpus yatmağı göze alabilir misi » niz? Bu suale müsbet cevap verilebileceğini tahmin etmiyorum, fakat haksız yere A- merikada, hidematı şakka işlerinde 25 se- ne hizmet etlikten, demir çubukların ar » kasında, senelerce hayal kurduktan sonra, elinize böyle bir para verirlerse red de et- mezsiniz. Fransız gazetelerinde tafsilâtını oku - duğumuz vak'a, böyle bir vak'adır. Vak'anın kahramanı Wendling — aslan Alzaslı Pir ailenin evlâdı olarak gözlerini hayata açıyor. 1670 den sonra Fransaya bağlı olan Alzaslılar, Alman işgaline da- yanamıyarak Fransaya hicret ettikleri za - man Wendling de ailesile beraber Fran » saya muhaceret ediyor. 1900 senesinde Wendlingin amcazade- lerinden Jaguemin maişetini “Amerikada temin etmek istiyerek, © zamanlar er- rarh bir diyar olan yeni dünyaya göç edi- yor, ve Ohio eyaletinin Louisville şehrin « de yerleşiyor, giderken de — kız kardeşi Henriette'i Wendlingler ailesine emanet e- diyor. Jaguemin Amerikanın yeni yollarında kamyon şoförlüğü ile işe başlıyor. epey para kazanıyor ve günün birinde de bir o- tomobil sahibi oluyor. Henriette dokuz senedenberi görmediği ağabeysini özlüyor, Amerikanın, gözünde | büyüttüğü servet ve refahı fakir muhay - yelesini dolduruyor, fakat onu Fransaya bağlıyan bir bağ var, Hanriette Wendling ile nişanlıdır. ve kendisi de Wendlingden on yaş büyüktür. 33 yaşındadır. Haprictiç nişanlısına beraberce Ame - . » wendling rikaya gitmeği teklif ediyor. Fakat Wend- ling çift ve çubuğile uğraşmayı tercih e - diyor maceralar yaşında olduğu halde, bil- mediği, görmediği yerlere, meçhul bir aki- bete sürüklenmek istemiyor. Ve kıza: — Hele sen bir git, bana orada iş bu- lursan yazarsın gelirim diyor, Birbirlerini kucaklayıp ayrıldıktan tam bir ay sonra kızdan Wendlinge bir mektup geliyor. Hanriyet bu mektupta, ağabeysi - nin kendisine bir manastırda iş bulduğunu ve birbirlerine kavuşur kavuşmaz da evle- | diyorlar, meceklerini yapıyor. — — , Nihayet Wendling de Amerikaya gidi « yor ve filhakika yaşlı papazların istiraha- te çeklildikleri bir manastırda, — mutfakta, kazanları temizlemek işlerile meşgul olu - yor. Memleketinde açık havada çift ve'çu- buğile uğraşan bir insanı, lisanlarını bile bilmediği ihtiyar bunaklar mes'ut edemi » yor... Ahçılık, bulaşıkçılık gibi şeylere üç ay sonra tahammül edemez oluyor, Ve ka- z Hanriyetin hasretile yandığı sıralarda ona bir mektup yazarak bu hayata tahams« mül edemediğini anlatıyor ve işini terke- derek Sanfransiskoya gideceğini bildiri -« iyor. Çocuk kı : Wendling Sanfransiskoya gelir gelmez, ortalıkta bir çocuk kaçırma vak'asının de- dikodusu duyulmağa başlanıyor. On ya » şında Alme Keller isminde bir yavru bir sene evvel ortadan kayboluyor. Babası İKellerden çocuğun iade edilmesi için müt- hiş bir para istiyorlar. Adamcağız vere » meyince, bedbaht çocuğun yanmış kemik- lerini Wendlingin sabıka çalıştığı ma: İtırda kazanların yanında — buluyorlı vak'a Wendlingin manastırdan bir aralık mezunen ayrıldığı tarihe isaböt ediyor, ma- Zisiz, ve ne idüğü belirsiz bir göçmen al- duğu için polisin nazarı dikkatinden kaç - İmıyor, şüphe onün Üüzerinde — toplanıyor, ve çocuğu kaçırmasa bile, kendisinin ma- nastırda hem kapıcılık ve hem de bula « şıkçılık etmesi, bu işlerde alâkadar ola « bileceği ihtimalini kuvvetlendiriyor. Deshal Hanriyeti isticvap ediyorlar. O da Sanfransiskodaki kocasının adresini bi diriyor; ve gidip kendisini orada tevkif e- (Devamı 9 uncu sayfada) ——