11 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

11 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON POSTA n Bu Akşamki Program İSTANBUL 18: Dans musikisi (plâk). 19: Haber- ler, 19,15: Muhtelif plâklar, 20: - Sıhbi konferans, 20,30: Stüdyo orkestraları, 21,30: Son haberler. Sant 22 den sonra Anadolu ajansmnın gazetelere mahsus havadis servisi verile- cektir. 11 Haziran NEDEN BAZİ SİNEMA ARTİSTLERİ HAFTADA 100.000 FRANK KAZANIYOR fön NS Te DN îî; 1 GÜNDE SD ai L n Meşhur bir sinemacı; Bugün — Holivud'da Yalnız klâsik güzellik kifayet etmiyor. - diyor veilâve ediyor: «Zamanımızda Sinema stüdyolarında klâsik gürellik Künde 8 dolar ve zekâ 100 dolar kıy- Mettedir. Güzel yüzler - ise, zekâdan Ve gençleşmiş bir tenden daha fazla, 000 dolar kıymetindedir. Sinema artistlerinin yakıcı ve kuv- Vetli projektörleri altında çalışırken, Onların yüzlerini çabuk soldurarak Sertleştiren ve buruşturan bu projek- förlerdir. Bir çok yıldızlar, yüzlerini düzeltmek ve güzelleştirmek için gü- Tellik müesseselerinde bülün servelle- Tni feda ediyorlardı. Fakat, bugün.. ANKARA 12,30: Plâk yayımı ve ajans haberleri, 19,30: Yara tedavisi hakkında konuşma, 19,50: Kanşık müzik, 20,30: Ajans ha - berleri, 20,40: Dans musikisi, 18: Plâk, 19,15: Plâk, 20: Konferanı, 20,20: Oda musikisi, 20,55: Şarkılar, 21,15: Senfonik konser (1875 M.), 21,15 (364 M.): Dans, 22,45: Mandolin orkes: trasi, 23,20: Plâk. BUDAPEŞTE 20,30: Piyano musikisi, 21: Piyes, 22,50: Haberler, 23,15: Salan musikisi, ve caz, 23,50: Uçuş neşriyatı (plâk), 24,25: Çingene musikisi. PRAG nin taravetini vikaye edebilirler. Vi- yana üniversitesi profesörü doktor Slesj tarafından keşif ve genç hay- vanlardan islihsal edilen cildi besleyi- ci ve gençleştirici Blocel cevheri şim- di pembe rengindeki Tokalon kremin- de mevcuttur. Gece yatmazdan evvel kullanıldıkta, siz uyurken cildinizi besler ve gençleştirir. Buruşukluklar ve çizgilor silinir. Bu sayede her kadın birkaç hafta zarfında 10—15 yaş genç leşmeğe muvaffak olabilir. Gündüzle- Tİ ise (yağsız) beyaz rengindeki Toka- lon kremi kullanıldıkta bütün siyah 18,351 Çeykosvkinin «Aşkın hasret ve meşesi» adlı eseri (almanca), 20,05: Po - püler konser, 21: «Dokuzuncus adlı üç perdelik piyes, 23,30: Şrammel musikisi. VİYANA 20,10; Banyo ve kür yerlerine dair söz- ler, 20,25: Operadan nakil: Verdinin «0O- THELLO» eperası, 24,20: Dans musi - kisi, yıldiz, kendi kendine tevessül ede- | benleri giderir, ve nçık mesamatı kapa- 12 Haziran Cuma Söği basit bi tedbir sayesinde ciltleri- | tr ve cildi beyazlatıp gençleştirir. İSTANBUL Taa aa 18: Oda musikisi (plâk), 19: Haberler, 19,15: Muhtelif plâklar veya retransmis - yon, 20: Halk musikisi, 20,30: Stüdyo or- kestraları, 21,30: Son haberler. Saat 22 den sonra Anadolu ajansının gazetelere mahsus havadis servisi verile- cektir. # & Satış İlânı İst. Dördüncü İcra Memurluğundan: Vakıf Paralar İdaresine birinci derecede ipotekli olup tamamına Yeminli üç ehli vukuf tarafından (840) sekiz yüz kırk Lira kıymet takdir olunan Rumelihisarında Arpa emini mahallesinde Kilise soka- Şinda 15 No. lıbir tarafı Mustafa Şükrü hanesi bir ta afı Dirohi hanesi tarafı Mehmet ağa hanesi ve bir tarafı tarikiââm ile mahdut zemin Denlzyollarl zemini kırmızı döşeli taşlık, iki oda » (bir odamın. altı sarnıç) İŞLETMESİ * bir helâyı birinci >katında: Bir sofa, üç oda, sandık odası ve he |İl Acentelerir Karaköy — Köprüban ve elektrik tesisatımı muhtevi ve 137,50 metro murabbar arsanın (l Tel 42362 - Sirkeci Mühürdarzade :ı.:o metro mnrabbamda mebna bir ahşap evin —tamamı Han Tel 22740 arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 2/7/036 - tarihin- len — itibaren — dairemizde Türüse” tf görülebileceği İZMİR YOLU gibi 14/7/936 tarihine müsadif Salı günü —saat 14 ten 16 ya İkinci sür'at Postası dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma be- İstanbuldan Pazartesi günleri bedeli mubammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde €h son arttıranın taahüdü baki kalmak üzere 29/7/936 tarihine mü- Sadif Çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde yapılacak ikinci arttırmasında gayrimenkul gene muhammen kıymetinin X 75 ini bulduğu takdirde en son arttırana ihale edilecek ve bul- Madığı takdirde 2280 No. h kanun ahkâmına tevfikan satışı geri _'ıkılıcıktır. Taliplerin muhammen kıymetini yüzde yedi buçuğu hisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi, taviz be- deli ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzilfat rüsuru satış bedelinden tenzil olunacaktır. 2004 numaralı ve iflâs kanununum (126) ncı Maddesinin dördüncü fıkrasma tevfikan 'bu gayrımenkul üzerinde 'P_olekli alacakllar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahipleri- hin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddi ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile eri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu Maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha faza ma- Ktmat almak isteyenlerin 4 * -dosya numarasile — müracaatları ilân *Olunur, & kalkan İzmiz ikinci sür'at pos- tası badema yapılmıyacaktır. “ 3203 ,, İstanbuldan 11 Haziran Per- şembe günü kalkacak postadan itibaren Mersin yolu postaları dönüşte Çeşmeye uğramıyacak- lardır. “3202,, Arsalarını İfraz edecek Emlâk Sahiplerine Mühim İlân İSTANBUL BELEDİYESİNDEN : Yapı ve yollar kanunu hükümlerine göre müstakbel şehir plânları Yapıldıktan sonra bütün ifrazların belediyenin tasdikinden geçirilme- ö © tescil edilmemesi icap etmektedir. Bu plânlar şehrimizde henüz ikmal edilmediğinden bu gibi ifrazlar sahiplerinin arzularına göre be- İsdiyeye tasdik ettirilmedeii tapuca yapılmaktadır, Her.milk sahibi'sre SAtını arzusuna göre ifraz etmekte serbest ise de müfrez parçalar üze- Tinde yapılacak inşaat kanuna göre bir çok kuyud ve şuruta tabi oldu- | i—aln bu gibi müfrez arsaların ekserisinde belediyece inşaata mü- Mtade imkânı bulunamamakta ve bu itibarla bu arsaları alanlar ve sax “lar pek çok zarar ve ziyanlarla karşılaşmaktadır. İlfrazdan sonra “ez parçalar üzerinde inşaat yaptırmak ve o suretle bunları sat- Mak Arzusunda olan milk sahiplerinin gerek kendilerinin ve gerek Tilerinin bilâhare kendilerine raci olacak zararlarına meydan ver- ek üzere arsalarının ne suretle ifrazı muvafık olacağına dair be- | H..i";" muracaat etmeleri ve belediyece kanun ve nizamlara ve yerin Usiyet ve ihtiyaçlarına uygun olarak gösterilecek şekillere göre arsa- "."l'l ifrazını tapuda tescil ettirmeleri elzem bulunacağı ve beledi- 'ü mütaleası alınmadan yapılacak ifraz parçaları üzerinde kanun ]h'"lınılın uymaması dolayısiyle inşaata müsaade edilmemesi ha- ine belediyenin hiç bir suretle mesuliyet kabul etmiyeceği ilân olu- < M (B) (3227) / a ADEMi iKTiDAR Bdgevşek:ioğiu karşı HORMOBİN Tabletleri Heor eczanede arayınız. Talsifkt; Pasta kutusa 1255 HORMOBİN Kayıp: Hasköy nüfus dairesinden al- diğim nühus kâğıdımı kaybettim. Yenisini Talacağımdan bükmü yoktur. 330 doğumlu Bohor oğlu Yako Son Posta Matbaası ü Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp BSahipleri: A. Ekrem, S. Ragıp, H Lüttü o, Sayfa 11 ) Satış ilânı İst. Dördüncü İcra Memurluğundan: Vakıf Paralar İdaresine birinci derecede ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (26,251) yirmi altı bin iki yüz elli bir lira kıymet takdir olunan Beyoğlunda Fi iruzağa mahallesinde Be- yoğlu caddesinde 119, 8/1 No. lu »Panayoti apartımanı ve Allah ver di oğulları haneleri ve İtalyalı Manwel hanesi ve Hoca zade sokağında, Sıra serviler caddesile mahdut ve bahçeden geniş mermer merdiven- le kapıya çıkılır, kapının önü mermer sahanlıklı, üst kattaki balkonu dört mermer kulonla sahanlığa istinad eden ve zemin katı: Yukarıda zemini parke, tavanı ve duvarları karton piyer büyük iki oda, zemini mozayik duvarı Fayans banyo mahalli, mermer aralık üzerine bir kiler, bir halâ, bir Fayans musluk teknesini, bodrum katı: Zemini Karosiman — bir taşlık, bir koridor üzerine cidarı fayans alafranga ocaklı bir mutfak, zemini kırmız ıçini oda, üç göz harap oda, kazanı sökülmemiş kalori- fer ocak mahalli, üç kömürlük, ayrıca servis merdiveni, bir halâ ve bir merdiven altı, birinci katı: Merdiven başı, bir salon, iki oda, zemini mermer tırabzon korkuluklu cephede iki balkon, zemini parke tavan ve duvarı karton piyer ve yağlı boya ve kısmen yaldızlı salon, bir alafran ga halâyı, ikinci katı: Bir sofa üzerine bir salon, bir kiler, biri küçük üç oda, zemini ve cidarı emayye banyo mahalli, - bu katta tavan kenar- ları karton piyerdir - diğer tavan yağlı boya ve ayrıca zemini karosi- man cidarı Fayans aralık üzerine üç halâ ve cephede üç balkonu, üçün< cü kat: Zemini parke bir sofa, üç oda, bir kiler, alafranga halâ, zemini parke tavanları kısmen harap olan bir koridoru, - birinci kata kadar olan esas ve servis merdiveni mevcut olup bundan sonra yalnız servis merdiveni vardır. Her iki merdiven mermerdir. Terras merdiveni ahşap« tır. - Terras katı olan ve zemini kırmızı çini döşeli dördüncü katı: Biri koridor üzerine mermer iki tekne ve iki dolabı olan bir çamaşırlık, bir kiler, bir oda, üstü örtülü camsız demir camekânlı Terras, ayrıca üstü açık diğer bir Terras ve çamaşırlığa ait sobayı ve umumi kapının iki ta- rafında ikişer katlı olmak üzere biri sağda zemin katı: Zemini kırmızı bir sahanlık, iki oda ve bir helâyı, birinci katı: Bir sofa, tavan sıvaları kısmen dökülmüş iki oda ve elektrik tesisatını, bahçede binaya - bitişik mermer musluk taşını muhtevi ve ayda (10) lira ile Yason'un tahtı İ ticarında, 795 M2 arsanın 37 metre murababında mebna kârgir hane ile kapının sol tarafında zemin katı: Zemini kısmen kırık mermer bir taşlık, birinin zemini taş, diğerinin ahşap iki oda, bir helâ, zemini muh- telif çini döşeli maltız ocaklı mermer musluk taşlı bahçeye kapısı va altı sarnıç olan bir mutfak, birinci katı: Bir sofa, birinin döşemesi par- ke iki oda, yan tarafta ahşap döşeme ve tavanlı yanları kapalı bir bal- kon ve zemin pencereleri demir parmaklık ve kepenkli ve elektrik tesi- satını ve ayda 10 liraya Sofyanın tahtı isticarında 795 M.2 arsanın 69 metre murabbaımnda mebna bulunan diğer bir haneyi ve yan taraftaki sokakta kapısı olan ve bahçeden merdivenle de inilen zemini çimen- to üstü taraça ahşap kapılı ve hâlen boş bir garajı ve bahçesinde muh- telif bir kaç ağacı ve sağ tarafında alaturka beş göz helâyı — ve üzeri saç kaplı çimento tekneyi havi zemini çimento bir koridoru — müştemil ve Hoca zade sokağında bir garajı bulunan 795 M.2 arsanın 209 met- re murabbaımda mebna ma, müştemilât bir kârgir hanenin tamami açık arttırmaya konmuş olup şartnamesinin 2/7/936 tarihinden itibas ren dairemizde herkes tarafından görülebileceği gibi 14/7/936 lırihH ne müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttır- ma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde 75 şi ni bulmadığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak — üzere 29/7/936 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar, dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gayrimenkul gene ' muhammen kıymetinin ©© 75 şini bulduğu takdirde en son arttırana! ihale edilecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümleri- ne tevfikan satış geri bırakılacaktır. Taliplerin muhammen kaymetinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesinin veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim — vergiler ile vakıf icaresi, taviz bedeli ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzifat ru- sumu satış bedelinden tenzil olunacaktır. 2004 numaralı icra ve - iflâs kanununun (126) nci maddesinin dördüncü fıkrasına — tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkr sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife da- ' ir olan iddialarını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evra«. kı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicilleriyle sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihatle alâ. — kadaranm işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 4 irs’q dosya numarasile mura- caatları ilân olunur. KARYOLALARIN 1936 desenleri gelmiştir. Asri Mobilya Mağazası *& İstanbul : Rızapaşa yokuşu No. 66 Tel; 23407 Gümrükte İpek mensucat satışı İstrnbul Gümrükleri Satış İşleri Müdürlüğünden : . Haziran 25/6/936 günü kapalı zarf usulile “1365,, kilo ağırlığında safi ipek mensucat satılacaktır. İsteyenlerin Kurun gazetesinin 9/6/938 günü nushasındaki ilânımızın okumaları ilân olunur. “3153,, HEMORRON. * İ