21 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

21 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Bir soyadı hıkayesı Eskiden (Kayğısız) dım. Bu adı benden evvel başkası tescil ettirmiş, şunu alayım, dedim olmadı; bunu alayım dedim, olmadı; ben de ( Kaygılı ) oldum Yazan : Osman Cemal Kıyıılı sözünü zaman, Ben vaktiyle gu — (Kaygısız) kendime soy adı olarak aldığım bunu niçin aldığımı bir gazetede uzun u- zun yazmış ve bu Kaygısız kelimesini ar- | tk benden başka kimse almaz sanmıştım. Meğer yanılmışım. Bu sabah söy adımı nüfusa kaydettir mek için bir de nüfus dairesine gittim ki mübarek (Kaygısız) lükabını benden ön ce başka birisi kendine kaydettirmemiş mi? Derken biz orada © kalabalığın için. de yeni baştan bir soy adı aramaya baş- ladık. Fakat oracıkta, o kalabalığın içinde aklımıza çabucak ne geldiyse onların da hepsi alınmamış mı? Derken, o kalabalığın arasından bir bil dik atıldı: — Yahu, sen zaten muharrirsin, yazı- Cısın ve zanırsam çok da yazıyorsun, onun için (Çalakalam) koysan a... — Olmaz, dedim, (Çalakalem) sam © zaman tercüme, telif, adapte, aşire- kor- mento, palavra, atmasyon, harcıâlem, ak lmna ne eserse durmadan yazan bazı arka- daşların haklarını yemiş olurum. Ayni za- manda (Çalakalem) biraz da (Çala ba- dem) gibi bir şey olur. Çala badem dedim de hatırladım. Bi- zim nüfus şubemizde kayıtlı olan bayan- lardan birisi (Elma) lâkabını almış oldu- ğu gibi Fatihte de başka bir bayan kendi soy adını (pekmez) koymuş.... Düşünün bir kere. elmaya pekmeze varıncaya kadar benimsenen bu kadar ad içinden artık ben kendime uygun ne bulabilirdim? Oradaki genç kâtibe: —— Bari dedim (Yaz) koyalım, ben ya- m çok severim! Güldü: — Hangi yaz, dedi; yaz, kış, bahar, güz, onlar çoktan alındı. Hattâ temmuz, ağustors, eylül, mart gibi ay adları bile tü- kendi. Biraz daha düşündüm; çok sevdiğim tabiat adlarından çayır, bayır, kır, orman, Osman Cemalin bir karikatürü dağ. dere, çay yağmur falan gibi şeylerden bana artakalmış hiç bir şey bulamayınca eski Bürhan Ümidin yeni soy adı olan © canım (Toprak) kelimesine karşı kim bi- lir kaçıncı defa kıskançlıkla içimi çekerek nüfus kâtibine seslendim: — Buldum kardeşim, buldum! — Ne buldun? — Kaygısızın aksil — Kaygısızın aksi nedir? — Kayaılı! Ve o zaman hey gidi kara bahtım, hey! dedim; bana, şu dünyada bir (Kaygısız) adını bile çok gördün, benim soy adımı da kendim gibi gerçekten (Kaygılı) yap- tın! Zaten ben ilk baştan bu adı ters, yan. lış almıştım. Ben ki dünyanın gerçekten en kaygılı bir adamı iken (Kaygısız) be- nim nemeydi? İşte şimdi tencere yuvarlandı kapağım ve hak da yerini buldu, bir buçuk — yıllık muvakkat Kaygısız şimdi müebbed Kay- gili oldu. Osman Ceomal Kaygılı Kızılay kermesine hazırlık Dün ticaret odasında Kermes tertip 'Toplantıda Kermes programının ana heyeti umumi bir toplantı yapmıştır. hatları görüşülmüştür. Bundan sonra Kermeste vazile alacak olan komiteler tesbit edilmiş Lü- mapark ve pavyonlar, piyango, umumi kontrol, proğram, propağanda, mü- sabakalar komitelerine seçilenler vazifelerini almişlardır. —— Kermeste dans, berberlik, terzilik, yapılacaktır. Bu komitelerden başka umumi eğ! umumi hesap işleri, para işleri, ispiker, miştir. — Beynelmilel bebek sergisi gaktır. boks, eskrim, güreş müsabakaları glenceler, tezyinat, resmi işler, teşrifat, bilet satışı, komiteleri de teşkil edil- Kermesi müteaikp 15 gün açık kala - Çocukluk Aşkı Geçici olur «lki senedenberi bir kızla sevişiyo- Tum. İkimiz de üniversite — talebesiyiz. 'Tahsilimizi bitirmemize — daha iki var. Ondan sonra da askerliğim gele - cek. Bir müddet te hayatımı kazanmak için lâzım. Düşündüm, taşındım. Vazi- #ene yeti kıza da anlattım. Bu kadar zaman birbirimizi bekleyip bekliyemiyeceğimizi düşündük, bir karar veremedik, Siz ne dersiniz? » Sitkı Gençlikte sevgi ateşli ve kuvvetli o- lur, Fakat saman alevi gibi gelir geçer. Evlenme çağınız geldiği zaman duygu- larınız da, düşünceleriniz. de — değişir. Üç sene sonrası için şimdiden birbiri - nizi bağlıyacak taahhütlere girmeği doğ- ru bulmuyorum. Fakat bazı çocukluk aşkları vardır ki Üevem öder ve büyüdükçe sevgi de be- raber büyür. Bu takdirde tehlike yok « tur. Bugün aynılsanız bile evlenme za - manında gene birbirinizi arar bular - sunuz. TEYZE SON POSTA mellîng tekrar dünya şampiyonu olacak mı ? sörüne yenilen Joe Luis kimdir, niçin yenildi? libiyet Şneling'in dünya şampiyonu Bı. doch ile çarpışmasına vesile — olacak dünya şampiyonu edecektir. Dün gelen telgraflar maçın tafsilâtını a- şağıdaki şekilde anlatmaktadır. Şneling - Joe Luis Maçı Nasıl Oldu? Dün gece 85 bin seyircinin zenci boksör Luis ile Alman Şmeling kar- pılaşmış ve Alman boksörü 12 nci ravund. da Luisi nakavut ederek yenmiştir. Bu parlak muvaffakiyetten sonra dün- ya boks şampiyonluğu namzetliğini kazan- mış olan Şmeling, Amerikan Braddock ile Berlinde hıııla şacaktır. Bütün boks şampiyonlarını şimdiye ıu dar ilk bir kaç devre içinde iskambil kâ- Lwuis'in üıdı gibi yere sermiş olan zenci feci mağlübiyeti hayretler — uyandırmıştır. Hususile ki ilk dört ravundda — Şmeling'i fena halde dövmüş ve bir defa yere yu- varlamıştır. Bu dört ravundu Şmeling zen- Şmelling ginin müthiş sol yumruklarının — yağmuru altında ring etrafında dönmekle geçirmiş veya iplere tutunarak ycıı düşmekten kür- tulmuştur. Şneling kaçmış, zenci kovalamış niha- yet beşinci ravundda Şmeling zenciye te- sirli ilk yumruğunu yerleştirmeğe muvaffak olmuştur. Bu yumruk o kadar âni ve o ka- dar şiddetli olmuştur ki, zenci yere düş- müştür. Bu andan itibaren de Luis'in şim- t İ Joc Luis Giye kadar herkese aman dileten ve Şme- ling'i de dört ravund mütemadiyen topaç gibi döndüren müthiş sol yumruğunun sanki kuvveti kalmamıştı. Şmeling'in üze- rinde artık hiç bir tesir yapmıyordu. Ve ravundlar ilerledikçe Şmeling'in — faikiyeti ve yumruklarının tesiri artmış — zencininki ise tedricen azalmış ve nihayet 12 nci tavundda nakavut olmuştur. Şmneling bu maçta çok yüksek bir tok- nik göstermiştir. Hitler Şmeling'i Tebrik Etti ve Karısına Çiçek Gönderdi. ondan sonra taayyün önünde dünya şampiyonu olan i Milâttan evvel 1700 de Suriye ve Filis- miş, Misirda Fir'avunların ikinci Teb salk- Hiksoslar Mısıra girerlerken istilâ yol- ra sürerek Mısıra getirmişlerdi. Hiksosla- tanatı kurulmuştu. tın devrinde bu kavmler Mısırda iyi bir ha- yeniden sahip olunca, Hiksosların — Misira getirmiş olduğu bu kavmlere çok ağır bir esir muamelesi yaptılar, Kendilerini en ağır işlerde kullandılar, Mısırdan çıkıp gitme- lerine de'mani oldular. Nihayet şimalden Asur'lıların, cenup- tan Habeşlerin Mısıra hücüumu bu kavmle» Ti Fir'avanların elinden kurtardı. bu iki istilâ dalgasının Hiksozların de M Teb saltanatı arasında yıkılırken, vaktiyle Mısıra getirmiş oldukları kavmler sırdan çıkmağa muvaffak oldular. Bu kavymlerin başında İbraniler bulun- maktaydı. İbraniler, tarihlerinin bu faslını iki güzel Lejand ile süslemişlerdir. Bunlar- dan biri Mısıra gitmelerini, diğeri Mısırdan kurtulmalarını anlatır, birincinin kahrama- nı Yusuf, ikincisinin kahramanı da Musa- dır. İbranilerin ulusu Yakubun on iki oğlu vardır ve bunların içinde Yusuf eşsiz gü- —— “Son Posta,nın müsabakası: 40 Tarihi Vak'a ve 40TarihiTablo ——— 30 - P'ravunun ruyası Evvelki gece Alman bok- Şmneling ile zenci boksör Joe Luis ara» sında evvelki gece yapılan boks maçı Şmee | £ Hng'in galibiyeti ile neticelenmiştir. Bu ga- | y zelliğiyle şöhret almıştır. Babaları en çok Yusufu sever, kardeşleri onu kıskanırlar. Mısıra giden bir kervana satarlar. Bu kere vanla Mısıra giden Yusuf orada da Fir'a« vunun sarayına satılır. Fir'avunun genç kae mat bu delikanlıya gönül verir, Fakat Yu- suf kadına yüz vermez. Bunun üzerine if- tiraya uğrar, zindan gibi kullanılan bir ku- yuya atılır. Bir zaman sonra Fir'avun, rü- yasında bit takım kara öküzlerin ak öküze leri yediğini görür, metrak eder. Rüyasını kimseye açamaz. Yusulu sağlık Yusuf kuyudan çıkarılır. Fir'avunun rüyas snı açar: «İlkönce bolluk olacak, kıtlık olacakla der. Onun sözü üzerine bolluk — yıllarının mahsulü anbarlarda saklanır. Kıtlık yılları başlar. Bütün ön Asya kamvleri Mısıra baş vurürlar, Mısır bu yüzden çok zengin ©- lur. Yusuf büyük bir mevki alır, kardeşle- rini, babasını ve onlarla beraber İbranileri Mısira getirterek yerleştirir. Yusuf Lejandı, Hiksoslar devrinde İb- ranilerin Mısırda oynadıkları büyük iktısa- di rolü aydın olarak göstermektedir. Yu- sula gelince, hiç şüphesiz ki İbranilerin Hiksoslarla beraber Mısıra girdikleri #ra- da İbrani şeflerinden biri olmuştur. Yukarıda Harold Speed'in tablosunda Fir'avunun rüyasını açan Yusufu görüyo- tuz. Genç ve güzel Yusuf rüyanın manâ. anı Fir'avuna anlatmaktadır. Ressam, onun sağlam çizgili vücudan. da enerjik bir şef yaşatmağa muvaflfak ol- muştur. Reşad Ekrem Koçu verirler, sonra tin yolile gelen Hiksos Türkleri eski Mı- #srı zaptetmişler ve Teb şehrinde — oturan Fir'avunların saltanatına nihayet — vermiş- lerdi. Milâttan evvel 1500 ze kadar M sra hâkim olan Hiksoslar, bu tarihte Teb | n pmuılınnlıı gayretiyle Mısırdan — çıkanıl- larında rastgeldiklari akvamı da önleri &- gçek buketi göndermiştir. Bayan Şmeling. fyok, sol ayak ilerde ve müvazeneli — bir Anni Ondra adıyla maruf eski sinema ar-Ütarzda durulması lâzım gelirken o hiç de tistidir. Göbels De Şmeling'e Telgraf Çekti Propaganda nazırı B. Göbele boksör Şineling'e telgraf çekip: «Bu gece radyoda haber aldığım hari- kulâde zaferinizi can ve gönülden kutlula. tım. Sizin, Almanya namına çarpışmış ol- duğunuzu biliyorum. Bu itibarla, sizin za- feriniz, Almanyanın da zaferi demektir. Sizinle müftehirizv demiştir. Joe Luis Neden Mağlüp Oldu? Şmeling ile Joe Luia'in maçı hayli mü- nakaşalara yol açmış ve umumi kanaat zenci boksörün Şmeling'i mağlüp edeceği merkezindeyken eski dünya — şampiyonla- rından Cak Conson bir makale yazarak bonun aksini iddia etmişti. Makalede hu- Tüsaten şöyle söylenmektedir: Ben bir çok boks münekkitlerinin ka- maatleri hilâfina — bambaşka bir fikir ileri süreceğim. Joe Luis bizim — zamanımızda yetişen boksörlerin hiç biriyle kabili kıyas değildir. Bir kere ringde kendisine vazi - yet vermesini bilmiyor. O vaziyeti nereden edindi bilmem ki. Boks her şeyden evvel B. Hitler ve iç bakanı B. Frick, boksör ' bir kafa işidir, yalmız yumruk hasmı mağ- Şmeling'e tebrik telgrafı göndermişlerdir. İlüp etmek için kâfi değildir. B. Hitler, Bayan Şmeling'e bir de çi-| dehşetli Joe Lwis'in yumruklarından başka bir şeysi öyle yapmaz. Bir sol direht çıkardıktan #sonra, her yumruğunu rakibine rast getire- mezse müvazenesini kaybeder. Bugün ring'e çıksalar Joe Luis'i naka- vut ile mağlüp edebilecek aagari iki düzine isim sayabilirim. Ben sol yumruğumu vu- rup ta rast getiremediğim zamanlar arka- sından sağ kroşeyi de atabilirdim. Joc'de bunların hiç biri yok, o yalnız yumruğu- nun kuvvetine güveniyor. Beni kimse kıskançlıkla itham etmesin doğru söz söylüyorum. Ve sözlerimin doğe ruluğu maçtan sonra daha iyi anlaşılacak- tır. Yakalanan kaçakçılar Ankara, 20 (ALA.) — Geçen bir hafta içinde gümrük muhafaza örgütü iki ölü, seksen bir kaçakçı, üç bin dört yüz elli kilo gümrük kaçağı, yüz on dokuz kilo inhisar kaçağı, otuz üç bin dört yüz kırk defter sigara kâğıdı, bin üç yüz yirmi paket sigara, yüz seksen üç altın lira, kırk sekiz Türk lirası, kırk beş gram Eroin, üç tüp Noo koka- in, bir tüfek ile kırk yedi kaçakçı hay- vanı ele geçirmiştir.