31 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

31 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Gaziantep şehrinin imar plânı hazırlandı Mimar Yansenin bu plânına göre Gaziantep dünyanın sayılı güzel şehirlerinden biri haline gelecek K antep betediye encümeni içtima halinde Gaziantep (Hususi) — Mimar Yan- sen tarafından yapılmakta olan şehir imar plânının iki binde bir mikyasın- da olan kısmı gelmiştir. Bu plânda şeh- rin ana caddeleri, İstasyon yeri, stad- yom, eğlence mahalleri, park yerleri tesbit olunmaktadır. Buna göre müstakbel istasyon Nizip yolu üzerinde, meydan futbol sahası - 'nin şimalinde yapılacaktır. İstasyon - dan elektrik şirketi yanında Alleben deresine kadar geniş bir apor sahası ve stadyom inşa olunacaktır. Ma'anoğlu köprüsünden Nizip yolu- na kadar Alleben deresi su eğlenceleri yerleri, piyade yolları, gazinolarla süs- lenecek ve derenin müteaddit yerlerin- de köprüler yapılacaktır. Kırkayak bahçesi Alleben deresine kadar uzalı- lacak, bunun sağ ve solunda bahçeli ev. ler yapılacaktır. Parti bahçesinin garbındaki şehir Karamanda Su aranıyor Karaman (Hususi) — Konya ve Karamanın su ihtiyacını gidermek i-| cinayet olmuştur: Ççin sondajlar yapılmaktadır. Ve bu iş bir ecnebi gruba ihale edilmiştir. Şir- ket sondaj ameliyesinin için Fransaya bazı âletler sipariş — etmişti. Âletler gelmiş ve işe başlanmıştır. Bu- gün getirilen âletlerle 300 metre de rinliğe inmek mümkün olmaktadır. Mütehassıslar - tetkiklerinin -sonunda bol ve yüksek tazyikli su membalarına tesadüf edeceklerine kanaat getirmiş- lerdir. Şimdilik iki arteziyen kuyusu a- çılacaktır. Bunlardan iyi neticeler elde edilirse kuyu adedi çoğaltılacaktır. Sondaj için icrası getirtilen Gletlerden maden arama i - Hinde de istifade edilecektir. Balıkesirde yaz hayatı Balıkesir (Hususi) — Burada yaz Bünlerinin gece hayatı gündüzden da- canlıdır. Geceleri gündüzlere naza- Tan çok daha serindir. İşlerinden ayrı- halk geceleri masrafsız şehir par- kında hoşca bir vakit geçirmektedir. İs- tasyondaki askeri mahfel bahçesinde de bir kısım halk eğlenmektedir. Bu yıl burada meyva ucuzluğu var- dır. Yeni dünya karpuzunun kilosu 5, — — Müzeler idaresi güzel bir vermiş, Hasan Bey.. * ı | | Manima - ı A -|İnin Aynalı mahal - % lesinden — Hüseyin * Ti oğlu Adem arasın- Üat A !â Tokat Memleket Hastanesi Tokat ( Husu « « ) — Hüküme ? konağının “m kar | gasında İnga ettiri « len Tokat memle- ket hastanesi bü » yük bir — faaliyetle | çalışmaktadır. — * | Mecmuu 165 ya- taklı olan bu has. Hastane başdoktoru ve sıhhat müdürü vına kadar yani 18 Şökrü — Maral ay zarfında 850 hasta yatırılmak — suretile tedavi edilmiştir. 4081 kiğiye poliklinik tedavisi yapılmış- tır. 98 kişiye büyük ve 125 kişiye de kü- çük ameliyat yapılmıştır. Bunlardan başka bir çok yurddaşlara da alçı ve esir tedavi usülleri iera edilmiştir. Hastanenin her köşesine temizlik hâkim olmaktadır. Hastanenin başdaktoru Şükrü Maral sıhhat müdürlüğü vazifesini de ayni muvaffakiyetle başarmaktadır.. Tokatta bazı tayin ve terfiler Tokat asliye caza hâkimi Hasan Denizli sulh hâkimliğine, ağır ceza azası Asım Bolu sulh hukuk hâkimliğine, Tokat cumhuriyet müddeiumumi muavini Hasan Cevdet A- lucra müddeiumumiliğine, Urfa ağırceza rel «i İsmail Hakkı Tokat asliye hukuk hâkimli. gine, asliye hukuk hâkimi Salih asliye ceza hükimliğine tayin edilerek vazifelerine baş- Tamışlardır. Tahsil heveslisi bir genç Hem simit satıyor, hem lise tahsili yapıyor Samsun (H_î— — Burada Kemal Güntürk isminde lisenin sekizinci sı- nıfında fakir bir çocuk vardır. Bu za- vallı sabahleyin mektep vaktine kadar simit satar ve kazandığı para ile de tah- silini ilerletmeye çalışır. Kemal Güntürkün — bu vaziye- tini gören — valinin refikasi ken - disine yardım etmiş ve yemeklerini şehrimiz lokantalarından birinde te « min etmiştir. Bundan başka bu yav « ruyu gelecek sene için leyli bir mek - tebe yerleştireceğini vaadetmiştir. parkile şehitler âbldesi parkı dereye ka- dar sedler halinde inecektir . Bundan başka Kozanlıda Kozanlı caddesile Düztepeden hükümete giden cadde arasında geniş bir Atatürk peşkı meydana getirilecek ve bunun şimalin- de de hükümet binası yapılacaktır, Yeni şehir yapılacak şehir civarının haritası henüz bitmemiş ve Yanscne gönderilmemiş olduğundan bunların plânları yapılmadığı — gibi — şehrin teferrüatlı bir plânı henüz yapılmış de- gildir. Bu saydıklarımız plânın tasar- lama halinde ana hatlarıdır. Mimar Yansen ,asrf mezarlığın kat'. İ plânını da göndermiştir. Mezarlığın duvarları çekilmektedir. Plân ancak üç senede tatbik edilebilecek ve bu yıl lü- zumlu kısım ikmal olunacaktır. Belediye encümeni her hafta pazar- tesi günleri muayyen saatte içtima ede- rek yapılacak işleri kararlaştırmaktadır. İzmirde Bir cinayet Akhisar 30 (Hu- —— susi) — Burada bir Selendi köyü ci- varında göçebe bir halde bulunan Sa « Hhlik Hüseyin oğlu Sadıkla, Satış yaparken uyuyan çaycı Yozgat (Husuet) — Yerköy istas- yon büfecisi Rızanın başından garip bir uyku hâdisesi geçmiştir. Rıza Ankara treni yolcularına çay satmak için trene girmiş ve çayı satar- ken Rızayı bir uyku bastırmıştır. O da bir kanapeye yerleşerek uyumıya baş- lamıştır. Gözünü açtığı zaman kendini Yerköyden G saat ötede Sekili istasyo- nunda bulmuş ve çay fıncanlarını ala- rak mecburen Sekiliden yürüyerek Yerköye dönmüş ve halk bu macera- ya bir hayli gülmüştür. da hayvan alım sa- ümi meselesinden, Katil Sadık ötedenberi münaferet varmış. Sadık, Â « dermin kardeşi Hasan çavuştan bir at sa « tın almış; fakat bu atın tezkeresini mü - teaddit defalar istediği halde kendisine verilmemiş. Sadık bu vaziyet karşısında köy ihtiyar heyetine şikâyet edeceğini söyle - miş. Bu şikâyet meselesi Sadıkla Hasan Ça « vuş ve Âdem arasında manasız bir müna- kaşa açılmasına — sebebiyet vermiş ve — iş kavgaya dökülmüştür. Kavga yerine ye - tişen Sadığın babası Hüseyin ve kardeş ço- cukları, Hasan ve Yaşar da kavgaya işti « rak etmişlerdir. Çok görgüsüz bir çocuk olan Sadık, hiddete kapılarak bıçağını çı- karmış, ve Âdemi yaralayıp öldürmüştür. Katil adliyeye verilmiş ve tevkif edilmiş - tir. Tirede bir cinayet İzmir, (Husust) — Tireye bağlı Dereköyünde bir cinayet olmuş; Veli, sopayla arkadaşı Halili öldürmüştür. Katil yakalanmıştır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Klı en iyi vişnenin kilosu 10 kuruşa satıl- maktadır. * Çağlıyan kasrını tamir et. »Eski Sâdabadı ihya ede - cekmiş, a san'at ve bilgi hevesi Memleket kadınlığınd AeRz 2 di . M M N Memleketin her tarafında kızlarımız ve kadınlarımız için san'at moektepleri, biçii we dikiş yurdları açılmakta, bunlar ümidin çok fevkinde rağbet görmektedir. Birçolş yerlerde de kadınların san'at ve bilgi hevesi husust teşebbüslerle karşılanmaktadır. , Adapazarı Ülkü dikiş ve biçki yurdu da bu hususi teşekkilllerden biridir. Yuzd yıllık sergisini açmış, bu münasebetle son yıl mezunlarının diploma tevzii merasimiİni yap. mıştır. Resim yurdun talebe ve munllimlerini göstermektedir. — Bornuva dikiş ve biçki yurdundan da bu yıl on genç kız mezun olmuştur. Tinlebşlik in vücuda getirdikleri sergi muhitte güzel bir İntiba burukmıştır. Restm Bozmüyp puse dundan bu ya diploma alan — kaızlarımızı göstermöktedir. Kilis (Husust) — Halkevi, iki kısımdan — ibaret bir bişki ve dikiş yurdile yalnız bir devreli bir nakış kursu açmış ve buralara gösterilen alâka azami haddi bulmuş- tur. Ancak, muallim bulunamadığı cihetle talebelerin hepri kargılanamamıştır. Biçki ve dikiş yurduna doksan, nakış kısmına daaltmış kadın alınabilmiştir. Yukanda Kilis Halkevinde açılan nakış kursile biçki ve dikiş kursunun ikinel şube- si müdavimleri görülmektedir. Sivasta ortamektep muallimlik | — Urfada köyeüler birliğinin imtihanı mesaisi Sivas (Hususi) — Ortamektep mu- Urfa (Husust) — Halkevi köycü « allimliği için açılan imtihana Sivastan ka kolu ve toprakçılar birliği üyelerl 25 ilkmektep muallimi girmiştir. Ne- | köylerde dolaşmıya başlamışlardır. İlk ticede Türkçeden Galip, Yusuf, Coş - "ı'"k Akziyaret nahiyesini ve köyles kun, riyaziyeden Mehmet ve tarih coğ- |A ge zmişler hi köylülere toprakçılar tafyadan da Reşad kazanmışlardır. birliği ve Halkevi hakkında izahat ver- Bir iki yil evvel 9592 lira sarfile vü- | Tötlerdir. SÜ DS ğ Bir kaç gün sonra bu köylüler şeh- cude getirilen Şarkışla ile Akçakışla ö klabikle he Halbevini açt el derek toprakçılar birliğine üye olarak kayıt olunacaklardır. Burada buğdayın kilosu iki gün ev- veli 3 kuruşken birden fırlamış ve bu- gün $ kuruşa satılmağa başlamıştır, Armutluda Çadıra köyü Armutlu (Husust) — Çadıra köyü, Armutluya dört saat uzaklıkta, bun - dan 70 yıl önce kurulmuş 25 evli bir köydür. Köyün etrafı bol ormanlarla muhattır, gayet soğuk ve meşhur su kaynakları vardır. Havası çok güzel - dir. Halkın geçimi kömürcülük ve çift- cilikledir. Bu köy gaz ve tuzdan maada hiç bir şeye para vermez. va Çadıralılar luitiçl ten bundan başka bir şey almazlar, el biselerini kendileri dokurlar ve diker- ler, yolu üzerindeki Kızılırmak köprüsü harap bir hal almıştır. Köprünün bu yıl yeniden esaslı sürette tamiri yapı - İacaktır. Hasan Bey — Şüir Nedimi de yeni baştan dünyaya ğgetirecek mi? |