12 Kasım 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

12 Kasım 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Olğunluk . İmtihanları İmtihan sualleri şimdiden tespit edilerek muallimlere bildirildi 936 - 937 ders yılı lise fen ve ede- İiyet kolları olgunluk iİmtihanlarında sorulacak sualler tesbit edilmiştir. Fen kolundan imtihan olacaklara fizik ve kimyadan, lisede elektrik bahsi ve © bahse ait tecrübe- ve meseloler, lise üçüncü sınıf proğra- mına göre okutulan mihanikt fizik ve termodinamik bahisleri ve o bahislere | ait 'tecrübe ve meseleler, lse 1 ve 3 ün- cü sınıflarda okutulan bahisler ve o bahislere ait tecrübeler ve meseleler i- le lise 3 üncü sınıfta okutulan lâbora- tuar tecrübe ve meseleleri - sorulacak- tır. Riyaziyeden: Bütün cebir, müsel- selât ve tersimi ve tarkimt hendese, tabiiyeden insan anatomisi ve fiziyo- lojisi sorulacaktır. Edebiyat kolundan olgunluk imti- hanlarına gireceklere tarihten İiseler- de okunan tarihin 3 ve 4 üncü ciltle. iindeki bahisler, coğrafyadan Türkiye, Bulaınııın. Yunanistan, İtalya, İran wıiyılınnı ait bahisler, edebiayt- tan Türkiyede tanzimat ve ondan son- ryaki devirlerde Türk edebiyatı tarihi, felsefe ve içtimaiyat — grubundan İise 2 ve 3 üncü sınıflarında gösterilen bü- tün bahisler sorulacaktır. Bu sualler lise imtihan talimatna- gpnesinin & Sinci maddesine göre bütün pavallimlere bildirilmiştir. Türkiye Milli sigortası kongresi Milli Reasürans vadesi gelen sigortaları ödeyecek Dün Tarlâyi Kbdli Sigcita gökmti nin Galatadaki binasında saat 11 de hissedarlar içtima etmişlerdir. İçtimada hükümet komiseri olarak İktısat Vekâleti Teftiş hey'eti Reisi de bulunmuştur. Müzakereler neticesinde: 1 — Tasfiye memuru avukat A- tıf ile Orhanın mesâileri tasvip edil- miş ve vazifelerine devamlarına, . 2 — Bilânço defterini ve tasfiye hesabatını kontrol için bir mürakıp in- Aihabına karar — verilmiş ve mürakıp intihap edilmiştir. lflâs Eden Şirketlere Sigortah Olanlar Föniks dö Vien ve Milli sigorta şir- ketlerine sigortalı — olanlardan vadesi gelmiş veya geçmiş, yahut da sigortalı iken ölüm ve yangından zarara uğra- mış olanların sigorta bedellerinin ve- rilmesi için milli Reassürans tarafın- dan yarım milyon lira ayrılmıştır. Fönikse sigortalı olanların - mua- melelerini başka şirketlere devretme- leri işine gelecek — haziranın 12 sine, Türkiye Millt sigorta şirketine sigor- talı olanların da gelecek senenin teş- rinievvelinin 24 düne kadar devam e- dilecektir. Haliçte bir adam boğuldu Kasımpaşada Debağhane meydanın- da oturan ve Havuzlarda çalışan 6Ü yaşında Halil ile 35 yaşındaki Musta - fa bir vapurdan diğer vapura uzatılan bir kalasın üzerinden geçerlerken de - nize düşmüşlerdir. Mustafa kurtanıl - mış, Halil boğulmuş, cesedi bulunama- mıştır. Bir kadın zehirlendi Ortaköyde Akaretlerde oturan İ? - yanın ktzı Ebe uykusuzluktan zahmet çektiği için 15 uyku hapını birden yut- muş, zehirlenmiş, Hasşeki hastanesine zaldırılmıştır. okutulan | Heyetince kararlaştırılmıştır. ŞEHİR HABERLERİ Üç kurnaz sabıkalı yakalandı Bunlardan biri 270 lira, biri de iki pılto aşırmış- lardı, üçüncüsü de İzmirde tutuldu Edremitten İstanbula gelen İslâm isminde bir adamı bir arkadaşı ile bir- likte manitacılık suretile dolandırmak- |tan ve 270 lirasını almaktan, bir baş- ka adamın da ayni suretle 30 lirasını çarpmaktan suçlu Vehbi yakalanmış- tır. Vehbi önünde yere iç tara- |fı para bü; ünde kesilmiş bir pa- ra paketi di mek ve sonra bu pake- ti bulduğunu bahane - ederek İslâmın üzerini aramak suretile dolandırmiştır. Vehbi zabıta memurlarından izini gizlemeğe muvaffak olmuş, fakat dün Çukurçeşmede yüzünü yıkarken yaka- lanmıştır. Meşhur kaldırımcı hırsızlardan Yor- go Beyoğlunda Beyker mağazasından iki palto çalarken yakalanmıştır. Bir müddettenberi bazı suçlardan do- layı Emniyet Müdürlüğünce aranan bu sabıkalının diğer hırsızlıkları da tes- bit edilmektedir. * Bundan bir müddet evvel Üskü- dar tramvayında bir şahsın cebinden yankesecilik suretile para çaldıktan sonra İzmire kaçan sabıkalı Tevfik evvelisi gün İzmirde yakalanmıştır. Üzerinde yapılan aramada 130 lira çık- mıştır. Bu parayı nereden bulduğu hakkında İzmirde tahkikat yapıldık- tan sonra İstanbula gondenlceehu' kerereerererereneresenen Ramazan —— İkinelteşrinin on altıncı pazartesi günü Ramazanı şerifin iptidası ol- duğu ilân olunur. İstanbul Müftüsü Fehmi Ülgener Hukuk Fakültesinde İkinci sınıf Hukuk Fakültesinin döcl seneye çı - karılması üzerine bir ikinci sınıf ih - dası zarüri olmuştur. Bu hale göre şimdiki ikinci sımıf üçüncü, üçüncü sı- nıf ta dördüncü sınıf vaziyetine girmiş olacak, yani bugün ikinci ve üçüncü sı- nıfta okuyanlar müktesip haklarını kaybetmemiş olacaklardır. Birinci sınıf talebelerine gelince hu- kükun birinci - sınıfında hiç imtihana girmemiş veya dönmüş olan 451 talebe vardır. Bu talebeler ayın yirmisinde ve 24 ünde hukukun birinci sınıf dersle- rinin kâffesinden imtihana tâbi tutu- lacaklardır. Evvelâ iki dersten eleme yapılacak, elemede derslerden beşer numara alan talebe muvaffak olmuş sayılacak, bunlar ikinci sınıfa geçmiş glacaklardır zciğke | KÜÇÜK HABERLER | Dünkü kazalar Beyoğlunda Kalyoncu caddesinde oturan 'Todori Galatada bir binada boya yaparken müvasenesini kaybederek düşmüş, vücudu- nun muhtelif yerlerinden ağır surette yara- lanan Todort Beyoğlu hastanesine kaldırlı- mıştır. * 15 yaşında Vedat BSirkecide yük va- gonları arasında dolaşırken - başıniı vagon tamponina çarparak ağır surette yaralan- miş, ifade veremiyecek bir hâlde Cerrahpa- şa hastanesine kaldırılmıştır. Tasarruf Haftası Her sene olduğu gibi bu sene de gelecek ayın 12 sinden itibaren bir tasarruf haftası yapılacaktır. Bankalardaki tasarruf hesap- Jarı şimdi 0 milyon lra kadardır. Cemiyet bü sene bu miktarın 100 milyon Hraya çık- masını temine çalışacaktır. Kalitarya Köyü Bakırkây kazasının Yeşiiköy nahiyesine bağlı Kalitarya köyünün İstanbul belediyesi hududu içerisine alınması İcra vııyıcı-ıl SON POSTA Denizyollarının Yeni bütçesi Bütçeye vapurların tamiri, kaptan ve makinistlere zam için tahsisat konuludu Deniz yolları — idaresinin yeni yıl bütçesi hazırlanmıştır. Umum Müdür Sadettin hafta için- de bütçeyi Ankaraya gönderecektir. Yeni sene bütçesinde — vapurların ta- miri için fazla tahsisat konmuştur. Deniz yolları idaresinin — gemileri bu iktarda tamir görecektir. sene gen Bu iş için idarenin elindeki havuz kâfi gelmediğinden İstinye Dok şirke- | tinin havuzundan da istifade edilecek- tir. Kaptan ve makinistlerin yeni büt- çede hepsine zam yapılmıştır. Umum Müdür Sadettin Deniz yol- larının yeni yaptıracağı vapurlar için tekliflerde bulunan gruplarla yapılan temaslar hakkında Vekâlete izabat ve: receklir. Yeni vapurların henüz nere- ye yaptırılacağı malüm değildir. Bu- nun için yakında memleketimize ge- lecek Holanda hey'eti beklenmektedir. Bu hey'etle de görüşüldükten sonra kat'i karar verilecektir. İktisat Vekâleti müşaviri Faik Kur- doğlu Holandada yaptığı temaslardan iyi neticelerle avdet etmiş bulundu- ğgundan bu hey'etin gelişine ehemmi- yet atfedilmektedir. Holanda hey'etile demir ve maki- ne idhali işleri için de görüşmeler ola- caktır. Çocuk Esirğeme Kurumunda Dün mühim bir toplantı yapıldı Dün Çocuk Esirgeme Kurumu mer- Laz hey'eti bütün kaza başkanlarının iştirâkile geniş bir toplantı yapmış, mekteplerdeki çocuk himaye kolları vasıtasile yemeksiz çocukların vazi- yetleri uzun uzadıya görüşülmüş, son- ra, anneler birliğinin yeni yapılan ta» limatnamesi okunmuş, bu toplantıya bütün anneler birliği âzası da iştirâk etmiştir. Taliımatname müttefikan ka- bul edilmiş ve anneler birliğinin daha şümullü bir surette çalışması esasları tesbit edilmiştir. Taras Bulba YARINKI CUMA GÜNÜ Matinelerden — itibaren ALEMDAR -HiLÂL Şehir Tiyatrosu Tepebaşı dram kısmında 12/11/086 da akşam saat 20,30 da AYAK TAKIMI ARASINDA Fransız tiyalrosu Operet İıs 1 akşam Baat 20.80 da MASKARA Üyatrosunda Halk Opereti 16 İkinci teşrinden büyük cıpeı'etı yeni kadro, yeni bale AŞK PiERRE BLANCHAR ve KATE DE NAGY Bu kadar meraklh bir aşk ve macera filmi görülmemiştir. 1 172 sart mütemadiyen keyecanla görülecek İrazmzea muaraaım bir film. Bu akşam s A R AY Sinemıiğ Gayet kuüyvetli bir mevzun olan ve 1912 genesinde Rusyada bi Rus Prensesinin asi bir kazak tarafından kaçırılması üzerine cereyan eden hakiki bir dramı muhtevi Volga Ateşler ıçınde' güzel Fransızca filmi başlıyor. DANİELLE DARRİEUX - ALBERT PREJAN İNKİJİNOF - NATHALİ KOVANKO Büyük bir aşk, macera ve lüks şaheseridir. İlâvoton: En son FOKS JURNAL DÜNYA HAVADİSLERİ SANCAK FiLMi Sureti mahsusada gönderdiğimiz sinema operalörü tarafından çekileii ve Türkçe izahatlı büyük bic film. Ana vatan hasretile yanan İskenderun ve Anlakyalı 280 bin Türkülü istiklâllerini kurtarmak İçin bin türlü zahmetleri göze ularak yaptıklafi milingier, üâbideye çelenk koyma merasimi, İskenderun ve Anlakyanıfi manzaraları vesaire.., Bu akşamdan İitibaren S M E R sinemasında — filme ilâveten göslerilecektir. Değeri Peyparası Lira K. Lira K. 385 00 28 90 Ayasofya müzesi aanılinde Evkafa ait inşaata ewve rişli 70000 tuğla bini «5» lira «50» kuruştan. 2 70 Çenberlitaş'ta Atikalipaşa camii avlusunda duvâf inşaatına — elverişli 70 metre murabbaı taş beher met* re murabba «50» kuruş. Yukarda yazılı enkaz mabeller pazarlık suretile 16/11/936 p-nııd günü saat 10 - da satılacaktır. İsteklilerin Mahlülât kalemine, almak içiti yerinde bulunacak Mmemuruna görünmeleri. (2882) elti ireğraarmea ğ d şeimeeza Türk Hava Kurumu İstanbul Şube- sinden : Sayın İstanbul halkının yardımlarile alınan 9 tayyareye ad konma me”, rınnlS/TowıııııılmıııııiniiumuııN&Yqilmyıınd alanında yapılacağıı ve bütün yurddaşların bu şerefli törende bulunabit meleri ve ucuzca gidip gelmeleri için o gün öğleden itibaren akşamın solk trenine kadar bütün mevkiflerden Yeşilköy için azimette gidip gelme hak- kı bahşeden yüzde elli tenzilâtlı alelâde biletler temin edildiğini sayın yurd daşlara arzeyleriz. «2874» —h Z eai ği Posta T. T. Fabrikası Müdürlüğün- den: Deveboynu demiri yapilmak üzere 16 X 16 m/m eb'adında 8400 kilo dört köşe demir ile bunların ambalâjlarında — kullanılmak — üzere osm m/m eb'adında 250 kilo demir çember ve 16 m/m boyunda 250 kilo çit alınacaktır. Bunların tamamının muhammen bedeli 830 Hira 37 kuruş v€ muvakkat teminatı 63 liradır. Eksiltme 27/11/936 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de yapılâ” cağından taliplerin şartnameyi görmek için her gün eksiltmeye iştirâk içitt de daha evvel teminatlarını vezneye yatırmak suretile muayyen gün v" saatte komisyona müracaatları. «2823» — — .—a <—— —rmi e eçi Nizip Urayından: 2/ 10/1936 tarihinden 2/11/1936 tarihine lnb.l bir ay müddetle kar palı zarf usulile eksiltmeye konulan ve bedeli muhammeni 2980 lira olaf N'ızıphııhı—mhıhhııhdhmmbluınımnlımıundnhlıpzuh' etmediğinden 17/11/1936 sah günü saat 14 de ihalei kat'iyesi icra mek üzere 15 gün müddetle temdit edilmiştir. 2490 sayılı kanun ahkâmı göz önüne alınarak ve harita Nafia Vekâle tince yapılan şartnameye uygun bir şekilde olacağından taliblerin mezküf 35 00 günde ve daha evvel Nizip belediyesine müracaatları ilân olunur. (2881) Ka " HAŞT NS İstanbul Defterdarlığından : ç Senelik M: İcar Bedeli Lira Mahmutpaşada Çuhacı Han son kat No, 28 Oda ) 36 Büyük Çarşı Keseciler Sokak No, 46 Dükkân : Z4 Büyükada Panço Sokak No. 8 Ev : 108 Yukarıda yazılı mallar 4/12/1936 cuma günü saat 14 de kadar hizaltr rında yıııhhıbıdenmünmdınpımlüuhıwwm savi taksitte ve taksitler peşin ödenmek şartile bir sene için kiraya verile ceklerdir. Taliplerin Yüzde 7,5 pey akçalarile haftanın Salı ve Cumâ günleri Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış komir yonuna müracaatları. (F) (2879) LÖLÜM ve ŞEYTAN TÜRK Sineması yınnıhındıııilihıreı Müveti Franaızca Ekler «n son dünya heberleri, İtalyan Hariciyt Nazin'tın “Almanya geyahati, Framsada alyasi mücadeleler, Teyyart devi seyahirli — vesmire,,