26 Kasım 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Kasım 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Sıyfıi SON POSTA Erenköy cinayeti esrarını “Son Posta,,nın resimli zabıta hikâyeleri — | halâ muhafaza ediyor yaralayan hangi arkadaşı ? Mütareke senelerinden bugüne kadar faili bulunamıyan cinayetler ve bunlarla Erenköy faciası arasındaki e 5 D |ç müsabehet noktaları : İ Z l. Baat 9.30 suları, Corç Förgöson bir “ barda oturmuş, gümüş kupa ile, kendi kendisine birasını içiyor, gazetesini oku- yordu. Förgöson, muayene bir işi olmayan ğ isminde acentelik 2 Biraz sonra aynı bara Mister Hume R çekmek yapan bir fadam geldi. Canı şöyle bir kafayı Çatalcalı arabacı Mehmet İstanbula ge «Hayır, bu baş benim Erenköy cinayeti Üzerindeki esrar perdesi henüz kaldırılamamıştır ve de- nebilir ki İstanbul zabıtası mülareke senelerindeki keşikbaş cinayeti ile Ye- nibahçe cinayetinden beri bu karar câ- rarlı bir cinayet karşısında kalmamış- tır, Kesikbaş cinayeti Bu cinayetler hatırlardadır. Mütare- kede Gedikpaşada yangımn yerinde kesik kelle bulunmuş, zabıta günlerce, haftalarca bu kesik an kime ait ol- duğunu aramış ve nihayet bir gün ga- zetelere: «Kesikbaşın Çi din başı olduğu anla: Ahmedi kimin öldürdi tahkik edili- yor» şeklinde malümat verilmişti. Fa- kat aradan 3 gün geçince Çatalcadan arabacı Ahmet gelmiş, başı uzun müü- det tetkik etmiş, evirmiş, çevirmi: Bu baş benim başım değil. böyle alelâcaip kelle kullanmam demiş ve gitmişti. O gün bu gün bu başın ki- me ait olduğu da, bu cinayetin kim ta- rafından işlendiği de anlaşılamadı gitti. Yenibahçe cinayeti Gene mütarekenin aon yıllarında idi, Yenibahçede Kehalhagi sokağında vil- Tâmsı bir evde Avusturya asilzadelerin den ihtiyar bir kadın oturuyordu. Bu kadın Macardı, yıllardan beri burada ihtiyarı ikamet etmiş, âdeta inzüvaya çekilmiş, hizmetçi bile kullanmaz, sefi lâne bir hayat geçirir, koca lzir hanede tek başına otururdu. Bir bayram saba- hi bu kadını evinde ölü buldular, Ba- şında tam dokuz tane bıçak yaraşı var- dı ve kadının para ve mücevherleri ça- hnmamıştı. Bu cinayetin de faili aran- dı, tarandı bulunamadı. Madam Elmasyan cinayeti Böyle kalın bir esrar perdesi ile ör- h arabacı Ahme- şimdi arabacı —— W — Kat lmiş, kesikbaş kendisine - gösterilmiş, başım değil'» demişti. tülü kalan en son cinayet te Sarıyer cinayetidir. Burada Madam Elmasyan isminde daima genç görünmek isteyen ihtiyar bir Ermeni kadını evinde ab- desthanede ölü olarak bulunmuş, zabı- ta günlerce, haftalarca cinayetin faille- rini aramış, bulamamıştır. Madam El- kimin öldürdüğü henüz ma - lüm değildir. Erenköy cinayeti Bir haftadanberi #faili bulunmıyan Erenköy cinayeti bize bu cinayetleri ırlattı. Madam Elmasyan cinayeti esna Erenköy cinayeti ile diğer iki y tuhaf bir benzerlik te gördük. Erenköyde öldürülen Hüsniye Gülsüm de tipkı Yenibahçede öldürü len ihtiyar Macar kadını gibi kafasın- dan bıçaklanmak süretile öldürülmüş- tür. Gene bu cinayetle de kesikbaş ci- nayetinde olduğu gibi esrar perdesinin | yırtıldığı ilân edilm; yakalandı, Hüsniye Gülsü- mü kocası Seyfettin öldürmüş, yakala- dık, kaçtı, gene yakaladık denildi, Fa- kat sonradan katilin Seyfettin olmadı- B anlaşıldı. masy Katil aranıyor Erenköy cinayeti failinin kim olduğu henüz belli değil, Umuyoruz ki bu ci- nayet İstanbul zabıta tarihine yukarı- da yazdığımız faili meçhul cinayetler meyanında kaydedilmiyecektir. Gerek Adliye, gerek zabrta geceyi gündüze katarak çalışmakta, memurlar kara, yağmura, zehir gibi esen rüzgâra rağ- jmen kında, bayırda dolaşarak bu esrar- engiz cinayetin failini aramaktadırlar. Katilin bir iki gün içinde yakalanacağı şöylenmektedir. Dün de Üsküdar Müddeiumumi mu- avini Orhan Ereniköy polis komiseri ve Nahiye müdürü tahkikata devam et- (Devamı 8 inci sayfada) ——— ——— ÖNÜL İŞLERİ! Kalb vardır, iki Erkeği birden Barındıramaz «Kocamı sevmez oldum, her ha - reketi bana yapmacık, soğuk, yahut ta kaba görünüyor. Bununla bera - ber hissimi henüz kendisine açma- dim, fakat artık tahammül de ede - miyeceğim. Ne yapayım, bana bir yol gösteriniz.» * Bana bu sı ları yazan kadın O - kuyucumun mektubunda başka taf- silât yok, Kocasını neden sevmez olmuştur? Her hareke neden kaba bulmak- 1 or. Kendisine nasiıl abilirim! ir şey söylemenin — imkânsı: karşısında ke cada bulunaca; rine başka bir erkek hayalinin kaim olup olmadığını araştırsın, eğer müs- bet bir neticeye varırsa, takip ede - ceği hattı hareketi kendiliğinden bulmuş olur. ... Konyada Bayan Saimeye: Fotoğraf tahlilinde bazı mütehas- sısların muvaffak olduüklarını inkâr edemem, Yazı tahlilinin de bit çok ahvalde doğru neticeler verdiği bir hakikattir. Amma sırf bu iki tahlilim verdiği müsbet neticeye dayanarak bir kadının tanımadığı bir erkeğe hayatını bağlaması benim idraki - Aksarayda Bay «C. C.» ye: Düşüncenizi ben de muvafık gö - rüyorum. Şahsan müracaat etmek elbette müreccahtır, TEYZE orta halli bir adamdı. 3 ğ Derken Mister Grin ile Mister Vayt da kapıdan gözüktüler, Grin, bu at yarışları ile uğraşan bir adamdı. Söz arasında, o günkü yarışlarda çok büyük muvaffakıyelli işler gördüğünü ve epi para kazandığını anlattı, B İRER | 5 M Barın kapanma saati gelmişti. Dört arkadaş dışarıya birlikte çıktılar, Grin evine ana caddeden gitmektense, kestirmeden — tarladan — yollanacağını söyledi ve dört arkadaş birbilerine (geceler hayrolsun) diyerek ayrıldılar. Istiyordu. Tezgüha doğruldu ve bir içki ismarladı. Grin, kazancını yağlancıra, * ballandıra etrafa yayınca arkadaşi Vayi —ağzını biraz sıkı tutmasını ve parasını da şöyle dik- katlıca saklamasını tenbih etti. Z İtade verecek bir ha " gelince yolda yürür- ken, arkasında bir takım ııyıi sesleri duyduğunu ve geri döner dönmez de, elinde bir sopa ile kendisine doğru hücum eden çehresi örtülü bir adamla karşılastığını anlattlı. 6 w Ertesi günü, Grini tarlada baygın bir halde yatarken buldular. Başının sağ tarafında ehem- miyetli bir yara vardı. Kaldırılarak evine götürüldü. 8 İk yumruğu sağ elile savuşturmuş, lâkin ikinci ” yumruğu viyince kendisini kaybetmişti. Yalmız parasını — çalmıı sağ bileğinden çıkarmıştır. 10 ” bulduğu maden şlardı. Altın saatine dokunulmamıştı. Grin polis müfettişine içinde bir saatin akrebi bulunan 9 bir zarf uzattı. Doktoru bu ufak madeni parçayı onun Polis müfettişi kendi bulduğu şey'i, doktorun parçasile karşılaştırdı. Ve Polis müfettişi bu maden parçasımı dikkatle — muayene etti. Sonra hırsızlığın yapıldığı yere gitti ve orada da bulacağını ümit ettiği şeyi buldu. ar sahibi, o akşam oraya gelen müşterilerden För- göson ile Hume ve Vaninin eşkâlini tarif etti. Yak nız bu Üç kişi Grinin o akşam cebinde epeyce parası oe duğunu ve kestirmeden gideceğini biliyorlardı. Sonrâ,; Grinin altın saatiyle kösteği çalınmıştı. Bu da, müteca” ivzin öyle sanatinde pişmiş, çekirdekten yetişme bir gız olmadığını gösteriyordu. Polis müfettişi, bu üç adam- dan, hangisinin suçlu olduğunu kolaylıkla tayin € ve kimi istintak edeceğini hemen kararlaştır ha siz polia müfettişinin yerinde olsay an hangisini yakalardınız?.. ğulımuınıı 9 uncu sayfaya bakınız ! doğru bara gitti. Bar sahibinden ban malümat aldı.