12 Aralık 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

12 Aralık 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Sayfa —— ——— ——— — Kral Edvard ve Madam Simpson Kralın Madam Simpsonla evlenmeğe karar vermesi yeni değildir. Aylarca evvel Parlementoya Kralın düğününe sarfedilmek üzere 40.000 sterlinlik tahsısat ayırtılmıştı. Sarayın eşyası değiştirilmiş, bunun için Madam Simpsonun döşemecisinden fikri sorulmuştu undan tam 40 sene evvel, yani iki yaşlarında bir bebek, Bukinğ ham sarayının bahçesinde masum ma- sum oynarken, Penslivanya dağlarının 3 bin mil uzağında Britanya imparator un tarihine bir sayfa daha kata- olan bir kız doğmuştu. Talih, kader, şimdi bu iki yavruyu bir araya getirmiş bulunuyor. Bütün dünya onları tanımaktadır. Bu ikisyavrudan biri, bugün Krallık tan feragat etmiş olan Sekizinci Ed- vatd.. Öteki de uğuruna koca bir taht- tan vazgeçğen Madam Simpsondur. am Simpsonun kızlık ismi Bes- allis Varfied'dir. Amerikanın sot yal merkezi olan Baltimurda dünyaya gelmiştir. Vaşingtondan 9 mil ötede bulunan Baltimore, kozmopolit bir yer dir. Dolayısile, muhtelif ırk, din ve mezhebe mensup olan insanların cidal sahası olan bu şehrin en eski ailelerin- den biri de bu Varfield ailesidir. Var- field ailesi, 1643 de cedleri Peter Mon tague'nün Virjinaya ayak basışından beri Baltimore'da yerleşmşilerdir. Pe. ter de Montague'nün ceddi de Hasting ci Madam Simpsonun ilk kocası tayyareci Farl Vingfild muharebesinde bulunan De Montague dür, * Bessle Vallis Varfleld, Pensilvanya- da Blue Bridge tepelerinde bulunan bir sayfiyede doğdu. Babası, orta halli, Iâkin oldukça tanınmış Baltimore'lu bir tacirdi. Alice Montague ailesinden gelen an- Madam Simpsonun ikinci kocası Mister Simpson nesi, güzelliği ile Bessie daha üç vaşında iken bile, sevim Hiliği, cana anlığı ile herkese koen disini sevdirmişti. O zamanlar Balti- şöhret bulmuştu. öre'un en güzel köşklerinden biri sa- ünce, her iş annesinin ©- muzlarına yüklendi. Fazla gelirleri yak sMSaR tü eli - a eee a şanaR li — —0 A — ——— ——— ——— ——— 1919 da tu. Onun üzerine bir müddet için Ma: dam Varfield, evini pansiyon haline sokmak mecburiyetinde kaldı. Bunun- la beraber bu vaziyet senelerden beri devam edegelen şöhretlerine bir naki- se vermedi. Pek öyle mürelfeh yaşa- mamakla beraber, gene de Amerikan sösyetesinin baş tacı telâkki ediliyor- lardı. Zengin olmamalarına rağmen ev lerinde gene aşçılar, hizmetçiler bulu- nurdu, Bessie 12 yaşına basınca, annesi tek- rar evlendi. Bunun üzerine, Bessle de sonraları Amerika iş âleminde mühim bir sima olarak meydana çıkan bekâr amcasının yanına gitti. Amcası Sala - mon, evlâdı gibi sevdiği, bu şeytan kı- zı okuttu. Evvelâ hususi bir hoca tut- tu. Sonra da Madam Lefevrei'n meş- hur ve o zamanlar moda olan mekte- bine gönderdi. Ve burada Madam Simp son fransızcasını tamamile ilerletti. Ge ne Salamonun sayesinde sosyete haya- tırun icaplarını, şartlarını öğrendi. Esa sen, Bessieyi sosyeteye çıkaran da bu müşfik amcasıdır. Bessie 7 Birincikânun 1914 de, Ly- ric tiyatrosunda verilen baloda ilkk de- fa olarak sosyeteye kuarıştı, İnci işle- meli beyaz saten robiyle, o gece, sos- yeteye çıkan 47 genç kızı, gölgede bı- raktı. Bu tarihf günü takip eden iki sene zarfında da, Bessie Vaşington, Fladelfiya ve Baltemure'ım sosyete â. Temlerinde göründü. Bir keresinde de, Amerikanın bahriye akademisinin bu- lundüğü Annapolise de gitti. Harbin ilk iki senesi sür'atle kayıp giden bir aşk zamanı oldu. 1916 da Bes sie, yirmi yaşında, gençliğinin en ateşli çağında bulunuyordu. Filoridada, Ame rikalı bir bahriye zabitinin karısını zi- yarete gittiği zaman, orada Şikagolu bir tayyare zabitine rastladı. Ve bu rastlayış şimşek gibi bir sevgi doğur- du. Eylülün 16 sında nişanları ilân e- dildi, İki ay sonra da evlendiler, Bir Mmüddet Floridada Pensocala, kocasının işinin bulunduğu yerde yaşadılar. Son- ra kocası Spencer Kaliforniyada, bahri tayyare mektebi tesisine memur edi - Lince, birlikte gittiler. Nasıl oldu bilinemez, biribirlerine bu kadar bağlı bulunan karı koca 1922 de ayrıldılar, Ve Madam Simpson 927 de sebepsiz terk, ve tardımda terahi iddiasile boşanma davası açlı. Davayı kazandı. Şimdi kumandan olan Spen- ser, mukabil dava açmadığından mah- keme bu talebi kabul etti. * Genç dul bir müddet Virjinada bu- Tundu. Ve ilk defa olarak 1926 da tey- zesiyle birlikte Londraya geldi. SÖON POSTA 1928 de Mister Simpson, 1928 Haziranında genç dul ile evlenmeyi bir saadet bil- di. Parası boldu. Su gibi akıttığı dolar- lara hiç acımıyordu. Onun için, karı- sının yenibaştan kurduğu mükellef, muhteşem yuvasında bir çılgın gibi ne- şeliydi. İnce bir selim zevkin hâkim ol duğu apartımana ayak basanlar, varlık larına bir nevi küçülme, korku veren bir hisle ilkönce duralıyor, şaşırıyor, yadırgıyor, sonra, yavaş yavaş muhit- lerine alışıyorlardı. Çok okuyan Madam Simpson kitap- lardon, konuştuğu dostlardan — kaptığı sözleri, fikirleri kendi kafasının içinde kendi cevherleriyle yoğuruyor, süslü - yor, ve karşısındakilere sunuyordu. Evine davet ettiği misafirlerile ayrı ayrı meşgul olan, onların bir an için bile olsun sıkılmamalarına çalışan, her kesin biribirile tanışmmasına gayret e - den Madam Simpson çok seviliyordu. Bu sevimliliği, sokulganlığı sayesin- de yüksek sosyetelere girdi, tanınmış hitfende göründü. O zamanlar Prens dö Gal olan Seki- zinci Edvard, 1920 de Kaliforniyaya gitmiş ve Madam Simpson da onu ilk defa Granada, bahriye balosunda gör- ' müş, lâkin biribirlerine takdim oluna- mamışlardı. İşte o sıralarda Kralın A- merikalı kızlardan birisiyle evleneceği şaylası çıkmış, ve Amerikan gazete'le- rinde günlerce dedikodu mevzuu ol- muştu, * Sabık Kral Edvard'ın, sosyetesi var- dı. Toplantı her hafta sonları Fort Bel- vedere (Belveder şatosunda) yapılırdı. Bir gün, Kralın yakın arkadaşlarından biri, toplantıların birine iki Amerikalı- yı davet edip edemiyeceğini sordu. Anlattığımız vak'a bundan üç se- ne evvel geçti. Mutad araştırmalar, so- ruşturmalar yapıldıktan sonra bu çif- tin, toplantıya davet edilmelerinde bir mahzur olmadığı anlaşıldı. kaldı ki mevzuu bahsolan davetlilerden kadı- nın pek cazibeli, şen, şuh, ııjnk ol duğu da anlaşılmıştı. Ve muayyen günde daveti yıpan zatla yeni davetliler, «Fort»a geldiler. Ve burada Mister- Ernesi Sımp_—ınıve Madam Simpson, günün «büyük ile tanıştı. Simpson bir gemicilik şir- ketinin azasındandı. Nevyorkta Kana- dalı bir aileden dünyaya gelmişti. Har- vurd Üniversitesini biti: vak evlenmiş, sonra da ayrılmı Madam Simpson muhitinde pek ça- ıp buk tanımdı. Yüksek sosyeteye moe! aileler, cazibeli, kıvrak, neşeli Am kalı dulhun evinde toplanıyor, iyi vakit geçiriyorlardı. misafiri» olarak karşılandı. Aradan daha bir hafta geçmemişti ki, Prens Dö Gall ile Madam Simpson, birbirlerinin her hususta dengi olduk- larını, ayni şeylerden zev aldıklarını, ruhça yekdiğerlerine pek yakın bu- hunduklarını anlamakta gecikmediler.. Ve aralarındaki «arkadaşlık» işte böy- le başladı. 1936 da Filvaki Edvard, Madam Simpsonu gördüğü o tarihi andan itibaren, haya- tının yeni bir merhalesinde olduğunu tanlamıştı. şahsiyetlerin dalma bulundukları mu- | Evel elleri birbirine değdiği dak» kadan itibaren Edvard Madam Simp- sonu sevmiş, bütün varlığında, bu za- lxıf engin cazibeli, cana yakın kadını sevmiş, onsuz yapamıyacağını, yaşa- yamıyacağını anlamış, ve bu hissini de aslâ saklamamış, her zaman, her yer- de ve her vesile ile belli etmişti. x Sabık Kral, geçen sene Viyanaya, İrı aldı. Budapeşteye gittiği vakit Madam Simp sonu da beraber götürmüştü. Polisler, fotoğrafçıları resim çekmekten menet- tikleri zaman da, o, aksine gayet mül- tefit bir çehre ile resim — çekmelerine izin vermişti. Madam Simpson operada daima| feragat etmiş bulunuyor. Krahın locasında — görünüyordu. Bir Madam Simpsonun Londra daki kahvede, prensle dans bile etmişti. Geçen sene de, Edvard bizzat Kaf gitmiş, Madam Simpsona mülâki muş, hattâ valizini kendisi taşımı$ft Rivyerada, onunla bir — rümba 09 namış, kendisini almaya gelen tayi” reyi geri yollamış, ve gene — Kan! diplomatlara verdiği bir kokteyl ziya' tinde ev sahibeliğini gene Madafi Simpson yapmıştı. Bu yılın 27 mayısında da ilk gel olarak resmi bir ziyafet münaseb Madam Simpsaon'un ismi saray tet” ğinde geçti. Artık hânedan ziyafetlerinin, gezi' . tilerinin ihmal edilmiyen bir âzası | lini alan Madam Simpson Kralın deniz seyahatinde de Nahlin — yatın birlikte bulunmuştu. ğ Kral bu seyahatten dönüşte Vil? naya uğramış Madam Simpson'la © likte balete ve operaya gitmiş, me! kulak burun, boğaz mütehassısı DE') tor Noymanın evine gidip de, kul larını muayene ettiren Edvard'a £ Madam Simpson refakat etmişti. — | Madam Simpson Edvard'ın sıhhat pek yakından alâkadar oluyordu tâ Kralın son cenup Gale ziyaretlet” de telgraf üstüne telgraf çekerek, disine dikkatli olmasını, üşütmem! ni sıkı sıkıya tenbih etmişti. Sarayda yapılan bazı değişiklikl vaktile Madam Simpson'un evini !© riş etmiş olan Leydi Mendl'in de * alınmış, hattâ saraya davet — edilef yemeğe bile alıkonulmuştu. Ortalıkta bir şeyler - seziliyor Kralın muhtemel düğününe — sarlet mek üzere parlâmento 40,000 İngi” Hiralık bir tahsisat ayırmıştı. Madam Simpson ikinci kocasın? ayrılmış değildi. Onun için de birifi teşrin ayında, bir boşanma davas! mış olduğu etrafa yayıldı. —— Sokfolda bakılan: davada Madf Simpson bizzat hazır bulundu. H *i ve kapalı bir otomobil ile mahkef ye gelen madamı, meraklıların hü mundan kurtarmak için çok sıkı V birler alındı. Şehrin valisi bile güç salona girebildi. Madam boşanma davasında, köf' | sının bir otelde yapmış olduğu 174 muameleyi esas tutuyor ve otel sonlarını şahit gösteriyordu. Mukabil taraf, sükütu ihtiyar ©' 5) iğinden Madam Simpson talâk - Ve bu vak'adan pek az sonra ? dam Simpson'un 17 nisan 1937 resmen boşanmış olacağı bildirildi- * Bugün Kral Sekizinci Edvardı dam Simpson uğruna tac ve tahtıf? (İngiliz gazetelerinden) evinden bir manzara