12 Nisan 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

12 Nisan 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

(SON POSTA İstanbul Belediyesi ilânları Festivalde çıkarılacak el ilânlarının kapak resimleri için müsabaka 1 — 1937 İstanbul festivali için neşredilecek el programının iki taraflı kapak resmi müsabakaya konulmuştur. 2 — Çıkarılacak el programının eb'adı 23/10 dur. j 3 — Yapılacak resim İstanbulun bu eğlence ayını tebarüz ettirecek mahiyette ve en çok beş renkli olacaktır. 4 — Müsabakaya iştirak edenlerden birinciye yüz, ikinciye elli lira mükâfat verilecektir. 5 — Resimler 5 Mayıs 1837 tarihine kadar Belediye İktısat işleri Müdürlüğü- be tevdi edilmiş bulunacaktır. 6 — Müsabakaya girecekler, mevzu hakkında tafsilât almak üzere Belediye İktısat İşleri Müdürlüğüne müracaat etmelidirler. «B.» M Na N Milli raman Ti canlanıverdi. Bu gözler o kadar Mes'ut bakıyordu kil ... temiz, © kadar A ÇARPINTIY LMYolunu bafifleten vapur ağır Hişelöe ana girerken menderek arkaıındanı etraftan gelen sandallar gemiyi sar-| mak için gözlerinin bütün dikkatile ğa başlamıştı. b arsızlık, emniyetsizlik ha içinde kıvranan genç zabit güver- &Yi dolduran kalabalık arasında ken” adetâ karşıcılardan gizlemek ister tankurtaran similtlerini siper ala- sandalları gözden geçiriyor ve yir- Bün evvel Nilüferi karşılamak için isinin ayni vaziyette geminin et- M inda ne heyecanla dönüp dolaştığır h"l.ııı)imdn. Ş ayet onu gördü. , “Niu'lfcr_buık_ıu getirdiği iki askerle Mstâhkam sanobla ni marfrda idi. ihtilâç | «1831» 4 No. 38 ına! Bürhan Cahit arasında Nilüferin o çekik, hakiki|Kendini ona göstermekten adetâ kor- Nilüfere benzeyen — kurşuni yeşil * vordu. Motör taşıdığı bayrağın ve işaretin verdiği serbesti ile henüz hareket har linde bulunan vapura yanaşıyordu. Şimdi onu daha yakından görüyor Karısı kalabalık arasında onu bul » güverteye bakıyordu. Bu bakışlarda bu arayışta o kadar sıcak ve öyle canlı bir samimiyet var- di *” bu gözlerin bir zaman için başka erkeğe de ayni sevgi ile baktığına ihti- mal verilemezdi. Yüzbaşı Fikret elim bir karasızlık içinde idi. Ne yapacaktı? İşte karısı en cana yakın bakışlarile onu arıyordu. Hattâ yanındaki emek- tar çavuşu da zabitini görmek için mo- törde ayağa kalkmış hanımına müjde vermek icin sabırsızlanıyordü. A NEVR DOYÇE ORİENT BANK' * Presdner Bank Şubesi Merkezl: Berlin Türkiyedeki şubeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst, Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi x Dr. SUPHİ ŞENSES «x ldrar yolları hastalıkları mütehassısı Beyoğlu Yıldez sineması karşısı Leklerye Apt. Musyenş 4 Gen soara. Cumartesi fakirlera paramız. Tel, 4924 O Cenç zabit'daba İazlk! Mrkütemit edemedi. Saklandığı cankurtaranın yanindan ayrıldı. Zaten vapurda motöre atılan halât- tan başka şimdi merdiven de indiriyor- lardı. Vapur demirlemişti. Onu ilk gören gene Nilüfer oldu. Genç kadın içinin sevincini, yüzünün bütün çizgilerile ve gözlerinin olanca harareti ile ifade ediyordu. Onu selâmlamak için iki elini bir- den kaldırmıştı. Genç zabit gülmek ve içinin sevin- diğini anlatabilmek için kendini zorlu- yordu. Nihayet iradesile değil fakat alışkanlığın verdiği bir insiyakla yü - rüdü, merdivenden inmeğe başladı. Bütün vapur halkının gözleri onlar inde toplanmıştı. Ve genç ka- dın bütün bu tecessüs altında ayağa kalkmış, kocasını bir an evvel yanına çekmek için ellerini uzatıyordu. Bu samimi karşılanışın verdiği he- yecan genç zabiti büsbütün şaşırtmış- tu Ne söyliyeceğini bilmiyordu. Nilüfer iki eli ile onu yakalayıp mo- töre aldığı zaman genç kadının bütün sevinci cereyanı kesilmiş bir ölektrik rın Üzi | İstanbul Üniversitesi Arttırma ve Eksiltme Pazarlık Komisyonu İlânları Patiska Amerikan Düz kurşuni şiltelik Beyarz, siyah çizgili pijamalık Gömleklik dimi : » » Patiska 1 — Tup Fakültesi İkinci Hariciye Kliniğine alınacak ve mubammen bedeli «7695» lira 44 kuruş tutan yukarıda mıktar ve cinsleri yazılı sekiz kalem eşya 15/4/937 perşembe günü saat 15 de Rektörlük binasında ihale edilmek üzere ka- pah zarf usuliyle eksiltmeye konulmuşbur. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tarif ettiği vesikalarla muvakkat teminatı o- lan 578 liralık makbuzlarını ve teklif mektuplarını ihaleden bir saat evvel Rektör- lüğe vermiş olmaları lâzımdır. Nümuneler ve şariname her gün Rektörlükte görü- kür, 2 — Tıp Fakültesi İkinci Hariciye Kliniğme alınacak olan 2340 kilb pamuk 15/4/937 perşembe günü saat 16 da Rektörlük binasında toplanan Komisyonda ihale edilmek üzere açık eksillmeye konulmuştur. Bu işe girmek isteyenlerin kanu. nun tarif ettiği vesikaları ve muvakkat teminat olan 95 liralık makbuzlarile bera- ber O saalte Komisyonda bulunmaları lâzımdır. Şartname ve nümune her gün Rek- törlükte görülür. Kilosu 54 kuruştur. w «1777T» * Tın Fabbltesi - İkinel Harletye kliniği için alınacak ve muhammen bedeli 14000 Hira tutan demir levazımı 26.4.987 Pazartesi günü sant 15de ihale edilmek üzere kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Taliplerin 2490 sayılı kanuna uygun vesikaları ile 1050 liralık muvakkat teminat ve tetlif mektuplarını ihaleden bir saat evveline kadar Rektörlüğe vermiş olmalıdırlar. Liste ve şartname hergün Rektörlükte görülür, İnbisarlar U. Müdürlüğünden: €00 Adet boş bidon: Paşababçe Müskirat Fabrikasında 985 Kilo iskarla çuv 195 » 85 447 Çul : » tp h Ş » Kaneviçe: » 57 Adelt eski muşamba Cibali Fabrikasında * Abırkapı bakım evinde » » » » 80.000 kila-kapak talıtası : Cibali Kultu fabrikasında 8.000 yamalık Çul 8.500 İskarla 2.000 yamalık Çuvı 10.000 İstarta Kanaviçe: » Ditamo ve teferrüsti : Şemsipaşa 2896 Adet dört köşe imalât tahtası: 1844 » — Yüvarlak » » 16 » İstif sandıgı 150 » saz kutusu 160 » — imalât iskemlesi 16 » kalburu 482 » sopeti 8 Çocuk karyolası 616 Kilo İskarta Kanaviçe 588 » ) öi » » Kınnap 94 172 kilo marka bezi 61 İskarta Çul 3 : Ahırkapı bakım evinde » » » » » bakım evinda Boğaziçi depolar gurubu. » » » » » Cibali » fabrikasında İşleme evinde » » » » » » » » » Yukarıda cing ve mıktarları yazılı iskarta malzeme 141V/937 tarihine rasLuyan Çarşamba günü saat M lürl 10 da pazarlıkla - satılacaktır. görmek üzere bergün hizalarında gösterilen mahallere pazarlık İstekillerin | içmde layin olunan gün ve - santte $e 15 güvenme Paralerile birlikte Kaba- | taşta İnh.sarlar Levazım ve mübayaat yozuna (müracaatları. — *1665,, şubesi Müdürlüğündekt satış Komiş- Emsalsiz ilâçtır. Sinire Hafakana teessürle bayılanlara 20 damlası hayat verir. Evlerinizde bulundurunuz eee Telâşla sordu.: — Nen var Fikret, hasta mısm? Genç zabit o kadar somurtkan, o kadar perişandı ki karısının bunu sor- mağa hakkı vardı. Kendine hâkim olamiyordu. Kafasındaki endişeyi idare edemi - yordu. Fakaf karısının bu telâşı ona daha temkinli olmak lüzumunu anlatmış oldu. Gülmeye ve tabit görünmeye ça- kşarak: — Yok canım, dedi. Yolculuk, de- niz de vardı. Şey.. Bekir çavuş sen va- püra 'çık, ikinci kaptanı bul. Eşyayı çı- karırsın, ben kendisine söyledim. Motör hareket ettiği zaman Nilüfer onu bir sürü sual bombardımanı kar « şısında bıraktı. Vapurda ne yaptığını, rahatsız olup olmadığını, yolcular a> rasında neden çabuk görünmediğini soruyordu. O bütün bu üstüste sorulan suallere bir cümle ile cevap verdi: — Hele eve gidelim, konuşuruz ca- nım,. Genç kadın sıkılmıştı. Bir haftadır onu karşılamak için hazırlanırken duy- duğu heyecan düğümlenmiş, katılaşı- vermişti, Kocasının yüzünü — tetkik - ediyor, Son Posta Matbaası - Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp EMEÇ A. Ekrem UŞAKLIGİNY SAHİPLERİ; 5. Ragıp EMEÇ gözlerine bakıyor. Bu düzgün çehredit büyük muharebelerin bile yapamadığı bozgunluğu bir — haftalık seyahatiş meydana çıkardığını görüyordu. Dudağı gülen, tehlike karşısında bile tebessüm etmeyi bilen gözlerde ağie bir süküt, derin bir gölğe farkediyot" du. Nihayet eve geldiler. Yüzbaşı Fikret daha antreden başs lıyan değişikliğin önünde kendisine m« tırap veren endişelerin çözüldüğünü hissetti. karısı, evini yuvasını o kadat seven Nilüfer neler, neler yapmamışı tı. Mevsimin kıtlığına rağmen her taraf bir gelin odası gibi çiçek içinde idi, Antreyi dolduran yemyeşil yaprakli palmiyeler, geniş yaprakh sıcak mem- leket ağaçları oraya adetâ küçük bir bahçe şekli vermişti. Pencereleri kör: feze bakan yemek salonu bir ziyafet sofrası balinde idi. Yemek masasını büyük pencerenin önüne yaklaştıran Nilüfer üzerini de çiçekle doldurmuştu. Kocasını yatak odasına geçiren genç kadın yavaş sesle sordu: — Banyon hazırdır Fikret, Yorgüne luğu alırsın değil mi?