23 Nisan 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan çocuk haftası bugün başladı! Bugün Fatihten Taksim e kadar bir çocuk resmi geçidi yapılacak, Taksim âbidesine çelenk konula- cak ve şehrin muhtelif yerlerinde müsamereler ve eğlenceler tertip edilecek Geçen çocuk - bayramlarından bir intiba Bu gün Hâkimiyeti Milliye Bayramı ve Çocuk Haftasının ilk günüdür. Günlerden- beri — yapılan — hazırlıklar — tamamlan * miştir. İlk mekteplerin dışı ve içi bayrak- lar, resimler ve yazılarla süslenmiştir. Şe- hir de baştan başa bayraklarla süslenmiş ve sabah yediden itibaren halk, mektepli- ler, çocuklar sokaklara — dökülmüşlerdir. Herkesin yüzünde bir sevinç var. Halk a: kın akın çocuk resmi geçidini seyretmek i- çin Beyazıt, Sultanahmet, Divanyolu gibi büyük caddelere toplanmış bulunuyorlardı. Evvelce hazırlanan programa göre saat 9 da İstanbul mektepleri Fatih parkının ö- nünde toplanmaya başlamışlardı. Burada bayramlaşma olacak bilâhare otomobiller- le Taksime hareket olunacaktır. Bir kısım talebe de parasız olarak hazırlanacak tram- vaylarla Taksime gideceklerdir. — Beyoğlu Halkevi de Taksim âbidesi önünde yapıla- cak merasim için bir program — hazırlamış- Hir. Bu programa göre Beyoğlu, Kasımpa- şa, Galata, Şişli, Maçka taraflarındaki ilk mektep talebesi hocalarının tefakatinde ve #aat 11 de Taksim meydanında âbidenin önünde toplanacaklardır. Fatihten hareket eden otomobil kafile- si Taksime gelince şehir bandosu — tarafın- dan istiklâl marşı çalınacak, Çocuk Esirge- me Kurumu namına Muazzez Tahsin ve Beyoğlu Halkeyi namına Ekrem Tur tara fından bir hitabe irad edilecektir. Bundan sonra çocuk mümessilleri çocuk haftası mü nasebetile duydukları neş'eyi bildirecekler- dir. Çocuklara bu bayramı bahşeden büyük- lere tazim telgrafları çekilmesi bir çoacuk mümessili tarafından bütün çocuklara tek- lif edilecek ve çocukların verecekleri kı Ya göre telgraflar çekilecektir. Öğleden sonra ssat 14 de Tepebaşı — tiyatrosunda Beyoğlu Halkevi tarafından çocuklara tem- siller verilecektir Her sene olduğu gibi çocuklara beledi- ye, vilâyet namına hediyeler verilecek ve Çocuk Esirgeme Kurumu bir çok güzel o- yuncaklar tevzi edecektir. Yarın Akay İdar oğlu mıntakası çocuklarını alıp gezdirecek- tir. Vapurda, bando müzika bulunacaktır. nden bir vapur Bey- 24 nisan Cumartesi günü öğleden sonra saat 14 de Taksim bahçesinde bir garden partide ço- edile- parti verilecektir. Bu garden cukları eğlendirecek oyunlar tertip cektir. 26 - 27 nisan günlerinde Beyoğlu sine- maları sabah matinalarını tamamen çocuk- lara hasredeceklerdir. Muhtelif mıntakalarda Çocuk — Esirge- me Kurumları ve ilk okullar çocuk bayra- mi şerefine müsamereler — hazırlamışlardır. Öğleden sonra her mektep kendi talebele- rini eğlendirecektir. Çocuk Esirgeme Kurumu Merkez Hey- eti pazar günü saat 15 de Dağcılık klübün- de çocuklara mahsus büyük bir eğlence tertip etmiştir. Bu eğlencede gürbüz çocuk müsabakası yapılacak — ve iki ile 7 yaşıpa kadar çocuklar müsabakaya iştirak edecek- lerdir. Kazananlara güzel hediyeler verile- çektir. Şişli Terakki lisesi talebeleri tara- fından bu toplantıda bir müsamere verile- cektir. Yeni nesil mektebi çocukları tara- fından muhtelif danslar, zengin piyango ve büfe olacaktır. Bugün Şişli Çocuk Esirşgeme Kurumu tarafından Şişli Halkevi ile birlikte 100 ço- cuğa elbise ve ayakkabı, çorap dağıtıla- caktır. Yarın Şişli Halkevinde bir toplantı ya- pilacak ve çocuklara bilgi, okuma müsaba- kaları tertip edilecektir. muhtelif hediyeler verilecektir. Bir kadın kayboldu Dün akşam 25 yaşında bir kadın kaybolmuştur. Hatice isminde bir ka- din Saime Mefküre ismindeki kızını tedavi ettirmek için Salı günü Manisar dan 'şehrimize gelerek bir otele yerleş- miştir. Saime Mefküre 25 yaşındadır. Ve evlidir. Biraz sinirli olduğu için a- sabiye mütehassıslarına gösterilmek ü- zere İstanbula getirilmiştir. Birinci gelenlere Çarşamba akşamı annesi Hatice kı- zını ötelde birakarak çarşıya — çıkmış, fakat o çarşıda iken Saime giyinerek otel sahibine: «Ânnemi aramağa gidi- yorum» demiş ve sokağa çıkmıştır. Ö- tele avdet eden Hatice kızının. odada olmadığını görünce telâşla feryada baş- lamış ve derhal keyfiyeti polise haber vermiştir. Polis hâdiseyi bütün mer - |kezlere tamim etmiştir. Kayıp kadın a- tanmaktadır. Müteferrik : -|Mahsulü zarara uğrayan köylerden vergi alınmıyacak Mahsulü hasara uğrayan köyler ve müstahsillerin vergilerinin terkin edil- mesi için dün Maliye Vekâletinden vi- lâyetlere mühim bir tamim gönderil- müştir. Tohum atmak suretile yetişti- rilen hububat ile zeytin ve meyvaların vergileri mahsulü zarar gören mınta- kalarda terkin edilecektir. Vekâlet bu vergilerin hangi şart da- hilinde terkin edileceğini bildirmiştir, Cemiyetler kanunu Dahiliye encümeni cemiyetler ka - nun projesinin tetkikini tamamlamış- tır. Encümen dini, hayır.ve müm, bütün teşekkülleri bu proje çerçevesi içine almıştır. vi ükerii ni aai zikbid, İLÂN Osmanlı Bankasından: Osmanlı banka- sının Galata, Yenicami ve Beyoğlu daire- leri, Bahar bayramı münasebetile 1 mayıs 937 tarihinde kapalı bıılıuıınklıı. Belediye otobüs servisi yapacak İstanbul belediyesinin şehirde vesa- nakliye sıkıntısının önüne geçmek üzere otobüs servisi ihdas etmek kara- rı bu sene içinde tatbik olünabilecek- tir. Belediye getirteceği otobüsler için 300 bin lira ayırmıştır. Otobüslerin gümrük resminden istisnası hakkında belediyenin hükümet nezdinde yaptığı teşebbüs hüsnü kabul görmüştür. Hü- kümetçe yapılacak kanun lâyihası ya- kında meclise sevkolunacaktır. Kanun çıktıktan sonra belediye hemen - sipa - rişler vererek otobüsler gümrüklerden çıkarılacaktır. Servislere — sonbaharda başlanması çöok mühtemeldir. Belediye fen hey'eti, otobüs servis- leri için bir proje hazırlamıştır. Otobüs- lerin tramvay hattına müvazi taddeler- de de işlemesinde bir mahzur görülme- | — miştir. Bu suretle İstanbulun bilhassa merkeze uzak halkı vesaiti nakliye der- dinden kurtulacaktır. Belediye, — bilet ücretlerini de ucuz tesbit edecektir, Poliste:; Zülüflü kaçakçılık yapmamış Çakmakçıltrda Valde hanında 53 numarada oturan Zülflü Ali gazetemi- ze gönderdiği mektupta kendisine ia - nat edilen kaçakçılık suçunun hakika- te muvafık olmadığını söylemektedir. Zülflü her ne kadar muvakkaten dük- kânı kapatılmışsa da dükkânında bir güna kaçak maddesi ve ercin bulun:- madığını, kendisinin de ihtisas mahke- mesine verilmediğini, dükk ması için vilâyete müracaat etti; 30 senedenberi İstanbulda — oturduğu- nu, adres ve ticarethanesinin malüm olduğunu söylemektedir. Semplon ekispresi 11 manda parçaladı Dün sabahki Semplon ekspresi, İs- parta ile Sinekli arasındaki rampadan inerken yolun üzerine 11 manda çık- mıştır. Tren sür'atle seyrettiği için bir- denbire durdurmak mümkün “olama - mış, mandalar da tren yolundan kaça- mamışlardır. I1 manda tekerlekler altında kal - miş, parçalanmışlardır. Mandaların & zilmesi ve parçalanması esnasında tren de yoldan çıkmak ve devrilmek tehli- kesi geçirmiştir. Toplantılar : Türk Mürettipler Cemiyetinin fevkalâde toplantısı Türk Mürettipler Cemiyeti buşkanlığın- dan: Yeni heyeti idarenin kararile tariht kan- grenin fevkalâde içtimaı 28/4/087 pazar gü- nü Cağaloğlunda Eminönü Halkevinde saat 18 te yapılacağından bütün âzanın gelme - keri rica olunur. Mürakere olunacak meseleler: 1 — Beyeti idarenin tebliği, 2 — Cemiyet nizamnamesinin tadil veya ıslahi ve yahut yeni bir nizamname yapıl - mast için heyeti idareye müşavirler tayini, $ — Lüzum görülürse yeni heyeti Idare Intihabı. Gümrük komisyoncuları yarın toplanıyorlar Gümrük komisyoncuları senelik heyetl u- mumiyesi yarın toplanacaktır. Komlayoncu- luk mesleğini slâkadar eden bazı mühim me seleler görüşülecektir. Gümrüklerde yapılan ulahat, komlsyoneu larin işlerini kolaylaştırmıı Ancak bazı muaznelelerin doğrudun doğruya mal sahibi namına gümrük tarafından intaç edilmesi, bazı kutmlara komlayoncuların sokulmama- m, komsiyoncuların işlerini azalltığı için ken dilerini düşündürmeğe başlamıştır. Komis - yoncuların bu hussuta bir karar veretek te- şebbüslerde bulunmaları çok müuhtemeldir. Askerlik işleri : Kısa hizmetlileri davet Beşiktaş Askerlik Şubesinden : sın açıl- Gazeteci arkadaşlarımızdan ve in - bisarlar idaresi memurin kalemi âmi: lerinden Sadettinin vefatının yıldöni mü dolayısile dün inhişarlar İdaresin: deki arkadaşlarile gazeteci arkadaşları merhumun Kurüçeşmedeki kabrini zi- yaret ederek bir ihtifal yapmışlardır. Nisan 23 Bir aıkadış Sadettin hakkmd* qok yas -İnık ve samimi bir hitabe irad etmiş” tir. Bu ziyarette bedbaht Sadettinin Savtrak “ailadi, cbn © da. ” bubuneal merhumun arkadaşlarının teşebbüsü i« le tanzim edilen mezarına çelenkler konmuştur. — Bu şaheser güzelliği 1 — 382 doğumlu ve bu doğumlularla mu- ameleye tübi ve ehliyetnamesi olmayan kı- sa hizmetlilerin derhal şubeye müracaatla Mmuarnclelerinin tesbit ettirilmesi. 2 — 986 senâsi teoll muamelesi yaptırarak Bu Akşam TÜRK sinemasında Büyük Rus ihtilâlinin en muazzam filmi yüzlerce harp gemisile meydan muharebeleri yaratan ve koruyan |Z- O<UDJ diş ma- günde iki defa — fırçalanan, dis!se temizlenir, peyazlaşır, parlar, ebedi bir hayata ve sihirli bir cazi- beye mazhar olur. cunu ile Daima Radyolin Bu haftla SÜM HANS MOSER - LRO SLEZACK - ADALE E R Sinemasında SANDROCK ile Pat ve Pataşon gibi 5 büyük komik tarafından oynanan PAT ve PATAŞON SiRKTE güzel ve neşeli komedisini görenler hoş iki saat geçiriyorlar. İlâveten : Türkçe sözlü film. Çocuk haftası ISMET INÖNÜ'nün BELGRAT SEYAHATI münasebetile Buügün, Puzartesi ve Şulı günleri çocuklara Birinci mevki 20 kr. Deniz işleri : Kocatepe pazar günü hareket ediyor İngiliz Kralı S, M. Altıncı Jorjun taç giyme merasiminde yapılacak bü- yük deniz geçit resmi ve şenliklerinde 'Türk donanmasını temsil edecek olan Kocatepe torpidomuz pazar günü |i- manımızdan hareket edecektir, Kocatepe, o gün Haydarpaşa önle- rinde bulunacak olan donanmayı se- llmlıyırak yoluna devam edecektir. bilânara tahatle devam edemiyen ilse meru- nu olanların muamelel askeriyeleri tesbit ve ıııııııı yapılmak üÜzere derhal müracaantla- Şehir işleri: Belediyede yeni bir komisyon kuruldu Belediyenin 937 senesi içinde pacağı işleri tanzim etmek üzere bif komisyon teşkil edilmiştir. Komisyon önümüzdeki hafta çalışmağa başlıya* caktır. Yapılacak işler, her belediye da* iresine göre aynrılacaktır. — İhtiyaçları vilâyet parti kongresinde verilen ka” rarlar göz önünde bulundurularak tes” bit edilecektir. Yeni bütçedeki tahsisat ona göre taksim edilecektir. Bilhassâ yol tamiratına ehemmxyel ven.ccc“' yar KRONŞTAT BAHRİYELİLERi "s::? Meşhur Petrograd müdafaası, binlerce kazaktan mürekkep Yudeniç ordusunun kanlı hücumları, Baltık denizinde yapılan harekât, binlerce esirin denizde boğdurulması, iki düşman ordusunun kanlı intikam ve lllî.ı Şimdiye kadar yapılan harp ve çihtilâl filmlerinin en dehşetli ve en heyecanlısı