9 Haziran 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

9 Haziran 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

8ON POSTA v MEMLEKET AŞ - HABERLERİ Akcakocalılar dairelerin merkeze naklini istiyorlar| Akçakocanın kaza merkezine ' Akcakocadan yazılıyor: Kazamız 934 Senesine kadar nahiye teşkilâtı ile idare tdilmiştir. İsmi de bu tarihe kadar Akca- #ehir idi. 934 yılında nahiye teşkilâti kal- Gürılarak yerine kaza teşkilâtı ikame o - Tündu. O zaman kaza, bu. havaliyi Bi - Zanslardan fetheden Fatihin meşhur ku- Mandanlarından Akcakoca beyin isthini #İdi. Kaza merkezi Çuhalı çarşı denen Mevkide deniz kıyısındadır. Deniz açık- fir, bu yüzden biraz fırtınalı havalarda! il ve tahliye sekteye uğramaktadır. Za merkezi çok dağınıkdır. Merkeze 15 ika mesafede Kızlarağa çarşısı ve Güdüle Radyo alınıyor Güdül (Hususi) — Belediye, yeni bir famimle, evlerin badana ile beyaza bo - Yanm umunu bildirmiştir. Bundan başka, halkı dünya hâdisele - Tihden haberdar etmek üzere bir radyo (tlinması için bütçeye 200 lira tahsisat "konmuştur. - , Yalnız, mühim bir derdimiz, büyük bir #ksiğimiz vardır. Yol. Şosemiz de yapı- tamamlanırsa, civarla ticari ve ikti - Sadi münasebetlerimiz daha ziyade inki- ARİ etmiş ol Bir köylü bir ayı öldürdü Milâs (Hususi) — Kızılcılık köyünden an başka bir köye giderken - geçtiği Ormanda ansızın bir ayı ile karşılaşmış - tir. Kaçmağa muvaffak olamıyan Osman #Y1 e mücadeleye girişmiştir. Çok he - Yecanlı geçen bu mücadele sonunda Os- Man bıçağı İle ayıyı öldürmeğe muvaf - olmuştur. uzak olan mahallelerinden biri önünde ve on dakika mesafede dört ma- halle daha vardır. Son dört mahalle 700- 1000 hanedir. Hülüsa kasaba baştanbaşa dağınıktır. Kaza merkezinin bulunduğu Çuhalı çar Şt 100-150 hanelidir. İki şehir arasındaki Kızlarağa çarşısı merkez olmağa ziyade- sile elverişlidir. Haftada bir kurulan çar- şı buradadır. Denizi de emindir. Fırtınalı havalarda gemiler burada barınmakta - dır. Halkımız kaza merkezinin buraya | naklini istemektedir. Esasen bundan bir müddet evvel gelen müfettişler de bunu | Tüzumlu gürmüşlcrdır Samsunda Bereketli yağmurlar Samsun (Hususi) — Devam eden şid - detli kuraklık çiftçiyi hayli #arara sok muştu. Fakat yağmıya başlıyan yağmur deva metmiş, miktarı 24 milimi — bul - muştur." Misırını ekemiyen, tütününü di- kemiyen çiftçiler hızla İşl: r ya başlamışlardır. Tam vaktinde yağan bu yağmurun memleketimize yüz bin - lerce lira kazandırdığı söylenmektedir. Emet kuılerıns 200 gram ağırlığında dolu düştü Emet, (Hususi) — Kazamızın Gön- cek, Dereli, Yeniköy ve Demirli köy - kerine evvelki gün 200 gram ağırlığın: da müthiş bir dolu yağmıştır. Dolu mah sulâtı kısmen harap etmiştir. Köye beş kilometre mesafede Hasanlar köyünü de sel basmış, bütün mahsul su altında kalmıştır. Çanakkalede yeni yapılan hastane Çanakkale (Husust) Her türlü konförü haiz ve bütün sıhhi ihtiyaçları karşıla» Yacak bir şekilde yapılmakta olan hasta nenin inşasına devam — edilmektedir. Trak ikya umum? müfettişliği nafia müşa viri Hüsnü bastaneyi başlanbaşa gözden tehlikeli hiç bir ev kalmamıştır. Yakında Hastane önümüzdeki cumhu riyet bayramında törenle açılacaktır. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: — Bizim Bay Ali çok acı- Bacak bir hale geldi Hasan ceket.,. .- Sırtında ne gömlek, ne de pabuç var.. İzmir belediyesi çalışıyor Beş yıl sonra şehrin bugünkü çehresi tamamen değişmiş olacak İzmir (Hususi) — Belediyelerimiz arasında İzmir beledi - yesi kadar plânla ve metodla çalışan belediye yoktur. Yapı- lan bütün tenkitlere rağmen İzmir belediye reisi doktor Beh- çet Uz, belediyenin dar bütçesile büyük işler bağarmağa çalışıyor. Son zamanlarda İzmir belediyesinin aldığı bazı kararların şehir halkını ve bilhassa esnafı epeyce sıktığı da muhakkak- ftır. Ancak şehirli olmak, medeni bir şehirde yaşamak için bu Bibi esıkıcı» vaziyetlere göğüs germek şarttır. Meselâ İzmir belediyesi kahvehanelere el koymuştur. Bü - tün kahvehaneler altı ay içinde baştan yapılmış, zeminleri plâka taşlarla döşenmiş, her kahvehane içinde bir kitaphane kurulmuş, su tertibatı tamamlanmıştır. Masralfa tevakkuf eden bu işler yüzünden İzmirde mevcut 564 kahvehanenin sayısı 412 ye inmiştir. Bu hesaba göre, memleketimizde kah- vehaneye devam etmiyen kadın ve çocük nüfusu çıktıktan sonra her kahvehaneye 210 nüfus işnb—-t etmektedir. Lokantalar intizam altına alınmıştır. Lokantaların bulaşık yemek pişirme daireleri lmuştır. Her lokanta kullanmak mecburiyetli rdı_mr Gazinolar beledi - yenin daim? mürakabesi altındadır. Ancak İzmirde gerek lo - kantalar ve gerek gazinolar, orta halli bir ailenin devam ede- İstanbul ve İzmir belediye reisleri bir arada yemek yiyorlar memnun olmuştur. Zavallı mahlüklar şimdi arzuladıkları gibi »» Ayağında ne çorap, ne ceği yerler değildir. Fiatlar yüksektir. Meselâ şe sunda pazı tile ölçülebilir. nleri bir kahveyi elli kuruşa içmek mecburi - yetindesiniz. Diğer meşrubat fiatlar: da kahve fiatının nisbe- r gazino- acele sürmektedirler, pılmasını menetmişti huysuzluk etmekte ve diledikleri şekilde arabayı yavaş veya Belediye, şehrin muayyen bir kısmında yeni inşaat ya - r. İnşaat işleri bir plân dahilinde toplu Seyyar satıcılar umumi yerlerden, başlıca bulvar ve cad- | olarak yapılacaktır. Yangın yerlerinde inşaat büyük bir sür'at. delerden kaldırılmıştır. Umümi caddeler üzerinde araba ve | le dev: 'am etmektedir. Yaz mevsimi girer girmez 400 — kadar otomobillerin bir dakikadan fazla durması yasaktır. Araba - yeni bina için inşaat müsaadesi verilmiş, plânları tasdik edil cıların hayvanları yürümeğe teşvik için kullandıkları «kam- çe lar kaldırılmıştır. Belediyenin bu kararından şüphe edile- mihnetkeşi hayvanlar mez ki arabacıdan ziyade, arabanın miştir. "Muşta Bir hilkât Garibesi daha Muş (Hususi) — Düzmarnik kö - yünde bir koyun bir çift kuzu doğur - muştur. Bu kuzuların ikisi de birer başlı ikişer ön ayaklı, fakat belden a- gağı iki teşkilâtl — yani iki kuyruk ve dört arka ayaklıdır. Birisinin belden aşağı olan iki parçadan birisi erkek, birisi dişidir. Diğerinin ise ikisi de di- şidir, Hayvancağızlar iki saat kadar yaşam ve ölmüşlerdir. İzmirde Türkkuşu faaliyeti İzmir (Hususi) — Bu yıl İzmir Türk kuşu klübüne kayıt ve kabul - edilen gençlerden elli kişi İnönü kamıpıma rak edeceklerdir. Türkkuşu klübünün Halkapınardaki sahasında derslere de - vam edilmektedir. Geçen sene C. brovesi alan gençlerden iki kişi bu yıl rekor uçu- şu yapacaklar ve plânörle havada uzun müddet kalacaklardır. Hava Kurumu başkanı avı sen olduğu halde Türk kuş; takdir edilmiştir. Hıvu Kurıı:ru bu yıl 'Türk kuşu klübünü takviye etmeğe ka- rar vermiştir. Niksarda elektrik yapılıyor Niksar (Hususl) — Belediye kasabadaki 400 eski evin tamiri için kat't emirler vermiş ve bu güç işi on beş gün gibi kısa bir vakitte bitirmeğe muvaffak olmuştur. Kasabamızda elektrik taslşatına başlanaçaktır. a Hasan Bey — Azizim şuna kısaca, spor giyiniyor desene. — Öyle tahmin edilebilir ki İzmir şimdi bu gidişle, beş sene sonra yepyeni bir çehre alacaktır. Erzurum güzelleşiyor Evzurumun İstanbul Erzurumdan yazılıyor: Son yıllarda iktısadi ve içtimaf durumun icapları ile imar alanında da gelişmeye başlayan Er- zurum atıldığı çığırda her gün biraz daha ileri gidiyor. İstanbul kapısından başlı- yan imar faaliyeli eskiyi yıkarak şehrin , dört bir köşesine yayılıyor. Karada doğu illerinin en eh rmmiyttl bir İstasyon ve merkezi olan Erzurum b» ine az bir zaman sonra ka- | acaktır. İzmitin kurluluş gllnu tezahüratla kutlulanacak İzmit (Hususf) — 28 bhaziran İzmitin kurtuluş günüdür. İzmit düşman elinden kurtulduğu mes'ut günün yıldönümünü parlak ve heyecanlı tezahüratla kutlula- mak için hazırlâanmaktadır. Bu makâatla tamamile gençlerden mürekkep bir ko - mite teşekkül etmiştir. İzmitin kurtuluş bayramında köylülerin de merasime işti- rak edecekler! ve milli kıyafetleri ile gü- zel bir varlık gösterecekleri söylenmek - tedir. Ayni gün Halkevi tarafından müsa - mereler de verilecektir. Antalyada sıcaklar başladı Antalya (Hutusf) — Bu yil havalar çök sıcaktır. Daha şimdiden gölgede sı- caklık derecesi otuzüu bulmuştut. Tem - muz ve ağustosta xıcıklırın bir misli da- ha artacağı umulı tadır. Halk kırlara ve — deniz koşmaktadır. İneboluda kafesler kaldırılıyor. İnebolu (Husust) — Belediye evlerdeki ka- feslerin kaldırılmasını ve bütün — binaların haricen badana edilmesini kararlaştırmış - tir. banyolarına kapısından gurünüşü Bu arada İran transit yolunun tekrat işlemeğe başlaması en mühim uğraklar dan biri olan Erzüruma yeni bir gelir menbar kazandırmış oluyor. Bir Doktorun Günlük Çarşamba Notlarından — (*) | Nüzül Ve birkaç Tavsiye ! tsabet eden kimselerde hastalık- Tarınmm tekerrür etmemesi İçin alınacak bir çok tedbirler yardır. Bunları bir daha tekrar edelim; 1 — Her ay bir defa tansyonlarını ölç. türmelidirler, 2 — Başlarını mcak su İle yıkamıya - caklardır. $ — Sıcak hamam bu gibiler için ya - saktır. 4 — İnkubaz olmıyacaklardır. & — Hırs, heyecan, korku gibi ruhl sa- demelerden sakınacaklardır. 6 — Daha ziyade sebze ve meyva ile yaşamağa kendilerini alıştırmalıdırlar. 7 — Bir ol ve bir ayağının tutulmastle beraber nüzül Isabet eden kimseler otur- mayıp muhakkak açık havada yokuş ol- mamak şartile gezmeğe çıkmalıdırlar. 8 — Tuzlu yemek yemek ve bol bol su İçmek dazsyonu arttırır. Bu gib'ler için bunlar caiz değildir. B Salçalı goyler, salamuralar, ağır kasap etleri yemeleri calz Geğildir. 10 — Tutmayan kol ve ayağı mütemadi ekzersizlerle işlelmeğe çalışmalıdırlar. 11 — Zihni ve fikri yorgunluklar meni- nudur. () Bü notları kesip saklayınız, yahut bir albüme yapıştırıp kolleksiyon yapınız. Bıkınlı zamanınızda bu notlar bir doktor İLetbi umdadınıza yetişebilir. — — |