20 Haziran 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Haziran 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

muhakeme edildi Davayı elektrik şirketi açmıştı, fakat iddia sabit olmadı, mevkuf başkâtip bu suçtan beraet etti Belediye tahsildarlarından beş bin lira jhtilâstan suçlu Nadi Ahmet isminde bi- ri hakkında Adli Tıh meclisinin deli ol- madığına dair verdiği raporu imzaları ve yazıları tahrif ve taklit Sderek değiştir - mekten maznun ve mevkuf bulunan, İs- tanbul tıbbı adli başkâtibi Raif, dün baş- ka bir meseleden Sultanahmet 1 inci sulh cezada muhakeme edilmiştir. Yeni hâdise şudur: Raifin elektrik saa- ti mühürlü olduğu halde şirkete haber vermeden bir kilovat kadar cereyan isti- mal ettiği iddia olunmaktadır. Ancak, yapılan duruşma sonunda suç sabit gö mediğinden beraat kararı ve- rilmiştir. Yaz tatilinde nöbetçi kalacak mahkemeler Asliye dairesinin yaz tatili, her sene ol- duğu gibi bu yıl da, 20 temmuzda başlı- yacak, 5 eylüle kadar devam edecoktir. Bu esnada Baroda da tatil yapılacaktır. Bundan bilistifade avukatlardan bazıları Avrupaya ve bilhassa, sergi münasebu - tile Parise, bir seyahat yapmayı tasarlaâ- mışlardır. Tatil devresi esnasında İstanbul asliye T inci ceza, bul asliye 2 nci ceza, Sul- tanahmet 1 inci sulh ceza ile İstanbul as- liye 3 üncü hukuk ve asliye 5 inci hukuk mahkemeleri nöbetçi kalacaklardır. Tatilden istifade edecek olan ağır ce- Zzanın işlerine, nöbetçi olan 1 Inci veya 2 nci ceza mahkemelerinden biri baka - caktır. Bunlar. umumi hükümlere göre ya pılan müstacel işlere, ticaret işlerine de nöbetçi hukuk mahkemelerinden biri ba- kacaktır. Diğer taraftan, meşhud süuç işlerine ba- kan Sultanahmet 3 üncü sulh cezanın faa liyoti de devam edecektir. Meşhut suç iş- lerile beraber, umumi hükümlere tâbi o- lan davalara ayni zamanda bakan asliye 4 üncü cezanın da nübetçi kalması ihti- mal dahilindedir. Bunlardan başka güm- Tükteki kaçakçılık işlerile âlâkadar olan asliye 5 inci ceza mahbkemesi de çalış - masına devam edecektir. Beyoğlu, Kadıköy ve diğer şehir mül- hakatındaki nöbetçi kalacak mahke - melere gelince, bunlar da, tesbit edilmiş vaziyettedir, Ancsk, bu hususta Vekâlet tarafından yapılacak resmi tebliğat henüz gelme - Miştir. .X n Yeni ağır ceza reisleri 6 ncı hukuk mahkemesi &zasından Hü- seyine Muğla Ağır ceza reisliği ve 8 ün- €ü hukuk âzasından Salih Zekiye de De- mizli ağır ceza reisliği teklif olunmuş, bu teklifleri her ikisi de kabul etmişlerdir. Yeni vazifelerine yakında başlıyacak - lardır. Arkadaşını , Yaralıyan talebe Tevkif edildi Vefa Jisesi talebesinden 514 numaralı Celâlin. arkadaşı Abdurrahmanı bir us - turayla gırtlağından yaraladığından dün- kü sayımızda bahsetmiştik. Talebe Celâl dün adliyeye getirilmiş, üçüncü sulh ce- zada yapılan sorgu duruşması neticesin- de, hakkında tevkif kararı verilmiştir. Bu hâdise etrafında müddelumumilikçe tahkikata devam edilmektedir. Bir adam çaldığı elbiseyle * dolaşırken yakalandı Safranbolulu Mustafa isminde biri, |kendisile ayni odada yatan — hemşerisi Mustafanın bir takım elbisesini çalmış, ,takat poliste bunu inkâr etmiştir. Ancak, karakoldan dönüşünde artık lişin halledilip bittiğine kanaat getirmiş placak ki, çaldığı elbiseyi giyerek gez - miye çıkmıştır. Neticede, yakalanmış ve Sultanahmet 1 inci sulh ceza hakyerinde yapılan du - suşmasında, tevkifine karar verilmiştir. Bir yalancı şahit tevkif edildi Sulh mahkemelerinden birinden, mah- kemenin salâhiyeti dahilinde görülme - diği için, asliye 1 inci cezaya intikal e - den bir hareket davası esnasında, Froso- Aâsimli bir kadının şahadeli eski ifadesi- ne uymamış; ancak, şahit bunda ısrar gösterince, kendisi yalancılık suçundan tevkif olunarak, hakkında kanuni mua- Mmele yapılmıştır. Adliye kadrosu genişletiliyor Adliye Vekâleti bütçesindeki 40 lira- bk aşli maaşlara 25, 45 liralık asli maaş- lara 12, 80 liralık asli maaşlara 2 ve 90 Tiralık asli maaşlara da 1 tane ilâyesi ka- rar altına almmıştır. Bu, yakında tat - bik edilecektir. GÖNÜ Cevaplarım Bayan A, H. ye: Ben her şeye rağmen anne olmanızı daha doğru bulurum. İstikbalinizin si- gorta senedi yavrunun minimini elleri arasındadır. Kocanız mademki istemi- yor, kızabilir. Bir hiddet, coşkunluk dalgası altında kalabilirsiniz. Fakat Kendinizi idare edebilirseniz bu hid- det ancak tedbir almıya imkân kalma- dığı zaman kendisini gösterir, mesele de kalmaz. Şimdi kızacak olan erkeğin yavruyu gördükten sonra af diliyece- ğine eminim, * Mumhane caddesinde Bay (Ş. Ç.) ye: Tekrar etmeyiniz, size çıldırmış der- der, Tavsiye ederim: İlk ve son lütife- mniz olsun. * Büyükada'da Bay «$. Ş.» ye: 20 küsur yıl önce Selânikli, cidden yüksek seviyeye sahib, üç beş lisan bi. e ÜERÜDE — < ÜL İŞLERİKZ.| lir bir erkek tanırım ki, bilmem ne gi- bi sebebler altında seviyesi düşük bir kadınla evlenmişti. Bu kadın 6 zaman Arap harflerini güçlükle söker, arapca ve acemce kelimeleri tamamen yanlış yerlerde kullanırdı. Bu kadına bir kaç sene evvel tesadüf ettim ve sandım ki 19 yaşından sonra mektebe başlatı! - mış, lise tahsili yaptırtilmiş, bir. de fransızca öğretilmşitir. Siz kendiniz- de bu kabiliyeti görüyor- musunuz, :örmüyur musunuz? Mesele burada - ar, * Bay Ahmed Bedrt'ye: El yazısının bir aynâ olduğunu söy- lerler, fakat bu aynada görmeyi bil- mek lâzımdır. Herkesin bharcı değil - dir, * Bay Namık Halil'e: Kadın tab'an sadik yaratılmıştır. Nadir müstesnaları bir kenara bırakır- sanız kadını sadakatsizliğe sevkeden yüzde dokgan erkektir. Z TEYZE "HÂADİSELER ' KARŞISINDA Yaza dair Sıcaktan bayılıyorum, — dedim, bu yaz bir geçse,, Yanımdaki dostum yüzüme baktı: — Niye baktın? — Kişın da; soğuktan — dönüuyorum, bu kış bir gaçse, diyordun da, — Dinle dedim. — Deveye inişi mi, yoksa yokuşu mu sevdiğini sormuş « lar.. deve de cevap vermiş: «Düz yolda su mu çıklı?» Ben de sana devenin verdiği cevaba yakın bir cevap vereyim: Dört mevsi- min arasından ilkbaharla sonbaharı kadro harici mi ettiler? * ra çıplak gezmek hakkı veril - miş.. Ne olur bu hak şehirde de verilse de plâja gitmek zahmetine — katlanıl- masa.. * Mektepler açıldığı zaman, muallim talebesinden soracak: — Söyle bakalım bronz devri ne - ye delrer? Talebe cevap verecek: — Plâj mevsimine! * Birini gösterdiler: — Günün en mes'ut adamı? Sordum: — Milyoner mi? Cevap verdiler: — Hayır, dondütfüacı! * İnsan bu mevsimde her şeyin soğu-| ğunu arar.., Fakat kadının ve yazının aslâ!, * Aşık sevgilisini anlatıyordu: — Saçları alev renginde, gözleri san- ki birer kıvılcım.. ateş gibi vücut.. — Kisa kes, dedim ,esasen sıcaktan patlıyorum, * Bizim kömürcüyü kıskanıyorum. Kışın kömür satıyordu. Şimdi de buz! satıyor. İşte işini bilen adam! * Bana: — Yazı yaz! Demişlerdi. Ben de dinledim: Yazı yazdım.. İMSET Türkkuşu müdürü şehrimize geldi enl maçı 3-3 e eirliğî - Güneş neticelendi - Dün güzel bir bir oyun gösteren Ankaralılar iki gol fırsatı ile Güneş karşılaştılar. Anka » ralıların attıkları ve yedikleri — goller doğru dürüst #sayılacak olsa bir kaç gol farkla galip gelmiş sayılırlar, Oy- nadıkları oyun, Güneşin oyunundan çok yüksekti. Müdafaasının — canlı ve temiz müdahaleleri ve uzun vuruşları, ne Farukta ne Reşadda mevcuttu. Mu- avinlere gelince, Kadri sert olmakla beraber herhalde Yusuftan daha mü - kemmeldi ve yaptığı favüller Güne - şin sağ muavini kadar körü körüne de- gildi. Hasan, Rızadan üstündü. Salâ - haddinle İsmail aşağı yukarı ayni idi. Maçın oyun şekli Oyuna Güneş başladı. Akınları mü- dafanda kesildi. Gençler Birliği mu - kabil hücuma geçti. Ankaralılar biraz hâkim oynamağa başladılar. Altıncı dakikada Faruk bir ıska geçti. Niyazi kaptı. Şüt çekti. Avuta giderken sağ &- çik yetişti. Ortaladı. Reşad ıska geçti. pıştılar. Top kaleye doğru giderken sol açık İhsan bir şüt çekti. Faruğun ayağına çarptı. Böylece birbir Üstüne iki kere gol fırsatı kaçtı. Güneş artık hücum — yapamıyacak bir halde., 28 inci dakikada soldan İh- san topu önü boş olarak sürdü. Sağ açı- ğa geçirdi. O da Faruk kale içinde iken Rasime pas verdi. Merkez mühacim şüt çekti. Gol. Fakat nedense hakem ofsayt kararı verdi. Böylece bir gol sa- yılmadı. Arkadan Güneş akına geçti. Bu hü- cum ofsayt olduğu halde Rahim güzel kurtarış yaptı. Melih ertaya bir pas gönderdi. Sa - lâhattin üstünden atladı. Rebii de sıç- radı. İbrahim önü boşken şüt çekti. Ka leci kornerle kurtardı. 42 inci dakfflada Selim güzel bir körner çekti. Rasim kafa vuruşu ile Gençlerin birinci golünü attı. Küçük sağ iç birbiri arkasına fante- Türkkuşu Müdürü Savni Ankara-|zi uğrunda göller kaçırdı. Gençler Bir- dan İstanbula gelmiştir. Savni Türk - |liği ak kuşunun İnönü kampı hazırlıkları ile meşgul olacak, bilâhare İnönüne gide- rek oradaki hazırlıkları tamamlıyacak- tır. Bu seneki kampın geçen seneden elde edilen tecrübelerle daha mükem- mel olmasına çalışılacaktır. Belediye müstahdemin sandığı kuruluyor Belediyede kurulacak müstahdemin sandığı etrafındaki bazırlıklara — baş - lanmıştır. Sandık müstahdeminin hu - kukunu muhafaza edecektir. Muhacirlerin nakline bugünlerde başlanıyor inda iken devre bitti. İkinci devre başladığı zaman Genç- ler Birliği daha canlı oynamaya de - vam etti. Fakat Güneşliler arada sı - rada kurtuluyoralrdı. Altındı dakikada Salâhattin, Hali- de favül yaparak kaleye geldi. Bir şüt- le Güneşin birinci gölünü attı. 15 inci dakikada hiç yoktan verilen bir penaltı Gençler Birliğini mağlüp vaziyete soktu. Bir kaç dakika sonra Gençlerin bir akını ancak sert bir hareketle durdu - ruldu. Hakem penaltı verdi, — Niyazi çekti. Gol. 25 inci dakikada sağ açıktan gelen Romanya ve Bulgaristandan yur «|bir hava pasını Niyazi fevkalâde bir dumuza getirilecek göçmenler için Hi- sar vapuru iki güne kadar Köstenceye hareket edecektir. Belediye iskeleleri arazi vergisinden muaf şekilde hiç durdurmadan vole bir şüt- le sağ köşeden üçüncü golü attı. Bu gol o kadar güzeldi ki ayağa kalkan seyir- ciler tarafından dakikalarca alkışlan - dı. Gençler Birliği galibiyeti elden ka- Belediyelere ait bulunan bütün is -| çımamak için canla başla oynıyorlar. kele mahallerinin arazi vergisinden mü af tutulması Şürayı Devletçe karar al- tına alınmıştır. Keyfiyetten bütün tah- sil gubeleri tamimen malümattar edil- miştir. # Sik sık da Güneş kalesine iniyorlar, Rahim lüzumsuz yere kaleden çık- tı. Necdet boş kaleye topu — gönderdi, Bu süretle beraberlik — golü de atıldı. Bir müddet sonra Gençler Birliği a -| Müdürü İhsan temsil edecektir kaçırdılar M bir görünüş Sonra Farukla Reşad birbirlerile çar -İkında. Oyun üç üçe beraberlikle bitti Hakem İzmir mıntakasından Mustâ* fa idi, Gençler Birliği: Rahim - Halid, İ san - Kadri, Hasan, Salâhattin - Niyazi, Rasim, Mustafa, Selim - Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - İs £ mall, Rıza, Yusuf - Melih, Necdet, Salb hattin, Rebii, İbrahim şeklinde idi. « C. Şahingiray Bugünkü maç Dün Güneşle berabere kalan ve gür | zel bir oyun çıkaran Gençler Bil'u' İ bugün Taksim stadyomunda Galatasi” — | rayla karşılaşacaktır. Her iki takım milli kümenin en güzel futbol eynâ * yan takımları olduklarından ma çok zevkli olacağı tahmin edilebilir: Kızılcahamamda büyük pehlivat — güreşleri î 16 Temmuz günü Yeşil Kızılcaha * mama sevgili Atatürkümüzün ayak bi sıp şereflendirdiği günü tes'it etmek Ü” zere T. Hava Kurumu ve Kızılay ŞU beleri tarafindan bir pehlivan gifd tertip edilmiştir. Başa: (150), başaltına: (100), bü * — yük ortaya: (50), küçük ortaya: (30İ1 ayağa: (25), desteye: (10) lira mükâ * fat verilecektir, | konuyor İ Şehrin muhtelif yerlerine yeni” asılacak iki bin lâmba hakkında vakti le elektrik şirketi ile belediye ara$l! İ yapılacak mukavelename suretli W lanmıştır. A Tesisatta kullanılacak malzeme GÜL miş olduğundan belediye, Cumhur” Halk Partisi ocaklarından gelen ihtiylE — listelerine göre bu lâmbaların ası ları yerleri bir liste halinde tesbit miştir. Liste elektrik şirketine miş olduğundan bir kaç güne kadar sisata başlanması muhtemeldir. Beynelmilel itfaiye kongresi 6 temmuzda Pariste toplanacak b”ı nelmilel itfaiye kongresine Türk ı:f:’ iyecileri de davet edilmiştir. Kongf” İstanbul —i | n et * . '4 Türk itfaiyecilerini