22 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

22 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

A Yerli mallar sergisi için hazırlıklar Iktısat Vekili dün sergi komitesi âzalarile konuştu, sergide televizyonla temsiller gösterilecek Bundan evvelki Yerli Mallar sergisinin kapısı Bu ayın yirmi yedisinde açılacak olan Dokuzuncu Yerli Mallar Sergisi> me 150 den fazla firma iştirak etmektedir. Bu mikdarın iki yüzü bulacağı an- lagılmaktadır. İş Bankası, Sümer Bank müdürleri sergi yerini gezmişler, tet- kikler yapmışlardır. Sergide memleketimizde ilk defa olarak televizyonla temsil gösterilecektir. Bu temsiller bir veya iki kilametrelik mesafeden alı- nan bar sahneleri veya tiyatro parçaları olacaktır. Sergi komitesinden bir heyet, dün İktısat Vekili Celâl Bayarı ziyaret e- derek yapılan işler hakkında izahat vermiştir. Vekil, serginin kusursuz olması için yeni direktifler vermiştir. Serginin açılmasında Vekil hazır bulunacak- tır, Resmi küşadın Başvekil İsmet İrfönü tarafından yapılması da muhtemel- dir, Plotörlü tayyareler üzerinde modelcılık MA , ! | Yeşilköyde yapılan tatbikattan bir intıba Sultanahmet San'at okulunda ilk tedrisat müfettiş ve muallimleri için açılan Mmodelcilik kursunda görülen nazari dersleri motörlü tayyareler üzerinde de tatbik etmek üzere dün Yeşilköyde çalışmalara başlanılmıştır. Müfettiş ve muallimler $1 temmuzda bitecek kursu müteakip yerlerine dö - nerlerken İnönü kampında üç güü kalarak Hava Kurumuna ait motörlü tayya- reler üzerinde de tetkikat yapacaklardır. Japon festivali yapılacak İki Japon harb gemisinin ağustos ayı içinde İstanbulumuzu ziyaret edeceği yazılmıştı. Japon harb gemilerinin İs- tanbulda bulunduğu sırada bir Japon festivali tertib olunacaktır. Bir gün bir gece devam edecek olan bu festival için hazırlıklara başlanmıştır. Bir tornacı parmağını ııııluneye kaptırdı Uzunçarşıda tornaci Setrak oğlu A- Tam torna tezgâhında çalışırken sağ eli- din baş parmağını makineye kaptıra- rak koparttırmıştır. Aram tedavi altı- na alınmıştır. Yeni otobüs seferleri ihdas ediliyor Otobüscülerden bazıları belediyeye müracaat ederek Maçka ile Beyazıd ve Beşiktaşla Eminönü arasında otobüs iş- letmeğe talib olmuşlardı. Belediye, ta- rafından bu hususta yapılan tetkikat sona ermiş ve bu iki hatta otobüs işle- İzmir ağır ceza reisi Süreyya ve Ak- baba gazetesi sahiblerinden Ürhan Sey- finin babası mütekait miralay Bay Emin dün vefat etmiş ve Büyükada me- zarlığına gömülmüştür. Arkadaşımız Orhan Seyfiyi ve aile. sini taziye ederiz. Türkiye iş Bankasından! Fransızca muhaberat servislerinin idare ve şefliği tev- di edilmek üzere banka veya büyük ticarethanelerde mül sil vazifelerde çalışmış, tabiatile Fransızcaya kuvvetle vü- kıf, tecrübe ve ehliyetli bir kaç yüksek memur aran - maktadır. Taliplerin Ankarada Müdüriyeti Umumiyeye tahriren müracaatları, fotoğraf ve tercümci hallerinin de tevdii rica olunur. Müracaatların mahremiyeti muhafaza edilecektir. Timnun 10 gün sonra azalacağı umuluyor Sıhhiye müdüriyetinden verilen ma- lümata göre son 24 saat zarfında İstan- bulda yeniden 27 tifo vak'ası tesbit e- dilmiştir. Haziran bidayetinden düne kadar İstanbul belediyesi sınırları için- de 797 tifo vak'ası görülmüştür. Gizli olarak tedavi gören ve bu esnada ölen tifolular bu rakkama dahil değildir. Dün öğleden sonra İstanbul vali ve belediye reisi vekili Şük ö er sıhhiye müdürü Ali Rızayı çağıra- rak tifo vaziyetini sormuş!ur. Sıhhiye müdürü de cevabta tehlike mevzuu bahsolmadığı- nı ve dokuz on gün sonra tifo vak'ala- rınin her gün gittikce azalacağını söy- lemiştir. Açı istasyonlarındaki faaliyet devam etmektedir. Dün ikinci aşılarını yaptı- ranlarla yeniden aşılananların adedi 14 bini bulmuş*ur Karadenizde Fırtına var Karadenizde iki gündür şiddelli bir fırtıma hüküm sürmekte, vapurlar bazı iskelelere uğrıyamamaktadırlar. Boğaza pek yakın bir mesafede fır- tınaya tutulan Çar Ferdinand paro vapurları bu yüzden ? ehhürle Karadenizden liman bilmişlerdir. İş kanununa aykırı hareket edenler göruldu İş Dairesi müfet yasta teftişlere h.ıxl:u.ı.ıard_ı rada gece teftişleri de Eminönü mıntakası d.ı lerle geceleri çocuk çı lar görülmüştür. Bunlar ründe müddeiumumiliğe verilecekler. dir , İş Dairesi başmüfettişi Halük Bursa- dan Karaköye geçmiştir. haneli, İzmit yolile şehrimize gelecek- tir. Poliste ; Bir boğa bir çocuğu boynuzladı Kartal kazasının Samandıra nahiye- sine bağlı Sarıgazi köyüne beş sene evvel damızlık olarak Plevne cinsi bo- ğalar verilmişti. Evvelki gün bunlar- dan biri azmış, ayni köyden Tahirin çocuğunu yere vurduktan sonra boy - nuzunu Zavallı çocuğun böğrüne ba- tırmış ve ağır surette yaraâlamıştır. Ya- ralı çocuk hastaneye kaldırılmıştır. 90 yaşında Katina denize nasıl düştü Büyükadada Yılmaz Türk caddesinde Yaninin mandırasında çalışan maran- göz Yorgi beş altı gün evvel polise mü- racaat ederek annesi 90 yaşında Kati- nanın kaybolduğunu söylemiş, polis ka- dını araştırmağa başlamıştır. Evvelki akşam, Büyükadada Karacabel mevki- inde, kıyıda, bir cesedin suyun üstünde yüzmekte olduğu görülmü ca, Yorginin annesi Katinay ğu anlaşılmıştır. Cesedi muayene eden doktor kadının suda boğulmak suretile öldüğünü tesbit etmiştir. Katinanın de- nize nasıl düştüğü hakkında tahkikat yapılmaktadır. Bir garson bir kadını yaraladı Beşiktaşta Vişnezade camij yanında. ki evde oturan garson Sami, aynı ma- ballede oturan Şerife isminde bir ka- dını jiletle ensesinden yaralamış, kadın hastaneye kaldırılmış, Sami hakkında takibata başlanmıştır. Bir otomobil, bir arazöze çarptı Gece yarısından sonra, Böyazıd mey- danında, belediyenin 48 numaral: ara- zözile şoför Ramizin idaresindeki 2758 numaralı taksi otomobili çarpışmışlar, taksinin sağ çamurluğu hasara uğra- mış, arazözün de süzgeci kırılmıştır. - oe b Temmuz D İstanbul Belediyesinden: 1 — İstanbul Belediyesinin Eminönü ve Fatih şe- beleri içinde 28 Temmuz 1937 tarihinden itibaren ve Beyoğlu ve, Beşiktaş şubeleri içinde 5 Ağustos 1937 tarihinden itibaren arkalıkla her nevi eşya ta- şınması yasak edilmiştir. Bu yasak en kısa zamanda diğer Belediye şubeleri mıntakalarında da tatbik edilecektir. 2 — Eminönü Belediye şubesi içinde Validehani iskelesinden Yağ iskelesine uzanan kıyıdaki hamal bölüklerile İpçiler, Asmaaltı, Gazcılar ve Çiçek- pazarı hamal bölükleri ve Galata cihetinde Yağka- panı iske'esi hamal bölüğü mıntakalarında, bu sa- halar içince kalmak ve hiçbir suretle dışarı çıkmamak şartile 1 Eylül 1937 tarihina kadar arkalık kullanıl- masına müsaade edilmiştir. Bu tarihten itibaren bu sahalar içinde de el arabaları veya diğer nakil va- sıtaları kullanılacaktır. 3 — Taşıma maksadile küfecilik yapılmasına mu- vakkaten izin verilmiştir. Şukadar ki bu taşıma usu- lünden münhasıran küçük hacimde zati eşya ve ev eşyasile havayici zaruriye taşınması için istifade edile- cektir. Hiçbir küfeye elli kilodan fazla yük konmıya- cağı gibi konacak eşyada gerek yükseklik ve gerek genişlik bakımından küfeleri onbeş santimdan fazla geçmiyecektir. Bavul ve çanta gibi zati eşya ile çiçek ve fidanlar buson kayıttan istisna edilmiştir. 4 — İskelelerde deniz vasıtalarından kara vasıta- larına yükleme ve boşaltma işlerile kara vasıtaların- dan mağazalara ve hanlara boşaltma ve buralardan kara vas:talarına yükleme işlerinde arkalık kullanıl- ması şimdilik caizdir. 5 — Şehrin muhtelif mıntakalarında bulunan ve araba, kamyon ve kamyonet gibi vasıtaların işlemesine .| müsait olmıyan dar ve dik yokuşlarda nakliyat için arkalık kullanılabilir. Ancak bunevi eşyanın yokuş- ların başına kadar araba ve yahut kamyonla taşınmış o'ması lâzım geldiği gibi taşınacak her parça yükün yetmiş beş kilo an fazla olması caiz değildir. 6 — Her türlü deniz vasıtalarından yalnız kıyılara kadar kömür, kum ve tuğla ve çakıl've kereste taşın- masında arkalık kullanılmasına izin verilmiştir. 7 — Butenbihler şimdilik seyyar satıcılar hakkın- da tatbik olunmıyacaktır, (B.) (4378)| Belediyeden tebliğ edilmiştir. Şehirde pek fazla mıktarda kedi ürediği görül- müştür. Sokaklarda ve boş arsaların en pis yerlerinde ve çöp tenekelerinin içinde dolaşarak buralardan aldıkları hastalık tohumlarını evlerimizin en temiz köşelerine ve hattâ kucaklarımıza kadar taşıyap ve zararları hizmet ve faidelerinin çok üstünde bulunan bu mahlükları artık fazla üretmemek icap ettiğinden Belediye sokaklarda ve boş arsa- larda bulunacak kedileri imha etmeğe karar ver- miştir. Binaenaleyh kedilerini seven ve onların ölümünü arzu etmeyen şehirlilerin kedilerini evlerinde muhafaza ederek sokağa salıvermemeleri ilân olunur. Belediyenin bu kararının utbıkıne yardım etmek isteyen halkın zahmetine karşılık olmak üzer€ Belediye dairelerine teslim edilecek her kedi içip beş kuruş verilecektir. 4“4455,,