5 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

5 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

L HALKIN KUL HALKIN Di Sene 8 — No. 2619 İzmirdeki facia dün bir kurban daha verdi HALKIN GÖZÜ Mektep kitaplarını temin için gece ve gündüz çalışan onbeş yaşında bir mekteplı de yananlar Faciamın vukudulduğu Bayrakilıdan bir görünüş İmıir, 4 (Hususi) — Bayrakhdaki|sı etrafında tahkikat devam etmekte- (Devamı 3 üncü sayfada) Petrol ve benzin deposu yangını facia- Dün, meşhur Kavuklu Ali İle görüş tüm ve işittiğim bir rivayetin hakikate Uyup uymadığını öğrenmek istedim: — Böylediklerine göre, bu festivalde *izi Beyoğlunda oynatmıyorlarmış. — Eyeti!. — Hiç mi oynamayacaksınız? tı_ Hayır... Karagümrükte oynayaca- ız! — Sebebi? — Festival pyunlarmın — programını Bay Selim Nüzhet yapıyor. Hani şa, *Türk temaşası» diye, orta oyunundan Ve bizlerden bahseden bir kitab yazan Selirm Nüzhet... O, bu festivali Karagüm- (Devamı 12 inci sayfada) 125 kilo gelen bir adam dünyanın en korkunç, en zeki, en macera- Perest denizcisi addedilebilir mi? * Bir ticaret gemisi kaptanı birkaç ay içinde tahtelbahirler batıran bir kruvazör seyir zabiti, gemiler çalan bir korsan kruvazör kuman- danı ve nihayet kara ve denizde isyanlar çıkaran bör gizli diplo- masi adamı olabilir mi? * Dünya üzerinde gösterilmedik kahramanlık, yaşanmadık mace- ra, anlatılmadık hihâye kalma- Mıştır. Böyle iken banları en iyi Bilen insanlara «biz böyle adam görmedik» — dedirtebilecek — bir kimse tasavvur edilebilir mi? Kaptan Bum Bum (Lâuterbah), İnanılmıyacak bir haber! * * * Orta oyuncular, geçen sene açık saçık sözler sarfettihleri için bu seneki Festivalde Beyoğlunda değil, Karagülmrükte oynamaya me- mur edilmişler. Açık saçık sözleri Beyoğlanda söylemek yasak ta Karagümrükte söylemek serbest mi? va eee aa rese LA AAA SAAAA AAA AAA AAA AA AAA denizciliğe ilk intisab ettiği senelerde işte böyle bir adamdır ve birkaç gün sonra hatıralarını anlatmaya başlayınca siz de hakkında söylenenlerin doğraluğuna inanacaksınız. arasındadır İngiltere ile İtalya arasınd mütekabil itima Kont Ciano, İngillere ile dostluğumuz Roma - Berlin mihverine halel getiremez, diyor Londra 4 (Hususi) — Romadaki res- mi makamlar, İngiliz - İtalyan münase- batının eski dostluk devresine dönmekte olduğuna artık şüphe etmemektedirler. Yeniden canlanan bu dostluğun istih- daf ettiği gaye ikidir: 1 — Akdenizdeki muvazenenin temini. 2 — Yeni bir dörtler paktının akdi, (Devuma 12 inci sayjada) Nahi Vekili Hitler tarafından Kabul edildi Berlin 4 (A.A.) — D, N. B. ajansı bik diriyor: Türkiye Nafıa Vekili B, All Çe- tinkaya, refakatinde Türkiye büyük el- çisi B. Hamdi Arpag olduğu halde, dev- let ve hükümet reisi tarafından kabul edilmiştir. Münkalât nazırı B. Dorpmüller, Tür- kiye Naha Vekili şerefine, Alman hü- kümeti namınma bir akşam ziyafeti vers miş ve bu ziyafette Türkiye büyük elçi- si B. Hamdi Arpag ile İktisat Vekâleti müsteşarı B. Faik Kurtoğlu, vekilin re- (Devama 3 ücü sayfada) ea ada şame eee ea Nasıl Gazetecilik Yapıyoruz? İstanbulda sabahları çıkan bir ar- kadaşımızda doğu illerinin üdetleri- ne dütr seri halinde bir yazı intişar ediyor. Bu yazıların oralarda derin bir hayret uyandırdığını matbaamıza gelen mektublardan anlıyoruz. Bu arkadaşımızın anlatışına — göre doğu illerinde bir kadın doğurdu mu köyün bütün kızları ile delikanlıları başına taplatır, hora teper ve mani söylerlermiş. Doğu illerinde doğmuş, oralarda büyümüş ve elyevm orada bulunan- lar bize diyorlar ki: «İnanmayınız! Burada doğuran bir kadınmı tam yedi gün ebe ile ailenin yaşlı kadınların- dan başka tek kimse göremez!'> Arkadaşımız doğu illerinde misa- firi izaz için deve kesildiğini uzun boylu anlatıyor. Doğu üllerinin çocukları hayretten dona kaldıklarımı anlatan bir ifade ile tashih ediyorlar: «Doğu illerinde misafiri izaz — için deve kesmek âdeti yoktur. Hattâ do- gu illerinde yalnız bu üâdet değil, de- ve de yoktur!'» hisleri tebarüz ettirdikten sonra Ruzvek- tin ilk Avrupa seyahati esnasında en ön- ce Türkiyeyi ziyaret edeceğini, retle Atatürkün davetine icabot edece- Rini yazmaktadırlar, 'teaddid Atatürkün Ruzvelte mektubu Amerikada büyük alâka uyandırdı Vaşington gazeteleri Ruzveltin ilk Avrupa seyahatinde en önce Türki- ygeyi ziyaret edeceğini yazıyorlar Paris, £ (Hususi) — Vaşingtondan bik- diriliyor: Türkiye Cumhurreisi Atatürk- le Amerika Cumhurreisi Ruzvelt ara- sında teati edilen dostane mektubların metinleri Vaşington gazeteleri — tarafın- dan neşredilmiştir. Gezeteler Amerika Cumhurreisinin Türkiye hakkında izhar ettiği dostane bu su- İngilizler yeni ve müthiş bir ölüm şuaı bulmuşlar Artık hiçbir tıyyııe şehırlere hücum edemiyecek, kara- ya asker çıkarılamıyacak ve ordular ılerleyemıyecekmıd İngiliz gazeteleri- nin neşriyatına na- zaran fenni araştır- © ma komisyon. | darı - yaptıkları mü- tecrübeler neticesinde yen: bir ölüm şuar bulmuş- lardır. Bu şua, ta- mamile yepyeni tip- todir. Şimdiye k. dar bilinen şekiller. Je pek az alâkası var dır. Hiç birmotüör kuvvetinin veyahud her hangi yaşıyan - bir cismin bu şuaı geçlp berhayat kalabilmesinin imkânsız nldulunu söylemek, keeşfin ne derece (Devamı 3 üncü sayfada) seseeraeea Çınlıler 20 fırka ile Japonlara taarruz için hazırlıklara başladılar Dün ehemmiyetsiz çarpışmalar oldu, Çinliler bir Japow / tankını zaptettiler ve bir Japon tayyaresi düştü (Yazın 3 üncü sayfada) Rus - Japon harbinin kahramanlarından iki gemi İstanbulda! ( Son Posta'nın tarihi bahisler muharriri yazıyor ) Japon gemilerin den bmılw 1804 de hiç beklenmediği halde Çinli- lere karşı muzaffer olan Japonlar Kore (Devama 12 inci sayfada) Japon gemilerinin gelişlerine ait İ tafsilât dördüncü sayfamızdadır I