7 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

7 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

.7 Ağıstos : SON'POSTA Japonya, Şimali Çin Rus - Japon harbine hazırlık için alıyormuş! (Boştarafı 1 inci sayfada) 4 Japonya bu hamleyi niçin yapıyor? Bunu anlamak için, Japon harbiye ne- *Zaretinin bütün Japonyada 300,000 nüs. ha olarak neşrettiği bir eserden bahsedi- Hiyor. Bu eserde, Japonya harbiye neza- reti, evvelâ «istikbal harbleri, silâh kuv» vetinin, iktisadi kudretin ve ideolojik bir cidalin ahenktar bir surette bir ara. da toplanması ile yapılacaktır. diye ye- ni zaman harblerinin esaslarını çok doğ- TU ve çok manalı bir şekilde tesbit ettik- ten sonra Japonyanın istikbalinin Asya. nın ana toprağında bulunduğuna işaret etmiş ve bütün Japonyanın güzünü o ta- râfa çevirmiştir. Asyanın ana toprağında, Japonyanın karşışma iki kuvvet çıkar; Biri Çin, di- ğeri Rusya. Asyanın, kısmen olsun, Ja- ponya tarafından istilâsina muhalefet ve Mümanaat edebilecek yegâne kuvvetler bunlardır. Bu kuvvetlerden Çin kalaba- lık, fakat, perişan ve teşkilâtsızdır. İş o- Na kalsa her şey kolay halledilir. Fakat, Öte tarafta Rusya var. Asıl kat'i harb bu- nunla olmak lâzım geliyor. Şu halde ev« velâ, Çin üzerine yürüyüp onunla dava- yı halletmek ve sonra da Rusyaya karşı olan harbin Ssevkulceyş hazırlıklarını « Yapmak icab eder, İşte, mütehassıslara nazaran, bugünkü Japon hamlesi bir ta- Taftan Çini kuvvetten düşürmek, öbür taraftan da Rusyaya karşı bir sekvul! hazırlığı yapmaktır. Bu sevkulceyş hazırlığı nodir? Japon- Yya, şimali Çini elinde tutmakla müdafaa kuvvetlerinin sıklet merkezini Şarkt Si- beryada toplamış olan Rus ordularının arkasını tehdid edecek bir sevkulceyş hareketinin esaslarına hâkim bulurmak ,İstiyor. Bu sevkulceyş hareketinin gaye- si, Rusya le Şarkt Siberyada bir cephe harbi değil, Baykal gölü üzerinden bir yan ve geri harbi yapmaktır. “Cönübi Mançukuo ve şimali Çina da- yırîır;k dahili ve harici Mongolistan ü- Zerinden Baykal üzerine yürümek esası- Nâ istinad eden bu sevkulceyş hareketi için şimali Çinin ya doğrudan doğruya, Yahut ta bilvasıta Japonya eline geçme- &i lâzımdır, tîte. Japonya ne zamandanberi bu ha- | . | Bir sabıkalı eski 1 | Karısını 9 yerinden Bıçakladı, öldürdü (Baş tarafı 1 inci sahifede) lubede bir cinayet olmuş, Siirtli ku - marbaz İbrahim isminde birisi, kıs - kançlık yüzünden, on yedi sene bera - ber yaşadığı karısı Binnazı dokuz ye - rinden bıçakla yaralıyarak öldürmüş- zırlık için çalışıyor. Hazırlığın gerek as- |tür. Vak'a şöyle olmuştur: keri ve gerek siyasi idaresi, Japonyada | — Hacı lâkabile maruf, 35 yaşlarında «Uzakşarkın Lawrence» i ünvanını taşı- | Siirtli İbrahim, on yedi senedir, Bin - yan General Dohihara'nın eline tevdi e-|Naz isminde bir kadınla beraber otur- aaf &S İngilterede beynelmilel atletizm müsabakaları - 83,000 seyircinin önünde yapılan müsabakalarda dilmiştir. Bu zat, bir taraftan şimali Çi- ni filen istilâyı temin edecek askeri bir plânla bu havaliyi kendi hâkimiyet ve kontrolu altına alacak bir siyasi hulül için çalışmakta idi. Bu işleri takib eden- ler, Dohiharanın geçen kış iplidalarında yapmış olduğu tantanalı beyanatını şim- di hatırlatıyorlar. General, o tarihte eşimali Çinin tam muhtariyeti devri ya- kındır!» demişti. Hakikaton, Dohihara na zamandanberi o taraflarda dolaşarak Japonyanın meyelânlarına uyacak Çin generalleri arıyordu. Bugünkü — Çinin generaller elinde bulunduğunu ve bun- ların da her ne şekilde olursa olsun ken- di nüfuzlarını ileri götürmekten başka bir sevdi beslemedikleri malümdür. İşte, Dohiharanın bunlar arasından kendisine bir hayli yardımcı tedarik etmiş olduğu | na muhakkak gözile bakılmaktadır. Şimali Çinin iktisadi kuvvetleri de ge- niştir. 83 milyon çalışkan ve müstahsil bir nüfus sahibi olan bu sahada büyük mikyasta toprak mahsulleri istihsal edi- liyor. Birçok iptidat madde bakımından | ve bu arada bilhassa kömür itibarile çok zengin olan bu saha Japaonyanın idaresi veya kontrolu altında bulunduğu zaman her suretle onun iktisadi kuvyetini artı- racaktır. Japonya bu sahanın servetle- rinden istifade edecek ve oraya mamul eşyasını salacaktır. Bu izahat şunları gösterir: 1 — Japonya, şimali Çini cide tutmak- la büyük bir sevkulceyş kuvveti cle ge- çirmiş ve askeri hareket — mazeretlorini artırmış olacaktır. 2 — Japonya, şimali Çin ile iktisadi kudretlerni çok ileri götürmüş buluna- caktır. 3 — Japonya, ayni zaâmanda Soyyetle- rin ideolojisi karşısında kendi ideolojisi- nin kuvvetini göstermek ister ve zaten bunu göstermeğe de er veya geç mecbur olacaktır. Bütün bu unsurlar, yukarıda bahsetti- ğimiz harbiye nezareti neşriyatile hem- ahenktir. Japonyanın programı budur. Güreş müsabakalarından evvel atma müsabakaları (Baş tarajı 1 incı sahifede) Pokat ikisi de çok kuvvetli, tekniği Çok yüksek ve çok atik pehlivanlardır. Bilhassa, Tekirdağlı Hüseyinle karşı- Taşacak olan Vandervalt, insandan ziya- marla güreştiğimi zannediyorlar. Hal- buki herkes biliyor ki, biz Komarla gü- reşmedik, koşmaca oynadık ve ben ko- yalamaktan yenmeye vakit bulamadım. Hem bütün bu sözlere, bu iddialara, de yılana benziyor. Oyunlardan öyle ka-|bu palavralara ne lüzum var? Pazara Yyar gibi kurtuluyor ki, insan kendisini | güreşecek değil miyiz? O zaman karşıla- Yağlanmış bir güreşçile tutuşmuş zanne- diyor. Diyebilirim ki, Vandervalt, buraya gel. Miş olan profesyonel pehlivanlarla mu- kayese edilemiyecek kadar tehlikeli ve tecrübeli bir pehlivandır.> * Vandervaldın, ve arkadaşı Kampelin, Yapacakları güreşler için kendilerinden emin bulunduklarını yazmıştık. Onların ikisi de: «— Bizim bildiğimiz, iyi -tanıdığımız, ve kolaylıkla yendiğimiz Bul Kamar, bundan daha iki hafta evvel, bizim kar- | da şılaşacağımız pehlivanlardan birisile ya- rım saatten fazla güreşmiş. Öğrendiği- Mize göre, karşılaşacağımız pehlivanlar da, yeni yaptıkları bir müşabakada be- Tabere kalmışlar, yani ikisi de ayni kuv- vette ve kabiliyette imişler. Binaena- leyh, ikisi de, Bul Kamarı güç belâ ye- nebilecek vaziyetteler. Bu itibarladır ki, bize fazla dayanabileceklerini sanmıyo- Tuz!» demişlerdi. Dün bir arkadaşımız, Tekirdağlı Hü- seyin ve Mülâyim pehlivanlarla konuş- mMuş, ve onlarğ, karşılaşacakları rakibler tarafından ortaya atılan bu iddiaları ve Mmukayeseleri bildirmiştir. Mülâyim pehlivan, arkadaşımızın söz- lerini sükünetle dinledikten sonra güle- Tek cevab vermiştir: — Onlar hesablarını yanlış kurmuşlar. Bunun sebebi de, aldıkları haberlerin Yanlış oluşudür. Onlar benim, Bul Ko- rında dayanıp dayanamıyacağımız belli olur. — O sırada, memlekeimize bu güreş- leri seyretmek için gelmiş bulunan eski Türkiye şampiyonu Kara Ali de söze katılarak gülmüş ve şu nükteyi savur- muştur: — Mülâyimin de, Tekirdağlının da, o tüy gibi delikanlıların karşısında daya- namıyacakları muhakkak. Fakat onlara değil, onları yenmemeye dayanamıyacaklar! Tekirdağlı Hüseyin de soğukkanlı. O — Benim öğrendiğime göre, benimle güreşecek olan güreşçi, Cim Londosu yehmemiş. Bilâkis, san yaptıkları müsa- bakada ona yenilmiş. Halbuki, burada gazetelerden bazılarma, Cim Londosu yendiğini söylemiş. Anlaşılan, böyle söyliyerek, bizim gö- zümüzü korkutmak istiyor. Fakat benim gözüm sade onu değil, arkadaşını da, hattâ Mülâyimi de tutu- yor. Eğer isterlerse, ayni günde üçiyle de güreşirim, Gücüm, kuvvetim ve güreş- me iştahım o kadar yerinde!, Bu sözlerden anlaşılmaktadır ki, reş müsabakalarından evvel, pehlivan- ların «atma müsabakalarına» girişmeleri değişmez bir itiyad; bir kaidedir. Bakalım, bu atma müsabakalarında da kimlerin yüzü kara çıkacak? Selim Tevfik gü- maktadır. Bu kadından iki de çocuğu vardır. İbrahim, kumarbazlık, esrar ka çakçılığı vesaire ile geçinmekte, daima polisçe aranmakla ve sık sık hapse gi- rip çıkmaktadır. Binnaz, 33 yaşlarında, iri yarı, ol - dukça güzel bir kadındır, Fakat, bu hal lerinden dolayı İbrahimden hiç mem- înun değildir. Beş altı ay kadar evvel, İbrahim, gene bir esrar kaçakçılığın - dan hapse mahküm olmuş, mahkümi - yetini tamamlamak üzere hapishaneye girmiştir. Bu sırada da, Binnaz, ço - cuklarını bırakıp seyyar pazarcı Mus- tafanın yanına gitmiş, onunla oturma- ga başlamıştır. İbrahim, bir müddet evvel mahkü- miyetini tamamlayarak hapishaneden |çıkmış, gene bir kaçakçılık meselesin- den tekrar aranmağa başlanmıştır. Yeri yurdu belli olmadığı için, ele geçme- miştir. İbrahim, diğer taraftan, Binna- za da, Mustafa ile beraber oturduğu i- çin kin beslemektedir. Dün, öğleden evvel, Binnaz, bitişik koamşusu Zekiyenin 4 numaralı evine gitmiş, orada, Sakine ismindeki yaşlı bir kadınla konuşmağa başlamıştır. Sa- at on birde, açık bulunan kapıdan İb- rahim birdenbire huşım gibi içeri gir - miş, elindeki bıçakla Binnazın üzerine saldırmıştır. Binnaz Sakineye: — Teyzeciğim.. beni kurtar! diye yal varmağa başlamış, Sakine araya gir - mek istemiştir. İbrahim: — Sen çekil kocakarı.. senin işin fe- na olur! diye Sakineyi tehdit — etmiş, bıçağı, Binnazın rastgele yerine sapla- mağa başlamış, bu suretle dokuz muh- yerinden yaraladıktan sonra, tek b yni hızla dışarı fırlamış ve Otluk- çu yokuşuna doğru kaçmağa başlamış- tır. Binnaz Sakineye sarılmış ve ora - Amerikalıların meşhur İngiltere — amatör atletizm federasyonu tarafından tertib edi- len senelik açık atle- tizm müsabakalarına 16 millet iştirak et- miştir. Dünyanın her köşesinden davet e- dilen en kıymetli at. letlerin iştirakile ya- pılan bu müsabaka- Parda (83000) seyirci bulunmuştur. Müsabakalarda en büyük muvaffakiye- ti göstereceği zannedilen Amerikalıların en meşhur yarım mil koşucularından meşhur San Romani 1609 metrelik bir mil yarışında ancak beşinci olabilmiştir. Müsabaka sabahı Çuen Mary — vapu- rundan inip Londraya kadar tayyare ile giden San Romani tayyarede çok sarsık mış ve neticede ilk defa bir yarışta be- şinci olmuştur. — Müsabakaların sona kalan neticeleri: Bir mil — Wooderson (İngiltere) 4.15.8 440 yarda — Roberts (İngiltere) — 483 Uzun atlama — Toomsalu (Estonya) 7.34 Gülle atma — Bergh (İsveç) 16.37 Cirid atma — Attervall (İsveç) — 6140 880 yarda bayrak — (İngiltere takı- mı) 1203 İngiltere - Almanya arasındaki bey- nelmilel atletizm müsabakaları da 14 a- Bustosta White City stadında yapıla- caktır. İngiliz milli takımı ile Fransız atlet- leri arasındaki müsabakalar da 22 ağus- cıkta düşüp ölmüştür. Hâdiseye polis ve müddeiumumilik vaz'ıyed etmiştir. Binnazın cesedini muayene eden tabibi adil Enver Karan defnine Tuhsat vermiştir. Kaçan katil şiddetle aranmaktadır. Dün akşam vak'a mahalline giden bir muharririmize, seyyar pazarcı Mus tafa ağlayarak demiştir ki: — Ben evde yoktum.. Sabahleyin er- kenden çıkıp Meyvahoşa inmiştim. Ben evde olsam sokulmak ne haddine!.. Öğ- leye doğru, Binmaz komşuda oturur - ken gelip bu işi yapmış, Şimdi gelince haber aldım. Çok üzüldüm. Japonya Çinin de Antikomünist Olmasını istiyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) Tada, muhasematın başlamasından endişe edilmektedir. Hankow'daki bütün sivil Japon- lar tahliye edilmektedir. Şehirde örfi idare ilân edilmiştir, İmtiyazlı Japon mıntakası etrafında Çin ve Japon askerleri tahaşşüt etmekte - dirler. Son iki gün içinde on bin Japon as- /kerinin Tiençine geldikleri haber ve - rilmektedir. Bu suretle şimali Çindeki Japon kuvvetleri 45 bine yüksehmiştir. Antikomünist anlaşma Londra 6 (Hususi) — Japon meb'- usan meclisinde beyanatta bulunan ha riciye nazırı Hirota, Çin - Japon ihti - lâfının esaslı bir surette halli için, Çi - İnin de Japon - Alman Antikomünist anlaşmasına iştirak etmesinin icap et- tiğini söylemiştir. Almanya Çin ordusundaki sübaylarını iyor geri çağırı: Pari& 6 (Hususi) — Berlinden alı - nan haberlere göre Alman hükümeti, Alman - Japon dostluğuna herhangi bir surette halel getirmemek için, Çin yordusunda hâlen muallimlik yapan /iman subaylarını geri çağırmak tasav- vurundadır. Çinin millt müdafaa komitesi Şanghay 6 (A.A.) — Nankinden Öğ- izenildiğine göre milli müdafaa konfe- yansı bu şehirde toplanmıştır. Mare - tosta Pariste Kolomb stadında yapıla- saktır. $ F utbol Profesyoneli Olmayın!,, Aleks James oğlu ile birlikte Yaz tatilini Bigburg plâjında ge - çiren ve İngilizlerin büyük Alex Ja - mes ismini verdikleri meşhur futbol - cu gazetecilere şöyle demiştir: «Oğlumun, babası gibi futbola me - rak sarmadığından memnunum..>» Arsenal takımının maruf kırmızı beyaz formasını ebediyen sırtından çı- karan Alex futbolü büsbütün terket - miştir. Gelecek mevsimde bir büyük futbol müessesesinin müdür ve teknik müşaviri olarak işe başlıyacaktır. Sözüne devam eden Alex: Futbolü bırakmak âdeta hainlik gibi bir şey. Ben futbol oynadığım müddetçe son - suz bir zevk duydum. Lâkin gençlere tavsiyem şudur: ılz;i bir maaş almak ümidile, aslâ futbol profesyoneli olmasınlar, profes- yönelliğe hiç bir vakit heves etmesin- ler. e şal Çang - Kal - Çek'in riyasetinde top- lanan bu konferansa bütün hükümet reislerile eyaletlerdeki askeri şefler iş- tirak etmişlerdir. Harp veya sulh * Şanghay 6 (Reuter ajansından) — Harp veya sulh, yakında Çin hüküme- tle Japon sefiri Kawagoe arasında ya- pılacak olan müzakerelerin neticesine bağlıdır. Japon sefiri, Tokio'dan almış ğu talimat üzerine Nankine hare- İngilterede yapılan müsabakalarda 1955 metre ile atlamayı kazanan Amerikalı zenci Johnson ! koşucusu beşinci geldi İngilterede yapılan müsabakalarda 100 yardayı kazanan Amerika takımu Bebisi namini verdikleri zenci Ben Johnson Dün yapılan Yüzme Müsabakaları Dün Modada İstanbul yüzme şamplyonas, ııı:mımyıpum.ımdıımm] Mahmut, dördüncü - Pikrot (Beykoz), be w şinci - Sassan, altıncı - Vedat, | 100 metre sırtüstü: Birinci - Fuat (Bey4 koz) 1.27. 2/10, İkinci . Samim (Oalatasa « Tay), üçüncü » Niko (Beykot), dördüncü < Adnan (Beykoz), böşinci - Mehmet. 400 motre serbest: Birinci - Halil (Gula 3 tasaray) 9.29, İzinci - Mahmut, üçüncü - İsa matl (Beykoz), dördüncü - Orhan (Galatam saray), beşinci - Sassan (Beykoz), altıncı İzkender (Beykon). 1 4x200 bayrak yarışı: Calatasaray ve Beye koz Tinale kaldılar. * 100 metre serbest: Birinel - Vodat (Ga« latasaray) 116. İkinel « Küzım (Galatasaei ray), üçüneüğ - Memduh (Fenerbahçe). 100 metre Kurbağalama: Birinci - Elftab (Galatasaray) 1.39. 6/10. İkinci . Samim (Ga latasaray), üçüncü - Fethi (Beykoz). 4x100 bayrak yarışı: Birinci - Galatasge ray takımı: Kâzım, Vedat, Eftal 4.39, İkineli Beykoz takımı. 60 metze en küçükler yarışı: Birinci - KI gük Kemal (Galatasaray) 0.37. 1/10. İkinci « Tuğrul (Beykoz), üçüncü - Kemal (Galatae Saray). ! Yarışlara büğgün de saat ön dörtten İlla baren Modada devam edilecektir. Macar güreşçileri geliyor İstanbul helediyesi tarafından ter « tip edilen fest münasebetile Macawe ristandan kuvvetli bir güreş takımı ge tirilmektedir. Ön altı Ağustosta İstanbulda bulu < nacak olan Macarlarla güreşçilerimiz karşılaşacaklar, bu suretle pehlivanla- Ti arasında Balkan oyunları için de s_(:çmclı:r yıpılmâ olacaktır. ket etmiştir. Çin mehafilinde Japon sefirinin mus vasalatı, hususi bir alâka ile beklenil « —>mektedir. Dün Çin gazeteleri, Japon sefirinin gelmesinde hiç bir fayda melhuz olma«- dığını beyan ediyorlardı. Halbuki ayni gazeteler bu sabalı büsbütün başka bir hattı hareket kabul etmişlerdir. 100 metre serbest: Birinel - Halil (Gala fYasaray) 14.2/10. İkinci - Orhan, üçüncü