7 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

7 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

— Ağustos SON POSTA Sayfa 3 TELGRAF HABERLERİ İspanya sularında yen—îden üç mühim hâdise oldu Bir Italgan gemisi bombardıman edildi, bir Fransız vapuru torpillendi, bir Ingiliz gemisi de imdat istedi P Londra 6 (Hususi) — Madrid, bugün tekrar şiddetli bir bombardımana maruz kalmış, birçok binalar harab olmuştur. Ölü ve yaralıların mikdarı oldukça faz- ir. Asilerin tertib ettiği bu şiddetli bomn- »bardımana rağmen, hükümetçiler Mad- rid cephesinde faaliyete geçtiklerini ve Teruel mintakasında bazı muvaffakiyet- ler kazandıklarını iddia etmektedirler. Üç hâdise Londra 6 (Hususi) — Cebelüttarık ci- Varında bugün üç deniz hâdisesi olmuş- hll" Bir İtalyan gemisi meçhul tayyareler tarafından bombardıman edilmiş, fakat Bemiye isabet vaki olmamıştır. Mari Terez isminde patates yüklü bir vapuru da meçhul bir denizaltı Bemisi tarafından torpillenmiş ve bazı yaralar aldığından, diğer bir Fransız ge- misi tarafından Marsilyaya çekilmiştir. Üçüncü hâdise de şöyle olmuştur: — Benzin hamulesile İngiltereye giden Britiş Korporal gemisi, İspanyol kara suları haricinde iken telsizle bombardı- man edildiğini haber vermiş ve imdad istemiştir. Fakat, bir müddet sonra, ay- ni gemi istediği imdadı diğer bir telsizle iptal etmiştir. Hitlerin Franko mümessiline beyanatı Londra 6 (Hususi) — General Franko- nun Berlindeki yeni mümessili itimad- namesini bugün Hitlere takdim etmiştir. Bu münasebetle kısa bir nutuk söyli- yet Hitler, Almanya ile general Franko arasında mevcud teşriki mesaiden büyük bir haz duyduğunu ve bu mesai birliği- nih, komünizme karşı açılan mücadele- de iyi neticeler vereceğinden emin ol- talya Hariciye Nazırı Ciano Londraya gidiyor ıtılynn gazeteleri aynı zamanda bir Fransız - İtalyan mukarenetinden de bahsetmeğe başladılar Paris 6 (Hususi) — İngiliz - İtal -| Yan mukareneti el'an gazetelerde u - Zünboylu tefsir edilmektedir. Daily Ekspres gazetesine göre İtal - Yan hariciye nazırı Kont Ciano, bu mu- Kareneti takviye etmek üzere yakın - larda Londrayı ziyaret ederek, başve- lain ve hariciye nazırı E - den ile temaslarda bulunacaktır. Hitlerin kitabının Basılış sayısı Berlin 6 (A.A.) — B. Hitlerin Ph İsmindeki kitabının basılış a - dedi hâlen üç milyonu bulmuştur. Japon Amiralının Ziyafeti ,, Fimanımızda bulunmakta olan Ja - Pön mektep kruvazörlerindeki zabit - *T ve talebe dün sabah Türk zabitleri- Hin relakatinde Tophapı sarayını, mü- Zeler, diğer tarihi âbideleri ziyaret et- Mişlerdir. Amiral Koga saat 17 de İwata'da bir $üy ziyafeti vermiş, hükümet erkânı, Matbuat mümessilleri ve bir çok zevat Çayda hazır bulunmuşlardır. Doğuspor takımı geliyor « Erzurum 6 (A.A.) — Üçüncü umu- Ti müfettişlik mıntakasında yedi vi - lâyet sporcularından — müteşekkil bir doğu karışık ygor takımı yurt dahilin- de bir turneye çıkacaktır. Kafile 13 a- Bustosta Trabzondan hareketle sırasi- Giresun, Ordu, Samsun, Kayseri, | 'nya, İzmir, İstanbula gidecektir. Ta- İstanbulda Galatasarayla maç ya- Pacaktır. Pol Bonkur Atinada Atina 6 (Hususi) — Eski Fransız HMazırlarından Pol Bonkur - bir seyyah Erupile yarın buraya gelecektir. Binnazın katili Adapazarında Yakalandı ' Dün Fatihte Haydar mahâllesinde es- İ karısı Binnazı öldürerek kaçan Silrtli marcı İbrahim zabıtanm aldığı seti dbirler sayesinde —Adapazarında ya alanmıştır. Bugün İstanbula geli « |Sektir. Bu cinayetir tafsilâtı birinci ve 1 inci sayfalarımızdadır. Petit Parizlen gazetesinin Roma mu habiri, şöyle yazmaktadır: <İtalyan gazeteleri, İngiliz - İtalyan yakınlaşmasının ayni zamanda Fran - Kiz « İtalyan yakınlaşmasını vücuda ge İtireceğini iddia etmektedirler. Halbuki bizzat Duçe bile Fransa ile İtalya ara-| sında halledilecek mühim meseleler| mevcut olduğunu söylemiştir. Japon Prenslei Fransaya Gitmiyorlar Paris 6 (A.A.) — Japon büyük el - çiliği bildirmiştir: Gelecek hafta Pa - irise gelmeleri beklenen Prens ve Pren- ses Şişibu, bir rahatsızlık yüzünden Fransaya seyahatlerinden vazgeçmiş - lerdir. Altes Prens ve Prenses hâleri Lahay'de bulunmaktadırlar, İnanılmıyacık Bir facia! (Baştarafı 1 inci sayfada) ve doktor geliyor, yavrunun üç yerinden bıçaklandıktan sonra boğazından kesil. diği anlaşılıyor. Bütün halk endişe ve heyecan içinde faillerin izini aramağa başlıyor. Ölünün bulunduğu yerden baş- hyan kan izlerinin üç mahalleyi dolaş- tıktan sonra kasabadan dışarıya çıktığı görülüyor. İz burada kayboluyor, Zabıta ve adliyenin tahkikat ve takibata el koymuş olmasına rağmen failler henüz bulunamamıştır. Cimlondos Pariste Atina 6 (Hususi) — Fransız gazete- lepi gelecek hafta Cim Londos'un Gran Pale'de güreşeceğini kat'i surelle ya-ı zıyorlar. Bu güreş dünya güreş şampi- yonluğu için yapılacaktır. Sındırğıda karasinek istilâsı Sındırgı (Hususi) — Bu sene Sındırgi- da karasinek tehacümü vardır. Bu si - nekler kasaba çarşısında açılan kavun, karpuz, armut, üzüm sergilerinin — ba- kımsızlığı yüzünden şimdiye kadar gö - rülmemiş bir- halde tekessür etmekte . dir. Halk bu haşerelerden çok rahatsız olmaktadır. İstanbul festivali Taksim Dağcılık klübünde saat 14,90- da 'Türk amatörleri arastnda tenis mü- sabakaları. Büyükderede Beyaz parkja saat 21 de PESTİVAL GALASI, deniz üzerinde ya- rışlar, Dane müsabakaları, muhtelif var- yele numaraları. . BANDOLAR: (Saat 18 de) Üsküdarda şehir bandosu. Fatihte İtfaiye bandasu. Kadıköyünde askeri banda , gelecek seneye bırakılmiştır, " duğunu söylemiş, İspauyanın istikbali için temennilerde bulunmuştur. Bombardıman Cuenca 6 (ALA.) — Saat 6,30 da 3 mo- törlü beş tayyare ile üç avcı tayyaresin- den mürekkeb bir asi hava filosu Cu- enca şehri civarına takriben 80 bomba atmışlardır. Şimdiye kadar ekserisi kadın ve çocuk olmak üzere 12 kişinin öldüğü ve birkaç kişinin de yaralandığı lesbit edilmiştir. General Miyaha Aragon cephesi kumandanlığını deruhte etli Paris, 6 (Hususi) — Meşhur Madrid müdafii general Miyaha cumhuriyetçi- lerin Aragon cephesi kumandanlığını deruhte etmiştir. General Miyaha cum- huriyet orduları umum erkânı harbiye» sile mutabık kaldıktan sonra yeni vazi- fesine hareket etmiştir. Ademi müdahale Komitesi gene Bir şey yapamadı Lohdra 6 (Husust) — Ademi mü - dahale tâli kamitesi bugün öğleden sonra toplanmış ve bir saat kadar sü - zen müzakerelerden sonra - dağılmış - tır, Gönüllülerin geri çekilmesi ve Fran konun muharip hakkının tanınması me seleleri etrafında Alman ve Sövyet murahhasları arasında anlaşma imkâ - nı elde edilememiştir. Komitenin 'gelecek toplantısı iki hafta sonra yapılacaktır. Bu müddet zarfında bazı teknik meseleler görü - şülecektir. Bir oltomobil kazası Londra 6 — Lord Piymouth, bir oto- mobil kazası neticesinde kaşından yara- lanmıştır. Yarası ağır değildir. Lord Piymouth bugünkü komite toplantısına riyaset etmiştir. Ş Fransız gazeteleri Aldanıyorlar (Baştarafı 2 inci sayfada) tını topluyor. Bunda anlamıyacak ne var? * İşin hakikat) şudur: Zihniyet meselesi. Fransız gazetesine göre dünyada bazı haklar vardır ki Allahutealâ bunları yal- niz Fransız milletine vermiştir, bir ta- raftan Suriyeye istiklâl vermek, diğer taraftan da «Sriyeyi kayıb mı — ediyo- Tuz» diye ona bir müstemleke — gözile ne de tarihi bir münasebet vardır. Fa- kat, iş Türk Hatayın Türkiye hükümc- tine teşekkür etmesine geldi mi, het şey değişir: Türkiye Hatayı temessül mü et- mek istiyor? diye telâşa düşülür. Fran- sanın Cebeli Lübnanı temessül etmesin- den bahsedilebilir. amma Türkiyenin Hatayı temessül etmesinden bahsedile- mez. Halbuki iş öyle değil, Fransız mil. letinin ne kadar hakkı varsa Türk mil- letinin de artık o kadar hakkı vardır! Fransız gazetesi zamanın, dünyanın ve dünya Üzerinde yaşıyan — milletlerin rollerinin hayli değişmiş olduğunun far- kında bile değildir. Dünya ne 914 deki, ne de 918 deki dünya değildir. Fransız gazetesi bunları anlamış olsaydı h etmez ve her şeyi tabil ve zarur! gi K Ne yapalım, onlar bu işi anlayıncaya ka- dar böyle şeyler söyleyip yazacaklardır. Elimizden bir şey gelmez ki! Muhittin Birgen Yerli antrenör kursu 'Türk Spor Kurumu tarafından ye tiştirilecek olan yerli anirenör kursu bu sene için tatbik edilemiyeceğinden — Bir orduyu mikropla felce uğratmak mümkün müdür İspanyada iki Fransızın üzerine Pastör enstitüsü idama mahküm edilmesi nden meşhur mütehassıs . Veillon'ın söyledikleri.. Telgraf haberi olarak okudunuz: Fran- sadan İspanyanın âsi denilen kısmma geçerken iki Fransız yakalandı. Şüpheyi celbetmişlerdi. Eşyalarında göze çarpa- cak bir şey yoktu, fakat muayene için çırçıplak soyundurulmuşlardı, vücudları- nın muhtelif kısımlarında muhtelif çı- banlar görüldü, tetkik edildi: Bu çıbanların içine vücuda geçmeyip bulundukları noktada mahsur kalan mik. reb konulmuştur, bu adamların maksadı Franko ordusunu zehirlemekti, denildi. Bizzat maznunların da itirafta bulun- dukları, neticede gdama mahküm edildik- leri söylendi. Birişsinin adı Bouguence, ötekininki Chabras'ır. Son gelen haberlere bakılırsa henüz kurşuna dizilmiş değillerdir. Belki de Fransanın teşebbüsü ile kurtulacaklar- dır, fakat acaba hakikatte böyle bir te- şebbüste bulunmuş olabilirler mi? Sonra da böyle bir teşebbüsü yapmak mümkün müdür? İspanyol hududundan rivayet halinde gelen haberlere bakılacak olursa: Bu iki adamın vücudlarında gizli bı- rer mikrob fuayesl vardı. Bu fuayenin kendilerine bir zararı olmuyacaktı. Buna mukabil temas ettikleri insanlar derhal garib bir katalepsiye tutulacaklardı, taş kesileceklerdi. Bu suretle taş kesilenler için de sonunda ölüm olmıyacaktı. Bir kaç ay bu halde kalacaklar, sun'i surette beslenecekler, sonra iyileşeceklerdi. Mikrobu taşıyanlara gelince onlar da vazifelerini yaptıktan sonra bir mukabil Kara orduları denize alıştırılıyor TT AAA I A şırınga ile bu belâlı depodan - kurtula- caklardı. Görülüyor ki rivayet binbir gece ma- sallarına benzemektedir. İnanılması güç- tür, fakat fennin devadımlarile yürüdü- Bü bu asırda birdenbire «hayır, mümkün Ideğüdin de denilemez. En iyisi işi anlı- yanlardan sormalı. Nitekim bir meslekdaşımız böyle yap- mış, gidip Pastör enstitüsünde —meşhür biyolojist Profesör Veillona sormuştur, anlatırken diyor ki: Profesör vak'ayı dinleyince cevab ver- meden uzun uzadıya düşündü. Sonra: — Öyle hastalıklar vardır ki - korku veren bir kolaylıkla yayılırlar. Pastör enstitüsü gibi fennin emrettiği bütün ih- tiyat tedbirlerine azami derecede riayel eden bir müessesede bile kaza şeklinda aşılanmalar görülmektedir. «Malta humması» ile «Psittachore» bu şekilde kolaylıkla geçen hastalıklardan- dır. Meselâ bu sonuncuya tutulmak için papagan kafesine yaklaşmak kâfidir. Mikrob tozla, hava ile gelir. Fakat bütün bu mikrob muadeleleri çok nazik, ekse riyetle insanı aldatıcı bahislerdir. Ba Zzan istersiniz de aşılayamazsınız. Bahsettiğiniz vak'ada ne gibi bir has- tahğın mevzuu bahsolduğunu anlıyama- dım. Zira benim bildiğim hastalıklarda mikrob fuayesi olan adamın kendisi de tiddi surette hastadır. Vakıâ — hastalığı hissetmeden önce başkalarına aşılayabi. lir. Fakat sonunda kendisi de kurtula « maz. Kat'i bir fikir beyan etmek için elde fazla tafsilât olması lâzım. - Kı:ınmmnhn'dıd:niıuw— — Tecrübe hey'eti umumiyesi —itibarıle rılmasına lüzum görülecek saman pek uzak | mükemmel oldu, diyorlar, olmasa gerek, İşte misali: — Geçenlerde bir Alman piyade alayı Btetlin'den nakliye ge- milerine bindirildi ve bir çok günler deniz ortasında dolaştırıldı. Bu müddet zarfında alayın manevra sahâsı geminin güvertesiy- d1L Orada denizaltı gemilerinin hücumlarına Tenis müsabakaları seçmeleri Romanya ile Türkiye arasında ya « pılacak tenis müsabakaları seçmeleri bugün başlıyacaktır. Bu müsabakalaı sında deniz tutmasına uğrayanlar yok de -| İSİN davet edilen tenisciler 16 Ağustos Gildi, fakat gazeteler: —mücadelesine devam ediyor. Yeni bir diyenin çizdiği şekli ve eb'adı kabul Fikir fena değil. Zevkine emniyet manzarası ne hazindir. rabelerin alâmeti farikası olmuştur. hassısın moezar taşlarını düşündüğü zi sana kaybettiklerinin bir mezbeleye, ta İstanbula geleceklerdir. TT— AA İ Sabahtan Sabaha : a Mezar taşı Şehir mütchassısı Proust İstanbulu güzelleştirmek için açtığı çirkinlik fikrini belediye kabul etmiş. Bu karara göre artık herkes keyfine ve zevkine göre mezar taşı yaptıramıyacak. Bele: edecektir. edilemiyen insanları umumi manzara- ları bozacak hareketlerden menetm ek doğru olur. Bugün şehir içinde ve dışında ke çilere ve kümes hayvanlarına mer'a var zifesi gören mezarlıklarda yerlere serilmiş yatan kavuklu mezar taşlarının Hangi kabristana girseniz nefis mermerler üzerine san'atkârane yazılmış kitabeleri ya yüzü koyun toprağa kapanmış, ya kaidesinden Oynıyarak yana çarpılmış, yahut birbirine çarparak parçalanarak ısırganlar, ballıbabalar — ve devo dikenleri arasına gömülmüş olarak görürsünüz. Kapkara, sipsivri - bir kâbus ve kasvet sütunu gibi mezarlıkları kaplıyan serviler de bu hazin hü- Şohrin gıhhi, ticari ve bedil ihtiyaçlarına göre plânını hazırlıyan müte - kadar mezarlıklar için de bir proje ha — yacağı muhakkaktır. Medeni memleketlerde en güzel parklardan dahs —— güzel şekillerde meydana getirilen ölüm bahçeleri gibi İstanbulun da akar — suları, hafif, gölgeli ağaçlıkları, binbir çiçekli tarhları ve geniş yolları ile in — bir harabeye atılmadığı hissini telki edecek mezarlıklarımız olduğunu görmek faniler için de bir tesellidir b BKDA amadı ci Aza t (7 KBÜ Lar NEĞ SAA N el GN l