8 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

8 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

— $ Ağıstos 7 Sayfa 11 M—W Taklide ve tağşişe karşı bütün memlekete şamil bir mücadele lâzımdır! (Baş tarafı 1 önci sahifede) Müstamel pamuklar satılmaktadır. Za - Vallı köylü yarasına pamuk koyacağı za- man attar dükkânlarından eline bu pa - Muğu verirler, Çorap; gömlek, fanild iş- leri de böyledir. Bunlar pek adi kumaş- lardan yapılır. Büyüklüğü her ne nu- marada olursa olsun, alınacak gömleğin kolları ve bedeni dar, etekleri kısadır. Buna mukabil fiatlar da yerindedir. Bir taktm baca kurumları, yağlı ve adi bir madde ile karıştırılarak parlak isimji bir ambalâj içinde yerli malı mükemmel bo- va diye satılır. Anadolu pazarları hep Böyle şeylerle doludur.» Dostumuzun yazdığı bu satırlar kâfi değildir. Derdi tamam anlatamaz. Biraz da biz ilâve edelim. Daima şikâyet etti- ğimiz veçhile Türkiyede taklit ve tağ « FİŞ, tüyler ürpertecek bir derecededir. Meselâ, Anadoluda satılan bazı pudra- lar vardır ki bunlar, çok adi cinsten ve Bayet kötü, iptidai şekilde elenmiş kao- lime biraz renk ve biraz da koku karış- fırılmak suretile yapılır. Fakat, bunlar d'-'ılmı kâaolin ile yapılsa gene şükrede » lim; Bakırköy taraflarında bulunan — ve Bugünkü güreşler. (Baş tarafı 1 inci sahifede) Haber aldığımıza göre, pehlivanları - Muz arasındaki ihlilâf, henüz sureti kat'i- Yede hâalledilmiş değildir. Evvelce verilen karara nazaran; bugün, | edecektir. ada şampiyonu Vanderlântla Tekır- dağlı Hüseyin, ve cenubi Afrika şampi- Yönu Kampelle de Mülâyim pehlivan gü- Teşeceklerdi. Fakat gimdi, Tekirdağlı Hüseyin peh- livan, ayni günde Mülâyim pehlivandan G4 bir güreş istemekte Behliyan da bu caveli kabulden kaçın - mamaktadır. Yalnız, Mülâyim pehlivan: Ber güreşler sonra yapılır! diyor. Halbuki, bu sıkı güreş, iki pehlivanı -| rüşen Mızi da hayli yorgun düşürecektir. Bu da, ayni günde güreşecekleri ec - tebi pehlivanların ekmeklerine yağ sü- Tecektir. Bu itibarla, alâkadarlar, ara - daki ihtilâfı bu güreşleri ayni günde yapmak iste - Mektle inat etmeleri doğru değildir. Bugün ecnebilerle güreşmelidirler. Ve #ralarındaki kozu da bir başka hafla pay- Taşmalıdırlar. Dün, Tekirdağlı Hüseyin pehlivanla tekrar görüştük. O: — Bana göre hepsi bir! diyor. Bir gün- de iki üç değil, beş, on güreş yapabile- Sek- kuvvetteyim. Verilocök her karara da razıyım. Önün bü uysalca cevabi. vermesinden anlaşılmaktadır. ki, ihtilâfin halledilme- sinde fazla zorluk çekilmiyecektir. Pehlivanlarımızın aralarındaki rekabe ti, dostane olmaktan bu derece uzaklaş- fırmamalarını tavsiye eyler, ve bugünkü Büreşleri için muvaffakiyetlen dileriz. Bugünkü güreşler de Amerikan usulü Yani tamamen serbest olacaktır. Halkımız da, artık bu güreşlerin çok kırıcı hareketlerine yavaş yavaş alışmı- Ya başladığı için, müessif hâdiselerle l"!llıç'nıı,ı.eıitııı'_ııdln eminiz! ——— Türk Hava Kurumu BÜYÜK FiYANGOSU Büyük ikramiya: 50.000 liradır... Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır.. DİKKAY S Bilet alan herkes 7 Ağustos 937 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakıt olur. eee dÜÜ üRee eeei | Ve mülüyim (bu noktaya çeker, ve nefeslerini dikkat- dörder saat, ve çok sür'atle güreşmiye — Evvelâ Tekirdağlı ile tutuşuruz. Di'lahşık pehlivanlardır. kaöline nisbetle daha beyaz olan carbo- nate dü eheaux'yu de bü iş için kullanır- lar. Bir ton kötü kaolin nihayet yirmi beş, otuz liraya satılır. Büyük bir güm - rük bimayesinden istifade eden clli gramlık bir kutu pis ve muharris pudra elli kuruşa satılır. Artık siz hesap edi - niz! Türkiyede yapılan bir takım boyalar vardır; ister yağ ve ister su boyaları ol- sun, bunların hiç biri dürüst şek'ide ya - pılmaz. Bilhassa pahalı cinsten boyalar, beyaz yağlı boyalar mutlaka mağşuş - tur. Bu taklit ve tağşiş ruhu o kadar fe- eldir ve bunu yapanların ihtikâr ruhu, piyasayı o kadar berbat eder ki Türki - yede iyi ve temiz iş yapmıya imkân kal- maz. Taklit ve tağşiş artistleri, ucuzluk sayesinde, temiz yapılacak işlerin sürü - müne mâni olurlar, Çoraplar ve kumaşlar hakkında Son Posta vaktile hayli şeyler yazdı. İşin en acınacak tarafı, bizim fabrikalarımızın kumaş tüccarlarının ihtikâr oyunlarına âlet olmalarıdır. İktisat Vekâleti bütün bu nevi işleri sıkı bir kontrol allına ko- yan tedbirler almadıkça bü fenalıkların önüne geçilmesi imkânı yoktur. Yeni tarzda Fevkalâde Bir Pudra BULDUM. Şayanı hayret yeni bir usul sayesin - de istihzar edilen bu pudra, o kadar ha- fiftir ki havada uçar, O derece incedir ki yüzde gayrimer'i durur ve yüzü ince bir güzellik tabakasile kaplar. Hiç bir kimse sehhar güzelliğinizin tabil olmadı- ğını iddia edemez. Hemen bugün yeni «havalandırılmış» Tokalon pudrasını tec- rübe ediniz. Evde veya yazıhanenizde bütün gün çalışınız. Yüzünüzde hiç bir parlaklık eseri gözükmiyecektir. Bütün Rece dans ediniz, teniniz dalma taze ve sevimli kalacaktır. Teninize cazib ve de- vamlı bir güzellik vermek isliyorsanız yeni «havalandırılmış» Tokalon pudra - sını kullanınız. “Siz de bu kremden — fngiliz pehlivanları, güreşlerde — saa!: tayin edilmesine razı — olamıyacaklarını bildirmişlerdir. Bu itibarla, güreşler, bir tarafın yenileceği müddete kadar devam Sırtın üç saniye yerde tutulması da ko- şulan şartlar arasındadır. Anlaşılmaktadır ki, İngiliz şampiyön - ları, müddet tayin olunmamasını iste - mekle, nefeslerine güvenmektedir. Pehlivanlarımızın nazarı dikkatlerini le idare etmelerini tavsiye ederiz. Çünkü karşılarındaki rakipler, üçer, Mülâyim pehlivan, dün kendisile gö- arkadaşımıza şu sözleri söylemiş- tir; — Onlarda ciğer var da, bizde yok mu? Zaten ben de saat tesbit edilmesine taraftar değilim. Komar güreşinde, bu yüzden başıma gelenleri biliyorsunuz. Çorbadan ağzı yanan, yoğurdu üfliyerek yer. O tecrübeden sonra, saat tesbitine razı olur müyüm?» Zirai hastalıklarla mücadele İstanbul ziraat müdürlüğü, Ziraat Ve- kâletine, muhtelif mücadelelerde kulla- | Bütün cihanda elli senedir daima Ns- nılmak üzere 20,000 kilo tütün tozu gön- | tün ve eşsiz kalmıştır. dermiştir. Bunlar, muhtelif yerlerde, KREM BALSAMı-N muhtelif mücadelelerde kullanılacaktır. | Büyük bir bilgi ve uzun bir tecrübe İzmir ve Antalyada pamuklara âriz 6-| mahsulü olarak — vücuda getirilmiş lan hastalıklarla mücadelede kullanıl -| yegâne eıhhi kremlerdir. mak üzere yeniden 40 ton kadar da iliç — KREM BALSAMİN gönderilecektir. Bunlar, perşembe günü Şöhretini söz ve şarlatanlıkla değil yola çıkacaktır. v Cü sıbhi evsafını Londra, Paris, Berlin, zona da tohumları temizlemek için Nev - York güzellik eııxtımlorlndeı; k)u.m.ıılın buharla müteharrik bir selek- yüzlerce krem arasında birincilik mü- tör gönderilmiştir. kâfatını kazanmış olmakla isbal el- Dokt miştir. K KREM BALSAMİN Ibrahim Zati Oget Guyağk Te çakRA gazü KUN Belediye — karşısında, - Piyerloti we halis acıbadem kremleri. Tanın- caddesinde 21 numarada bergün mış ecza, ilriyat ve tuhafiye mağaza- larında bulunur. - İNGİLİZ KANZUK BEYOĞLU - İSTANBI SEİ:XEİK BANKASI 'Tesis tarihi : 1888 e |İdare Merkezi : İSTANBUL (GALATA) Türkiyedeki Şubeleri : , İSTANBUL (Galata ve Yenicami) MERSİN, ADANA Bürosu Y—ımlanlıkı Şubeleri : , SELÂNİK - ATİNA e Her nevi banka muameleleri Kiralık kasalar servisi SE AA ŞA A S ÇA NM * YO Z NNN * “SSYRALARANDN SATIŞ İLÂNI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Hulüsi tarafındari 24818 ikraz numarasile bore alınan para mukabilinde Vakığ Paralar İdaresine birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemee sinden dolayı paraya çevrilmesine karar verilen ve”tamamına yeminli üç ehi$ vukuf tarafından (1000) lira kıymet takdir edilmiş olan Büyükçarşıda Fescileg * caddesinde eski ve yeni 83, 85 kapı numa ralı sağı 11, arkası 95, 96, solu 13 pare sel numaralı mahaller ve önü Fesciler sokağı ile çevrili ve 12 parsel numaralş kâgir dükkânın evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır. ! Gayri menkul halen yekdiğerine maklub iki dükkândan ibaret olup tonog kemerli ve aydınlık camını havidir. İçinde elektrik tesisatı mevcuddur. ' Sahası: İkinci mıntaka kadasiro müd ürlüğünce tanzim edilen haritaya göre 9,75 metre murabbal ve ehli vukuf raporuna göre de 10,5 melre murabbaldır. Yukarda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün tamamı açık artıne maya konmuş olup şartnamesinin 13/6/937 tarihinden itibaren dairemizda heme kes tarafından görülebileceği gibi 13/9/937 tarihine müsadif pazartesi günü sae at 14 (an dört) den 16 (on altı) ya kadar dairemizde açık arttırma ile satılacakle tır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmadığı take dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 28/9/937 tarihine müsadif salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gayrimenkul en çok arttırana ihale edilecektir. Taliplerin muhammen tıymüe tinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir Bankanın temie nat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icae resi, ve Belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu satış bedelinden tenzil olme nacaktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı İcra ce iflâs kanununuş (126) ncı maddesinin dördüncü fikrasına tevfikan bu gayrımenkul üzerinde ipoe tekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sâhiplerinin bu haklae rını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihinden itibarem (20) yirmi gün içinde evrakı musbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tae Pu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacaklart cihetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/5979 dosya numarasile müracastları” ilân olunur. (5029) * ha B Müdürlüğünden: 1 — Nümune ve şartnameleri mucibin ce 15000 kilo bel ipi, 15000 kilp kalım kınnap pazarlıkla satın alınacaktı! 2 — Pazarlık, 18/VTI1/937 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 de Kabak taşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. ! 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen Şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte *& 7,5 güvenme pârae larile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «S040> J a L — Çanakkalede inşa edilecek Karsbarut deposile bekçi kulübesinin — inşası ve etrafının tel örgülerle çevrilmesi İşleri açık €ksiltmeye konulmuştur. I1 — Keşif bedeli (5697.25) lira, muvakkat teminat (428) liradır. | IIL — Şartname, keşifname, proje vesair eksiltme evrakı (28) kuruş muka- bilinde İstanbulda İnhisarlar İnşan: şubesinden ve Çanakkale İnhisarlar Müsta» kil Müdürlüğünden alınabilir. IV. — Eksiltme (25/VİTI/987) tarihin2 rastlıyan çarşımba günü saat 14 da Kabataşta İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yas pılataktır. V. — İsteklilerin eksiltme gün ve saatinde & 7,5 güvenme paralarile sözü ge- çen komisyona gelmeleri ilân olunur. — (4999) Basaç Bina işleri ilâm. Nafia Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara Gazi Terbiye Enstitüsü yanında yapıla» cak Müzik Öğretmen okulu pavyon inşaatıdır. Keşif bedeli: 31600 Tira 35 kuruştur. | 2. — Eksiltme 24/8/1937 salı günü sâat 15 de Nafia Vekâleti Yapı İşleri U mum Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu odasında kapal zarf usulile yapılacake tır. 3. — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 158 kuruş bedel mukabi. linde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 2370 lira 3 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve Nafia Vekâletinden alınmış yapı müteahhitliği vesikası ibe raz etmesi lâzımdır. 5. — İsteklilerin teklif mektuplarını' ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar kamisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktezidir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «2586> <4004. — Nafia Vekâletinden: İ 1 — Eksiltmeye konulan iş: Aydın vilâyeti Nazilli kazası civarında Horsunlu sulama kanalı hafriyat ve sınal! imalâtı, , Keşif bedeli: (127,841) lira (69) kuruştur. 2 — Eksiltme: 18 ağustos 1937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 15 de Nafia Vekâleti Sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler - Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel işartnamesi, fenni şartname ve projeyi (6) lira (40) kuruş bedel mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. , 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (7642) lira (9) kuruşluk teminat vermesi ve (50) bin liralık nafla su işlerini taahhüt edip muvaffakiyetle bitirdi. iğine ve bu kabil işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Veküâ- letinden alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi isteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüe ğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. — (2104) — (4641) I Istanbul Belediyesi İlânları Hepsine 25 lira bedel tahmin edilen Beyazıtta Camcı Ali mahallesinin Ha- tice Usta sokağında Hatice Usta mektebi ankazı salılmak üzere açik artırmar 'ya konulmuş ise de belli ihale günürde isteklisi bulunmadığından — pazarlığa çevrilmiştir. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 1 lira 87 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 9/8/937 pazartesi gü nü saat 14 de Daimi Encümende bulun malıdırlar. d) G7 Hariciye Vekâletinden: 26 temmuz 1937 tarihinde kapalı zarf usulile ihalesi yapılacağı evvelce ilân olunan 10778 lira 99 kuruş bedel keşif'ti Hariciye Köşkü Müdür evi, garaj ve ser- lerin kalorifer tesisatı ile sair inşaata alt münakasası talip zuhur etmediğinden 9 ağustos 1937 Pazartesi günü saat 16 ya talik edilmiştir. — (2340) (4712) -